posidgi-dandan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پوسیدگی دندان”

پوسیدگی دندان

اسلاید 1: پوسیدگی دندان

اسلاید 2: پوسيدگي دندان یک بيماري عفوني قابل انتقال است که با فعاليت ميکروبها در سطح دندان آغاز ميشود و در ساختمان آن پيشرفت ميکند

اسلاید 3: پوسیدگی شایعترین بیماری مزمن دوران کودکی به شمار می رود بطوریکه شیوع آن 5برابر آسم و 7 برابر رینیت آلرژیک می باشد.پوسیدگی دندان یک بیماری خود محدود شونده نیست و با مصرف آنتی بیوتیک بهبود نمی یابد. اتیولوژی پوسیدگی: از مجموع چهار فاکتورمیزبان( دندان و دهان مستعد)مواد غذایی پوسیدگی زا خصوصا سوکروزباکتری مولد پوسیدگیزمان

اسلاید 4: فاکتورهای میزباندندان مستعد با شیارهای عمیق و کمتر تکامل یافته و کیفیت پایین مینا در اثر برخی عوامل موضعی یا سیستمیک، شلوغی دندانها و وجود اپلاینس و ترمیم قبلی، دندان تازه رویش یافتهبزاق و ظرفیت بافری آن، اسیدیته بزاق، املاح و پروتئین و ایمنوگلوبولینهای بزاق، ویسکوزیته و میزان جریان بزاق

اسلاید 5: تغذیهالگوی تغذیه(دفعات و مقدار مصرف، زمان مصرف: همراه یا بین وعده های غذایی) نوع ماده غذایی(میزان سوکروز، چسبندگی غذا، میزان حلالیت و اسیدیته غذا، میزان املاح معدنی، پروتئین و چربی)

اسلاید 6: دفعات مصرف قندبه نظر مي‌رسد كه امروزه، ميان وعده هاي غذايي که حاوي مواد قندي می باشد بيش از حد مصرف مي‌شوند. دفعاتي مصرف شيريني جات به اندازه مقدار مصرف شيريني و يا حتي بيشتر از آن مهم مي‌باشد. مصرف بیش از 3 بار میان وعده پوسیدگی زا کودک را در معرض خطر بالای پوسیدگی قرار می دهد.توصیه می شود میان وعده نزدیک به وعده اصلی مثلا بلافاصله پس از وعده اصلی و یا در انواع غیر پوسیدگی زا مصرف شود.

اسلاید 7: نوع قند موجود در غذاها فروکتوز(قند ميوه)=لاکتوز(قند شير) < مالتوز < گلوکز < ساکاروز(شکر) موادي مانند گندم ،برنج، ذرت،سيب زميني ،نخود و لوبيا داراي نشاسته هستند. مولکول نشاسته در دهان به کندي شکسته ميشود ولي وقتي اين مولکولها حرارت داده شده پخته و يا سرخ شوند، به سهولت توسط بزاق وآنزيمهاي باکتريها شکسته شده و به مواد قندي تبديل ميگردند که مي توانند توسط باکتريها تخمير شده و اسيد توليد گردد.

4,800 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید