علوم انسانی و علوم اجتماعیالهیات، دین و معنویت

پایگاه های فرهنگی هنری مساجد

صفحه 1:

صفحه 2:
آئین نامه و شیوه نامه اجرایی اوقات فراغت «آسمانی ها) دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان 1 هرمزگان- ۱۳۹۳

صفحه 3:
پایگاه های فراغتی کانون ها پایگاه های فراغتی به کانون های فرهنگی هنری اطلاق می گردد که مجری برنامه های فرهنگی و هنری در ایام اوقات فراغت بوده واين فعالیت با تبلیغات مناسب به مخاطبین محلی اعلام می گردد. پایگاه های اوقات فراغت می بایست حداقل های دیل را داشته باشند تا با یک کانون قأقد پآیگام فراغتی متمایز شوند. ۱- تشکیل ستاد اوقات فراغت در کانون و برنامه ریزی در جهت اوقات فراغت حداقل ۳ جلسه(سنجه: وجود صورت جلسات مکتوب)( فرم شماره ۱۷) ۲- ثبت شناسه ی کانون در پایگاه آسمانی ها(فرم شماره له تکمیل وبه دبیرخلنه استان ارسال شود. ۳- نصب پلاکاردیا بنر و شناسه ی اوقات فراغت کانون ها(آسمانی ها) در معل مسجد و وجود لین شناسه در کلیه ی فعالیت های تبلیغی و اجرایی فراغتی کانون به عنوان هویت واحد(در گزارش مصور مشخص شود عکسها مختص سال ۱۳۹۳می باشد.)

صفحه 4:
۴- تدوین و اطلاع رسانی برنامه ی اوقات فراغت کانون 0- توجه ویژه به ترویج و ارتقای سطح معلومات و دانش دینی مخاطبان در موضوعات قرآنی: اعتقادی. اخلاق و نیز اهتمام مضاعف به بزرگداشت مناسبت های مذهبی و فرهنگی مقارن با ایام اوقات فراغت ا تر عل خداقل ‎٠١‏ عضو جديد دز ات -برگزاری حداقل ۷ دوره ی علمی آموزشی - ب ركزارى حداقل ‎١‏ اردوی فرهنگی تربیتی -ب رگزاری حداقل ۲ برنامه ی فرهنگی ورزشی مستمر -برگزاری حداقل ۲ مسابقه ی فرهنگی - بركزارى مراسم افتتاحيه و اختتاميه - مستند سازی» ارائه ی آمار و اطلاعات به ستاد اوقات فراغت استان (در قالب فرم های پیوست در شیوه نامه )

صفحه 5:
جهت ارائه گزارش و آمار به دبیر خانه کانون مساجد استان فرم شماره ۱ (فرم شناسنامه پایگاه اوقات فراغت آسمانی ها) فرم شماره ۵ (فرم پذیرش اساتید و مربیان کانونهای فرهنگی هنری مساجد ) فرم شماره ۱۰ (نمونه جدول برنامه هفتگی (آموزشی و تربیتی ) کانون - فرم شماره ۱۱ (فرم گزارش موضوع کلاسهای تشکیل شده در پایگاه اوقات فراغت ) - فرم شماره ۱۶(نمونه فرم جمع بندی فعالیت های پایگاه اوقات فراغت آسمانی ها ) - فرم شماره ۱۸ (فرم در خواست مجوز اردو ) - مان) مصور گزارش عملکرد در قالب عکس (به تفکیک رشته های آموزشی مثل: قرآنی » ورزشی » فرهنگی و هنری ؛ فنی و حرفه ای اردوها ۰ مسابقات فرهنگی و هنری افتتاحیه ‏ اختتامیه ؛ مناسبتهای مذهبی )

صفحه 6:
ظرفیت های فراغتی کانون ها -کتابخانه های مساجد:کتابخانه های مساجدل ‎te) 2‏ فر هی لیر جشن کتف ا شلك : ‎pe‏ نذر کتاب» جلسلات نقد و نظن خلاصه نویسی کتاب و... در کنارسرویس دهی کتابخانه درجهت تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت اقدام ‎PS‏ - طرح چهره به چهره: فصل تابستان فرصتی مناسب جهت جذب متربیان جدید به کانون و ساماندهی آنها در گروه های تربیتی چهره به چهره (بر لساس جنسیت و سن متربی) می باشد.حلقه های تربیتی وظیفه ی ارتقای متربیان کانون را در طول سال بر عهده دارند و لوقات فراغت زمانی مناسب برای ایجاد و با تقوبت این حلقه هاست. چرا که اعضای حلقه زمان آزاد بیشتری دارند تا در برنامه های فرهنگیء تفریحی و آموزشی شرکت کنند. اگر کانون ها از فرصت ایجاد شده در فصل فراغت در قالب طرح چهره به چهره به خوبی استفاده نمایند می تولن شاهد تدلوم حطوز اعضا در قعارات هاى گفون در طول سال بوده و ریزش گلتری در پابان اوقات فراغت خواهیم داشت. - مایت ها وهیكت مذهبی: وجود مناسبت های مذهبی مختلف در طول لیام قراغت فرصت مخادبی است تا به این واسطه برنامه ریزان بخشی از فعالیت های فراغتی کانون را بر اساس آن تنظیم ‎aula‏

صفحه 7:
- دوره های آموزشی: برگزاری دوره های علمی و آموزشی در طول اوقات فراغت از فعالیت های فراغتی کانون ها است که بر اساس تقاضا و نیازسنجی مخاطبان برنامه ریزی و به اجرا در می آید. - هسته های پژوهشی: هسته های علمی و پژوهشی یکی دیگر از توانمندی های کانون ها جهت غنی سازی اوقات فراغت است؛ که می تواند با جذب جوانان مقاطع تحصیلی مختلف بویژه دانشجویان» ضمن مرتفع کردن نیاز های پژوهشی کانون(نیاز ستجی» نظر سنجی.سیب شناسی و...) به عنوان فعالیت فراغتی کانون به کار گرفته شود. - خانه های نور: جلسات و محافل قرآن و معارف کانون که در طول سال در حال اجراست می تولند در ایام اوقات فراغت تقویت و در سنین مختلف به اجرا در آید.وجود مخاطبین گسترده از ویژگی های اين ظرفیت و توانمندی کانون هاست. - گروه های فرهنگی و هتری: گروههای فرهنگی هنری کانون ها نظیر نشریه, سرود و تناتر می تولنند به عنوان ابزاری جهت جذب نوجوانان و جوانان در غنسی سازی فعالیت های اوقات فراغت به کار گرفته شود.لازم به نکر است ماحصل ایجاد شده توسط این گروهها» خود ابزاری جهت غنی سازی فعالیت های اوقات فراغت و ابزاری جهت انتقال معانی فرهنگی می باشد. - مسابقات فرهنگی و هنری: برگزاری مسابقات مختلف حضوری و غیر حضوری به عنوان ابزاری با گسترش مخاطب بالا یکی دیگر از ظرفیت های فراغتی است که در کانون های فرهنگی هنری مساجد به کار گرفته می شود.

صفحه 8:
- اردویسی و گردشگری: اردوهای علمی؛ فرهنگی» زیارتی» سیاحتی و جهادی از ظرفیت های فراغتی کانون هاست که با توجه به استقبال عمومی جهت غنی سازی لوقات فراغت مخاطبان به کار گرفته شده و هر اردو دارای بسته های فرهنگی و تربیتی خاص خود است. - خانه های دیجیتال و فعالیت های سایبری(وبلاگ یا وب سایت کانون):وبلاگ ها .وب سایت های کانون هاء كيم نت ها و کافی نت ها یکی دیگر از وجوه فراغتی کانون هاست که می تواند با جذب چوانان علاقه مند و متخصص زمینه ی حضور این افراد را در فعالیت های سایبری کانون فراهم آورد. - کانون های تخصصی : وجود کانون های تخصصی در سطح استان ها یکی از ظرفیت های بالقوه فراغتی است که می تواند در جهت تقویت فعالیت های فراغتی کانون ها بالفعل گردد. به عنوان نمونه کانون تخصصی گردشگری وظیفه پشتیبانی از اردو های کانون ها(وسیله نقلیه. اسکان» راهنما؛ بیمه و ..) برعهده بگیرد. کانون های تخصصی قرآن و عترت» نمازه آموزش, پژوهش, فن آوری اطلاعات» مهدویت» عفاف و حجاب نظارت و ارزیابی؛ سمعی و بصری و... از جمله تخصص های فعال هستند که می توانند در موضوع تخصصی خود از سایر کانون ها پشتیبانی نمایند. - جشنواره ها : جشنواره قرآنی مدها متان- جشنواره های موجود در سایت جشنواره ها ‎Aww ora”‏ - نشریات تجربی : فصل نامه » ماهنامه - گاهنامه - ویژه نامه (060 درصد تولیدات کانون در نشریه درج شود و ارسال یک نسخه از نشریه هر ماه به دبیرخانه استان )

صفحه 9:
ستاك اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری مسجد ستاد اوقات فراغت كانون به منظور برنامه ریزی در جهت غنی سازی اوقات فراغت مخاطبان کانون(کودک» نوجوان وجوانان)درسطح مسجد و با عضویت فعالان فرهنگی کانون به شرح ذیل تشکیل می گردد. الف)اهداف: ساماندهي فعالیت هاي اوقات فراغت کانون هماهنگ سازي و ایجاد وحدت رویه در فعالیت هاي مسجد استفاده از کلیه ی ظرفیت های موجود در تشکل هاي حوزه ی مسجد برنامه ریزی در جهت غنی سازی زمان اوقات فراغت کانون ها ایجاد هم افزایی و دوری از موازی کاری با سایر نهاد های مستقر در مسجد.

صفحه 10:
ب)اعضای ستاد: ۰ ستاد اوقات فراغت در سطح کانون با عضویت حداقل و حداکثر 100 نفر از افراد مستعد و علاقمند با مسئوليت مديرمسئول كانون تشکیل می شود. + الف)مدير مسئول كانون ‎٠‏ ب) مسئول فرهنكى كانون به عنوان دبير ستاد ‏* ج)مسئول آموزش كانون ‏۰ _د)مسئول جذب و تشکیلات ‏* ه)مسئول روابط عمومی ‏۰ و)مسئول اداری و مالی ‎٠‏ توضيح: ‏۰ از امام جماعت مسجد» رئیس هیأت امنا و فرمانده ی پایگاه بسیج مسجد جهت حضور در ستاد و مشارکت در برنامه ریزی ها دعوت شود. ‎ ‏۰ بر اساس نیاز از سایر ارکان کانون جهت برنامه ریزی تخصصی و بخشی جهت شرکت در ستاد دعوت شود.

صفحه 11:
ج)شرح وظایف و نکات ضروری: ستاد اوقات فراغت كانون بايد حد اقل © جلسه تشكيل شود. 0 تحویل درخواست ثبت پایگاه فراغتی کانون بر اساس قالب مندرج در پیوست شماره ‏ نظام نامه به دبیرخانه استان 0- ایجاد وحدت رویه و جلوگيري از موازي كاري و احتمال بروز اختلافات در میان مراکز فعال در مسجد ‎P‏ تدوین برنامه ها با توجه به اصل صلاح و صرفه در فعالیت هاي کانون و فرهنگ سازي اصلاح الگوي مصرف در فعالیت ها ‏مسئولیت هر یک از اعضای ستاد طی حکم کتبی از سوی مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری به آنان ابلاغ شود.(پیوست شماره©© نظام نامه) ‏0 تدوین برنامه ها و فعالیت هاي اوقات فراغت مساجد متناسب با لصول و سیاست های مندرج در نظام نامه و نیازسنجی محلی و نیز برنامه هاي ابلاغي یا پیشنهادی دبیرخانه(مندرج در فصل © نظام نامه) يا ستاد اوقات فراغت شهرستان ‏م شناسايي ظرفیت هاي موجود در کانون(کتابخانه. هسته هاى يزوهشىء خانه هاى نورء فعاليت های قرآنی,نشریه تجربیگروههای سرود و تناترو...)شهر شهرستان.استان(مدارس ۰ اردوگاه هاءمرکز ورزشي‌سالن هاه سینماها ۰ آموزشگاه ها و...) جهت برنامه ريزي مناسب ‎ ‏ي ناشي از آن ‎ ‎

صفحه 12:
©- شناسايي ظرفيت هاي موجود در ميان اعضا ۰ نمازگزاران و .. . جهت برنامه ريزي مناسب توجه ویژه به نوآوري علمي ؛ فرهنگي و هنري در فعالیت هاي اوقات فراغت ‎OD‏ برنامه ریزی طرح اوقات فراغت کانون بر اساس ويژگي هاي قومي و جغرافيايي و محلي. ‏0 تدوین برنامه ی اوقات فراغت کانون در دو سطح داخلي(ویژه ی اعضا و متربیان » برنامه های عمومي ویژه نمازگزاران و اهالي محل با توجه ویژه به سطوح سني مختلف و مقاطع تحصيلي مخاطبین ) (پیوست شماره 400 نظام نامه) ‏6 در برنامه ریزی ها الگوی تربیتی چهره به چهره مندرج در نظام نامه(صس99-06) اجرایی شود. ‏0 توجه جدی به نامگذاری سال 4906 به عنوان« اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی ومدیریت جهادی» در برنامه ریزی های اوقات فراغت ‏*06- در برنامه ریزی ها فرهنگ سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی» فرهنگ مطالعه» فرهنگ ایثار و شهادت و... در اولویت برنامه ریزی های اوقات فراغت قرار گیرد. ‎IS,‏ با توجه به اينکه برنامه هاي اوقات فراغت کانونهاي مساجد با رویکرد ديني انجام مي شود انتظارمي‌رود توجه به شعائراسلامي از قبیل نماز جماعت.قرائت قرآن» آموزش احکام اخلاق ‏۰ پاسخگويي به شبهات ديني مسائل شرعي» حجاب برتر و سایر موارد مشابه در ‎

صفحه 13:
تبصره: نظر جه تقارن ماه مبار ک رمضان با تابستان؛شایسته است برای لین ایام چر بر کت بسته برنامه ای منطبق با فضای معنوی شهرائله طراحی شود.(رویکرد قرتن و اهل الب السلام) 9 توجه ویژه به آردوهای جهادی (بویژه در کانون هاي حوزه ی شهري مناطق برخوردار) جهت حضوردر مناطق محروم ‎IP‏ تدوین برنامه ی جذب و تبلیغ اوقات فراغت کانون(نصب بنر آسمانی ها در اولویت قرلر دارد) ‏تذکر :فعالیت های تابستانه کانون ها(اوقات فراغت)با عنوان رسمی «آسمانی ها» می باشد . لذا در تبلیغات عمومی مکاتبات.مستندات و...از عنوان مذکور استفاده شده و ذیل آن با امضا و آرم رسمی کانون ها مشخص كردد. ‏0 برنامه ها و فعالیت های فراغتی کانون از طریق خبرگزاری شبستان؛ برد خبری کانون و نشریه کانون اطلاع رسانی شود. ‎CO‏ برگزاری با شکوه مراسم افتتاحیه و اختتامیه اوقات فراغت کانون در دستور کار قرار گیرد. ‏(00- معرفي توانمندي هاي مسجد و کانون به صورت فعالیت هاي نمايشگاهي یا برگزاری جلسه با والدین متربیان ‎

صفحه 14:
0ارانه گزارش فصول برنامه ها » گژارش ماهیانه و فصلي و معرفي ستاد اوقات فراغت کانون به ستاد اوقات فراغت استان (لازم است گزارشات به همراه صورت جلسه هاي برگزار شده در پایان اوقات فراغت ارسال شود .) (بيوست شماره 08-06 0© نظام نامه) ©© تلاش در جهت بازديد مسئولين از فعاليت هاي كانون و ديدار جهره به جهره با نمازكزاران و اعضا و ... وتلاش در جهت رفع مشكلات محل و . . . توجه ویژه به نظارت و ارزيابي دقیق فعالیت ها <20_شفافیت مالی ستاد در حوزه ی درآمد و هزینه (پیوست شماره 0 نظام نامه)

صفحه 15:
‎oS ie 3‏ ۳ ‎oat‏ نامه آموزشی پایگاه های اوقات فراغت ‏- فعالیت های آموزشی مهم ترین فصل از فعالیت های فراغتی پایگاه های اوقات فراغت را تشکیل می دهد؛ لذا لازم است در جهت استاندارد سازی اين فعالیت ها گام برداشت. ‏هدف: هماهنگ سازی و سیستم دهی به فعالیت های آموزشی کانون ها ‏شیوه و ضوابط اجرایی: ‏- برنامه ریزی بر اساس نیازوظرفیت های منطقه ای. ‏- معرفی دوره های آموزشی در قالب تقویم اجرایی. ‏- استفاده از مربيان مجرب و متخصص (با عنایت به شرایط و ضوابط خاص مربیان). ‏تبصره:در حد امکان از اعضای کائون به عنوان مربی استفاده شود. ‏- در صورت نیاز با هماهنگی از مربیان هلال احمر» صنایع دستی» فنی و حرفه لی و آموزش و ترورش استفانه شود ‏-انعقاد قرارداد با مربیان در قالب فرم جذب و پذیرش اسانید و مربیان (پیوست شماره 9). ‏- تدوین و مشخص کردن مباحث تدریس در هر دوره و اعلام به مربی و متربی,

صفحه 16:
- مربیان در پایان هر دوره ی آموزشی توسط مسئول آموزش کانون و متربیان ارزشیابی شوند(پیوست شماره©-6). - ثبت نام از متقاضیان در قالب فرم ثبت نام طرح تابستانه و فرم عضویت کانون (پیوست شماره 2( - براى متربيان كارت شناسايى صادر كردد(بيوست شماره©). - درصورت نيازبه دريافت شهريه بهتر است مبلغ به حساب كانون واريز كرددو فيش واريزى هنكام ثبت نام » تحويل مسئول ثبت نام كانون شود.(در غير اين صورت وجود سيستم مالى شفاف الزامى است. بيوست شماره©) توضيح: براي افراد خاص مانند فرزندان محترم شهدا و جانبازان » اعضا ثابت كانون» خانواده هاى محروم؛ فعالان فرهنكى هنرىءنخبكان و. . . تخفيف مقتضي لحاظ مي كردد . - در هنكام ثبت نام در دوره هاى خاص (ورزش هاى رزمىء استخرء اردو ها و...) رضايت نامه ى والدين دريافت و در يرونده ى متربى(خواهران و افراد زير سن قانونى) نكهدارى شود. - تشكيل برونده براى هر متربى ودرج روند فعاليت وى در آن. - خلاصه ى مشخصات متربيان در قالب بيوست شماره ى *0 در دفتر آموزشى نكهدارى شود.

صفحه 17:
- وجود یا هماهنگی فضای آموزشی متناسب با موضوع آموزشی. تبصره:در صورت امکان با نزدیک ترین مدرسه به مسجد برای استفاده از ظرفیتهای آن تفاهم نامه نعقدگردد.. تشکیل منظم جلسات آموزشی و دقت در ارائه ی مطالب. - حضور و غیاب منظم متربیان. (پیوست شماره 9) - برگزاری آزمون پایانی و ارائه کارنامه به والدین. - ارائه ی گواهی نامه ی پایان دوره و درج نمره ی متربی در آن.(پیوست شماره10 ). - ارانه ی کارنامه ی فراغتی برای متربیان طرح تابستانه و اعلام به والدین(پیوست شماره18). - برگزاری جلسه ی اختتامیه با حضور متربیان و والدین آنها و تقدیر از برگزیدگان و فعالان طرح اوقات فراغت. - شرکت کنندگان در طرح تابستانه» تحت پوشش بیمه ی حوادث قرار گیرند - طرح های تربیتی به صورت مکمل فعالیت های آموزشی در نظر گرفته شود. - درطول انجام طرح معرفی کانون و دعوت از متربیان جهت حضور مستمر در فعالیت های کانون در قالب حلقه های تربیتی چهره به چهره دنبال شود. - مسئولیت فرایندآموزشی طرح اوقات فراغت با مسئول آموزش و پژوهش کانون می باشد.

صفحه 18:
شرایط مربیان و اساتید تابعیت جمهوري لسلامي ایران ۰ اعثقاد و التزام به اسلام ۰ احکام اسلامي و ولایت فقیه تبصره:در مناطق مخاطب ویژءه با هماهنگی امام جماعت مسجد می توان از مربیان با تابعیت غیر ایرانی استفاده شود. حسن شهرت ؛ دارا بودن صلاحیت هاي اخلاقي » تخصصي ۰ سابقه و توانايي تدریس موضوع اساتید باید به صورت منظم در کلاسها حضور داشته باشند و کلاسها رلس ساعت مقرر شروع و اتمام مي بذيرد. رعايت ضوابط و مقررات و اخلاق اسلامي جهت ارائه ى الكوي عملي براي دانش آموختكان از سوي اساتيد زيبنده مي باشد. براي كلاسهاي خولهران از مربیان خواهر استفاده شود .

صفحه 19:
آیین نامه اردویی کانون های فرهنگی هنری مساجد - یکی از فعالیت های جذاب که از سوی مثربیان در خواست می شود و مورد توجه برنامه ریزان طرح تابستانه ی اوقات فراغت قرار می گیرد؛ برگزاری اردو ها در ابعاد مختلف علمسیء آموزشی» تفریحی و زیارتی است که می تواند یکی از مهمترین ابزارجذب متربیان به مسجد باشد .لذا لازم است جهت هماهنگی؛ هدایت و بهرمبرداري مناسب‌تر اردوهاي کانون ها با شرایط مندرج در اين دستورالعمل برگزار مي‌شوند. - تعریف :اردوهاي کانون ها » سفر جمعي گروهي از اعضاء» متربیان یا سایر مخاطبان کانون است که با مجوز دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار مي‌شود. - هدف: ساماندهی فعالیت های اردویی کانون ها - شرایط عمومي برگزاري اردو: در برگزاري اردوهاء تدارك برنامه‌ها مي‌بایست به نحوي باشد که منجر به تقویت و گسترش معیارها و ارزش‌هاي اسلامي شود. ©- در برنامه‌ريزي و اجراي اردوها مي‌بایست جذابیت؛ تنوع؛ نشاط و شادابي و نیز مشارکت فعالانه شرکت‌کنندگان مورد توجه قرار گیرد. ‎ee 9‏ آموزشي مستقیم و غیر مستقیم کوتاه مدت و مباحث تربیتی در اردوها مورد توجه قرار گیرد. ‎ ‎

صفحه 20:
ضوابط اجرایی: - قبل از انجام اردو تیم اجرایی تشکیل شود. -ازمخاطبین با دریافت مشخصات شناسنامه ای(نام و نام خانوادگی » نام پدر» شماره شناسنامه» شماره ملی و شماره تماس) ثبت نام شود. - مقصد اردو از قیل شناسایی و هماهنگی های لازم صورت پذیرد. - شرکت کنندگان در اردو تحت پوششش بیمه ی حوادث قرار گیرند.( نامه ی درخواست بیمه را با پیوست لیست مشخصات متقاضیان شرکت در اردو به شرکت بیمه ی طرف قرارداد ارائه کرده تمام نفرات را بیمه نمایید) - با معرفی سرپرست اردو مقصد تعداد نفرات و فاصله ی زمانی از دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مجوز دریافت شود(پیوست شماره 900-16). ت نامه از والدین اعضا کسب گردد (پیوست شماره6). - برگزاری اردو ها به صورت مختلط ممنوع می باشد. - جنسیت سرپرست اردو باید با جنسیت شرکت کنندگان در اردو مطابقت دلشته باشد. 0 - تبصره: در اردوهاى برون استانى مختص بانوان انتخاب يك نفر از آقايان متأهل و متعهد براى حل مشکلات احتمالی همراه گروه باشد.

صفحه 21:
- سرپرست اردو و عوامل اجرلیی موظف به رعایت مقررات آئین نامه ی اردویی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد می باشند - سرپرست اردو ضمن عمل به شرح وظایف » مسئولیت کامل برگزاری ۰ نظارت و اجرای دقیق برنامه را برعهده دارد و تنها در صورت حوادث پیش بینی نشده و بنا به مصالح می تواند در برنامه اردو تغییراتی ایجاد کند. - درطول برگزاری اردو شرکت کنندگان نمی توانند بدون اجازه ی سرپرست ۰ اردو را ترک ‎us‏ - محل برگزاری اردو و مسیر آن در اطلاق مقررات به منزله ی محدوده کانون محسوب می شود و در مدت برگزاری رعایت مقررات انضباطی ومفاد اين آئین نامه الزامی است . - برگزار کننده ی اردو موظف است نکات مربوط به ایمنی سفر را رعایت کند ازجمله : استفاده لز اتوبوس دارای برگه ی معاینه فنی و بیمه نامه ی همراه با رانندگان صلاحیت دار مسیرهای بین شهری (حتماً از شرکتهای مسافر بری دارای مجوز استفاده شود) استفاده لز دو راننده برای مسیرهای طولانی (بیش از 60060 کیلومتر) جلوگیری از حضور سرنشین اضافه بر ظرفیت در وسیله نقلیه توجه به بهداشت عمومی ( غذا و خوراکیها و مکان و...)

صفحه 22:
- درپایان گزارش برگزاری توسط مسئول اردو تهیه و ضمیمه ی مجوز اردو تحویل معاونت فرهنگی کانون نماید. - معاونت فرهنگي کانون همه ی سوابق و مستندات هراردو اعم ازدرخواست برگزاري اردی.مجوز اردو» فهرست اسامي شرکت‌کنندگان وعوامل اجرايي؛ بیمه نامه ی حوادث. رضایت نامه هاء برگه‌هاي امضاشده شرح وظایف و فرم‌هاي تکمیل‌شده نظرسنجي را نگهداري نماید. - مسئولیت حقوقی در برگزاری اردو ها بر عهده ی مدیر مسئول کانون می باشد.

صفحه 23:
راهکارهای برنامه ریزی در ایام اوقات فراغت الف) کلاس آموزش تئوری در قالب؛ ۰ سخنرانی (معلم و شرکت کنندگان) ۰ میزگرد (متربیان) ‎٠‏ مصاحبه ‏۰ مباحثه ‏© متاظرة ‏+ تدريس (توسط استاد و شركت كنندكان) ‏۰ بسيارروشن است كه مولد آموزشى در اين كلاس ها مطالب علمى؛ فرهنكى؛ تاريخى؛ اعتقادى و مانند آن می‌باشد. ‏ب) کارگاه آموزش فنی و علمی (حرفه ای) ‏۰ این روش برای فعالیت های صرفاً عملی و یا فعالیت هایی که با علم و عمل آميخته است. به کار گرفته می شود و بیشتر در زمینه های شناختی» حسی» حرکتی» هوشی و مانند آن دارای کارآیی موثر است. در لین شكلء باید تمام شرکت کنندگان فعالانه ولرد کار شوند وگرنه تمایش و تماشا کفایت نمی کند. ‎ ‎

صفحه 24:
ج) اردوهای تفریحی و آموزشی این روش بیشتر در پرورش حالات روحی و روانی موثر است؛ مانند پرورش روحیه ی تعاون» ایجاد روابط اجتماعی» مشارکت اجتماعی و زدودن ترس(از جمع و محیط جدید و...) به عتوان نمونه؛ ارلئه درس شجاعت و دلیری درکلاس ممکن نیست. محیط لازم برای پرورش روحیاتی از این قبیل فقط با ایجاد زمینه ی آن در آردوها و مانند آن ممکن است؛ همین طور است آموزش آداب و رسوم اجتماعی» مذهبی و مانند آن. البته از اردو برای آموزش تنوری نیز بهره برداری می شود که در این صورت باید به عنصر تنوع و تفریح و گردشگری آن توجه نمود و الا تأثير آن آسیب پذیر می گردد. د) بازدید علمی اين روش در امورى به كار مى رود كه لز خصایص زير برخوردار باشن * محتواى برنامه ى علمى و عملى باشد. + انجام عملی آن در کارگاه کوچک به هر علتی ممکن نباشد (هزینه ی بالا و دانش اندک)

صفحه 25:
محتوا بايد محتوای برنامه های اوقات فراغت را با توجه به تنوع سليقه؛ نيازء خواسته ها و علانق شرکت کنندگان» تدارک نمود. به یقین» اگر شرکت کنندگان و افراد برخوردار از اوقات فراغت جملگی کارمند هستند. محتوای برنامه ی آنها با زمانی که شرکت کنندگان دانش آموز می باشند» كاملا متفاوت است و از آنجا که این نوشتار به اوقات فراغت دانش آموزی نظر دارد» لذا محتوای برنامه ی اوقات فراغت بر اين اساس ارائه می گردد. در یک برنامه ی آزاد دانش آموزی محتوای فعالیت ها ابتدا به دو نوع آموزشی و پرورشی(تربیتی) تقسیم می شود که اینک هر یک را به طور مستقل شرح می دهیم: الف) آموزشی می توان فعالیت های فوق برنامه ی آموزشی در یک فرصت آزاد را به قرار زیر برشمرد؛ 0- با هدف آموزشی شامل: - آموزش ترمیمی و پایه ای پیش بینی شده طی سال تحصیلی: اين دسته از آموزش ها مربوط به دروسی که طی سال تحصیلی در مدارس تدریس می شود و هدف از اجرای آن در فعالیت های فراغتی برای آن دسته از افرادی است که در طول سال تحصیلی موفقیت لازم در گذراندن دروس مربوطه را نداشته و با تجدیدی و مردودی مواجه شده اند و یا می خواهند برای ورود به سال تحصیلی جدید تقویت شوند.

صفحه 26:
- آموزش نیازهای علمی پیش بینی نشده طی سال تحصیلی اين كروه از موارد آموزشی براساس فرهنگ؛ سن و جنس دانش آموزان متفاوت می گردد که در اینجا به فهرستی از آنها اشاره می کنیم: ۰ آموزش قرآن + آموزش زبان دوم ۰ آموزش کامپیوتر ۰ _آموزش اصول اعتقادی (توجه به مقطع سنی ضرورت خاص دارد) ۰ آموزش نقاشی + آموزش عکاسی ‎٠‏ آموزش خطاطی ‏۰ آموزش فنون (صحافی» نجّاری» قاب سازی دوزندگی؛ سبدبافی» سفالگری, بافندگی» گلسازی» گلدوزی» قلمزنی» قالی بافی» کاردستی» پیکرتراشی» حصیربافی» کمک های اولیه. تعمیر لوازم خانگی و...) ‏+ آموزش سیستم های الکترونیکی ‏۰ _آموزش مکانیک

صفحه 27:
- با هدف زمینه سازی آموزشی؛ مقصود از این نوع فعالیت ها آن گروه از اعمال و افعالی است که آموزشی شناخته نمی شونده ولی زمینه ی یک آموزش و تحصیل کارآمد و موثر و مفید را فراهم می آورند که به قرار زیر می باشد: © آموزش روش مطالعه ۰ آموزش روش تحقیق + آموزش روش یادداشت برداری ‎٠‏ آموزش روش مباحثه ی علمی ‏۰ آموزش روش مشاهده ی علمی ‏۰ آموزش روش نقد و بررسی علمی ‏۰ آموزش روش نویسندگی و نگارش ‏+ آموزش روش ویرایش ‏+ آموزش روش ابراز هیجان و خوشحالی که موجب نشاط و تجدید قوا می گردد. ‏۶ آموزش روش برقراری ارتباط علمی ‎

صفحه 28:
ب) پرورشی فعالیت های پرورشی در یک برنامه ی آزاد به قرار زیر می باشند: - پرورش تن مقصود از پرورش تن بسازی و یا اندام سازی نیست» بلکه فعالیتی فیزیکی منظور است که نشاط روحی می‌بخشد» تن را سالم می سازد, نه اینکه آن را خسته نماید؛ درآنجا هدف» تربیت بدنی است و نه مفهوم ورزش؛ مانند: ۶ کوهنوردی ‎٠‏ تیراندازی ‏۰ اسب سواری ‎ ‏© دوچرخه سواری ‏© تمرین و نرمش های سیک ‎dod ۰‏ ‏۰ والييال ‏° نیس روی ‎SH‏

صفحه 29:
- پرورش ذهن و فکر + بازی های فکری ۰ اجرای انواع تست هوش (نه به منظور سنجش, بلکه به قصد پرورش) ۰ تمرین به خاطر سپاری ۰ تمرین انجام عملیات ریاضی(بدون استفاده از کاغذ و مداد) * تفكر در به دست آوردن لشیاء مشابه و متفاوت. - پرورش رومی و روآنی نکته ای که قبل از پرداختن به این نوع فعالیت ها در خور توجه می باشد آن است که در اینجا پرورش جداگانه ی روان و تن مقصود نیست که یک گروه فعالیت ها صرفاً بر تن و گروه دیگر بر روان تأکید داشته باشد» بلکه روان و تن در تعامل با هم از تمام فعالیت های انجام شده بهره مند گردند. مقصود این است که با انجام برخی اعمال می توان بعضی توانمندی های روحی را شکوفا ساخت همان گونه که در پرتو پرورش تن؛ برخی استعدادهای جسمانی بروز می کنند؛ مات 1 سپردن مسئولیت نظافت مسجد؛ کلاس تقسيم كار در اردوهاء واسپاری مسئولیت های فرهنگی مسجد(طرح تلاوت نورء تابلو اعلانات) و... به برخی مثربیان» روحیه ی مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی آنها را رشد می دهد. © انجام فعالیت های خنده آور که موجب از بین رفتن لفسردگی» اضطراب و هراس توقمی و... دد.

صفحه 30:
0- کمک به هم نوع که باعث رشد عواطف می گردد و کمبود محبت را جبران می کند. <4- تفریح و بازی (علمی و غیرعلمی) که موجب نشاط می گردد. فضاسازی: - فضاسازی حقیقی: ماننداردورفتن»درمراسم خاص شرکت نمودن» در یک مشارکت اجتماعی حضور فعال داشتن.انجام این امور باعث تجدیدقوای روحی تمد اعصاب؛ پرورش روحیه ی جمع گرلیی و همراه شدن با جمع؛ ایجاد روحیه ی نظم پذیری» شجاعت و دلیری و مانند آن... (به حسب نوع فضاسازی) می شود. - فضاسازی مصنوعی و ساختگی؛ مانند ساختن یک نمایشنامه و يا بازی کردن نقش معلم و شاگرد و تدريس كردن كه همان اثرات فضاسازی حقیقی را به دنبال دارد و چه بسا از برخی روحیات زشت. مانند بد دهان بودن؛ پرخاشگری» بی صبری و... نیز جلوگیری می کند و در عمل» درس و تمرین صبر» شجاعت» شکیبایی می دهد و رفتار فرد را اصلاح می نماید. 0- دید و بازدید از دیگران(از نزدیک ترین تا ناآشناترین فرد) ۰ این عمل به شکل گسترده در روحیات افراد تأثیر دارد ؛مانند ملاقات با برجستگان مذهبیء علمی و هنری» سیاسیء خانواده ی شهداء محرومان و ایتام و... و ایجاد یک فضای صمیمانه. تا بدین وسیله تک تک افراد مستقیماً سئوالات خود را بر اساس ضرورتی که احساس می کنند؛ مطرح نموده» باسخ بكيرند و لز تجارب كران قيمت آنان بهره مند شوند.

صفحه 31:
فعالیت های تربیتی اوقات فراغت( گروه های چهره به چهره) همانگونه که درفصول قبل اشاره گردید اولویت برنامه های فراغتی کانون ها فعالیت های تربیتی است از این رو این برنامه در قالب طرح فرهنگی تربیتی چهره به چیره به اجرا در می آید. بر اساس این طرح متربیان و اعضای کانون در قالب گروه های(10-00 نفره همسالان گروه بندی می شوند. برای هر گروه از میان اعضای باتجربه و با صلاحیت کانون یک مربی در نظر گرفته می شود. مربی از طریق ایجاد انس و الفت با متربیان و ظیفه ی ارتقای معرفتی و تربیتی هرعضو را برعهده دارد. ارتباط صمیمانه ی مربی با متربیان و شرکت در برنامه های اردویی؛ ورزشی و تفریحی عامل جذب. حفظ و نگه داشت افراد در گروه می شود. برای هر گروه ییک طرح درس بر اساس نیاز های فردی اعضا طراحی و توسط مریی از طريق روش هاى مستقيم و غير مستقيم بيكيرى مى شود. به اين منظور كتاب *6 جلدى درسنامه تربيتى جوانان و نوجوانان به قلم حسين ميرزايى سيجانى و مهرداد آقاشريفيان اصفهانی 4000 از انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان سفارش می شود.همچنین ارتباط مستمر مربی با خانواده و مدرسه ی متربیان(طرح مسجد مدرسه و منزل) و پیگیری روند آموزشی و تربیتی متربیان می باشد.

صفحه 32:
برگزاری حلقه های تربیتی منظم سیر های مطالعاتی» اردو ها و برنامه های جذاب» گروه های هنری و ورزشی, جشن تولد اعضا و... از دیگر فعالیت هایی است که در طول سال جهت حفظ نگه داشت و ارتقای متربیان قابل انجام است. ۰ پیشنهاد می شود مربیان نیز در یک گروه تربیتی سازماندهی و با بهره گیری از اساتید رشد معنوی و تربیتی مربیان نیز دنبال شود. ‎٠‏ تذكر با توجه به اينكه مربيان در کلیه ی حوزه ها دارای تخصص نمی باشند؛ لستفاده از اساتید مجرب در کنار گروه ها بر اساس نیاز سفارش می شود. ‏+ تشکیل گروه های هم علاقه و تخصصی از دیگر روش های تشکیل گروه های تربیتی چهره به چهره می باشد.نظیر گروه سینمایی؛ گروه تشریه. گروه های ورزشی گروه های هنری و... ‏۰ می تولن بر اساس ویژگی های سنی» جنسیتی و تخصصی هر گروه یک نام برای هر گروه تخاب نمودگزوه جوانان علی آکبر" گروه حضرت زهراء گروء بصیرت و... تموده ای از نامگذاری گروه های تربیتی است. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 33:
نظارت و ارزبابی پایگاه های اوقات فراغت ملاک های ارزیابی: ارزیابی پایگاه های اوقات فراغت با حضور ارزیابان ستاد بر اساس ملاک های ذیل در قالب فرم بازدید و ارزیابی پایگاه های فراغت آسمانی ها( پیوست شماره ‎(IG‏ انجام می شود. + استفاده از ثبت نام و تکمیل فرمهای مندرج در نظام نامه ی اوقات فراغت + تشکیل ستاد اوقات فراغت و شورای اجرایی و آموزشی کانون ومستند سازی صورت جلسات + نظم و انضباط دراجرای برنامه ها ۰ ارتباط مستمر مسئول پایگاه با د موقع ۰ نحوه ی استفاد خانه استان و شرکت در جلسات استانی و پاسخ گویی به نظام نامه و فرم های پیشنهادی مندرج ۰ هماهنگی مستمر برنامه ها با امام جماعت مسجد + همگرایی مزثر با سایر نهاد های مستقر در مسجد به منظور جلوگیری از موازی کاری © استفاده از ظرفیت های فرهنگی؛ آموزشی کانون به منظور غنی سازی اوقات فراغت(کتابخانه و...) ۰ تنظیم برنامه ی آموزشی و نصب در تابلو اعلانات جهت اطلاع متربیان

صفحه 34:
نامه‌ریزی به منظور تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان جهت حضور در برنامه های آموزشی و تربیتی تنظیم موضوعات آموزش بر اساس نیاز منطقه توجه ویژه به ترویج و لرتقای سطح معلومات و دانش دینی مخاطبین در موضوعات قرآنى » اعتقادی» اخلاقی جذب اساتید و مربیان مجرب»متعهد و متخصص کیفیت تدریس مربیان و مدرسان از نظر آموزشی از رئوس سرفصل ها و منابع آموزشی توانمندی مربیان در برقراری ارتباط با متربیان و دانش‌آموزان ایجاد زمینه ی مشارکت فکری و معنوی اولیاء متربی وجود برنامه ی منسجم نظام مند و مدون براساس الگوی تربیتی چهره به چهره برگزاری آزمون پایان دوره برگزراری مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی با شیوه‌های متنوع جذاب شرکت متربیان درنماز جماعت و جمعه و مراسم مذهبی تبلیغات مناسب (نصب پلاکارد» پوسترءاطلاعیه و...) نمایش فیلم , بازدید های علمی, اردو و...

صفحه 35:
برگزاری نمایشگاه کتاب ۰ روزنامه دیواری,آثار متربیان و تشستهای فرهنگی بتکارات ر توآور ی و خلاقیت در ایجاد فضای مظلوب و با تشاب اهتمامبه بزرگذاشت مناسبت های مذهبی‌ملی و فرهنگی مقارن با ایام فراغت جذب حداقل 00 نفز عضو جدید در مقاطع مختلف برگزاری حد اقل 0 دوره علمی آموزشی برگزاری حداقل 0 اردوی فرهنگی تفریحی برگزاری حداقل 0 برنامه فرهنگی ورزش برگزاری حداقل 0 مسابقه فرهنگی رعایت شنونات اسلامی و اخلاقی از طرف عوامل لجرایی و آموزشی تهیه و استفاده از فضا و امکانات آموزشی(تلویزیون ویدئوءویدنو پرژکشن»کتابهای لازم» دفاتر حضور وغیاب) تامین امکانات رفاهی مان آب سرد" امکانات ایمنی و بهداشتی و. اجذب کمک های نقدی و غیر نقدی مردمی و حق ثبت نام و استفاده از ظرفیت های نهاد های پشتیبان(آموزش و پرورش؛ تربیت بدنی» شهرداری ها و...)

صفحه 36:

صفحه 37:
عنوان برنامه تعریف برنامه Bas شيوه اجرا برنامه اى جهث تكريم و ايجاد قضائى مناسب براى تمرين مديريت در جامعه شكوفائى توانمندى هاى بالقوه جوانان و نوجوانان ‎٠‏ مشاركت در مديريت كانون ‎٠‏ و باسدارى از ارزشها و دستاوردهاى فرهنكى؛ ايجاد نشاط ؛ پویانی و تحول ‎os‏ جوانان و نوجوانان 1-انتخاب نوجوان و جوان توانمنداز اعضای فعال کائون برای واگذاری وظایف موجود در چارت کانون 2توضیح وظایف مشخص هرفردتوسط مدیرکانون برای آشنایی بهتر فرد 3 - تهیه حکم مسئولیت با امضای امام جماعت 4دعوت ازعموم نمازگزاران به خصوص خانواده های افراد برای شرکت در برنامه اعطاى حكم مسئوليت 5-اعطاى حكم مسنوليت به نفرات انتخاب شده در مسجد بيشنهاد ميشود در اين برنامه از تنك نظرى ها و نكاه هاى فاميلى و ... برهيز شود. بهتر است در يك مراسم و مناسبت خاصى اعطاى حك مسئوليت انجام شود 3 751

صفحه 38:
عنوان برنامه برنامه الگویی شماره ۲ پرسمان مسجدٍ پرسمان مسجد برنامه ای برای ایجاد فرصت جیت پاسخگونی به سوالات و شبهات جوانان و نوجوانان و نمازگزاران ۰ ميباشد. پاسخگوئی مناسب و درست به سوالات و شبهات جوانان و نوجوانان این برنامه به در صورت مجزا یا توامان می توان اجرا کرد: 1-نهيه صندوق و تعبيه آن در يك مکان مناسب و قابل دسترسی برای عموم نمازگزاران 2-اطلاع رسانی چگونگی استفاده از صندوق برای دریافت پاسخهای سوالات و شبهات 3-باسخكويى به سوالات به صورت هفتگی و منظم توسط امام جماعت یا فردتوانمندگایل اعتماد مردم برگزاری جلسات پرسش و پاسخ 1برگزاری جلسات برای برادران و خواهران به صورت مجزا صورت كيرد 2-انتخاب فرد با توانمندی علمی بالاو دارای سعه صدر برای پاسخگویی 3-انتخاب فرد توانمندو منصف برای مدیریت جلسه پرسش و پاسخ

صفحه 39:
39 برنامه الگویی شماره ۳ عنوان برنامه تعریف برنامه hae ‏مخاطیان‎ شیوه اجرا افلاکیان خاک نشین برنامه افلاکیان در صدد است جوانان و نوجوانان را با بزرگان دینی و علمی و اجتماعی این مرزبوم آشنا نید آشنانی نسل جوان و نوجوان با مفاخر و بزركان دين جوانان و نوجوانان 1-مشخص نمودن تعدادتفرات گروه ومربی هرگروه 2-کسب اطلاعات نسبی درباره مفاخر دینی و علمی و...توسط مسئول اجرای طرح برای هدایت بهتر گروهها در ابدا 3-انتخاب یکی از مفاخربا اولویت مفاخر محلی و اعلام آن به گروهها متسین مهلت لازم برای کسب اطلاعات بیشتر دربارم مقاخر توسط اعضای| أكروهها 5 تشکیل جلسه با حضور گروهها (حداکثر3 كروه)و تبادل نظرات و اطااعات کسب شده درباره شخص عالم گروهها می تواند 5 -8 تفره باشند در صورت اجرا نمودن این برنامه در بخش خواهران بهتر است اولویت انتخاب مفاخر علمی و دینی از میا خواهران باشد

صفحه 40:
برنامه الگویی شماره ء عنوان برنامه. شیوه اجرا پنجره پنجره به دنبال ارائه اگاهی و دانش و اطلاعات در زمینه حوزه رسانه و معرفی رسانه های پاک به مخاطبان خود است. ارتقاء سطح دانش و آگاهی های جوانان و توجوانان در زمینه رسانه های دیجیتال وفضای مجازی جوانان و نوجوانان 1-انتخاب و دعوت از کارشناس خبره حوزه رسانه و آشنا به آسیبهای ااجتماعی و دینی 2-انتخاب بخشهايى از فيلم؛ انيمشين و ...باهماهنكى كارشناس برنامه 3-بركزارى جلسات نقد و بررسى شبكه هاى مختلف به خصوص فارسى إزبان ماهواره و انيمية اجراى اين برنامه در فضاى مشاركتى و تعامل متربيان اثرات فراوانى در پی خواهد داشت . يعنى نتيجه كيرى از داستان فيلم و يا نقد بازى هاى رايانه اى وايا انيميشن ها و يا وبلاك ها و وبسايت ها توسط خود مخاطبان موثر خواهد يود.بهتر است از والدين نوجوانان براى حضور در اين جلسات دعوت به عمل آید

صفحه 41:
نمونه فرم های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد

صفحه 42:
PAE Gis SE el ot waa ota ‏ده‎ as Ee ‏اتخدام حوره حاى ورزخي‎ توصیح این فرم هر فاق روع قصل فرعتت توسعة مير مسقوق حاتوق بأمرايصه به انامة ‎Pe‏ ‏ما تکل و که ده ی پایگاه وقات قراخت دو حتت می رده ‎ont it‏ نموه ارت شناسس متربان ‎at‏ فراظت ‎ ‎ ‎ ‎SFE RE ‏ور‎ ‎42 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 43:

صفحه 44:
At oO ti ‏قرع يد‎ OF RE STE a ‏نه مر صرت الاي‎

صفحه 45:

صفحه 46:

صفحه 47:
7 4

صفحه 48:

صفحه 49:

صفحه 50:

صفحه 51:
پیوست شماره ۱۱ : فرم گزارش موضبوع کلاس‌های تشکیل شده در ‎AKL‏ ‏اوقات فراعت

صفحه 52:
_— 7 2

صفحه 53:
رن أحاهم تين ‎te IE ree‏ ره ابید ‎et‏ Ce ee an Ste” 0" ۲

صفحه 54:
خرس با ملع غیت ام ري الام دحب خداوفد دید سر ری فاد تماقا را اد داد ute ساسد ‎wee ee ee‏ ‎ad att‏ مساجد ؤييائرين يايككاء ‎at‏ معتوى و ممتادان ميات يعدم يا شالق حسعى سعدا ‎haar ants‏ لد اعدا ما وا از اه ای علدا ‎Fae ao ae SET‏ ‎aya‏ Be ay ante a eo a ‏و تاش‎ el A ‏اختوت‎ ‏وات وا‎ Rete Ny arte ee aa ‏یت عدي اتوت ترخداي‎ eee Sg ae AE gale ‏تدش‎ توفيقات روز افزون مالیا درل عنایات سصربت بقيه ال المع رو مدیم

صفحه 55:
پیوست شماره ۱۵: نمونه فرع بازدید و ارزیابی پایگاه های فراعت آسمانی ها

صفحه 56:
پیوست شماره 1۵: نمونه فرع بازدید و ارزیابی پایگاه های ضراخت آسمانی ها Serer ae as

صفحه 57:
«پیوست شماره ۱۱: نمونه فرم جمع بندی فعالیت های پایگاه اوقات فراغت «آسمانی ها بو ‎Se‏

صفحه 58:

صفحه 59:
_— 7 8

صفحه 60:
0 1

صفحه 61:
پیوست شمار»*۳: نمونه مجوز اردو و بازدید

صفحه 62:
— 0

صفحه 63:

صفحه 64:
صحیفه استقامت ای سید ماء ای مولای ما ما آنچه باید بکنیم؛ انجام مى دهیم؛ آنچه باید هم گفت هم گفتیم و خواهیم گفت. من جان ناقابلی دارم» جسم ناقصی دارم» اندک آبرویی هم دارم؛ که اين را هم خود شما به ما داديد. همه اين ها را من كف دست كرفتم؛ در راه اين انقلاب و در راه اسلام فدا خواهم كرد؛ اين ها هم نثار شما باشد. سيد ماء مولاى ماء دعا كن براى ما؛ صاحب ما تویی» صاحب اين كشور تويى؛ صاحب اين انقلاب تویی يشتيبان ما شما هستيد؛ ما اين راه را ادامه خواهيم داد؛ با قدرت هم ادامه خواهيم داد. در این راه ما را با دعای خود. با حمایت خود. با توجه خود؛ يشتيبانى بفرما. امير قافله بصيرت و استقامت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت اه العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

صفحه 65:
ازتوجه شما سياسكزاريم در يناه ارد منان ييروز و سر بلند باشيد

رایگان