صفحه 1:
پایداری سازمانی
Corporate Sustainability
صفحه 2:
طراحی / اجرا
بات و سازمان / اخلاق و مسئوا
صفحه 3:
ایداری سازمانی موضوعی است که در سالهای اخبر مورد توجه بیشتری قرار گرفته و به معنای
و توسعه عملکرد سازمان در بلندمدت است تا از این طریق, بتوان رضایت ذینفعان را در طول
زمان به دست آورد. کمیته جهانی محیط زیست و توسعه, توسعه پایدار زا اینگونه تعریف میکند:
«پیشرفت و توسعهای که نیاز نسل فعلی را برآورده سازد, بدون آنکه حق و توان نسل آتی را در
برآورده کردن نیازهایش از محیطزیست و منابع طبیعی به مخاطره اندازد». بهطور کلی یک سازمان
اگر بخواهد پایدار بماند. باید نهتنها در زمان حال بلکه در آینده نیز خوب کار کند و همواره سعی در
کسب رضایت گروههای متعدد ذینفعان داشته باشد. در سازمانهای پایدار, هدف, ایجاد توازن بین
منافع مالی, اقتصادی, اجتماعی و زیستمحیطی در بلندمدت است. پایداری شرکت یک رویکرد
کسبوکار است که باعث ایجاد یک اززشهایی در مصرفکننده و کارمند در دراز مدت میشود. این
رویکزد به مرور زمان به وسیلهی یک استراتزی سبز ایجاد میشود که در لن سعی بر پیش رفتن به
سمت یک محیط زیست طبیعی است. مطابق این رویکرد حرکت به سمت این محیط زیست طبیعی
بايد با درنظرگرفتن تمام جنبههای مختلف کسبوکار, محیط اجتماعی, اقتصادی و فرهنگی است. این
رویکرد نمیخواهد سیاستی را بر سیاستهای شرکت اضافه کند. بلکه در ایجاد یک شرکت پایدار.
ملاحظات حوزمی کسبوکار را نیز درنظر میگیرد. هماکتون شرکتهای پیشرو در این زمینه با
چالشهایی مواجه هستند که برای ان چالشها نیز راهکارهایی ارائه شده است. پایداری سازمانی,
نیازمند نظام راهبری پایداری است. پایداری سازمان به منافع بلندمدت سازمان و اینکه سازمان در
پلندمدت بتواند رضایت ذینفعان را جلب کند توجه دارد. از طرف دیگر راهبری پایداری به چگونگی
تامین منافع ذینفعان میپردازد. نظام راهبری, مجموعه روشها, سياستها و قانونهای ناظر بر
هدایت و کنترل صحیح سازمانها است که الگوهای مدیریت سازمانی را تحت تاثیر قرار میدهد:
سازمانها از زمانی که تاسیس میشوند دارای نظام راهبری هستند و از آتجا که منافع گرومهای
متعدد ذینفعان متفاوت از یکدیگر است, لذا گزارشگری پایداری بهمنظور شقاف سازی میزان برآورده
شدن انتظارات هر یک از گروههای ذینفع. ضرورت مییابد. موسسه بینالمللی حسابرسی کی پی ام
جی, گزارشهای پایداری را «گزارشهایی مبتنی بر اطلاعات کمی و کیفی عملکرد مالی, اقتصادی؛
اجتماعی, اخلاقی و زیست محیطی سازمانها» تعریف میکند. گزارشهای پایداری نشاندهنده
اهمیت دادن به علایق ذینفعان و چگونگی مدیریت آنها است و لذا به ذینفعان اختیار عمل میدهد.
صفحه 4:
مسئوليت سازمانی . Corporate
برای اینکه زمان لازم برای حل مشکل را به خودتان بدهید. هرچه مشکل بزرگتر باشد, حل كردن آن به
زمان بیشتری نیاز دارد. پیدا کردن یک راه حل مناسب گاهی ممکن است سالها به طول بیانجامد. برای
مثال ما نمیتوانیم روند تخریب یست را یک شبه متوقف کنیم. حل چنین مشکلی مستلزم صرف
وقت زیاد و توجه بیشتر و طولانیمدتتر به جزئیات و برنامهریزی است که در جهت تغیبر اين وضعیت
انجام ميدهيم. برنامهریزی برای پایدارسازی یک فرآیند. به شما کمک میکند تا از یک برنامه ابتكارى بأ
ساختاری غیرمنسجم و آیندهای نامطمئن به یک برنامه پایدار با ساختار و مشروعیت ALI shy es)
خدماتاش در آینده برسید. داشتن چنین برنامهای تلاشهای شما را برای پایدارسازی کارآمدتر و موثرتر
میکند و به شما کمک میکند قدمهای لازم را برای رسیدن به اهدافتان برای پایداری بلندمدت
تاثبرگذاری پروئیه مشخص کنید. یک تلاش برنامهریزی شده همیشه نسبت به یک تلاش غيرسازمان دهن
شده و بدون برنامهریزی آرچحیت دارد. داشتن یک برنامه مدون برای زنده نگه داشتن تاثیرگذاری پروژه
قطعا هميشه مقرون بهصرفهتر از شروع یک برنامه جدید و يا تکرار همان برنامه خواهد بود. برنامهریزی
رای پایداری یک پروژه یا عملکرد یک سازمان بهتر است همزمان با شروع آن پروه و یا همزمان با
تاسیس سآزمان آغاز شود. زمانی که اهداف پروئیه را تعیین میکنید. یا زمانیکه چشمانداز, ماموریت و
اهداف سازمان را تعریف می کنید باید به فکر یک سازوکار پایدار برای آن باشید و برایش یک برنامه
مکتوب تهيه كنيد
بيجيده بودن جمع کسبوکار موقق و عدم هیچگو: یست ,در بسیاری از موارد نبود
فامزههایی که در تسیاری از کش مکانها توان از آنها نز رانتای این ریکرد اسسفاده ندید
کاهش آسیب بر روی محیط زیست بهبود برند
صفحه 5:
کم کم کم کم کما
کم کم
۲ ما
کر
صفحه 6:
براى كسب اطلاعات بيشعر به
مدر بم مد
۳
MGTools, ir