صفحه 1:
دید گاه پردازش اطلاعات جناب آقاى دكثر مقدم "ارانه دهنده ی ‎eer ROR eh it‏ ‎ae‏ ۳۳

صفحه 2:
هيم ابا : براى مثال اكر ندائيد كدام زاویه پر تاب موجب کسب مسافت بیشتر می شود . چگونه می خواهید در پرتاب خود ‎By‏ شوید ؟ # عدم آگاهی و دانش بازی همان قدر می تواند بازیکن را محدود کند که نداشتن رت عضلاتی یا هماهنگی عصبی -عضلانی. تغیبرات سنی بر فرآیند شناخت نیز تاثیر دارد کاههای ادراتی -د ختی بر رشد فرد اثر می گذارد . می توان با استفاده از مدل های پردازش اطلاعات ؛ فرآیند های ادراکی - شناختی را مطالعه کرد. * میزان اطلاعات مفیدی که فرد توانایی پردازش آنن را دارد . در دوره ی کودکی افزايش مى يابد و در دوره ی بزرگسالی به حد بهینه خود می رسد لیکن در دوره ی پیری بروشنی کاهش می یابد.

صفحه 3:
دازش اطلاعات : ر دید گاه پردازش اطلاعات پژوهشگران سعی می کنند رفتار را پر اساس فرایند های ادراکی - شناختی توضیح ‎Gal dias‏ > گاه بر اساس مدل کامپیوتر و مغز انسان طراحی شده است و در سال ۱۹۷۰ ظهور کرد و در بين متخصصان روانشناسی رشد » روانشناسی تجربی و ياد كيرى ح ركتى » طرفداران زیادی بدست آورد . رفتار گرایان به واسطه ی تا کید بر ارتباط مح رک و پاسخ» باز خورد و آ گاهی از نتایج . در دید گاه پردازش اطلاعات تاثير قابل توجهى كذاشتند . Aes alla oS ‏در‎ # _ rs a ob tls ‏راهمائتد‎

صفحه 4:

صفحه 5:
۰: ‏پردازش اطلاعات‎ 00 as rd Bacrevicom

صفحه 6:

صفحه 7:
تصویر مدل پردازش اطلاعات (بر گرفته از از رات استاین » ۱۹۷۷) اندوزش اطلاعاتی دراز مدت و - بكوقاة منات حافظة مقایسه کننده اجراي پاسخ

صفحه 8:
* وری از یک مدل به منظور تحلیل پردازش اطلاعات: يكك بازی کن بسکتبال را تصور كنيد كه مى خواهد توب را به يار خود كه به سرعت به طرف حلقه حريف مى دود ياس دهد . حسى ياس دهنده » محركها را به شرح ذيل دريافت و آنها را به اطلاعات عصبى مبدل مى كند . ‎-١‏ مح ركهاى جنبشى مربوط به وضعيت بدن و اندامهاى ياس دهنده ‏۲- امواج نورى كه نشان دهنده وضعيت و حركت ياريتمى خود و 2 ‏بازیکنان دیگر است. ‏۳- امواج صوتی که توسط بازیکنان و تماشاچیان تولید می شود . ‎

صفحه 9:
فیت پردازش اطلاعات : #مراحل پردازش اطلاعات در کانالی به وقوع می پیوندد که از لحاظ ظرفیت محدود است یعنی فرد در هر لحظه می تواند با مقدار محدودی اطلاعات سرو کار داشته باشد و در غیر این صورت فرد با مقدار زیادی از اطلاعات سرو کار خواهد داشت و زمان زیادی طول می کشد تا پاسخ مناسب را انتخاب و اجرا کند که البته ممکن است در آن لحظه وضعیت تغییر کرده باشد * تاخیر گزینه و يا اصلاح حر کت زمانی است که پاسخ فرد آن طوری که طراحی ذهنی شده است به مرحله اجرا در نیامده باشد و زمان اجرای ‎OT‏ لااقل ۵۰۰۰ هزارم انیه طول بکشد.

صفحه 10:
باز خورد درونی و بیرونی : اطلاعات مربوط به پاسخ در حال اجرا را باز خورد درونی (ذاتی) گویند. اظلاعاتی که در حین یا بعد از اجرای پاسخ به دست می آید را باز خورد پیرونی (افزوده) گویند . باز خورد درونی و بیرونی اطلاعات اضافی هستند که وارد سیستم خواهند شد . باز خورد به هر گونه خبر حسی در باره ی حرکت گویند (نه فقط خطا) باز خورد بیرونی بیشتر از باز خورد درونی است چون بعد از اجرای پاسخ به دست می ابد له Windows ‏عل‎

صفحه 11:
پردازش اطلاعات در دوره ی کودکی : به نظر می رسد کودکان نسبت به بزرگان قابلیت کمتری در شناسایی محر کپای مربوط و مناسب در میدان دید , توجه دارند یافته های اسمیت . کملر و آرونفرید (1۹۷۵): ۱-کودکان در سنین ۵ و 2 سالگی در یک صحنه نمایش حرکتی به هر دو گروه از محر کپا یعنی محر کیبای مرتبط و نا مرتبط با موضوع توجه می ‎MIS‏ + ۲- کودکان ۷ تا ۸ ساله و ۱۰ تا ۱۱ ساله بیشتر توجه خود را معطوف به محرک های مربوط به موضوع می کنند و گاهی به طور تصادفی محرکیا نا مرتبط را بر می گزیند . ۳- کود کان تا سن ۱۲ سالگی همچنان به نظر می رسد که به محرک های شنوایی در مقایسه با محرک های بینایی بیشتر اعتنا می کنند و بخشی از توجه خود را از اطلاعات بصری باز .می دارند

صفحه 12:
راس در سال ۱۹۷۶ رشد توجه در سه مرحله را مطرح می کند : اطفال در صحنه نمایش بدون در نظر گرفتن سایر محرک ها تنبا به یک محرک توجه می کنند که آن را شیوه ((فرا انحصاری)) کودکان بزر کتر پیش از دوره ی نوجوانی ( بعد از دوره ی فرا انحضاری ) به بروز بسیاری از محر ک ها توجه پیدا می کنند که برخی از آنبا نیز با کار مورد نظر ارتباطی ندارند . توجه بر گزیده نوعا در حدود ۱۲ سالگی کامل می شود به طوریکه نو جوان می تواند . حتی در صحنه های پیچیده توجه خود را به محرک های مربوط متمرکز کند .

صفحه 13:
بح ۱- مرحله شناسایی محرک : یک مرحله یر حسی است که در آن اطلاعات در یافت شده از محیما بوسیله منابع مختلفب ماننده بینایی . شنوایی . لامسه . گیرنده های حرکتی و بویایی تجزیه و تعلیل می شوند . ۲- مرحله گزینش پاسخ : این مرحله وقتی شروع می شود می شود که اطلاعات لازم در باره ماهیت محرک محیصی از مرحله قبلی فراهم شده باشد . س- برنامه ریزی پاسخ : این مرحله بلا فاصله بعد از تصمیم گیری در باره نوع حرکت آغاز می شود .

صفحه 14:
وظیفه مرحله اثر تعدد محرک و ‎ou‏ ‏نوع پردازش نیاز به توجه مرحله شناسای | مرحله گزینش پاسخ محرک سای محرک گزینش پاسخ جزئی زياد موازی موازی و زنجیره ای خير گاهی كى هاى مراحل بردازش اطلاعات. مرحله برنامه ريزى پاسخ سازماندهی و آغاز عمل زنجیره ای

صفحه 15:
ات مهم در پردازش اطلاعات با سطح انگیختگی زیاد است کوجک حفره دید کوچک . سس تمرکز ‎Phy‏ برانگیختگی بسیار سس بار یکی ادراکی ‎٠‏ .باریکی ادراکی تا زمانیکه محرك غير منتظره ای رخ ندهد قابل قبول است

صفحه 16:
محرکها در سنین متفاوت احتمالا مربوط به عوامل ذیل است :

صفحه 17:
محدودیت در توانایی بردازش اطلاعات : اكر اطلاعات رسیده بیش از توانایی پردازش باشدء آن اطلاعات از دست خواهد رفت . به نظر می رسد که توجه یک پدیده طولی است که در آن تمرکز روی یک موضوع و سپس روی موضوع دیگر معطوف خواهد شد . اگر مقد ور باشد می توان توجه را در یک زمان روی دو موضوع متمرکز کرد.

صفحه 18:
اجرای ضعیف تکلیف حر کتی ثانویه اجرای خوب تکلیف حرکتی انویه ‎A‏ توجه مورد نیاز برای تکلیف ‎de.‏ مورد نیاز برای تکلیف حرکتی بیچیده اصلی حرکتی ساده و اصلی نتیجه : موقعی که تکلیف اولیه پیچیده تر است . مقدار توجهی که برائ تكليف حركتى ثانوى باق هئ ماند کمتر است .

صفحه 19:
‎i‏ كاربرد طر حواره لجرا کننده کانی‌که دارلعطر حوایه یاب رنامه هاعک لنْ « مشارکتن یرو و اگو زمانی‌آنیارا مشخصمیک نند مدلبردانيشإطلاعاتشام زط رحوايه يا برنامه هاىك ارا جرلِىٌ ‎sly og SF‏ جلربم حدودو‌هستند. لذا طرحوایه متمرکز * آنازبه لندازنه طرحوایه هاعی زر کاردقیقو قدرتمند نیستا بتولنید آنبارا با شرلیط و موقعیدها اولیه تطبیقدهندو کودکان‌چنانچه در تمریرچپایت‌ها. شرلیطاولیه متنوعوا * تمریرک نندو خود را ببه وضعییکسانو ن سبتاث اییصحود . ن ساآیند بیشتر فایده موپرند

صفحه 20:
گروه دوم تمرين توب به بال از ارتفاع ‎٩۰‏ سانتیا سترعا . تمرین پرتاب توب به بال از ارتقاع ۷۰ (تمریرت اب و۱۲۰ سانتی متری (تمرین متنوع) ‎i‏ . کروه دوم نسبت به گروه اول در آزمون خود نتيجه بهتری می گرفتند اس ا( اوت و متنوع تمرین شده اند

صفحه 21:
کنترل عصبی - عضلانی می رسد مرحله کترل عصبی - عضلانی حرکات به هنگم تولد هنوز کامل عملکرد ندارد و آثیر فر آیند رشد است . احتمال دارد که این جنبه از اجرا به رشد طرحواره پاسخهای پیشرفته وابسته باشد » لذا تنوع در فراوانی تجارب حرکتی برای کودکان در مورد پالایش عصبی - عضلانی . از اعتبار زیادی بر خوردار است ویلبامز (9600) در زمینه کنترل عصبی عضلانی دو تغییر عمده مربوط به سن را شناسایی کرد :« ۱ ‎١‏ الف) تغییر پالایش تولید نیرو : وقتی کودکان سعی می کنند وضعیت های مختلف بدن را در حالت تعادل نگه دارند نیروی بیشتر از حد لازم و حتی در پاره ای از اوقات عضلانی بیشتری را در مقایسه با بزرگسالان ما هر بکار می گیرند ب) منع انقباص عضلانی ‎ :‏ گروه عضلات مخالف پیش از لحظه انقباض عضلات اصلی باید از انقباض شدن متع گردند

صفحه 22:
: سرعت پردازش اطلاعات . سرعت بردازش اطلاعات نيز همواره با باليدكى و بلوغ كود كان افزایش می یابد . سرعت كزينش باسخهاى حركتى » تابع سن است کلارک (1۹۸۲) (۱ ee 1 ‏چراغ سمت راست. جراغ سمت جب جراغ سمت جب‎ ‏تتیجه‎ : ‏سا زگاریة_ضایودر گزینشیاسخ موثر لست1)‎ . دکبه سمت راست. چراغ سمت راست. زمانپسردازش در گروهایب ار سنودر وضع ناسا كار كاهش- © اد ‎ee thd UES bale‏ حافظه و گزینشریساسخ در آهسته بسودن* سرعتپسرداززش‌در کسود.کانلثر می‌گنارد عولملم حیطی‌بانند سرعهدلیتسکانه های‌عصبی‌در شاخه هایعصبی * ‏محیطیثرقابتسوجهی‌سر تسفاویتسرعریسین‌کود کانو بسز رگازتدارد ‎ ‎ ‎

صفحه 23:
: پردازش اطلاعات در سالمندان أن نيز مشابه با كود كان محدوديت هايى در بردازش اطلاعات دارند كه به نظر مى رسد به فرايند هاى مركزى أن در اجراى مهارت ها در تمامى موارد تنزل نمى كنند ت حاصل در اجرای اعمال مجرد و منقطع که از قبل برنمه ریزی شده اند بسیار جزئی است سرعت حرکت مهم باشد سالمندان تنزل زیادی اجرا نشان می دهند سالمناگزدر فسرلگیروه هارتهای‌جدید (نهنیو حرکتی) کسند تسر از جولناننخولهند بسود زیرا بسرایبادگیرک موضوع نسیاز بسه تسکرار هایبپشتریدارند . سا لندلنههارتهایی‌که در کسودکیآموخته لند ب‌خوبیتا پسیرونسگه میوارند" عولم(مربوطبه تسوجه نیز در محدودیتهایاجرابی‌سا.لمندانت قشم همی را لیفا می‌کسند. بسسیارواز سا ‎Peale‏ ‏رکهای همه لننازد دورد جولنیت وجه ندارند و در نتیجه حولسآنهابسه رلحتیبسرنمی‌شود که لیزامر بوطب» نسبتسکانه به پاراز (عام(ی خل در سیستم عصبی‌مر کیپ اشد مان عکس العمل انتخابی در سالمندان بسیار پیشتر از زمان عکس العمل ساده ست چندین پژوهش ‎OLS‏ داده است سالمندانی که شیوه زندگی فعال را حفظ و دنبال می . بيرى تنزل كمترى ديده مى شود أسبير دو سو در سال 1418 از سالمندان فعال و غير فعال آزمون زمان عکس العمل ساده را به عمل آورد و در جنين نتيجه کنند» در سرعت حرکتشان در مردان فعال به اندازه مردان غیر فعال در مقایسه با جوانان کند تر نشده اند فعال در مقایسه با جوانان به طور ملاحظه ای کند تر بودند. کلیه سالمندان در مقایسه با جوانان دارای زمان عکس العمل انتخابی طولانی تری بودند ؛ اما فاصله بین جوانان و سالمندان فعال کمتر از فاصله ی بین جوانان و سالمندان غیر فعال بود . این مطلب در مورد سالمندان زن نیز صادق است.

صفحه 24:
زمایش داستمن و همکارانش (1۹۸۹) 8 كونه نشين ۰ تا ۷۰ ساله برای آزمایش انتخاب نموده و در سه گروه قرار دادند و برنامه تمرینی

صفحه 25:
:نتيجه 78 كروم هاوفعا ليه طور معنودارلع يشر فت-[) ادلشته لند ليكزجر كروم غیر فسعا لهسیشرفتیم لاحظه كروهىكه تمريناتهوازعإنجام داده لندبه -© . طور معنودار ييشرضتدياد ترىهلشته لند

صفحه 26:
رشد و تکامل حرکتی در طول عمر تالیف : کاتلین ام . هی وود یاد گیری حرکتی و ابزاراز اصول تا تمرین تالیف : ریچارد ای اشمیت درک رشد حرکتی در دوران مختلف زندگی . ترجمه عباس بهرام » محسن شفیع زاده رشد حرکتی . معصومه شجاعی

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان