کسب و کار مدیریت و رهبری

پرورش اعتماد به نفس Building Self-Confidence

Building-Self-Confidence

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پرورش اعتماد به نفس Building Self-Confidence”

پرورش اعتماد به نفس Building Self-Confidence

اسلاید 1: پرورش اعتماد به نفسBuilding Self-Confidence

اسلاید 2: عنوانپرورش اعتماد به نفسنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / اجراموضوعرهبری و مدیریتسطحفردیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: از پزشکانی که با اعتماد به ‌نفس خود، ما را به پیروی از دستورات خود ترغیب می¬کنند تا سخنرانان الهام‌بخشی که کوهی از اعتماد به ‌نفس هستند، همگی دارای خصوصیات مشترکی هستند که هر فردی آرزوی دستیابی به آن‌ها را دارد.اهمیت اعتماد به ‌نفس در همه ابعاد زندگی به حدی است که هنوز افراد زیادی برای دستیابی به آن در حال تلاش هستند. متأسفانه در این بین یک چرخه معیوب نیز دیده می شود؛ یعنی افرادی که از اعتماد به ‌نفس پایین‌تری برخوردار هستند معمولاً در کسب موفقیت نیز با مشکلات بیش‌تری روبه رو می شوند.بیش‌تر افراد با شرکت در پروژه ای که رهبر آن فردی عصبی، بی مهارت و بی اقتدار است، مخالفت می‌کنند. احتمالاً درمقابل، این افراد به راحتی تحت تأثیر فردی قرار می گیرند که خوب صحبت می‌کند، سرخود را با غرور بالا می‌گیرد، با اطمینان کامل به سؤالات پاسخ می دهد و وقتی چیزی را نمی داند با کمال خونسردی به آن اعتراف می‌کند.افراد با اعتماد به ‌نفس، موجب تقویت اعتماد به‌ نفس سایرین نیز می‌شوند (دوستان، مدیر، همکاران و البته مشتریانشان). آن‌ها از این‌که دیگران اعتماد به ‌نفس پیدا کنند، احساس موفقیت میکنند.از نظر دیگران، چقدر اعتماد به نفس دارید؟سطح اعتماد به نفس هر فرد را می‌توان در رفتار، زبان بدن، نوع سخن گفتن، نوع جملاتی که بیان می کند و سایر موارد مشابه، مشاهده کرد. جدولی که در بخش مکمل آمده، رفتار فرد را در دو سطح اعتماد به نفس بالا و پایین مقایسه کرده است. کدام‌یک از این دو سبک رفتاری، در شما یا اطرافیانتان دیده می‌شود؟افراد با اعتماد به نفس پایین، اغلب دچار خودتخریبی هستند و در نتیجه خود را در نظر دیگران به صورت منفی نشان می دهند. افراد با اعتماد به نفس بالا، معمولاً در نظر دیگران با نگاه مثبت تری دیده می شوند و اعتماد زیادی به خود و توانایی هایشان دارند.اعتماد به نفس، شبیه یک ترازو می ماند. در یک سمت، افراد با اعتماد به نفس پایین و در طرف دیگر افرادی با اعتماد به نفس بالا قرار دارند. اگر جزو افرادی با حداقل اعتماد به نفس هستید، خصوصیت بارز شما پرهیز از ریسک و امتحان کردن -حتی برای یکبار- است. افرادی با اعتماد به نفس بالا، معمولاً ریسک بیش‌تری را می پذیرند؛ این افراد حتی بیش از ظرفیت های خودشان پیش می روند و گاه به صورت بسیار بدی هم شکست می خورند. البته عدم سخت کوشی افراد برای دستیابی به یک موفقیت حقیقی، می تواند ناشی از خوش بینی زیاد آن‌ها نیز باشد.چگونه این اعتماد به نفس متعادل که مبتنی بر درک از واقعیات است- در فرد ایجاد می‌شود؟ خبر بد آن است که برای این سؤال یک راه‌کار ثابت و سریع وجود ندارد. اما خبر خوب این ¬است که کسب این نوع از اعتماد به نفس، تا زمانی‌که تمرکز خود را بر انجام موفقیت آمیز کارها حفظ کنید، امکان پذیر خواهد بود.

اسلاید 4: همچنین به یاد داشته باشید: همه کارهایی که شما در راستای پرورش اعتماد به نفس انجام می دهید، زمنیه شما را نیز فراهم خواهند کرد. بنابراین می‌توان گفت که اعتماد به نفس متعادل از موفقیت های حقیقی و قابل اطمینان نشأت می گیرد. البته این سطح از اعتماد به نفس تنها با تلاش خودتان بدست می آید و هیچ فرد دیگری نمی‌تواند آن را در وجود شما ایجاد نماید.در ادامه، 3 گام اساسی برای پرورش اعتماد به نفس ارائه می¬شود، این فرآیند، استعاره ای از مراحل یک سفر است. این 3 گام عبارتند از : آماده شدن برای سفر، شروع کردن و شتاب گرفتن به سوی موفقیت. گام نخست؛ آماده شدن برای سفر نخستین کار؛ آماده سازی برای پرورش اعتماد به نفس است. ابتدا باید بدانید که کجا هستید، به کجا می‌خواهید بروید و سپس نگرش خود نسبت به این مسیر را به بهترین شکل تنظیم کرده و به آن متعهد بمانید. برای موفقیت بیش‌تر در این گام، می‌توانید از مراحل زیر کمک بگیرید:•فهرستی از موفقیت هایی که تاکنون بدست آورده اید، تهیه کنید. به زندگی خود بیاندیشید و 10 مورد از بهترین موفقیت هایتان را در کارنامه موفقیت ها ثبت کنید. موفقیت هایی نظیر: قبول شدن در یک امتحان خیلی مهم، داشتن نقشی مهم در یک تیم، سطح فروش بالا در یک بازه زمانی مشخص، ایجاد هر نوع تغییر و کمک در زندگی دیگران یا انجام یک پروژه خیلی مهم برای شرکت.همه این موفقیت ها را در یک چهارچوب هوشمندانه ثبت کنید و هر هفته زمانی را به لذت بردن از موفقیت های کسب شده در آن هفته، اختصاص دهید!•بر نقاط قوت خود تمرکز کنید. از تکنیک تحلیل SWOT شخصی استفاده کنید تا درک بهتری از خود و موقعیت کنونی خودتان پیدا کنید. به کارنامه موفقیت هایتان توجه کرده و آن¬را در زندگی خود منعکس کنید. دوستانتان چه مواردی را نقاط قوت و ضعف شما می دانند؟ فرصت و تهدیدهایی که با آن‌ها روبه‌رو هستید را شناسایی کنید. هر هفته زمان کوتاهی را صرف تمرکز بر نقاط قوت خود کنید.•بفهمید چه چیز هایی برایتان مهم هستند و اینکه قصد دارید به کجا بروید. مشخص کنید چه چیزهایی واقعاً برای شما مهم هستند و در طول زندگی به دنبال بدست آوردن چه چیزهایی هستید؟ هدفگذاری و دستیابی به اهداف، مهم ترین بخش این مرحله محسوب می شود. در واقع می¬توان گفت که اعتماد به نفس واقعی از این مرحله به‌وجود می آید. هدفگذاری؛ فرآیند تعیین اهداف شخصی و اندازه گیری میزان موفقیت در دستیابی به این اهداف است.هدفگذاری را متناسب با تحلیل SWOT خود انجام دهید. به عبارت دیگر اهداف را بگونه¬ای تنظیم کنید که نقاط قوت را بکار بگیرند؛ نقاط ضعف را کاهش دهند؛ متناسب با فرصت های پیش رو باشند و تهدیدها را نیز کنترل کنند. پس از تعیین اهداف، نخستین گام برای تحقق هریک از آن‌ها را تعیین کنید. یادتان باشد که این گام را کوچک انتخاب کنید تا برای هریک بیش از یک ساعت زمان اختصاص ندهید.

اسلاید 5: •مدیریت ذهن خود را آغاز کنید. در این گام باید بتوانید بر افکار و صحبت های منفی که منجر به کاهش اعتماد به نفس شما می شود، غلبه کنید.با استفاده از تکنیک شبیه سازی ، تصویر ذهنی خوبی از احساس خود هنگام دستیابی به اهداف ترسیم کنید. به کمک این تکنیک اهداف مهم و بزرگ دست‌یافتنی تر به نظر می رسند.•خود را برای دستیابی به موفقیت متعهد کنید. در آخرین مرحله از آماده سازی، باید قولی صریح و شفاف برای متعهد بودن به انجام این سفر به خودتان بدهید و تلاش کنید تا هر آنچه در توان دارید برای کسب موفقیت نهایی، به‌کار بگیرید.اگر با انجام همه این کارها هم‌چنان در شروع این سفر با تردید روبه‌رو هستید، همه تردیدهای خود را یادداشت کنید و با رویکردی منطقی آن‌ها را تحلیل نمایید. اگر توانستید آن‌ها را حل کنید، همه چیز برای آغاز کار آماده است. با این وجود اگر این تردیدها ناشی از وجود ریسک‌های واقعی باشد، بهتر است اهداف مناسبی را برای مدیریت این شرایط؛ تنظیم کنید.به هرحال، این قول و تعهد را فراموش نکنید!گام دوم: شروع سفر در این مرحله، زمان حرکت به سوی موفقیت -هرچند با سرعت کم- فرا رسیده است. با انجام کارهای درست همراه با کسب موفقیت های ساده و کوچک، به تدریج در مسیر موفقیت قرار می گیرد و اعتماد به نفس خود را تقویت می کنید. در این گام نیز از مراحل زیر کمک بگیرید:•دانش موردنیاز برای موفقیت را بدست آورید. به اهداف خود نگاه کنید، برای دستیابی به آن‌ها به چه مهارت‌هایی نیاز دارید؟ چگونه باید این مهارت‌ها را بیاموزید. راه حل خود را کاملاً خوب و با دقت و به دور از عجله انتخاب کنید. به‌دنبال راه‌حل، برنامه یا دوره های آموزشی باشید که مهارت‌های موردنیاز را به‌خوبی در اختیارتان بگذارند. با اخذ گواهینامه های شرکت در چنین دوره‌هایی، قطعاً احساس غرور و افتخار خواهید کرد.•روی اصول تمرکز کنید. لازم نیست که هر کاری را با هوش فراوان و استادانه انجام دهید. به دنبال کمال نباشید؛ بلکه تنها سعی کنید تا از انجام خوب و موفق کارهای ساده، لذت ببرید.•اهداف را کوچک انتخاب کنید و آن‌ها را تحقق ببخشید. با اهداف کوچکی که در گام اول شناسایی شده‌اند، شروع کنید. آن‌ها را متناسب با خودتان تنظیم کرده، محقق کنید و در نهایت برای موفقیت های خودتان جشن بگیرید. در این مرحله اهداف چالشی را انتخاب نکنید، بلکه از اهداف روزمره و کمی ساده استفاده کنید تا از موفقیت های خود لذت ببرید. به مرور این موفقیت های کوچک به پیروزی های بزرگ تبدیل خواهند شد.

اسلاید 6: •همچنان مدیریت ذهن را دنبال کنید. سعی کنید که مثبت‌اندیشی، لذت بردن از موفقیت ها و خلق تصاویر ذهنی قوی را هم‌چنان دنبال کنید. در این مسیر می‌توانید از تکنیک نقشه گنج برای به تصویر کشیدن همه این موارد استفاده کنید. از طرف دیگر سعی کنید تا اشتباهات خود را مدیریت کنید. بپذیرید که هنگام انجام کارهای جدید؛ اشتباهاتی رخ خواهد داد. اگر با اشتباهات و تجربیات خود از روی عادت مقابله می کنید، از امروز سعی کنید تا نگاه مثبت تری به آن‌ها داشته باشید. یک ضرب‌المثل خیلی معروف در این زمینه می گوید: اگر چیزی شما را نمی کشد، پس حتماً شما را قوی تر می کند.گام سوم : شتاب گرفتن به سوی موفقیت در این مرحله شما به مرور، پرورش و تقویت اعتماد به نفس خود را حس می کنید. تاکنون برخی از فعالیت های گام قبل را به پایان رسانده اید و موفقیت های خود را نیز جشن گرفتید! اکنون دیگر زمان آن رسیده است که به سوی موفقیت حرکت کنید. بنابراین اهداف خود را بزرگ‌تر و چالشی تر انتخاب کنید، تعهد خود را قوی تر کرده و دامنه مهارتی خود را متناسب با زمینه موردنیاز گسترش دهید.همچنان که به طرف اهداف خود حرکت می کنید (بدون زیاده روی) متوجه می شوید که نشانه های بهبود و تقویت سطح اعتماد به نفس، به سرعت ظاهر می شوند. به تدریج، خود را در پیوندی اجتناب ناپذیر با موفقیت های گوناگون خواهید دید و همین امر زمینه پرورش اعتماد به نفس را در شما تقویت می کند.

اسلاید 7: ابزارهای مرتبطشبیه سازی Imageryبرنامه ریزی عملکرد Performance Planningمثبت اندیشی منطقی Rational Positive Thinkingتصمیم گیری و پاسخگویی سریع و دقیق Thinking On Your Feet مزایامیزان اعتماد به نفس مورد نیاز، متناسب با واقعیت و توانایی های شماست. با داشتن اعتماد به نفس در سطح متعادل، ریسک های معتدل را می¬پذیرید، به اندازه توانایی های خود- نه بیش‌تر- پیش می روید و در نهایت سخت تلاش خواهید کردکاربردهاخوشبختانه خصوصیت اعتماد به ‌نفس را می توان آموخت و پرورش داد. چه در راستای ایجاد اعتماد به ‌نفس خودتان تلاش کنید و چه در راستای پرورش اعتماد به نفس اطرافیان، در هر صورت تلاشی ارزشمند خواهد بود.اگر سایر عوامل را برای همه یکسان در نظر بگیریم، اعتماد به نفس تنها عاملی است که می¬توان به کمک آن فرد موفق را از فردی که موفقیت کم تری دارد، تشخیص داد. معایبمراقب باشید که در فرآیند پرورش اعتماد به نفس، زیاده روی نکنید. زیاده روی یعنی تمایل به خلق اعتماد به نفس بیش از اندازه و تلاش بیش از ظرفیت خود.

اسلاید 8: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 9: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان