کسب و کار اقتصاد و مالی

پول در اقتصاد

pool_dar_eghtesad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پول در اقتصاد”

پول در اقتصاد

اسلاید 1: انواع ونقش پول دراقتصاداقتصاد کلان

اسلاید 2: تعریف پول و منابع پولیمنابع پولی هر کشور شامل وجوه نقد آن کشور، یعنی اسکناس های چاپ شده و سکه های ضرب شده توسط بانک مرکزی و خزانه دولت، و سایر سپرده های موجود در بانک ها و موسسات مالی است که توسط مردم افتتاح شده است. در سال 1990 منابع پولی کشور ایالات متحده، که شامل وجه نقد وحساب های جاری است، برابر با 809 میلیارد دلار تخمین زده شد. این رقم با لحاظ حساب های پس انداز به بیشتر از 3،272 میلیارد دلار تجاوز داشت. با در نظر گرفتن اوراق قرضه این رقم به بیش از 4،066 میلیارد نیز میرسید.

اسلاید 3: تعاریف مختلفی برای پول و نحوه اندازه گیری آن وجود دارد و مقیاس های مختلف اندازه گیری حجم منابع پولی که در بالا بدانها اشاره شد حاکی از این تعاریف مختلف هستند. بطور کلی 3 تعریف مختلف از پول وجود دارد: اولین تعریف پول که آن را به عنوان ابزار معامله و مبادله معرفی می کند M1 = (اسکناس + سکه + حساب های جاری)دومین تعریف پول تعریفی است که پول را ابزاری برای حفظ ارزش میداندوM1 = M2 + (حساب های پس انداز و سرمایه گذاری)

اسلاید 4: سومین تعریف پول تعریفی است که پول و شبه پول را یکی تلقی کرده M2 = M3 + (اوراق قرضه و گواهی های سپرده)همانطور که در بالا به آن اشاره شد تعاریف مختلفی از پول و مقیاس مختلفی برای اندازه گیری حجم پولی وجود دارد. بررسی تاریخ پول گویای این حقیقت است که در گذشته کالا، بخصوص طلا و نقره، ابزار مبادله بوده و عملا نقش پول را ایفا کرده اند. این روند، یعنی جایگزینی کالا و پول، عملا در سال 1971 متوقف شد. در آگوست 1971 رییس جمهوری ایالات متحده ریچارد نیکسون دستور بر توقف پشتوانه بودن طلا برای انتشار پول داد. در آن زمان پول با نرخ 35 دلار در برابر هر انس قابل انتشار بود.

اسلاید 5: اهمیت پول و منابع پولی چیست؟؟؟از آنجایی که پول در تمام مبادلات اقتصادی استفاده میشود قدرت و تاثیر بالقوه ای در فعالیت های اقتصادی دارد. افزایش عرضه پول و منابع پولی توسط دولت باعث افزایش حجم پول در دست مردم شده و در نهایت باعث افزایش مصرف و مخارج اختیاری خانوارها خواهد بود. افزایش مصرف خانوارها باعث تقاضای بیشتر برای تولید واحد های تولیدی خواهد بود

اسلاید 6: این افزایش تولید در نتیجه باعث توسعه و گسترش فعالیت واحدهای تولیدی بوده و نیاز بیشتر به سرمایه و استخدام کارگران و کارمندان را در پی خواهد داشت. افزایش فعالیت واحد های صنفی باعث افزایش درآمد و سود آنها و در نتیجه باعث افزایش قیمت سهام آنها میشود. با ادامه روند فوق قیمت اجناس افزایش میابد، بخصوص اگر تقاضا بر تولید غلبه کند. افزایش کلی قیمت اجناس فقط یک معنی داشته و آن افزایش شاخص تورم است

1,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید