پزشکی و سلامت بیماری‌ها

پوسیدگی دندان

poosidgi-dandan-1

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پوسیدگی دندان”

پوسیدگی دندان

اسلاید 1: پوسیدگی دندان

اسلاید 2: پوسیدگی دندان پس از سرماخوردگی، دومین بیماری شایع در جهان می‌باشد. پوسیدگی در کودکان و جوانان، شایع‎تر است و حدود 60 تا 90 درصد کودکان دچار پوسیدگی دندان هستند. اما هر کسی در هر سنی در معرض پوسیدگی دندان می‌باشد و پوسیدگی دندان ربطی به سن و سال ندارد.مهم‎ترین علت پوسیدگی دندان مواد غذایی و نوشیدنی‏‌های قنددار و چسبنده است. باکتری‌های دهان با مصرف این قندها اسید تولید کرده و موجب ایجاد پوسیدگی در بافت سخت دندان می‌شوند.

اسلاید 3: به طور کلی غذاهایی که به دندان‎های شما می‏‌چسبند، احتمال بروز پوسیدگی را افزایش می‌دهند. تمامی غذاهای قند و نشاسته‎دار مثل شیر، عسل، کشمش، آبنبات، غلات و حبوبات و نان جزو این غذاها به شمار می‎آیند. در هر میان‎وعده‎ای که شما مواد غذایی شیرین و شکردار را مصرف می‎کنید، دندان‌های شما بیش‌تر از پیش در معرض پوسیدگی دندان قرار می‎گیرند ،که روند آن به شکل زیر رخ می‌دهد :

اسلاید 4: تشکیل پلاک چنانچه پس از مصرف موادغذایی سطح دندانها تمیز نگردد،میکروبهای داخل دهان به همراه خرده های موادغذایی، لایه ای را روی دندانها تشکیل میدهند که پلاک میکروبی نامیده میشود.پلاک دندان ماده‎ای شفاف و چسبنده است که روی دندان‎ها و خط لثه ایجاد می‌شود.پلاک دندان در ابتدا نرم بوده ولی اگر از سطح دندان برداشته نشود، با گذشت زمان سفت و سخت شده و دیگر از بین بردن آن‎ها بسیار دشواری خواهد بود. مخصوصا پشت دندان‏‌های جلو که تمیز کردن آن دشوار است، می‌تواند به محلی خوبی برای تجمع باکتری‎ها تبدیل شود.پس از خوردن غذا و رسیدن موادقندی به میکروبهای پلاک میکروبی ، حدودا 2تا5 دقیقه بعد ،اسید تولید میشودکه در طی ده دقیقه میزان این اسید به حداکثر مقدار میرسد و تا حدود یک ساعت میحط دهان در حالت اسیدی باقی میماند.

اسلاید 5: حمله پلاکپلاک دندان اسیدهایی تولید می‏‌کند که به مینای دندان حمله کرده و باعث فرسایش یا ایجاد حفره‎های کوچک روی آن‌ها می‎شود. مینا اولین لایه و رویی‌ترین قسمت دندان است که دندان را می‌پوشاند و به عنوان سخت‌ترین ماده در بدن شناخته می‌شود. بعد از حمله به مینای دندان و آسیب به آن، اسید و باکتری‎ها به لایه‎ی زیرین مینا یعنی عاج راه پیدا می‎کنند و آن را از بین می‌برند.لایه عاج بیشتر آسیب‎پذیر بوده زیرا که نرم‌تر بوده و نسبت به اسید مقاومت کمتری دارد.

11,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید