fashaar-ghooyi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پست فشار قوی”

پست فشار قوی

اسلاید 1: موضوع: کلیاتی درمورد پستهای فشار قوی

اسلاید 2: فهرستبخش اول : ضرورت پست های فشار قویبخش دوم : انواع پست های فشار قوی

اسلاید 3: ضرورت پستهاي فشار قوي با توجه به صنعتی شدن کشور و رشد جمعیت و گسترش شهرهای بزرگ از سوی دیگر نیاز به برق وانرژی الکتریکی را چندین برابر افزایش داده بطوریکه روز به روز بر دامنه ی آن افزوده شده و موجب گردیده تا نیروگاههای بزرگ احداث گردند. چون نیروگاهها بدلایل مختلف از جمله آلودگی محیط زیست، شرایط خاص جغرافیایی، نیاز به آب زیاد و سایر موارد در مناطق دور از مراکزمصرف ایجاد می شوند. بنابراین جهت انتقال انرژی نیاز به شبکه های انتقال می باشد تا بتوان قدرت زیادی را از نیروگاه به نقاط مصرف انتقال داد. از طرفی انتقال انرژی درخطوط موجب افت ولتاژ و توان انتقالی خواهد شد. لذا برای کاهش تلفات انتقال و جلوگیری از افت ولتاژ در شبکه های انتقال از ولتاژ های بالا استفاده می کنند.افزایش ولتاژ در خطوط انتقال علاوه بر اینکه تلفات انتقال را کاهش می دهد بعلت کاهش جریان نیاز به سیم های با سطح مقطع کم را نیز فراهم می سازد. برای تبدیل ولتاژ نیاز به ترانسفورماتور می باشد.در انتقال توان از نیروگاه با همان ولتاژ اولیه عملی نبود، به عنوان مثال: برای انتقال توان تولیدی 1000مگاوات با ولتاژ 24کیلووات وبا توجه به مقاومت خط برابر1/3اهم، برابر خواهد بود با 900مگاوات که تلفات بسیار زیادی می باشد و فقط 100 مگاوات به مصرف کننده می رسد بنابراین در پست های نیروگاهی جهت کاهش تلفات انرژی ولتاژ را افزایش می دهند و بعد توسط خطوط انتقال در پست های انتقال و فوق توزیع وتوزیع این ولتاژ با مقادیر ولتاژ با استاندارد کاهش میابد تا به ولتاژ 380ولت برسد.تبدیل ولتاژ توسط ترانسفورماتورهای قدرت در پست های فشار قوی صورت می گیرد پستها علاوه برتبدیل ولتاژ وکلیدزنی، کار حفاظت را به عهده دارند وترانسها، با س بارها، توسط رله ها حفاظت می شوند همچنین کنترل و اندازه گیری میزان انرژی در پست ها انچام می گیرد و در دفتر

اسلاید 4: روزانه ثبت مي گردد بنابراين در پست فشار قوي، محل ارتباط تعدادي ورودي به تعدادي خطوط خروجي می باشد که حفاظت آنها و کنترل پارمترهای الکتریکی در آن صورت می گیرد. پائين بوده و در پايداري شبكه قدرت نقش مهمي دارند لذا اخيرا اين پستها مورد توجه قرار گرفته اند. از اين پستها بيشتر در ولتاژهاي بالا و در خطوط طولاني بعلت پايين بودن تلفات استفاده مي شود.در شبكه هاي انتقال DC در صورت استفاده از نول زمين مي توان انرژي الكتريكي را توسط يك سيم به نقاط مصرف انتقال داد.نحوه انتقال انرژي در اين پستها بدين گونه است كه ابتدا انرژي الكتريكي را در محل توليد در داخل پست توسط ركتيفايرهاي زيادي تبديل به ولتاژ DC نموده و پس از انتقال آن در مراكز مصرف در پست ديگري توسط اينورترها مجددا به ولتاژ AC جهت مصرف تبديل مي نمايند.

اسلاید 5: انواع پست های فشار قویپستها را مي توان از نظر سطح ولتاژ و نوع وظيفه و هدفي كه ساخته مي شوند، از نظر محل نصب تجهيزات و از نظر نوع عايقي تجهيزات و غيره به انواع مختلفي تقسيم نمود

اسلاید 6: الف ـ انواع پست براساس نوع وظيفه وهدفي كه ساخته مي شوند عبارتند از : پستهاي افزايندهپستهاي انتقال انرژيپستهاي سويچينگپستهاي كاهنده كه شامل : 1- پستهاي فوق توزيع 2- پستهاي توزيع نيرو مي باشد.پستهاي متحرك 1-پستهاي افزاينده : اينگونه پستها همانطور كه از نام آن پيداست همواره در كنار نيروگاه احداث مي گردند زيرا مولدهاي الكتريكي در توليد ولتاژهاي بالا محدوديت دارند. از اين پستها جهت افزايش ولتاژ خروجي ژنراتورها تا حد ولتاژ انتقال استفاده مي شود تا بتوان انرژي الكتريكي زيادي را به نقاط دور و مراكز مصرف منتقل نمود.2-پستهاي انتقال انرژي : اين پستها در مراكز اصلي بار و در مسير خطوط انتقال نصب مي شوند تا بتوان ولتاژ انتقال را به ولتاژهاي فوق توزيع تبديل نمود. اين پستها براي ارتباط بين نيروگاهها و پايداري شبكه ونيروگاهها ساخته مي شوند.

35,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید