آموزشسایرتحقیق و پژوهش

پروپوزال نویسی

صفحه 1:
مدرس: نیما محبوبی مرکز پژوهش های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحه 2:
# مطالعات مشاهده ای: # توصیفی (065۲01/۷6): جمع آوری اطلاعات در مورد یه موضوع خاصه که تصویر روشنی از اونو نشون بده. مثل نگرش مردم به تنطیم خانواده, مسواک زدن... # تحلیلی (2۳0۱۷۲): این مطالعه علل خطر برای ایجاد یه مسئله ی خاص رو با دقت بیشتری از یه مطالعه ی توصیفی بیان می کنه. اين کار اغلب از مقایسه دو گروه (یا بیشتر) بر اساس متفیرهای مورد علاقه انجام میشه.

صفحه 3:
هدف از مطالعات توصیفی: 1 تعیین وضعیت و میزان صفات کمی و کیفی 2) تعیین روابط بين صفات مختلف و نوع این روابط

صفحه 4:
# مطالعات توصیفی دو نوعند: * 1) يزوهش های کیفی: شامل تعدادی از متفیرهاست که غالبا بهم مرتبطن و منجر به نعتناخت, وضفیتت ,با موقعیتت. خاض نو یة.مستله‌ای خاص میشن. *2) پژوهش های کمی: توزیع متفیرهای خاصی رو تو جمعیت مورد مطالعه بررسی میکنن و معمولا خیلی,راحت قابل انجاهن.

صفحه 5:
مراحل اساسی برای انجام یه مطالعه ی کیفی: 1) جستجو و پیدا کردن صفات مورد مطالعه و روش تعیین و اندازه گیریش به کمک علم روش تحقية 2 تعیین مقدار يا وضعیت این صفات و شکل رابطه شون با استفاده ار روش تحقیق 3) نتیجه گیری

صفحه 6:
* در مورد تحقیقات کیفی در صورت امکان بهتره جمعیت مورد مطالعه تمام و کمال وارد طرح ما بشه. اما اگه نشد نمونه ی تصادفی با حجم کافی می گيریم. بازم اگه نشد میریم سراغ نمونه گیری غير تصادفى. تو انتخاب نمونه های غیر تصادفی باید مواظب باشیم ‎bias‏ رو به حداقل برسونیم. استفاده از یه روش اندازه گیری پایا و روا شديداً توصیه میشه! اگه بعضی اصطلاحات این قسمتو نفهمیدین تگرخین! از پای گیرنده هاتون تکون نخورین که به زودی همه شو از بر میشین!

صفحه 7:
زمان انجام مطالعه: ‎(prospective) 4S oaul (all &‏ 3 ب) گدشته نگر ‎(retrospective)‏ # جهت مطالعه: الف) جلونگر (0۳/3۳0) (backward) 4% gw (U8 (non-direction) ag> ugu (y #

صفحه 8:
انواع مطالعات تحلیلی: 1) همكروهى ‎(cohort)‏ ‎(case-control) sambi-2,90 (2‏ 3) مقطعی ‎(cross-sectional)‏

صفحه 9:
* یک گروه از افراد رو داریم. دو دسته میشن: در معرض خطر قرار دارن (۴+) و ندارن (8-). در طول زمان پیگیری شده و بروز بیماری یا هر اتفاق مورد نظر دیگه ای درشون بررسی میشه. ۴ پس اين نوع مطالعه ها از عامل خطر شروع و به بيمارى ختم ميشن.

صفحه 10:
© اين نوع تحقيق ها معمولاً آينده نكر هستن. © هر وقتى مطالعه ى هم كروهى بر اساس اطلاعات و مواد موجود از گذشته انجام بشه, همگروهی تاریخی یا گذشته نگر نام میگیره. تو اين سیک از پژوهش ها با وجود اينکه وقابع مورد بررسی قبل از شروع مطالعه افتاده, جهت تحقیق به سمت أينده ست.

صفحه 11:
5 دقت بالا 2 اشراف محقق رو مطالعه ثبت تقدم و تأخر حوادث ۴ تو مواردی که عامل خطر کمیاب باشه خیلی ارزشمنده 8 اثرات مختلف یه عامل خطر رو ارزیابی میکنه 8 8۱25 کمتر ميشه, چون‌که اول‌مطا له هنوز پیامد مورد نظر رخ نداده

صفحه 12:
* خرج زياد * زمان طولانی * کم شدن نمونه ها ‎٠‏ كارآيى نداشتن برای ارزشیابی بیماری های نادر ‏* در مورد انواع كذشته نكرش نيازمند دسترسى به مدارك فراوانه ‎

صفحه 13:
* اين مطالعه ها از معلول به علت میرسن. پس دو گروه داریم: مبتلا به بیماری خاص (يا نتیجه ی دیگه ای) در برابر غیر مبتلا. اين دو گروه از نظر تماس با ریسک فاکتورها بررسی میشن. ۱ * این سبک مطالعه ها پس نگر, بی جهت یا اجبارا ‎ *‏ بزرگترین مشکل اين نوع مطالعه ها انتخاب ناصحیح گروه شاهده.

صفحه 14:
ارزان 8 سريع مفید برای بیماری های نادر بدست آوردن عوامل خطر مختلف واسه ‎as‏ ‏معلول خاص

صفحه 15:
* این گروه از پژوهش ها میتونند توصيفي یا تحلیلی باشن. تو این سبک از مطالعه ها جمع آوری اطلاعات و اندازه گیری علت و معلول تو یک بازه ازقاتى كوتاه انجام :ی گيرت. اگزچة این قطالعه ها آسونتر و کم هزینه تر از مطالعه های تحلیلی دیگه هستن, اما کاربرد تحلیلی اونا منحصر به علل یا مشخصات دائمی یا تفریباً دائمی شخص هستش. مث رابطه ی بین گروه خونی و یک بیماری خاص.

صفحه 16:
* مطالعات مقطعی اطلاعات مربوط یه فراوانی یا خصوصیت یه بیماری رو مثل یه عکس فوری از وضعیت سلامتی گروه نشون میدن. مثل معاینه ی پزشکی قبل از استخدام بعضی شرکت ها. ‎sly @‏ بدست آوردن اطلاعات در مورد شیوع بیماری یا سایر پیامدهای بهداشتی بعضی شغل ها هم ميشه از اين نوع يزوهش ها استفاده كرد.

صفحه 17:
+ ارزان + سريع + راهگشا واسه مطالعه های بعدی

صفحه 18:
بزرگترین مشکل: ضعف در تعیین رابطه ی علت و معلول قا وجود مداخله گرها که باید سعی کنیم گروه های مطالعه بجز فاکتور مورد مقایسه همسان باشن

صفحه 19:
قویترین مدرک رو در مورد روابط علت و معلولی قرار میده. کارازمایی های بالینی که از تصادفی کردن مثل تصادفی کردن بیماران برای مطالعه, انتساب دادن تصادفی بیماران به روش درمانی و ... استفاده می کنن قویترین نوع مطالعات هستن. مهمترین مشکل این پژوهش ها هزینه ی زیاد و دوره ی زمانی طولانیه.

صفحه 20:
* مهمترین فرق پژوهش های کارازمایی بالینی با انواع دیگه ی مطالعه های مقایسه ای مثل مورد- شاهدی یا کوهورت اینه که نحوه ی تقسیم افراد بين كروهها رو ابتلا به بيمارى يا وجود د ريسك فاکتور نعیین می کنه که از اختیار پژوهشگر خارجه. اما تو کارازمایی بالینی گروهها بر اساس بر اساس روش های درمانی تقسیم میشن. پس محقق میتونه نحوه ی نقسیم افراد رو کنترل کنه.

صفحه 21:
مطالعه های کارازمایی بالینی میتونن رو هر روش درمانی خاصی آزمایش بشن, اما بیشترین کاربردشون کارازمایی های بالینی داروییه.

صفحه 22:
1 استفاده از اطلاعات موجود 2( مشاهده 3) مصاحبه الف: رو در رو ب: پرسشنامه ی کتبی

صفحه 23:
* تو پژوهش هایی که تعداد افراد مورد مطالعه کم هستن, ميشه از همه شون استفاده کرد, اما معمولا چیزایی که ما روشون کار می کنیم بیشتر از حدی هستن که بشه رو تمام واحدها کار کرد. پس مجبوریم از نمونه ای از جمعیت استفاده کنیم. این «نمونه» باید تا جایی که ممکنه تمام خصوصیات کل جامعه ای که ازش نمونه گیری شده رو داشته باشه.

صفحه 24:
* نمونه گیری تصادفی ساده: ساده ترین شکل نمونه گیری احتمالیه. تو اون هر کدوم از واحدها شانس مساوی واسه انتخاب شدن دارن. تو این نوع نمونه گیری از جدول اعداد تصادفی یا قرعه کشی استفاده میشه. * اگه متغفیرهامون کم و زیاد نشه و جامعه ی هدف کوچیک باشه اين روش, روش خوبیه.

صفحه 25:
‎awl giro (14‏ همه ی افراد جامعه رو باید داشته 0 ‏۶ 2) ممکنه تو یه گوشه شهر يا واحد نمونه ها شانس مساوی برای ورود نداشته باشن ‏@ 3) تو این نمونه گیری مطمئن نیستیم نسبت کسایی که ویژگی خاصی رو تو حجم نمونه دارن برابر همین نسبت تو جامعه هستش

صفحه 26:
© تو این سبک نمونه گیری اگه وجود زیرگروه هایی از افراد اهمیت داشته باشه چارچوب نمونه گیری با توجه به این ویژگی ها به طبقاتی تقسیم میشه. اونوقت از هر طبقه حجم نمونه ای از پیش تعیین شده بر پایه ی روش تصادفی ساده انتخا

صفحه 27:
* 1) می تونیم نمونه های نسبتاً بزرگتری را از گروه های کوچیکتر داشته باشیم ِ 8 2) مخصوصاً اگه حجم نمونه کم باشه نمونه نسبتاً به جامعه شبیه تره. ۶ 3) دقت بالا

صفحه 28:
* 1) تعداد لایه هایی که میتونیم انتخاب کنیم محدوده * 2) تقسیم افراد به گروه های مختلف باید بر جسب مهمترین خصوصیتی که تو مطالعه ی ما تأثیر می ذاره انجام شه.

صفحه 29:
انتخاب گروه هایی از اقراد به جای انتخاب تک تک اون ها نمونه كيرى خوشه اى نام داره. ‎giles an‏ روش وهم تو روش قبلى جامعه رو قسمت قسمت می کنیم اما فرقشون اینه که تو نمونه گیری طبقه ای. نمونه های هر طبقه خیلی شبیه هم و طبقه های مختلف با هم مختلفن. اما تو نمونه گیری خوشه ای تو هر خوشه همه چی عست ‎WS Lol‏ ابن خوشه با خوشه ى ديكه خيلى فرق نداره.

صفحه 30:
© 1( نیاز به داشتن چارچوب نمونه گیری قبلی رو نداریم. مثلاً بچای داشتن اسم همه ی افراد جامعه از محله ها, روستاها و ... هستن. * 2) کم هزینه س!

صفحه 31:
8 1) ممکنه خوشه ها کاملاً شبیه نباشن 8 2) دقت برآورد نمونه ها پایینه

صفحه 32:
8 تو این نمونه گیری از افراد, فهرست و چارچوب نمونه گیری تهیه میشه. بهتره برای شروع کار از جدول اعداد تصادفی استفاده شه. # ممکنه چند مرحله نمونه گیری با هم انجام بدیم. مثلا اولش نمونه گیری خوشه ای انجام بدیم بعد داخل هر خوشه طبقه بندی کنیم. به این نمونه گیری چند مرحله ای ‎(multiple sampling)‏

صفحه 33:
* تو اين روش نمونه گیری باید لیست همه ی افراد رو داشته باشیم. پس این شیوه مزیت مهمی نسبت به روش های قبلی نداره. مزایای مختصر این روش: الف: وقتی نفر اول انتخاب شد انتخاب بقیه ی نمونه ها ساده س. ب: گاهی این نمونه گیری باعث ميشه نمونه ی خیلی خوبی از اجتماع داشته باشیم.

صفحه 34:
* تو این نوع نمونه گیری احتمال انتخاب اجزای مختلف جمعیت نامعلومه. پس ممكنه بعضى اجزار زیاد و بعضی کم انتخاب بشن. این روش اختصاصا جهت پیش آزمایی طرحهای مربوط به رفتار و نظرات, اونم بعضی جاها که هدف فقط نصوری از پراکندگی متغفیرهای اصلی جامعه س می تونه مفید باشه.

صفحه 35:
‎‘A 0945 0‏ ساده: جمع آوری مطالب بر اساس افراد مراجغة كنتدة س, افقط یه ضایطهدازه ‎gral‏ ایته که نصف ‎Cure?‏ مرد و نصف دیگه باید زن باشن. تنها خوبیش اینه که آسونه و بدیش اینه كه نمونه می تونه معرف جامعه نباشه. ‏9 گروه 8؛ سهمیه ای: تو این سبک نمونه گیری از حضور کلیه ی اجزای شناخته شده جامعه و نمونه اطمینان ‎wl jo Cow‏ محقق در اين روش تا جایی جمع آوری اطلاعات رو تو هر کدوم از اجزا ادامه مى ده که سهمیه ای از اون گروه برای نمونه ‎OM‏ ‏بشه و حجم نمونه ش هم تابع شرایط خاصیه.

صفحه 36:
8 چه پژوهشی «بهتر»ه؟ 8 اگه ما عضو یه شورای پژوهشی می بودیم چه طرح هایی رو تصویب می کردیم؟ ..

صفحه 37:
* 1) مناسبت + 2( اجتناب از دوباره کاری 4 3) قابلیت اجرا ۶ 4) مقبولیت سیاسی © 5) هزینه-اثربخشی 4 6) فوریت نیاز به داده ها

صفحه 38:
* اولین آشنایی فرد پا پژوهش مورد نظر از طریق عنوان صورت می گیره.

صفحه 39:
1) دقیقی باشه و از استفاده از اصطلاحات نا آشنا و کلمات اختصاری جلوگیری بشه 2( خلاصه نویسی * 3) با توجه به نوع مطالعه مواردی مثل افرادی که مورد بررسی قرار می گیرن, متغیر های مطالعه و زمان و مکان انجام پژوهش رو باید شامل بشه 4) پیش داوری نداشته باشه * 5) حتی الامکان فارسی باشه 6( نکته ی عنوان های انگلیسی

صفحه 40:
* واژه های کلیدی کلماتی هستن که ميشه باهاشون کارتون رو به تنهایی توصیف کنین.

صفحه 41:
* عنوان پروپوزال * نوع طرح * روش نمونه تب * کلید واژه

صفحه 42:
* این بخش اولین قسمت یه پروپوزاله که ما رو با کل مسئله ی مورد تحقیق, چطور مطرح شدنش, و همینطور چطور بررسی شدنش آشنا می کنه * از طرف دیگه, یه جورایی مهمترین قسمت پروپوزاله. تو همین قسمته که مشخص می کنیم «چرا بايد اين مطالعه انجام بشه».

صفحه 43:
1 اول عللی که ارتباط مستقیم دارن رو مطرح می كنيم, بعد عوامل غير :مستقيم ۱ 7 2. عوامل مرتبط به هم رو به شكل يه مجمو درمى اريم 3. اينكه جطور از نتايج تحقيقمون استفاده مى كنيم

صفحه 44:
) تعریف مشکل 2 اهمیت مشکل با ارائه ی آمار در دسترس 3( نحوه ی برخورد با مشکل, راه حل ها و خدمات موجود 4( عوارض ناشی از تداوم این مشکل ها 5( معرفی عوامل موّثر بر موضوع 6( تناقض های موجود 77 توضیح اینکه تو این پژوهش چه کاری قراره انجام شه 8 فواید اجرای طرح

صفحه 45:
مراحل 1 تا 6 تو اسلاید قبلی باید بر مبنای مطالعات گذشته و با ذکر مرجع باشن اما واسه قسمت های 7 و 8 نیازی به رفرنس نیست.

صفحه 46:
© ترتیب و نوع اطلاعات موجود تو بیان مسئله به موضوع بستگی دارن و ممکنه متناسب با مطالعه ی خاصی عوض بشن اما اين موارد رو باید شامل & ماهیت مشکل چیه # میزان و شدت مشکل چطوره © توزيع مشکل © بررسى علل احتمالى

صفحه 47:

صفحه 48:

صفحه 49:
* محقق اینجا نشون میده تو زمینه ی مورد نظرش از پیشرفت ها و مطالعات خبر داره * لازم نیس همه ی مطالعه ‎sla‏ انجام شده به تفصیل پشت هم ردیف شن. فقط کافیه روش تحقیق چند تا پژوهش شبیه به موضوع مورد نظرمون و مهمترین نتایجشون بازنگری بشن.

صفحه 50:
+ کمک به فهم بیشتر موضوع تحقیق + اطلاع از کارهای قبلی و در نتیجه الگو گرفتن واسه کار خودمون + جلوگیری از دوباره کاری ‎wir +‏ کمک به نوشتن مقاله ی کارمون! ‎

صفحه 51:
د بررسی متون ما باید وسیع و همه جانبه باشه د از پایگاه های معتبر برای بدست آوردن اطلاعات استفاده کنیم « نظر خودمونو نباید داخل کنیما! د هوای 8125 رو داشته باشیم!

صفحه 52:

صفحه 53:
* هر تحقیقی که انجام ميشه هدف های خاصی پشتش بوده و برای جواب دادن به سوالای مشخصی اجرا شده.

صفحه 54:
هر مطالعه ای یه هدف کلی داره که یه جورایی همون عنوان پرویوزالن. حالا چه جورایی؟! از افعال عملی (۷6۲05 201100) استفاده بشه: تعیین کردن, مقایسه کردن, اثبات کردن. شرح دادن, محاسبه کردن, توصیف کردن, برقرار کردن. * بیخیال افعال مبهم مثل اعتقاد داشتن, درک کردن. گمان کردن, فهمیدن و ...

صفحه 55:
بر حسب اینکه مطا جح چه جوری قراره می خواد تعییر شه. ‎Idi‏ می خوام یه کار خفن از بو یا ر خفن انجام بدم! هدفامو زیاد کنم

صفحه 56:
‎Wyo =‏ روشن و بدون ابهام باشن (افزو۱0) ‏* قابل اندازه گیری و در دسترس ‎{feasible)‏ ‏* در جهت منظور مطالعه باشن و با بخشای دیگه ی طرح ارتباط نزدیک داشته باشن ‏© واقع بینانه باشن و تو هر شرایطی بشه بهشون دست بيدا كرد ‏*" به زبان عملى باشن ‏© روشن و بدون شک باشن؛ معلوم باشه چی قراره اندازه گیری بشه

صفحه 57:
SMART ¥ Specific y Measurable v Attainable Y Reliable ¥ Timingness

صفحه 58:
* پایه هدف نوشتن هستین؟!

صفحه 59:
# فرضیات پژوهش همون قضاوت های ذهنی در مورد روابط بين عوامل مختلفه که عینی نیستن و فقط حالت نطری دارن. رید زا چور ‎Sam sree‏ نهد جتطیر رد عامل میتونه عامل دیگه ای رو تحت تأثیر قرار بده. = خیلی وقتا فرضیه ها آغاز کننده ی یه پژوهشن. پس کم الکی نیستن!

صفحه 60:
* دور از ذهن نباشن * با موازین علمی مطابقت کنن * بايد مث اهداف در جهت مقصود و منظور مطالعه باشن * با بخشای دیگه ی پروپوزال هماهنگ باشن * روشن و واضح باشن * با آزمونای آماری قابل ارزیابی باشن

صفحه 61:
* ميشه به ازای هر فرضیه چن تا سوالم مطرح کنیم مجبور نیستیم واسه هر مطالعه ای فرضیه داشته باشیم. فرضیه مخصوص تحقیقای علی و معلولیه. ۳ کیک طرقه یا یک دافنه* ۷5" "دوظزقه با دو دامند* * تو پزشکی "اثبات" نداریم! فقط میتونیم "ارتباط" رو نشون بدیم

صفحه 62:

صفحه 63:
مشخصات یه نفر, چیز يا پدیده ای که قابل اندازه گیری باشه و میتونه مقادیر مختلفی بگیره. متغیرهای مطالعه از اهداف اختصاصی پژوهش و با توجه به تعاریف علمی و امکانات محقق باشد.

صفحه 64:
متغیر های اسمی يا اعتباری: این متغیر ها شامل دو یا چند طبقه یا گروه هستند که از نظر کیفی با هم تفاوت دارند اما اين تفاوت نشونه ی برتری هیچ گروهی به اون یکی نیست. داده های اسمی يا کیفی معمولاً به صورت درصد, نسبت, يا میزان ارائه می شود. متل جنس, ماههای سال, نوع گروه خونی متغیر های ترتیبی يا رتبه ای: اگه بین دسته ها ترتیب ذاتی وجود داشته باشه, برای اندازه گیری مشاهده ها از مقیاس ترتیبی استفاده ميشه که برتریش به اسمی هااینه که طبقه ها تو اون درچه بندی شدن و هر طبقه نسبت به طبقه ی بعدی خود ارتباط خاصی دارد. داده های رتبه ای هم معمولاً به صورت درصد یا نسبت ارائه ‎wo‏ شن. مثل 562۱6 درد.

صفحه 65:
۸ متغير كمّى يا عددى: تو اين مقياس فاصله بين طبقه ها مساويه و در مقياس عددى معنى داره. اين نوع متغير ميتونه كسسته باشه (مث تعداد دندان های فرد, تعداد شکستگی های استخوانی بدن) يا پیوسته باشه (مث قد و وزن) متغیر نسبی: خصوصیت اضافی این متغیر نسبت به گروه بالا اینه که صفر این گروه نشونه ی فقدان هاصیت مورد نظره. پس نسبت بین اعداد تو اين مقياس, همون نسبت مقدار خاصیت مورد اندازه كيريه. مث سطح درآمد

صفحه 66:
* نکته: حالت:خاضیاز مقناین رتبد ا عقيانين «ردیف-رتبه ای» نام داره که تو اين حالت متغیر ها رو به ترتیب صعودی یا نزولی مرتب می کنن. مثلاً مدت زمان انجام اعمال جراحی مختلفی رو با استفاده از مقیاس رتبه ای مرتب میکنن تا بشه با توجه به اون به مشکل بودن روش های جراحی

صفحه 67:
* متغیر مستقل: متغیری هستش که رفتارش مطالعه ميشه یا دستکاری میشه, تا اثر یا اثراتش مشخص بشه. # متعیر وابسته: متفیری هستش که تغيرش در نتيجه "" پس. متغیر مستقل علت و وابسته معلول هستند. * تعداد متغیرهای مستقل هميشه باید بیشتر متغیرهای وابسته باشد.

صفحه 68:
* متغیر مخدوش کننده یا مداخله گر: هم روی متغیر مستقل اثر می ذاره. هم رو وابسته * در مورد اين متغير محقق بايد تو مرحله ى اول اونو بشناسه و تو مرحله ى دوم اثر اونو تعديل كنه يا مورد مطالعه قرار بده يا لا اقل تو گزارش نهایی خودش واردش كنه. + كرفتارى اصلى كه متغير مخدوش كننده ايجاد میکنه اونه که با تأثیر گذاشتن رو نتیجه ی مطالعه, ما رو به اين سمت می بره که فک کنیم متغیر مستقلمون بوده که مسبب این تغییر شده

صفحه 69:
۴ متغیر زمینه ای ‎la usio yl (background)‏ معمولاً در همه ی مطالعه ها ارزیابی میشن تا خصوصیات گروهها یا جامعه ها بدست بیاد. مث سن, جنس, وضیت تأهل... مسئلة: تعداد متغیرها خلاصه چقد باید باشه؟

صفحه 70:

صفحه 71:
* در مورد روش اجرا قبل از اين خود به خود یه سری توضیحاتی دادیم... چطور؟! * تو روش اجرا تک تک مراحل انجام کارمون رو ‎ub‏ ‏ذکر كنيم. ذكر كردن نوع مطالعه, حجم نمونه, زمان انجام کار, روش های بدست آوردن اطلاعات, روش های انالیز اماری, خلاصه هر چی که به فکرتون برسه نه تنها ‎Ode aims GEL‏ خواننده نميشه, بلکه خواننده رو متقاعد میکنه که شما چه اندازه نسبت به انجام کارتون جهت دهی ‎requ‏

صفحه 72:
2 جامعه ی آماری گروهی فرد یا جزء هستن که یه سری خاصیت يا ویژگی مشترک دارن و با هدف و موضوع تحقیق ارتباط دارن. 9 برای ریختن طرح تحقیق؛ 8 1) اول جامعه رو باید درست مشخص کنیم و اگه بیشتر از یه جامعه واسه تحقیقمون وجود داره 8 ) جامعه ی مورد نظرمون تعریف بشه و قلمروهاش رو مشخص کنیم.

صفحه 73:
* این یادمون باشه که حجم نمونه باید با دلیل انتخاب شده باشه. * حجم نمونه متناسب با نوع مطالعه باید باشه. مثلاً تو پژوهش های توصیفی, همبستگی و زمینه یابی معمولاً حجم نمونه بیشتره, درحالیکه تو تحقیقات آزمایشی این رقم کمتر میتونه باشه. * حجم نمونه باید با ویژگی های جامعه تناسب داشته باشه. مثلاً اگه یه جامعه ای طبقات مختلفی داشته باشه بايد از هر كدوم از گروه ها اونقدر نمونه باشه که اون گروه تأثیر خودش رو اعمال کنه * دلیل انتخاب یه سبک خاص تو حجم نمونه باید واسه محقق روشن باشه.

صفحه 74:
۴ از اسمش نترسین! ‎obs‏ هم بی آزاره! شاید یکی از آسونترین و سریعترین مراحل نوشتن پرویوزال باشه. فقط بستگی به اين داره که شما چقدر تونستین کارتون رو لمس کنین. * نکته ی کنکوری: اینکه زمان اجرای کارتون رو کم تخمین بزنین هیچ هنری نیست! بعدش که کار انجام نشد رو هوا می مونین! بناربراین کاملاً منطقی تا جایی که می تونین زمان اجرا رو زیاد کنین!

صفحه 75:
* روش اجرا + ضمایم و د

صفحه 76:
۸برای نوشتن رفرنس ها دو راه کلی وجود داره. لا اقل یکی این دو روش کلی تو شورای پژوهشی مجله های مختلف يا دانشگاه ها قابل قبول هستند. ۲ تو این روش بعد از نوشته شدن هر قسمت از یه متن خاص شماره ی منبع اورده ميشه. تو قسمت رفرنس های متن منابع با شماره شون قرار می گیرن. 2) 0ع30036: تو اين روش بعد از نوشته شدن هر قسمت از یه متن خاص اسم نویسنده ی منبع همراه سال انتشار آورده میشه. ممکنه اطلاعات کاملتری متناسب با مجله ذکر بشه. منابع بر طبق الفبای اسم نویسنده ی ‎Jol‏ مرتب میشن.

صفحه 77:
ل مقاله: اسم نویسنده (ها), عنوان مقاله, مجله, سال انتشارء ‎volume. issue‏ صفحات لا كتاب: اسم نويسنده (ها)ء عنوان كتاب, جاب چندم, اتشاراتى. محل انتشار. سال انتشارء صفحات

صفحه 78:
تا مقاله: اسم نویسنده (ها), سال انتشار, عنوان مقاله, ‎.volume. issue salro‏ صفحات کتاب: اسم نویسنده (ها), سال انتشار, عنوان کتاب. چاپ چندم, انشاراتی, محل انتشار. صفحات

صفحه 79:
@1. The Global Burden of Hepatitis C Working Group. Global burden of disease (GBD) for hepatitis C. J Clin Pharmacol 2004; 44: 20-29. @2. Lavanchy D. Hepatitis B virus epidemiology, disease burden, treatment, and current and emerging prevention and control measures. J Viral Hepat 2004; 11: 97-107. 3. Shepard CW, Finelli L, Alter MJ. Global epidemiology of hepatitis C virus infection. Lancet Infect Dis 2005; 5: 558- 567. @4. Amin J, Dore GJ, OConnell DL et al. Cancer incidence in people with hepatitis B or C infection: a large communitybased linkage study. | Hepatol 2006; 45: 197-203. @5. Amin J, Law MG, Bartlett M, Kaldor JM, Dore GJ. Causes of death after diagnosis of hepatitis B or hepatitis C infection: a large community-based linkage study. Lancet 2006; 368: 938-945.

صفحه 80:
@Alter, M.J., Margolis, H.S., 1990. The emergence of hepatitis B as a sexually transmitted disease. Med. Clin. North Am. 74, 1529- 1541. @Alter, M,., Holland, PV., Morrow, A.G., Purcell, R.H., Feinstone, S.M., Moritsugu, Y., 1975. Clinical and serological analysis of transfusion-associated hepatitis. Lancet 2, 838-841. @Alter, M.)., Purcell, R.H., Gerin, J.L., London, W.T., Kaplan, P.M., McAuliffe, VJ., Wagner, J., Holland, PV., 1977. Transmission of hepatitis B to chimpanzees by hepatitis B surface antigen- positive saliva and semen. Infect. Immun. 16, 928-933 @Andre, E., 2000. Hepatitis B epidemiology in Asia, the Middle East and Africa. Vaccine 18, S20-S22. @Beasley, R.P., Hwang, L-., 1983. Postnatal infectivity of hepatitis B surface antigen-carrier mothers. J. Infect. Dis. 147, 185-190. @Benvegnu, L., Gios, M., Boccato, S., Alberti, A., 2004. Natural history of compensated viral cirrhosis: a prospective study on the incidence

صفحه 81:
What Is Six Thinking Hat: @ The Six Thinking Hats proposal a tool invented by Edward d 1 particularly useful for evaluating innovative and provocative ideas. While most of our thinking is adversarial, the six thinking hats technique overcomes these difficulties by forcing everyone to think in parallel. As participants wear each hat - white, red, yellow, black, green, or blue - they all must think a certain way at the same time.

صفحه 82:
5 Six Thinking Hats, mihe White Hat is the information hateThis covers, facts, figures, 1nformationneeds. ‘and gaps. People can ask for more proposal. ‏از‎ chalet miffhe Red Hat represents emotions. nd emotions. People have to say how this prop. threatened, excited, energized, e as they can be hidden reasons w! mifhe Hats the hat of opti will work and why it will offer ben ay what is g about the proposal. Even if you think nd so points and redeeming qualities abs mmihe Black Hat 1 tand caution. Everyone has to find fault with the 0 proud of it you have to point out st (۹ ‎Hat is the hat of growth and possibilities. This is the hat of creativity,‏ ممعت ع ميم ‎alternatives, proposals, what is interesting, provocations and changes. Everyone‏ ‎has to suggest ways in which the idea could be adapted or improved to make it‏ ‎work better.‏ ‎he Bivve Hat is the process hat. This is the overview or process control hat. It looks not at the subject itself but at the ‘thinking’ about the subject. It is used to check if the process is working well. When you wear it, you discuss whether you are using the method in the most effective way. ‎

صفحه 83:
۱۳۱۵۸5 ۲۴۶ ۳۲ «4 NIMA_4144@YAHOO.COM NIMA.MAHBOOBI@GMAIL.COM

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان