علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

پروتکل‌های مسیریابی شبکه حسگر بی سیم

porotokohaye_shabakehaye-bisim

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلايدهاي پاورپوينت: 20 اسلايد پیشرفت های اخیر در زمینه الکترونیک و مخابرات بی سیم توانایی طراحی و ساخت حسگرهایی را با توان مصرفی پایین، اندازه کوچک، قیمت مناسب و کاربرد هایی گوناگونی را بوجود اورده است. این حسگرهای کوچک که توانایی انجام اعمالی چون دریافت اطلاعات مختلف محیطی بر اساس نوع حسگر، پردازش و ارسال ان اطلاعات را دارند، موجب پیدایش ایده ای برای ایجاد و گسترش شبکه های موسوم به شبکه های حسگر WSN شده اند. یک شبکه حسگر متشکل از تعدادی زیادی گره های حسگری است که در یک محیط به گسترده پخش شده و به جمع اوری اطلاعات از محیط می پردازدند. لزوما مکان قرار گرفتن گره های حسگری، از قبل تعیین شده و مشخص نیست. چنین خصوصیتی این مکان را فراهم می اورد که بتوانیم انها را در مکان های خطرناک و یا غیر قابل دسترس رها کنیم. این شبکه ها کنترل مطمئن از راه دور را فراهم می کنند، اساسا شبکه های جمع اوری داده هستند و کاربر نهایی نیازمند توصیف سطح بالا از محیطی است که حسگرها در ان قرار دارند. در این شبکه ها معمولا امکان شارژ باتری گره ها وجود ندارد، بنابراین پروتکل های بکار رفته باید انرژی کارامد باشند. خوشه بندی یکی از رویکرد های اصلی برای طراحی پروتکل های انرژِی کارامد و مقیاس پذیر شبکه های حسگر بی سیم است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1117 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پروتکل‌های مسیریابی شبکه حسگر بی سیم”

پروتکل‌های مسیریابی شبکه حسگر بی سیم

اسلاید 1: پایان نامه دوره کاردانی رشته: کامپیوتر گرایش :نرم افزار موضوع پروژه: پروتکل های مسیریابی شبکه حسگر بی سیم استاد راهنما : دکتر جعفر شیخ زاده نگارش: حسین محمودزاده بهار98

اسلاید 2: مقدمهپیشرفت های اخیر در زمینه الکترونیک و مخابرات بی سیم توانایی طراحی و ساخت حسگرهایی را با توان مصرفی پایین، اندازه کوچک، قیمت مناسب و کاربرد هایی گوناگونی را بوجود اورده است. این حسگرهای کوچک که توانایی انجام اعمالی چون دریافت اطلاعات مختلف محیطی بر اساس نوع حسگر، پردازش و ارسال ان اطلاعات را دارند، موجب پیدایش ایده ای برای ایجاد و گسترش شبکه های موسوم به شبکه های حسگر WSN شده اند. یک شبکه حسگر متشکل از تعدادی زیادی گره های حسگری است که در یک محیط به گسترده پخش شده و به جمع اوری اطلاعات از محیط می پردازدند. لزوما مکان قرار گرفتن گره های حسگری، از قبل تعیین شده و مشخص نیست. چنین خصوصیتی این مکان را فراهم می اورد که بتوانیم انها را در مکان های خطرناک و یا غیر قابل دسترس رها کنیم. این شبکه ها کنترل مطمئن از راه دور را فراهم می کنند، اساسا شبکه های جمع اوری داده هستند و کاربر نهایی نیازمند توصیف سطح بالا از محیطی است که حسگرها در ان قرار دارند. در این شبکه ها معمولا امکان شارژ باتری گره ها وجود ندارد، بنابراین پروتکل های بکار رفته باید انرژی کارامد باشند. خوشه بندی یکی از رویکرد های اصلی برای طراحی پروتکل های انرژِی کارامد و مقیاس پذیر شبکه های حسگر بی سیم است.

اسلاید 3: اهداف طرافی شبکهسازگاریمقیاس پذیریکم هزینه بودنتوان مصرفی پایینو.........

اسلاید 4: کاربردها و مزایای استفاده از شبکه های حسگرمیدان های جنگی شناسایی محیط های الودهمانیتورینگ کردن محیط زیستبررسی وتحلیل وضعیت بناهای ساختمانیکاربردهای مختلف در زمینه پزشکی

اسلاید 5: پروتکل های مسیریابیپروتکل های مسیریابی در شبکه های حسگربی سیم می توانند از دید ساختار شبکه به سه دسته مسیریابی تخت،سلسه مراتبی،و مبتنی بر مکان تقسیم شوند. در مدل تخت همه گره ها نقش یا کار مساوی دارند،اما در مدل سلسله مراتبی گره ها نقش های مختلفی را در شبکه بازی می کند. در مدل مبتنی بر مکان نیز از موقعیت گره های سنسور برای مسیر دهی داده در شبکه استفاده می شود.

اسلاید 6: عوامل موثر در طراحی پروتکل های مسیریابی دینامیک شبکهدر حضور حسگرهای متحرک، مسئله ی پایداری مسیرها امر بسیار مهمی است از طرفی خود پارامتر در حال اندازه گیری می تواند حالت استاتیک و یا دینامیک داشته باشد.مثلا در یک تعقیب و تشخیص هدف، شبکه حالت دینامیک به خود می گیرد، در صورتی که مثلا برای اتش در یک جنگل دیگر این طور نیست و شبکه حالت ثابت هر وقت پدیده ای رخ می دهد به ایستگاه پایه گزارش می شود.

اسلاید 7: عوامل موثر در طراحی پروتکل های مسیریابی جایگذاری حسگرها در شبکهبا توجه به کاربردهای مختلف، جایگذاری حسگرها در شبکه های مختلف با یکدیگر متفاوت است که این امر می تواند در کارایی کل شبکه تاثیرمستقیم بگذارد.برخی از کاربرد ها ،مکان حسگرها از قبل تعیین شده است اما در اکثر شبکه های بی سیم به این صورت نیست. در شبکه هایی که مکان حسگرها از قبل تعیین شده،اطلاعات نیز از طریق مسیرهای از قبل تعیین شده ارسال می شوند، اما در شبکه هایی که مکان از قبل مشخص نشده باید حسگرها به صورت خودکار مسیریابی را انجام دهند. معمولا شبکه ها به این صورت هستند و برای شبکه ها ایجاد زیر ساخت مناسب در کارایی سیستم تاثیر بسزایی دارد.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید