صفحه 1:
9 ات
0 2
یر ع 2
بو تا ر ۴
صفحه 2:
صفحه 3:
eee) ل ركم
ل ا لل Re eer ceca الل
PE Sent Sela
رس
وتغییر شکل سرزمینها.... ee
صفحه 4:
۱/۲۱۰۰
ا پا ٩
*_ بینش علمی به عنوان نیروی مثبت برای ساختن ز
۰ ظهور افق نوین فناوری علمی کارآمد
ee مر Tet
عملگرایی بعنی
دور افکندن فلسفههای ذهنگرایانهی محض
به مثابه سركشتكىهاى بىحاصل متافيزيكى
صفحه 5:
صفحه 6:
صفحه 7:
صفحه 8:
صفحه 9:
Pe Taal
صفحه 10:
ky et
0 teu Te a od
1S jlo 9 slusl bulgy Uolir
ROSSI sa ea
صفحه 11:
۱
[۳
ل 1
صفحه 12:
صفحه 13:
مدرسه به صورت اجتماعی خُرد و
جامعهای در حال تکوین که برای زندگانی
1
بجهها فراهم كند.
صفحه 14:
ده .لظت جد لحا ع
كروه اجتماعى ويزه صورت
فروكاسته و ساده شدهای
ا ا 30
ا Pe Te SST
were SUb le] ی
از يك طرف قادر سازد كه به تدريج با ساختارهاء مواد
LT hear) م
که از سوی دیگر باید آنان را توانا سازد که از طریق
اين مجارى رفتارى به ابراز وجود بيردازند و نيروهاى
ABT ا PACS
صفحه 15:
در کتاب مدرسه و اجتماع (۱۸۹۹)با بهره گیری از تجارب خویش در ؛مدرسه آزمایشگاه»: تأثیر صنعتی شدن
را بر مدرسه و اين نیاز که مدرسه باید نقش اجتماعی بزرگتری را بر عهده گیرد. میرد بحث قرار میدهد.
در کودک و برنلمه درسی )۱٩۰۲( معلم را در ارتباط دادن برنامه درسی به علاقه. میزان آمادگی و مرحله
رشد کودک بررسی میکند. دیوئی ضمن تکیه بر تجربه به عنوان مبنای یادگیری. روش تدریسی را توصیه
میکند که کاربرد شخصی و مستقیم دانش را برای کودک تسهیل کند.
ندیشیم (۱۹۱۰) استدلال میکند که تفکر جنبه آزمایشی دارد. زیرا متضمن مجموعهای از وقایع
مشکل گشایلنه است که در تلاشهایی که عا در واقعیتهای اجتماعی برای ادلمه حیات و رشد به عمل میآوریم.
روی میدهند. تفکر هنگامی تحقق میپذیرد که ما با استفاده از روش علمی برای تعین بخشیدن به یک
کاب دموكراسى و تعليم و تربيت GAN کاملترین لثر دیوفی در تعلیم و ترییت است که درصدد
شناسایی افکار بنیادین جامعهای دموکراتیک و به کار بستن آنها در آموزش و پروش است.
در فردگرلیی: قدیم و جدید (۱۹۲۰) «فردگرلیی سرسختانه» را که از گذشتهبه ارث مانده.به عنوان پسمانده
تاریخی منسوخ طرد مى كند.
در هنر به مثلبه تجربه (۱۹۳۶) دیوئی به تشریح نظریهای زیباییشناختی میپردازد که هنر رابه عنوان وسیلهای
برای بیان مشترک و ارتباط بین هنرمند و مدرک اثر هنری معرفی می کند
تلاش در تعلیم و تربیت (۹۱۳) -
طبیعت و سلوک انسان (1۹۲۲)
آزادی و فرهنگ )۱٩۳۹(
آثار او موجب پیدلیش فلسفه آزمایش گراینای شد که تعلیم و تربیت امریکا را در
ساخت.
صفحه 16:
الت ا ۱/۲۱۰۰
مبانى فلسفى آرّ ماي شكرايى ۱
بانى
0-0 ery
۱ د مطلقهای ۱ | au ركاذ
ل & ۲
زیست =
معرفت شناسی ارزش شناسى به
|= و tj ee گذاری
کامل تفکر رز( +
۱ 1 ارمايشى
Pere wey
ct
:يوئى .ما
صفحه 17:
وك دوكانكىهاى كلاسيكى
صفحه 18:
* تمايز نظر ازعمل
۱
* يادكيرى مهارتهاى مقدماتى كودكان
۱
آموزش و يرورش انتزاعى
عدم ارتباط تجارب فردی اجتماعی یادگیینده
»نتیجتاً کودک از جامعه جدا میشد
اساس آزمایشگرایی دیوئی::
ب اا م 0
۰ انديشه در بوتهی تجربه آزمایش شود.
صفحه 19:
در نظامهای فلسفی سنتی:
را ۱
از وجودى جاودانهءسرمدىء ابدى و قائم به ذات بيرون مىآيد.
eae De By ل ا ا ع ل ۱
:( نقاه ديوئى
حقيقت امرى ذهنى در همان زندكى مادى
NEES See ee Se pee
ed RO eC aL) رت
لذا مشکل فراتر رفتن از تجربه نیست,بلکه بهره گیری از آن برای حل مسائل انسانی
با توجه به اینکه هستی نامطمئن است.جستجوی انسان برای تحصیل یقین نیست,بلکه برای
هس
صفحه 20:
صفحه 21:
ee od ee Red
See ole]
بعد ادراکی معرفت با
بعد عاطفى آن.
صفحه 22:
PT spa
ذهن فرايند اجتماعى حل هوشمندانه مسئله °
00 ل
صفحه 23:
De RC eens ee Tere dt اا
افراد اجتماع است.
Reed one Re SoC ere sce re Se
BOX Serer nity hed
* رقيبان قوى در مناصب اجتماعى و سياسى و اقتصادى بالاترى قرار
مىكيرند.
۱
قرار مىكيرند.
ا ا لل 0
ا 00010
ل Bom
صفحه 24:
ee ee TON OLS Testy ie
PaO ee اا
استفاده كنند تا امكانات تداوم حيات را افزايش بخشند.
ا ا ل
نامعینی مواجهه میشود و تا زمانی که
فعالیت وی مانند یک ارگانیسم از تمربیات
گذشته برای هل مسائل جدید بتواند استفاده
2 ©
بر تجربهی وی میافزاید
صفحه 25:
EC ak > رن(
“ay
خلسفهی آموزش و پروزرش دیوئی
. يادكيرنده اركائيسم زنده و يديدهاى زيستى-اجتماعى است كه انكيزهها و
كششهاى لازم براى تداوم حيات را داراست.
يادكيرنده در محيط يا بومى زندكى مىكند كه هم طبيعى است و هم اجتماعى.
1
110100000
۱
میکند.
یادگیری فرایند حل مسائل محیط است.
مدرسه : اجتماع هُرد يا جامعهى رويانى
ل "اروینیسم
صفحه 26:
2
v
دیویی معتقد است فلسفههای 5
|
كردهاند كه از واقعيتهاى شخصى و اجتماعى
aed ا
اما او مغهوم اجتماعی پویایی را برای هوش
انسان مطرح میکند:
هوش:
سهيم شدن مردم در تجارب يكديكردر
رويارويى با مسائل مشترك با مايه اجتماعى .
توانايى تعريف و حل مسائل در فرايند
مداومت و ادامه تلاش در برابر موقعيتهاييى
كه مستلزم كاربرد شيومى مشكل كشايى
صفحه 27:
صفحه 28:
ار
يه محيطى مى دهند.
=
صفحه 29:
-OUCATIONg
7 یعنی شبکهی گستردهای از تجارب متراکم نوع بشر و
ار
2 تداوم باورها و ارزشها لزوماً درست نیست. بلکه
ee aC ee ed ی نا
ممکن است میراثهای گذشته شایستگی تداوم و
استمرار را نداشته باشد.
رت
هارا نيز در نظر كرفت.
EZ 325
5
صفحه 30:
کی
آموزش و پرورش در همه جا یکسان و اینکه ذاتاً نیک است.
در چهارچوب جامعهشناختی,جامعهی دموکراتیک دیونی آن گونه اجتماعی است که
اعضاى آن به وسيعترين شكل ممكن در علائق سهيم باشند و هر مانعى مانند
ی ۱
et Re ee ey مم ا ا ل
دموکرآتیک باشد تضعیف میکند.
ماهیت تعاونی تجربهی مشترک انسانی
صفحه 31:
۱
و ۱
و ۱
eocoe® @ece
Cree ©
متعلمان در كنار يكديكرسبه حل مسائلى كه 3
همگی در آنها سهیماند میپردازند... رک
صفحه 32:
یادگیری درونی
4 0 0
۱
eee fp = »
9 یت
به عنوان NN -
ات ۳
ze اد دا
By 3 3
اكت 7 ب ry
Evie tome ye rene eer oa ¢
۰ معلم اجازه دهد دانش آموز مرتکب خطا شده و إن f
بيامد اعمال خويش را تجربه كند.
/
a
صفحه 33:
۱ رس te MES STUB SENOS eC ed ry
كه به هدايت و كنترل تجربدهاى بعدى بينجامد.
eR Ree a ROC ل ae te)
موقعيت يادكيرى و موقعيت ديكر را حاصل كند.
0 م ا ا ا ا ا ا turd kent stead
1 ant nga caer Pe
برخلاف متفکران طبیعتگرا؛کودک را یک انسان بالغ در مقیاس خُرد نمیدید.
R OTR Seer ne Tent ا BRC SU Seas
0 رل ۱ ois از زندكى اش خوب زندكى كندء امكان
اينكه در بلوغ هم خوب زندكى كند بيشتر است.
صفحه 34:
فك بن نكن برد سک با
LSC
مغرافیاء ریاضی,علوم و
7 AR
ل ا
10
od
۳ Cn Sad
لت ۱
صفحه 35:
at
برای دیدن فیلم بر ری عکس کلیلک کنید
صفحه 36: