پزشکی و سلامت بیماری‌ها

پزشکی شخصی (Personalized Medicine)

Personalized Medicine

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پزشکی شخصی (Personalized Medicine)”

پزشکی شخصی (Personalized Medicine)

اسلاید 1: پزشکی شخصی (Personalized Medicine)

اسلاید 2: پزشکی مدرن علی‌رغم عجایب فراوان، نقاط کور زیادی دارد. با این که روز به روز پیشرفت‌های علمی و درمان‌های معجزه‌آسای جدید وارد صحنه می‌شوند، پزشکان می‌دانند که مؤثرترین داروهای موجود در دنیا برای بخش اعظمی از جمعیت مؤثر واقع نمی‌گردند. برای مثال، داروهایی که به طور متعارف برای معالجه‌ی امراضی مانند افسردگی، آسم و دیابت استفاده می‌شوند، برای حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از بیماران مؤثر نیستند. در ارتباط با بیماری‌های صعب‌العلاج مانند آرتریت، آلزایمر و سرطان، نسبتی از جمعیت که هیچ گونه بهره‌ای از این معالجات خاص نمی‌برند، به حدود ۵۰ تا ۷۵ درصد می‌رسد.این مسئله، از چگونگی به وجود آمدن این معالجات نشأت می‌گیرد. به طور سنتی، دارویی که برای تعداد قابل توجهی از مردم با علائم مشابه در آزمایش‌های دارویی مفید واقع می‌شود، مورد تأیید قرار گرفته و افرادی که این داروها برای آن‌ها مفید واقع نشده‌ باشد، مورد بررسی قرار نمی‌گیرند. زمانی که دارو مجوز پخش گرفته و توسط پزشکان برای جمعیت بزرگی تجویز می‌شود، به طور قابل انتظار، افراد زیادی – مانند افراد شرکت‌کننده در کارآزمایی‌های بالینی – درمی‌یابند که این “درمان معجزه‌آسا” برای آن‌ها، معجزه‌آفرین نیست.

اسلاید 3: این سیستم “یکی برای همه” در کشف دارو با وجود آن که در کشف اغلب داروهای بااهمیت قرن بیستم یاری‌رسان بوده است، حال غیر مؤثر، قدیمی و خطرناک به نظر می‌رسد. این بدین معنی است که داروها برای تأثیر گذاشتن بر روی “افراد متعارف” به وجود می‌آیند، درحالی که در حقیقت، همه‌ی ما – حتی امراض و پاسخ‌هایمان به داروها – منحصربه‌فرد هستیم. نه تنها اکثر داروها برای بخش زیادی از جمعیت غیر مؤثر می‌باشند، بلکه حتی می‌توانند عامل بروز واکنش‌های شدید منفی در دیگران گردند. خوشبختانه روش جدید پزشکی در حال شکل‌گیری است. هم‌چنان که ما اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت‌های ژنتیکی افراد کسب می‌کنیم، متخصصان پزشکی توصیه‌های بهداشتی و درمان‌ها را برای افراد، و نه جمعیت، شخصی‌سازی می‌کنند.

اسلاید 4:

اسلاید 5: پزشکی شخصی یا Personalized medicine متناسب با ژنتیک فرد می‌باشد. در این مدل، به عنوان مثال، پزشک با آگاهی از اطلاعات نهفته شده در ژنوم فرد می‌تواند به او داروی مؤثر (با حداقل آثار سوء جانبی) و در دوز مناسب را تجویز نموده و سفارش مناسب را برای تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی (محیط) به منظور پیشگیری و درمان بیماریها و تغییر صفات ارایه دهد. از این رو به این مدل از پزشکی می‌توان پزشکی ژنومی نیز گفت. همان گونه که هر فرد کفش را متناسب با پای خود انتخاب می‌کند، پزشکی شخصی که فرم نوین پزشکی در آینده خواهد بود، به فرد این امکان را می‌دهد تا سرویس پزشکی متناسب با ژنتیک خود دریافت نماید. از سال 1953 که واتسون و کریک، ساختار دی‌ان‌ای یا همان ماده ژنتیک را کشف کردند، تحولی شگرف در علم پزشکی به وجود آمد و از آن پس، دانشمندان روز به روز با مطالعه بیشتر روی این ماده، توانستند دستاوردهای بزرگی در درمان به ارمغان آورند. حاصل بررسی‌های چند ساله ژنتیک، استخراج نقشه ژنوم انسان (HGP) است که در آن، همه ژن‌هایی که روی دی‌ان‌ای انسان قرار دارد شناسایی می‌شود و از نظر ساختاری و عملکردی مورد بررسی می‌گیرد.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید