علوم مهندسی معماری و عمران

پروژه آمار در شهرسازی (مطالعه موردی منطقه ۱۱)

mantagheye_11

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پروژه آمار در شهرسازی (مطالعه موردی منطقه ۱۱)”

پروژه آمار در شهرسازی (مطالعه موردی منطقه ۱۱)

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: پروژه آمار در شهرسازی (مطالعه موردی منطقه 11)نام محقق:نام استاد راهنما:

اسلاید 2: منطقه 11 شهر تهران با وسعتي حدود 1200 هكتار و جمعيتي حدود 240 هزار نفر از مناطق مهم مركزي كلان شهر تهران به شمار مي آيد . در اكثر طرح هاي فرادست اين منطقه بعنوان بخشي از هسته مركزي شهر معرفي شده است از ويژگي خاص اين منطقه تنوع بسيار فعاليت ها و كاربري ها است.معرفی منقطقه 11تهران

اسلاید 3: در سطح منطقه مراكز بسيار مهم سياسي حكومتي (همچون بيت مقام معظم رهبري، نهاد رياست جمهوري، مجمع تشخيص مصلحت نظام، مجلس شوراي اسلامي، قوه قضائيه با عملكردي ملي و فراملي)، بازارهاي تخصصي با عملكرد فرامنطقه اي و فراشهري (همچون توليد و فروش پوشاك، ابزارآلات مراكز نشر و فروشگاههاي كتاب، فروش لوازم و تعميرگاههاي خودرو و فروش لوازم صوتي و تصويري )، واحدهاي بزرگ صنعتي (كارخانه دخانيات )، كاربريهاي خاص و ويژه (مجموعه پادگان حر، دانشگاه جنگ، دانشكده افسري و دامپزشكي ارتش )، مراكز درماني تخصصي (چون بيمارستانهاي روزبه و فارابي ) با عملكردي فرامنطقه اي و مهمترين مراكز ارائه موسيقي و هنرهاي نمايشي (مجموعه تئاتر شهر و تالار رودكي ) در جوار طيف گسترده اي از بافت هاي مسكوني با خصوصيات مختلف كالبدي استقرار يافته اند . وزن و اقتدار هر كدام از فعاليتهاي اشاره شده به حدي است كه نمي توان نقش غالب و تك بعدي را براي منطقه 11 درنظر گرفت . اين مسئله از جهتي خصيصه حوزه هاي مركز شهري است .(جدول شماره1)

اسلاید 4: براساس مطالعات موجود حدود 30 % از سطح منطقه از نقطه نظر نحوه استفاده از زمين به كاربريهاي اختصاص يافته كه عملكردي حداقل فرامنطقه اي دارند . بخش هائي كه فعاليت مناسب در آنها سكونت و خدمات وابسته به آن است عموما “ در قسمت هاي مياني و جنوبي منطقه استقرار دارند . بطوركلي الگوي توزيع كاربري زمين الگوئي تركيبي است (تركيب و اختلاط كاربريها در جوار هم ) و نشانه اي از توزيع كاربري ها براساس الگوي منطقه بندي مشاهده نميشود.حساسيت كاربريهاي غير مسكوني و فرامنطقه اي (عمدتا“ تجاري و كارگاهي ) به دسترسي ها سبب استقرار آنها در بدنه هاي اصلي گشته و گسترش اين كاربريها بطور تدريجي اما مستمر در بافت مسكوني همجوار صورت مي پذيرد . نحوه استفاده از زمين در منطقه قبل از آنكه متكي به محدوده منطقه بعنوان يك منطقه مسكوني باشد در ارتباط با مسائل گسترش كالبدي شهر تهران و مراحل تاريخي است

اسلاید 5: مساحت كاربري هاي عمده زمين*كاربريهاي فرامنطقه اي شامل: پادگان حر، دانشگاه جنگ، اداره آگاهي نيروي انتظامي، دانشكده افسري، دامپزشك ي ارتش (فعاليتهاي نظامي و انتظامي)، مجموعه بيت رهبري ، نهاد رياست جمهوري ، قوه قضائيه، مجلس شوراي اسلامي ، مجمع تشخيص مصلحت نظام (فعاليتهاي سياسي و حكومتي)، بازارهاي تخصصي فروش كتاب ، پوشاك و كفش، لوازم خانگي، لوازم يدكي و وسايل نقليه (فعاليتهاي تجاري)، كارخانه دخانيات، مجموعه تئاتر شهر و تالار رودكي ، بيمارستان فارابي و روزبه.

اسلاید 6: پیشینه تاریخی منطقه 11شهرداری تهران از بخشهای مرکزی کلان شهرتهران است . سابقه شکل گيری بافتهای مسکونی به اولين تجديد حيات تهران دردهه 1280 ه .ق بازمی گردد و مقارن آن سالهاست و به پيکره سنتی شهر تهران مربوط می شود . بدون شک رونق ،توسعه و شکل گيری ساختارهای اصلی منطقه مربوط به دوران پهلوی اول است بين سالهای 1304تا1320 که بتدريج اين عناصر يا در محدوده کنونی منطقه 11 و يا درجوارآن است .(عناصری چون راه آهن ، دانشگاه پادگان ، بيمارستان و پارک شهر) بطورکلی تا سال 1342 بخشهای مهمی ازمنطقه 11 ازمناطق مرفه نشين و پررونق تهران محسوب می شود.اما همزمان به لحاظ موقعيت مرکزی منطقه فعاليتهای کارگاهی و بازارهای تخصصی دربخشهای شمالی منطقه رونق می يابند. منطقه 11 از نظر تاریخی یکی از مناطق مهـم میـراث فرهنگـی به شمار می آید که از جمله می توان به دروازه قزوین , بـاغ شـاه , خیابان شیخ هادی و خیابان منیریه اشاره نمود . پیشینه فرهنگی منطقه در دوران قبل از انقلاب به دلیل وجود محله جمشید و سایر معضلات اجتماعی آن بسیار تیره و تار بود ولیکن با ظهور خورشید انقلاب اسلامی و همت شهرداری , آن محلات فاسد به بزرگترین مرکز تفریحی و ورزشی شهر تبدیل شد .

2,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید