سایرورزشی

پایه های علمی مطالعه روانشناسی ورزش

صفحه 1:
موضوع : پایه های علمی مطالعه روانشناسی ورزش استاد : دانشجو دانشگاه :

صفحه 2:
فصل سوم : “يايه هاى علمی مطالعه روانشناسی ورزش رحس

صفحه 3:
* روانشناسی ورزشی: * برای درک فرایند روانشناختی زمینه های ورزشی و فراهم نمودن اطلاعاتِ با ارزش و قابل اعتماد , برای دست اندرکاران ورزشی , مریبان , روانشناسان ورزشی از روانشناسی ورزشی استفاده میکنند . فرآیند علم: روش محققان استفاده از روش علمی می باشد ؛ روش علمی, از دو جزء تشکیل شده است : رحس 1( عقل گرایی منطقی 2 اثبات تجربی

صفحه 4:

صفحه 5:
5 = ۰ تعاريف عقل كرايى منطقى و = اثبات گرایی: ۳ 1)عقل گرایی یعنی اینکه ما پدیده ای را که منطقا «واقعی» یا «درست»باشد بپذیریم و اگر غیرمنطقی بود رد کنیم. 2 اما تنها گافی نیست که از منطق استفاده کنیم و تثوریها و فرضیه هایی را برای شرح رفتار ورزشی بکار گیریم,بلکه تئوریها وتفسیرها باید از طریق مشاهدات دقیق یا داده تجربی مورد بررسی قرار گیرد. Si lis: > * وقتی که ای ,زا به:هوا پرتاب فیکنیم امگان ندارد که هز دو طزف آن به زمین برسد.

صفحه 6:

صفحه 7:
* مطالبی که ناکنون گفته:شد توسط. چرخه. دانش به. وضوح روشن میشود : < طبق این مدل ,تئوریها, فرضیه ها را القاء میکند. * فرضیه ها راه هایی را پيشنهاد میکند که به جمع آوری داده ها منتهی ميشود . مشاهدات , کلیات يا «تعمیم تجربی» را فراهم میکند و تعمیم تجربی به تغييرات تئوری می انجامد , یرم تئورى تغيير يافته خود منبعی, برای چرخه ی دیگری میشعقوزیی تعمیم تجریی حو جرخه دانش:

صفحه 8:
قیاسی: < استدلال استقرایی: ۱ * (کرلینگر1973): استقراء را بعنوان فرآیند تحصیل انتزاعی , دانش کلی دربارة جزئیات ذاتی تجارب , و قیاس را بعنوان فرایند استنتاج نتایج ضروری,از ترکیب قضایایی که صحت آن به ثبت رسیده یا فرض شده میداند. + مقال: * قضیه جزئی1: بازیکنان لیگ بیسبال خردسالان ورزشکار هستند. * قضیه جزئی2:عملکرد بازیکنان لیگ بیسبال با تقویت مثبت بهتر شده است. * استدلال قیاسی: * استدلال از کل به جزء است , به کار بردن ‎Syst‏ از کل به جزء. * مثال مقدمه 1:تقویت مثبت , اجرای هر نوع مهارت را در انسان بهتر میکند. مقدمه2: ورزشکاران,اجرای مهارت ورزشی را بهتر مینمایند.

صفحه 9:

صفحه 10:
نکته : مهم است تاکید شود که استفاده از هر دو نوع استدلال قباسی و استقرایی در فرآیند تحقیق و پیشرفتهای علمی ضروری است. * گرگین )1973( ادعا کرد: * روانشناسی اجتماعی را نمیشود غلم دانست , بلکه بهتر است آن را بررسی تاریخی خواند زیرا که آن با حقایقی که به هیچ وجه قابل تکرار نیست سرو کار دارد و با گذشت زمان نوسان مییابد. * بعلاوه بررسی . در روانشناسی اجتماعی بر پایه ارزش تعهدات محقفانپایه ریژیرشده که گزگین آن را روانفتناننتی« تنویو افکار #تامید و این بة انن معناست که : < اگر به مردم راجع به يافته های روانشناسی اجتماعی آگاهی داده شود مشکل است که تئوری هایی در آن زمینه را به آزمایش در آوریم.

صفحه 11:
* در مقابل شلینگر (1974): ۲ سریعا از روانشناسی اجتماعی به عنوان یک بررسی و مخصوصا از اهمیت «استدلال استقرایی » در فرآیند تحقیق دفاع کرد. «از نظر شلینگر: * روانشناسان اجتماعی اطلاعات سیستماتیکی را برای ساختن تثوری ها با نظم بیشتر, گردآوری مینماید تا گوناگونی پدیده های اجتماعی را شرح دهند. ~ Te

صفحه 12:
* هردو متوجه فایده علمی علوم اجتماعی در پاری رساندن به مردم شدند که ناشی از درک متناوب صحیحی است که انسان را درمورد پاداش دهی به رفتاری اجتماعی و فردی یاری میرساند. * شلینگر تفاوت بین تحقیق اساسی و پایه و تحقیق کاربردی را تصدیق کرد . * تحقیق اساسی بدنبال توضیحی ‎shy‏ شرح کلی یا عمومی رفتار اجتماعی است.

صفحه 13:
پیشنهاداتی برای رفع بحران اعتماد به خود: ۳ افزايیش ساختن تئوری و تبدیل تئوری های کوچک به فرایند مدلها. *) افزایش تحقیق میدانی, همراه با فعل و انفعالات متقابل تحقیق آزمایشگاهی و تحقیق میدانی . >( شناخت ماهیت «چند متغییری » ا بنابراین افزایش تحقیقات , در مورد پدیده های چند *) پذیرش زمینه تاریخی رفتار اجتماعی.

صفحه 14:
* به طور خلاصه انتقادات روانشناسی عمدتا طوری طراحی شده تا بر آزمایش جزئی فرضیه ها و نئوریهایی که به طور موقت منزوی شده است و بر حوادثی که از لحاظ فضایی محدود هست تاکید بکند * فعالیت های نئوری در بین محققان ,.فرصتهایی برای متخصصان فراهم نمود تا تحقیقاتشان را بر چارچوب تئوری ‎ly‏ ‏نهند و بدینوسیله از تجمع حقایق هدایت ‎dou‏ ‏تجربی ,جلوگیری کردند. Te

صفحه 15:

صفحه 16:
کم رى از شاه سا با که ‎sl csp a‏ * در حالیکه یک فرضیه .معمولا با دو متغییر سرو کار دارد - تشويق يا تقويت مثبت. اجزای مهارتهای ورزشی را پیشنهاد میدهد - اما یک تلوری از چندین متغییر تشکیل یافته و روابط این متغییرها نیز مشخص شده است. مثل «تئوری ناهماهنگی شناختی از فستینگر» * در صورت نبود اين تئوری تحقیق بر پایه یک فرضیه تنها و جداگانه صورت میگیرد.مثل فرضیه «آسان سازی اجتماعی»« زانگ». لوری راخنگ پابه بشباری ارتحهیهات رواتشناسی ورزشی, ات اح

صفحه 17:
به هر ترتیب این واضح است که مطالعات روانشناختی ورزش ءعلاقه به تحقیق روانشناسان اجتماعی را نیز به دنبال دارد. * بعلت کمبود پایه های تثوری, «روانشناسی ورزشی»بعنوان یک شاخة فرعی از «روانشناسی اجتماعی عمومی» ظاهر میگردد تا اينکه یک زمینه مستقل باشد. * نکته مهم اینجاست که ساختن یک تئوری باید مانند بخشی از آموزش تحقیق یا«روش شناسی» وآمار.«سیستماتیک»باشد. به عبارت دیگر «رویکرد استقرایی» برفرآیند تحقیق حاکم شده, به گردآوری اتفاقی داده ها منجر شود. Te

صفحه 18:
پایه های «روش شناختی» مطالعه«روانشناسی ورزش» * از لحاظ «روش شناختی » روشهای مطالعه در روانشناسی ورزش تنها مخيص به اين رميته تمس تو انتظار تميرود: کهچتین»باشد: * انحصاری بودن روانشناسی ورزش ممکن است به نوآوری روش هاى شناختی ‎prio ort! jo‏ شود ,یک نتیجه اجتماعی قابل پیش بینی در آیندة تیکارگیزق گتترده انواع تزوشهای نطالعه ردنت کم در بایز تفجه های دانشگاهی خواهد بود . * از لحاظ روش شناسی , مطالعة روانشناختی ورزش بنه مستقل است و ‎ai‏ انتظار میرود کی مستة

صفحه 19:

صفحه 20:
rd

صفحه 21:
آنچه که مورد نیاز است تحقیق تجربی و تحقیق غیر تجربی است که هر دو مى تواند تحقیق آزمایشگاهی يا تحقیق میدانی بوده یا باشد. برای روشن نمودن تفاوت بين تحقیق تجربی و غیر تجربی و همچنین موارد ضعف و قدرت , برای هریک در هر دو زمینه مثالی آورده شده است: به طور خلاصه , فقط «روش نجربی» است که اجازه ی استنباط ‎Quiz‏ امری را میدهد که «ب» (اجرای مهارت ورزشیی) از «الفت» (حشوتق با مقوجت ‎(cake‏ منتج ميشود. این امکان به این خاطر است که در تجربه, تاثیرات ممکن عوامل «خودی» کنترل میشود و متغییرهای مستقل «الف» بطور سیستماتیک ساخته میشود ,به طوری که تاثیرانشان را بر متغییرهای وابسته «ب» میگذارد.

صفحه 22:
* در «تحقیق غیر تجربی» محقق بعد از اینکه موضوع تحقیق ,به نتیجه رسید مطلبی را درمیابد , نهایتا او متفییرهای مستقل را نمیسا زد و کاملا محدود سعی بر کنترل تاثیرات متفییرهای خارجی دارد. * به عبارت دیگر مطالعات تجربی به علت مصنوعی بودن شرایطی که در آن ,تجارب به صورت تکراری انجام میگیرد در تعمیم دادن نتایج ضعیف هستند.

صفحه 23:
کلید واژهای هویت برند: رضایتمندی برند * رضایت, یک پاسخ مذْثر است و متعاقب تجربه ای قابل انتظار و غیر مستحکم به دست می آید که شامل فرآیندی مشاهده ای است. رضایت مندی عامل مهمی برای ایجاد روابط می باشد. رضایت درواقع یک واکنش احساسی یا شناختى به برند, يس از انجام فرآيند خريد و استفاده نسبتًطولانی از آن می اشد وفادارى به برند * وفادارى به برند عبارت است از واكنش رفتارى نسبتاً متعصبانه در خريد كه فرد در طول زمان نسبت به برند بيدا مى كند و اين رفتار باعث مى شود كه در فرایندهای تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه هایی که در ذهن دارد, گرایش خاصی به آن برند پیدا کند. شخصیت برند: ‎٠‏ شخصیت برند که به عنوان عاملی برای تجزیه وتحلیل پاسخ مشتری به برند یا محصولات با نام آن برند شناخته می شود.

صفحه 24:
اعتماد به برند؛ عمل کردن به تعهدات . قابل اعتماد بودن و ارزش قائل بودن به مشتریان محصولات برند مطرح ميشود. کلید واژهای هویت شهروندی: در اين تفکر, شهروندی به معنای عضویت کامل در جامعه و عمل به تعهدات و وظایف است که در قالب مشارکت اجتماعی وسیاسی در جامعه و حکومت تبلور مییابد. هویت: هویت به معنی "چه کسی بودن" است و از نیاز طبیعی انسان به شناخته شدن و شناسانده شدن به چیزی یا جایی برمی‌آید. شهروند: به هر یک از ساکنان شهر می تواند «شهروند» خطاب کرد زیرا در چارچوب حقوقی و سیاسی گروهی از وظایف و حقوق تعریف شده قرار می گیرد.

صفحه 25:
* کلید واژه های شهرر شهرت: ‎ *‏ عبارت است از حاصل ‎culled gor‏ ها و اظهار نظرهای گذشته تا امروز سازمان است . شهرت یک مفهوم ‏شزکت محور است . ‏یت ‎٠‏ نقيش حياتى در بازاريذيرى كالاها و خدمات دارد و صاحبان حق البته نقش حقوق شهرت منيع بسبار مهم درآمد هستند. ‎ ‏کلید واژه های هوش هیجانی هوش هيجانى: ‎٠*‏ هوش هيجانى شامل توانابىهابى مثل انكيزه دادن به خود, بشتكار در شرايط دشوارى و سرخوردكى. كنترل ‏رفتارهای تکانشی, به تأخیر انداختن خواسته‌ها, تنظیم هیجانات, جلوگیری از غلبه‌ی استرس بر قدرت فكر کردن, ‏همدلی با دیگران و امیدواری است.

صفحه 26:
. ‏استقامت میدهد‎ a 9 age ‏انگیزش چیزی است که بة رفتار ثبرو و‎ * ‏هیجان:‎ * الت عاطفى خوشایند * واكنش كلى و كوتاه به يك واقعيت غيرمنتظزه همراه با يى حا 5 يا ناخوشايند هيجان ثلا خث 4 دوست داشتن. نامیده می‌شود: مثلاً خشم» فرس: دور کلید واژگان مخاطرات رقبا : هوش رقابتى: رمينه هاى هوش رقابتی به عنوان یک ابزار مدیریت راهبردی و یکی از سریعترین ز: رشد کسب وکار دنیا مطرح است.

صفحه 27:
تهدید رقبا : * این مدل نشان می‌دهد که هر چه نیروهای کمتری در مقابل شما پاشند. دست شما برای افزایش قیمت بازتر است. اما اگر رقیبان زیادی داشته باشید که کلی محصول و خدمات رقابنی عرضه کنند, قدرت شما کمتر است. رقیبان به سوددهی شما آسیب می‌زنند. اما شما می‌گویی که رقیب داشتن, قرار نیست هميشه بد باشد.

صفحه 28:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
10,000 تومان