کسب و کار برنامه‌ریزی

پنجمین فرمان The fifth discipline

The-fifth-discipline

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پنجمین فرمان The fifth discipline”

پنجمین فرمان The fifth discipline

اسلاید 1: پنجمین فرمانThe fifth discipline

اسلاید 2: عنوانپنجمین فرماننوعمدلمراحل استفادهطراحی / برنامه ریزی / اجراموضوعتصمیم گیری و حل مساله / مدیریت دانش و اطلاعاتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: تغییر به صورت تیمی رخ می‌دهد و یادگیری تغییر است. بنابراین، این مهم است برای سازمان‌ها که یاد بگیرند تغییر کنند چراکه اگر عمیق بشویم، همه‌ی ما یادگیرنده هستیم.درکتاب پنجمین فرمان، پیتر سنج می‌خواهد این توهم را خراب کند جهان به صورت جداگانه و مجزا از نیروهای نامرتبط ایجاد شده است. هنگامی که ما این توهم را رها می‌کنیم، می‌توانیم سازمان یادگیرنده بسازیم. سازمان یادگیرنده سازمان‌هایی است که افراد در آنجا به طور مداوم توانایی‌های خودشان را گسترش می‌دهند تا نتایجی ایجاد کنند که آرزویشان است. سازمان یادگیرنده جایی است که الگوهای جدید و گرانمایه از تفکر پرورش پیدا می‌کند، جایی که آرمان جمعی در آنجا آزاد است، و جایی که مردم در آنجا به طور دائمی در حال یادگیری این هستند که چگونه با هم یاد بگیرند.مدیران باید یاد بگیرند هفت ناتوانایی سازمانی را شناسایی کنند و از پنج فرمانی که پادزهر آن‌ها است استفاده کنند. 5 بخشی که مدل سنج آن را ارائه می‌دهد عبارتند از:1- تفکر سیستمی: اینکه بدانیم 4 بخش زیر یک بدنه‌ی واحد را در تئوری و عمل می‌سازند.2- تسلط شخصی: مردم باید همزمان به کار و زندگی خود توجه کنند. مانند یک هنرمند که باید توجه کند به اثر هنری خود.3- مدل‌های ذهنی: فرضیات و تصاویر ذهنی ما، عمیقا در اینکه ما دنیا را چگونه میبینیم، ریشه دوانده است.4- ساختن بینش مشترک: در صورتی یک بینش اصیل و واقعی وجود دارد که مردم بهتر بشوند و یاد بگیرند. این را خود افراد باید بخواهند و نه آنکه آن‌ها را مجبور به یادگیری کنیم.5- یادگیری تیمی: اعضای تیمی در گفتگوی درست شرکت کنند. اعضای تیم باید پیش‌فرض‌های خود را به حالت تعلیق در بیاورند.همه‌ی این 5 فرمان بایستی علاوه بر آنکه بایستی باید با هم گرفته شوند، باید همیشه به کار گرفته شوند و استفاده از آن پایانی ندارد. در سازمان‌های یادگیرنده علاوه بر یادگیری برای بقا یک یادگیری مولد وجود دارد.هنگامی که یادگیری در یک سازمان نهادینه شد، می‌توان گفت که آن سازمان دربرابر تغییرات منفعل نخواهد بود و خود را با تغییرات بهبود خواهد داد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطرویکردهای تغییر Change Approaches Kotterابعاد تغییر Change Dimensions Pettigrew Whippیادگیری سازمانی Learning Organization Argyris Schon مزایاایجاد یک نگاه جدید در تحلیل مسائل سازمان با استفاده از تفکر سیستمیپرداختن به نقاط ریشه‌ایکاربردهابهبود در روابط درون‌سازمانیتاثیر بالا در مدیریت دانش و آموزشنهادینه شدن نوآوری و رقابتی ماندنتطابق سریع و کم‌هزینه با تغییراتمعایبوجود موانع زیاد بر سر راه اجرای مدل و حرکت به سوی سازمان یادگیرنده، از جمله: ساختارهای سنتی ذهنی و سازمانی، شخص محوری و ریاست محوری بالا در سازمان، مقاومت به یادگیری در سطح فردی، اجباری نبودن یادگیری در افراد، پیچیدگی اشتراک دانش در شرکت‌های بالای 150 نفر کارمند، هماهنگ نبودن استراتژی سازمان با تغییر به سمت سازمان یادگیرنده.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان