صفحه 1:
0 00 PF a پرخاشکری دکتر زهرا امینی- روانپزشک

صفحه 2:
:Anger حالت هیجانی و دهنی است که با برانكيختكى فيزيولوزيك و افكار ستيزه ۳ همراه است. طبیعی: اختلال عملکرد (براساس شدت, طول مدت و دفعات تكرار) :Aggression از ‎a‏ رفتار دارد که مى تواند کلامی ‎.uwL Physical..S% 5.9 L Verbal‏ Violence py Sdof css aS dga no Lol Joba ‏صدمه ی فیزیکی وجود دارد.‎

صفحه 3:

صفحه 4:
Aggression-Adolescent dle BL ad ناهماهنكى در حركات, احساس دره عضلانى, خستكى زودرسء ترشح هورمونهاى جنسى بلوغ شناخد 0 گذر از تفکر عینی به تفکر انتزاعی, شکل گیری مفهوم خود و خود محوری بلوغ روانی و اجتماعی: تا منجر به یروز رفتارهای گستاخانه و پرخاشگری می شود پنهان کاری

صفحه 5:
‘We must to Know - پرخاشگری عمدتاً در یک شب اتفاق نمی افتد بلکه در طول زمان ترش می یابد. ار ای ی اد ی ار زا ۶ ما ‎cere‏ های فیَرّیکی خود ادامه می دهند. ۳ ‎Pee‏ 1 ا ا ل ۱ از ار ا ۱:70 eee ne ne SC SNCs te eae

صفحه 6:
ضظج1]ث]كهً_ء_,ث,ثئزئزّؤئ“ء“ئغكخ+“إ٠آْ_غظ+_"ك87]أ_©#١آ“#9جل'©إز(جعزجكى_ؤغ|خ|ؤ+ثجثجئثئىئزشقز_صعغظس_آ>"“قكقل“*ُك_+لللكككل“ب+بسكسكل“"“"76“٠““خ+قظخ‏ 0000 عوامل مؤثر در بروز برخاشكرى: ‎Biology -\‏ Psych -y 50» ۳ Disoder CUS ne nee Pes Warres cnc ‏مشخص‎

صفحه 7:
‘Biology. ‏کورتکس:‎ ‎0 ie sy Renee ‏برنامه ریزی راهبردی‎ ۲ ‏یادگیری اجتماعی‎ -۳ el ‏لك‎ ey =f ‏۵-پیش بینی پیامدهای رفتاری‎ ‏باتولوزى:‎ ‎Fe Nn ‏و ا‎ - )18 12 ‏مضر- فلزات سنكين - كمبود,ويتامين ها(‎

صفحه 8:
- سیستم لیمییک ‎-١‏ هييوتالاموس 8 ‏- مرکز عواطف - رفتازهاى تكانشى(اقدامات سريع بدون تفكر)!

صفحه 9:
BD ee eT ed Fee ‏ل‎ oem ee are Pe NN (2 ot als به محض ايجاد خطر- ترشح- تحريك سمياتيك:جنك يا كريز - یت قستوستر كن oe PSE mse er) تستوسترون به خودی خود منجر به خشونت نمی شود.

صفحه 10:
ماء لاوط: - رفتار غریزی(نظریه فرویدی) اختلالات مرحله ی 31981 را ال - رفتار نشأت گرفته از غریزه ی جنگ (نظریه لورنز) یک ‎oe Re eee Ee‏ ۱ تابع وجَوَد محرى هاى آزاد كنندهى اين يرخاشكرى است.

صفحه 11:
۹ 000 ا ا ل ۴ شرط: - به شرط شديدابودن - فرد آن را دل بخواهی یا ناموجه تلقی کند. نه شروع یا منصفانه 0 eas 0 ‏ا‎

صفحه 12:
ضظج1]ث]كهً_ء_,ث,ثئزئزّؤئ“ء“ئغكخ+“إ٠آْ_غظ+_"ك87]أ_©#١آ“#9جل'©إز(جعزجكى_ؤغ|خ|ؤ+ثجثجئثئىئزشقز_صعغظس_آ>"“قكقل“*ُك_+لللكككل“ب+بسكسكل“"“"76“٠““خ+قظخ‏ 0000 ۳- خشونت در رسانه - بتدریج می پذیرند خشونت راهی برای حل مشکل است. - تقليد و الكوبردارى - ترس از خشونت - همانند سازی با قربانی یا جانی. ‎Peay here weer eas‏ ‎fee Ca eee ay Ree eRe Sete Sol 0c.e B91 a)‏ اها

صفحه 13:
Areas ot ‏حاصاو0 موق‎ Common Associa Conc Pobom 4 Impact Outcomes ‘Adverse influences Diagnases & Processes Outcomes

صفحه 14:
$055 wh a> management-treatment ‏اخذ شرح حال كامل‎ -١ ‏رفتارها تا چه حد جدی هستند؟ چه مدت طول می کشد؟ آیا چیزی می شکند و به‎ - ‏كسى أسيب مى رساند؟‎ 6000 ‏ب۰ ا ا ا‎ - خانه و مدرسه - تداوم علايم ‎come‏ ار 00 اد - رفتارهای ضداجتماعی مشاهده شده؟ - فرار از خانه - آتش بازى - خرابكارى و دزدى - اخذ شرح حال روانى - دسترسى به سلاح هاى مركبار

صفحه 15:
مقباس حملات برخاشكرى - فرم باسخ دهى والدين 0 ‏ا ا ا ا‎ Pen ‏تخریب اموال, آسیب به خود یا دیگران ی باشد)؟‎ -يله سس ا ل ل ل ل ۱ - حمله کردن - تخريب اموال - لگد زدن گا زگرفتن - کله زدن اش ۳- معمولا در طول,هفته فرزند شما چه مقدار خشونت نشان می دهد؟ ‎ET hee‏ ا ل م - هر روز - حداقل ۲-۳ بار در هفته - یک یا دو بار در ماه - کمتر از یکبار در ماه

صفحه 16:
0 ‏کاهش در تعداد‎ - Oe Nepean is ‎Cea rere | CC)‏ دیگران --- داشته است3. ‎Cr eC‏ ‎TS ene ‏۶- چه مقدار دز موزد آسیب به دیگران توسط کودکتان نگران هستید؟ ‎ed i‏ اند ; -خیلی کم ‎eae‏ ‏۷- چه مدت طول می کشد تا بچه شما کنترل خوه را بدست آورد؟ ‎aS —‏ )5 0 0 ‏تب ۵ قیقد - ‎—o‏

صفحه 17:
sn ‏بر ار دوه‎ ‏ا انا‎ ‏صحبت با بجه‎ - ‏سایر (لطفاًتوضیح دهيد)‎ - ‏ا ا ا ا‎ el ew eas ‏تغییر (از یک فعالیت به فعالیت دیگر)‎ - 2 ‏محدوديت ها(شامل مؤزة«نه» واقع شدن يا درخواست براى انجام فعاليتى توسط بزركترها)‎ - 5 ar Ce c= ‏خسته شدن با تکالیف‎ - ; ‏انتقام گیری‎ - ‏اعتماد به نفس شکسته(مانند صدازدن به اسم. شرمنده و خجالت زده کردن و غیره)‎ ‏ناراحتی در تعامل با دیگران‎ -

صفحه 18:
| POV pear eR Yee) jo ‏ل م‎ بزنيد). ژن ها - تشنج - مشکلات عاطفی - تغذیه ج سایر بیمار بهای طبی - افسردكى - بدخوابی ‎ee ae‏ 0 كه ‎ore‏ _آزار كودى - سايرين ۱ رات دب ۳ - خوب - بدون برقراری محدودیت a ‏بزرگترها قوانین‎ m ea

صفحه 19:
را - تقريباً در همه مواقع - اكثراً موافق نيستند - در اكثر مواقع - هرگز er eee ۱ - تقریاً در همه مواقع - اکترادنبال نمی کنند ان - هیچ وقت دنبال نمی کنند. - گاهی اوقات

صفحه 20:
فقط مراقبت و تحت نظر كرفتن علايم: 8) کودکانی‌که رفتار پسرخاشگرلنه کم و متناسیساسن‌خود دارند 0) رفتارهاىخشزلكر بدونسسابقه ى يرخاشكرىبروز كند © كودكانؤكه در.متقر ضسوء لستفلاده جنسىيا جسم هستند 4) كودكائىكه ۳[ ‎ADHD,LD, MR,CP‏

صفحه 21:
tn ‏آموزش خانواده:‎ ee CINE aN eI SST ‏نظارت غیرمستقیم بر فعالیت نوجوان که استقلال بیشتری را می طلبد.‎ -۱ ۱

صفحه 22:
OB eo Bed eC eee ا از ار ۱ ل ل ل 0 ؟- راهنمايى و مشاوره با دانش آموزان در خصوص عواقب پرخاشگری و آثار اجتماعی آن ا ا اك ‎Pee ee ae reser ae)‏ ۴- خودداری مدرسه از به کاربردن روش های انضباطی غلط و ایجاد فضاى صميمى بين معلمان و دانش آموزان

صفحه 23:
خشونت و رسانه اد در ی ‎kay‏ ‎mes‏ - فيلم هاء تصاوير و روزنامه ى كود را با دقت انتخاب كنيد. ‎ere bee‏ ا ا ل الم ‏- همدلی راافزایشن دهید. آگاهی کودک را نسبت به رنجی که بر اثر سمل را ‎rer Proc re‏ لاس ‎Se ace‏ ‎Bw blr ee emer rere ree ee ‏- فرصت تخلية ىق هيجانات رايه كودك بدهيد. ‏- اكر قرار است كودى به خاظن.رفتارش تنبيه شودء به طريقى باشد كه منجر به حمله ى انتقامى و تلافى جويانه نشود.

صفحه 24:
3لنلبثنان وْ٠_”<ل‏ ب ا لللْتحكك|ب|ك|“ ‎ttt‏ ‏000 ‏- كودكانى كه دجار بدخلقى شديد يا متناوب باشند. - کودکانی که پرخاشگری شان منجر به آسیب فیزیکی دیگران می شوة: [1 Serle RCC eae Ce Re CMP CH ICeS ‏تکرار می شود.‎ سد ,۱۳۳

صفحه 25:
شکایت از پرخاشگریِ پرخاشگری فیزیکی گاهگاهی با پرت کردن اشیاء خاشگری بدون تخریب وسایل و آسیب دیگران سر مصرف مواد و دار برخاشكرى کلامی شدید و مکرر همراه با توهین و ناسزا پرخاشگری فیزیک بصورت کتک کاری شدید پرخاشگری فیزیکی با پرت کردن اشیاء و تخریب شدید وسایل

صفحه 26:
افزایش مراقبت های محیطی نوجوان افکار خود کشی دارد 1 ارجاع به مراکز تخصصی و اورژانس قصد آسیب به دیگران دارد هشدار به خانواده احتمال تکرار پرخاشگری وجود دارد در صورت لزوم از داروهای آرام بخش استفاده احتمال اختلالاتروانپزشکی بررسی شوا اختلال دو قطبی- افسردگی اساسی اختلال اضطرابی- اختلال 020 اختلال سلوک همچنان احتمال اختلال روانپزشکی وجود دارد ابی وضعیت های ارتباطی و بين فردی اجتماعی و تربیتی و آموزش روش های پرخاشگری بدون وجود اختلالات روانیزشکی رفتاری کنترل و مهارخشم

صفحه 27:
FA os ‏به‎ st ete Sen? | متس مرح كابر ى سي نايدو مهب ورور ebb) ‏زناه مرا‎ PET er, ۳1 ره ‎AEG Eee Sie te‏ ۶ Where Gp tp aes ‏کت‎ ‎۳ گس سردو نبي عرس بل بترا فت 0 1 oop Gia ole کم رورم رف ‎CF ie AI)‏ رح دورو ‏الى حم ا روت ‎Fine eh Sand‏ ‎ ‎ ‎ch ‏«ختد و رشلريب -«غة لص وه‎ suas ‎ ‎ ‎2-2 ‎ee | owner tind sid HID = ie ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 28:
:Drugs داروها روش درمان قطعی برای پرخاشگری نیستند مگر اين که با ناهنجاری دیگری همراه باشد(مثل ,۷۲۲91 ,۸۵۲111 ‎Seizure‏ ..( - آنتىبشايكوتيك ها - ضد تشنج ها و تثبيت كننده هاى خلق - بنزوديازييق.ها ا ل ‎Forney‏

صفحه 29:
۱۱۱۷۱۱۱۵۱۵۰۰0۱ e oppositional defiant disorder -\ Conduct disorder -;

صفحه 30:
Oppositional defiant disorder(ODD) - از کوزه دررفتن.های کودک. امتناع قعالانه از رعایت مقررات و رفتارهاى ايذايى در مقایسه با.سایر کودکان همسن فراتر از انتظارات. POLES Com Sar os or ane Sec PP ULC cS 0 ‏ا ل‎

صفحه 31:
ملاک های تشخیصی 1۳ - 15۷۲-1۷ الف- الكوى رفتار منفى کارانه. خصومت آمیز و گستاخانه که حداقل ۶ ماه طول کشیده و در خلال ان جهار مورد يا بيشتر از موارد زير وجود داشته باشد: ۱ غالبا از کوره در می رود. ‏ 0 ۳) غالبا فعلانه از درخواست های بزر گسالان یا مقررات سرپیچی کرده و یا حاضر به همکاری ۴ غالباًتعمداً باعی ناراحتی دیگراق می شود. ۵) اغلب به خاطز اشتباهات یا سوء‌رفتارهای خود دیگران را سرزنش می کند. ع) غالباً زودزنج است و از دست دیگران زود عصبانی می شوة: Rom rear ‏غالا كنك توز يا‎ ١ 0000 ‏ا ل ا الا‎ DLCs Ree Ponts SEP <7 (ey BOSTON ‏ا‎ eS SC Pap rea Pane Prete FON [OOTY cd PE 2 ‏ل‎ Ob OC Ree ee ec nee eter a)

صفحه 32:
sn :Epidemiology wo FEY ل ‎ea‏ و | - قبل از سن بلغ در يسران شايعتر است و يس البَلوَغْ نسبت.جنسى برابر می شود.

صفحه 33:
:Pathology On acne ne erear as aie Tribble two ۱ - اين مرحلة'ى رشدى به شكلى نابهنجار تداوم يابد. - صاحبان قدرت يعنى والدين واكنش افراطى نشان دهند. ل ل ا ل

صفحه 34:
عوامل مستعد کننده ی دیگر: - ضربات محیطی و خانوادگی - بیماری یا ناتوانی مزمن مثل عقب ماندگی ذهنی به عنوان دفاعی در ‎emcee Rt re oe See Reese‏ 20 e EDS eto bo nin era CEE Ce DIESE Cee eB) 1 CD ene Se dr Fe] BRO i ‏را کنترل می کند.‎

صفحه 35:
:Diagnosis ‏رفتارهاى از كوره در رفتن‎ - ‏فعالانه نافرمانی کردن‎ - ‏تعمدا باعث ناراحتی کر‎ ‏دیگران را برای اشتباه خود. سرزنش. کردن‎ - ‏اين اختلال بدون استثناء در خانه بروز مى كند.‎ :١ ‏نكته‎ ‏موارد سرايت كننده به خارج از خانه ! زنك خطر‎ ‏ال‎ CIs ND aD ore ‏رک رن يت‎

صفحه 36:
:Differential Diagnosis Perper mre fet te] LSM Fee Fe ee ‏موقتی در واکنش به استرس(اختلال انطباقی)‎ - ‎RR AS‏ و از سایر اختلالات روانی اسکیزوفرنی و ‎JMsl‏ ۳۳۹ - اختلالات شناختی و کم توانی ذهنی

صفحه 37:
:Course and Prognosis ‎pee ey ry) 3‏ اختلال سلوک- سوء مصرف مواد - در مواردی که تداوم علایم وجود دارد:پیش آگهی ‎12545 ono ODD yousuisi aS sry g0 Po) een url Jgcsite 2 JLw ri 54> cul ySoo sodas Les 56 ‏مم ا 7 لل ا جدی کودک پروگنوز خوب دارد.

صفحه 38:
‘treatment ‏آموزش مستقيم والدين در زمينه ى فرزند‎ - ‏پروری‎ ‏تأکید بر تقویت انتخابی رفتاری مناسب و‎ - 0 BL ‏ا‎ es a eel a ‏حذف روش های تربیتی تنبیهی و خشن‎ - ‏حذف تعارض والد-کودک‎ - ۱ ۰ ا ال ‎Pp] ee Oe ee Oe Pe] er‏ و بازیهای جالب و گوش دادن فعال به کودک

صفحه 39:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان