کسب و کار مدیریت و رهبری

پویایی‌شناسی سیستم – system dynamics

154-system-dynamics

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پویایی‌شناسی سیستم – system dynamics”

پویایی‌شناسی سیستم – system dynamics

اسلاید 1: پویایی‌شناسی سیستمsystem dynamicsMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانپویایی‌شناسی سیستمنوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل/طراحیموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحفراسازمانیپیچیدگیزیاد

اسلاید 3: در سال 1960، دانشگاهMIT پویاشناسی سیستم را به عنوان شاخه‌ای از انضباط گسترده تفکر سیستمی توسعه داد. تفکر سیستمی ساختارها را در زمینه مسائل پیچیده شناسایی می‌کرد و به افراد اجازه می‌داد که از مدل‌های ذهنی که می‌توانند برای درک واقعیت از آنها استفاده کنند، آگاه شوند. پویاشناسی سیستم فعل و انفعالات میان اجزای سیستم‌های پویا را به منظور فهمیدن چگونگی تغییر سیستم‌های پیچیده در طول زمان، شبیه‌سازی می‌کند. تکنیک مدلسازی آن بر پایه دو قسمت استوار است: 1-انباشت‌هایی که می‌توانند همانند یک وان حمام از جریان انباشته گردند؛ 2- جریان‌هایی که همانند شیر آب انباشت را پر یا خالی می‌کنند. در زمینه کسب و کار، انباشت یک صفحه تعادل و جریان یک صفحه سود و زیان است. مرکزیت پویاشناسی سیستم حلقه‌های بازخوردی است که رفتار غیرخطی را ممکن می‌سازد. بازخورد اشاره دارد به اینکه عامل A بر عامل B و عامل B بر عامل A از طریق زنجیره علل و عوامل تاثیر می‌گذارند. سیستم به عنوان یک کلیت باید به منظور تعیین تاثیرات یک تغییر در یک متغیر مطالعه شود: اگر A = B پس Aبه معنیB و B به معنی A تعیین علت تاثیر را غیرممکن می‌سازد. پویاشناسی سیستم می‌تواند به عنوان روش مدلسازی و نیز استعاره‌ای برای توسعه سازمانی استفاده شود. به عنوان یک روش، به دو سطح تجمعی مدل می‌شود: بازار و سازمان. کاربردهای رایج آن عبارت‌اند از: •رفتار بازار؛ •بهینه‌سازی زنجیره عرضه؛ •تدارکات و برنامه ریزی مواد مورد نیاز؛ •برنامه ریزی کسب و کار؛ •برنامه ریزی پروژه. به عنوان یک استعاره، پویاشناسی سیستم با نگهداری بازخورد در قالب ممیزی‌های مالی خارجی، نظرسنجی مشتری و بررسی عملکرد شخصی کمک می‌کند تا شرکت‌ها عملکردشان را بصورت مناسب تنظیم کرده و بهبود ببخشند.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمزایااین روش به شدت بر روی پویاشناسی برای مطالعه سیستم کلی جهت درک رفتار آن تاکید دارد. این روش گسترده‌تر و عمیق‌تر از تفکر سیستمی است که تنها به درک اجزای سیستم می‌پردازد. فهم انسان به سختی غیرخطی را می‌فهمد. مدل‌سازی رفتار پیچیده بر روی رایانه‌ها به خوبی با سیستم‌های پویا سروکار دارد. پویاشناسی سیستم تفکر سیستمی را با یک روش‌شناسی آزمایش‌شده بوسیله رایانه‌ها به یک شرکت ارائه می‌دهد.معایبپویاشناسی سیستم ناشی از نگرش مهندسی برق است که سیستم را به چند زیرمجموعه تقسیم نموده است. تعیین یک مجموعه مفید اشیاء و روابط مشکل و مستعد خطا است. علاوه بر این، رویکرد زمانی که تمامیت بیشتر از بخش‌های آن است، نادرست است. رفتار فردی زیرمجموعه‌های یک سیستم بوسیله بیشترین احتمال (متوسط) مقادیر فعل و انفعالات آنها توصیف شده است. این فرض اثرت شانسی، اختلالی و تصادفی را در یک سیستم پیچیده حذف نموده است. این روش مدل‌سازی تنها برای وضعیت‌های پیچیده‌ای که نتایج آنها منجر به اثرات بزرگی می‌شود، استفاده می‌گردد. این مساله نیاز به تلاش مدل‌سازی وقت‌گیری را می‌طلبد. اغلب یک روش مدل‌سازی ساده‌تر، بینش کافی برای مقابله سازنده با مساله فراهم می‌کند.پویاشناسی سیستم می‌تواند سازمان و بازار را در جنبه‌های رفتار بازار، بهینه‌سازی زنجیره عرضه، تدارکات و برنامه‌ریزی مواد مورد نیاز، برنامه ریزی کسب و کار، برنامه ریزی پروژه مدل‌سازی نماید. به عنوان یک استعاره، پویاشناسی سیستم با نگهداری بازخورد در قالب ممیزی‌های مالی خارجی، نظرسنجی مشتری و بررسی عملکرد شخصی کمک می‌کند تا شرکت‌ها عملکردشان را بصورت مناسب تنظیم کرده و بهبود ببخشند.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان