صفحه 1:
نات زان 5 = بت

صفحه 2:

صفحه 3:
RHC Ig ep rw Cartes nomena pr ae reas ‏موجود برای ترغیب و اقناع دیگران. ارسنر‎ * فرآيندى كه قصد آن به طور كلى همانندى (اشتراكك فكر) با ‎a nants‏ ا ا 1 * هر گاه شخصی اثری را پذیرد که دیگری در مورد او اراده ‎Senne Se eye es er nee ree ace‏ 3 5 Can. ‏ل ا ل ل كت‎ Cde)

صفحه 4:
‘A ‏تعاریف مختلف برای ارتباط‎ ۱ A ۹ * تعريف ارتباط از دكتر محسنيان راد: ل ل 00 ‎OT & 9 pio‏ ۱ ‎i ee‏ پیام ایجاد شود.

صفحه 5:
انتقال واشتراک معانی؛ عقاید؛ تصاویر و اندیشه ها © ©

صفحه 6:
انتقال معنی در ارتباط ال سس در وود اسان اس ‎bd‏ ا ال ۳« ‎Ske Be mon SC ras‏ ۱ ا ‎REPS Teme tri eT Sp‏ ‏پیام به رمز درمی آیند و انتظار می رود تا مخاطب با دریافت ‎PES er 2‏ 3 لس اللا ل ين 0ج - 5 ‏د

صفحه 7:
eer ey ES Te eS eS معنا در کلام و پیام نیست!

صفحه 8:

صفحه 9:
خصوصيات معنا ۱ ال( * معنا چیزی کشف کردنی نیست. * معنا فقط در انسان هاست. ل ا 2 كند» عوض مى كند و حتى نابود مى سازد. * زان فاقد معا و تهام سوعه‌ای از نماد هاست ی كت ا 2 ‎BE‏ لعا ‎a‏ wl ‏م‎ nnen

صفحه 10:
الكوهاى يادكيرى در انسان ‎٠‏ يادكيرى از طريق شرطى شدن كلاسيكك ._یادگیری از طریق شرطی شدن فعال ._یاد گیری از طریق مجاورت ‎٠‏ يادكيرى از طريق مشاهده ‏ا

صفحه 11:
۱ ۲ ۷۲ 500000005 USS ee ed ‏واكر جو بريزيم آرد جو‎ ‏ای له‎ ‏تا شاهد ثمرش باشید‎ Bite ‏ای‎ 1 ‏د‎

صفحه 12:
Par ا ا ل و ‎Bye Fe ene‏ ا ل ا ‎STEN te‏ 1 معنى بيام در ذهن كيرندة معنی پیام در ذهن فرستنده

صفحه 13:
مراحل ارتباط گيرنده پیام آن را با حواس خود دریافت کند ۱ رد ۱ 00 0 1 مورد قبول او قرار گیرد ۱ در او تغییر رفتاررخ دهد

صفحه 14:
مرحله (۱): دسترسی به گروه مخاطب 1 مخاطب شنیده و یا دیده شود. ا الال ا ‎ee eer)‏ ۱ een oS acl eS ee eon oe درك عادات شنيدارى و خواندنى آنان است . ‎Ba‏ ‎es)‏ ‏1 كد af

صفحه 15:
‎٩‏ مر ‏7 00 1 2 در هر زمان ما محدوده وسیعی از اطلاعات را با حواس پنجگانه ‏خود دريافت مى كنيم. توجه روندى است كه فرد بخشى از اين ‎POC TOs CCE ee eer veer)‏ ‎۱ CONE eae See nT ep ae ‏ا‎ ONO N UE od TOLD ECE Ce ‏* مثال هایی از شکست ارتباطی در این مرحله: ‏- رد شدن از کنار پوستر بدون نگاه کردن به آن ‏- توجه نکردن به صحبت های بهداشتی یا نمایش عملی درورکلین کي ‎af

صفحه 16:
هس ۱ مرحله(۳): فهم یا درک پیام ار راذرك نمايد. ا ا کاملاًذهنی است ( دو نفر ممکن است یک پيام رادیویی یکسان را بشنوند و پیام آن را کاملا متفاوت از آنچه که فرستنده قصد داشته »فهميده و دركك كنند ) . ” استفادء از زيان بجيده وكلمات ناآاشنا و فنى» تصاوير حاوى جداول بيجيده و جزئيات غير جذابه عرضه اطلاعات زيادى كه ‎HIBS OE‏ ا ل ل ‎PSS ES‏ بل ۳ 1 5 & د

صفحه 17:
‎٩‏ مرحله(۴): قبول پیام و پذبرفتن آن ‎\ ‏* يكك بيام ارتباطى نبايد فقط دريافت و يا فهميده شود بلكه بايد مورد قبول هم واقع كردد و فرد به آن معتقد شود . تغيبر باورهايى كه به تازكى كسب شده باشد آسانتر است ولى تاثير و نفوذ بر باورهاى كه مدت طولانى وجود دارد و يا مردم نسبت به آن اعتقاد كامل يبدا كرده باشند مشكل لت ‎ae Se roe‏ لك راحتی نشان داد ساده تر خواهد بود.

صفحه 18:
eee ‏مر حله(۵):‎ ٩ \ ارتباط ممكن است منتج به تغيير باورها و نكرش شود اما بر رفتار تاثیری نداشته باشد. * ارتباطى كه بر باورى هدف كيرى نكرده است كه بيشترين ‎Core lee ES ES) Se ie ee 1d‏ مساعد کننده» قادر کننده و تقویت کننده می تواند عامل این م

صفحه 19:
۱/۳ ال ای ف رآیند له ۱ منشاء \ ستنده | | ۳۳ ‎ply‏ ‎Wee :‏ 0

صفحه 20:

صفحه 21:
S ‏تدوینپيمارتباطی‎ Vt 2 ۹ آنچه قرار است به گروه مخاطب گفته شود با منتقل گردد پیام های کلیدی توسط رم زگذاران و براساس ویژگی های منبع ارتباطى توليد و آماده انتقال خواهد شد. دو دليل براى اهميت بيام هاى كليدى: ؟ الل ال هستند. 1

صفحه 22:
۱ كام هاى اساسى در توليد بيام 2 ‎me‏ ل ا كت ‏الا ل ا 0 استفاده نظام مند از محتوای پیام است. انتخاب چارچوب ‎I ed A ee cay Oe Tread‏ ‎Bee od ees ene Rents) ee ea‏ پرداختن به مشکلات و راه حل های مربوط به آن) ‎Ba ‎(ow 1 "> ‎af

صفحه 23:
كام هاى اساسى در توليد بيام توجه به ويكى هاى ييام: خصوصيات محتوايى و ساختارى بيام شامل دقت و درستى محتواء نحوه ارائه مطلب مورد نظر جاذبه براى توجه به بيام و ترغيب مخاطب براى تغيير» سبک و شکل پیام قابلیت فهم پیام و ‎eS Sere‏ a

صفحه 24:
eS Nt te Na toad بررسی پیام ها و مواد موجود ‎aes‏ وقت گیر و پرهزینه باشد و ممکن است تولید پیام منجر به خلق مواد و پیام های تکراری گردد. ‎a o‏ ا پوسترها و پمفلت ها و لیفلت های حاوی پیام برای شروع کار ضروری است.

صفحه 25:
‎٩‏ مراحل تولید یک پیام ارتباطی ‏2 5 کات ‎Pree eee ror Ear Cea ener‏ عبارات و جملات به تنهایی یا همراه با شکل و تصویر را شامل مى شوند. ملزومات شروع كار طراحى ييام شامل کار با متخصصین و افراد خلاق اتخاذ ارتباط مناسب فرهنگی, انتخاب نوع جلب توجه و آزمون ی

صفحه 26:
eS ‏فا‎ ١ ‏تصميم كيرى در مورد نوع ييام:‎ ." موارد زير در تعيين نوع ييام و فورمت آن نقش دارد: سم 5 عملکرد و هدف پیام كانال هاى انتخاب شده براى برقرارى ارتباط بودجه و دیگر منابع موجود

صفحه 27:
۱۳ ‏ا‎ ape ۹ 2 * . طراحی پیام و مواد ارتباطی ه. بيش آزمون بيام ها و مواد: به ما كمكك مى كند تا نقايص موجود در ييام ها را يبش از صرف هزينه و توليد نهايى مواد مشخص كند. از طريق پیش آزمون مواردی از قبیل جامعیت. نقاط قوت و ضعف. مرتبط بودن با مخاطبین» اجزای گیج کننده» حساسیت برانگیز یا بحث برانگیز پیام مشخص می شود. eS & 5 1 "> 0

صفحه 28:
۱ طراحی پیام و مواد ارتباطی ييام» نكات كليدى است كه قرار است درباره برنامه مورد نظر به مخاطبین منتقل شود. 1 CRT ei ee oer ia ‏تشویقی وترغیبی در زمینه اهداف برنامه است.‎

صفحه 29:
ی ‎see ۳ CSS eran a)‏ تعیب ام ‏ا 0 ‎PE ken‏ قع به گیرنده ‎Gaile se ane‏ ‏5 پیام های تر کیبی: تر کیبی از عقاید و باورهاء فعاليت هاء ‎AS Syn nS x‏ را ‎eu ‏پیام های ابتکاری: ایده های نو یا راه حل های جدید برای ‎۳ ‎Rt )) & 5 1 "> ‎af ‎3

صفحه 30:
انواع بيام پیام های كا دهنده: اين ك4 0 ها حقايق» اطلاعات» باورها و ساير اطلاعات را در خود دارند. پیام های ترغیب کننده: هدف این دسته از پیام ها تحت تاثير قرار دادن» متقاعد كردن و يا تشويق مخاطب به پذیرش یا عمل به چیزی است. ار را و حفظ رابطه میان طرفین ارتباط است.

صفحه 31:
9 re re le ee ene rhe ۱ Se Ei ‏ترغیب برای پذیرش محتوای پیام دارد و گاه تا کید پیام بر‎ ‏استدلال است. معمولا ييام هاى عاطفى تاثيرات بيشترى دارند.‎ ‏جاذبه مثبت در برابر جاذبه منفی: در مواردی تاكيد ييام‎ ‏بر نتایج مثبت مربوط به محتوای پیام است و در موارد دیگری‎ 0 B56 ‏اا‎ oe ieee ‏پیام های مثبت بهتر از پیام های منفی پاسخ می دهند.‎

صفحه 32:
2 ٩ ی ‎eee ee alg‏ لك جمعی ایده یا رفتار است و گاه به نتایج مربوط به خود فرد پرداخته می شود. ‏سل رتیت ویدار سر یتست تبرت با ا ‎nee Die eee inc‏ رك دیگری که نتیجه گیری برعهده مخاطب گذاشته می شود. ۱ دفعات و تکراری به موضوعی می پردازند و گاه بیان یک پیام؛ تنها برای ‎5 0 es a » ‎٠ ‏ا‎ << ‏له"

صفحه 33:
‎orc)‏ را ‏محتواى يبام زبان پیام منبع بيام فورمت پیام زمان- مکان

صفحه 34:
‎١‏ ال ‎Se ere es Sree a nee eee. ‏وزارت بهداشت حمایت و اجرا می شود و به زنان ایرانی ‏ياد مى دهد تا به نوزادان و شيرخواران خود. شير خودشان را بدهند. ‏۱ 9 5 د

صفحه 35:
‘ere er) ١ PSU ee eS BHO aru e cca ier ‏ای است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و‎ ‏توسط وزارت بهداشت اجرا مى شود و به نوجوانان ايرانى‎ ‏را ه های پیشگیری و مقابله با بیماری ایدز را آموزش می‎ ‏دهد‎ = به نظر شما اين يبام درست و ‎oS Con‏

صفحه 36:

صفحه 37:
ويزكى هاى بك بيام اثربخش روشن و واضح: بيامى كه محتواى آن با وضوح و روشتنى ارائه ل | 1 بيام باعث سلب اعتماد مخاطب از آن و كاهش اثربخشى خواهد شد. ۳ ا 00 صاحبنظران كسب كرهده باشدء تاثير بيشترى دارد.

صفحه 38:
ویژگی های یک پیام اثربخش 2 a tee Rd een RES anv pean pees ea ee re Te ‏ل ا‎ Coren omy ‏فا‎ ‏قواى ذهتى براى مدتى به آن معطوف كردد اثربحشى بيشترى‎ ‏دارد.‎ دک اتدام بعدی: پیام هایی که تنها به ارائه حقایق و واقعيت ها بسنده نمى كنند و بيشنهاد كر اقدامات عملى مخاطب 0 eee ited) 0

صفحه 39:
3 7 پر را متناسب با فرد: بيام بايد با ویژگی های فرد تناسب داشته باشد. شناخت مخاطب برای اطلاع از این ویژگی هاء گام اساسی در تولید پیام اثربخش است. ۱ ‎CCD)‏ 2 مخاطبین باشد. 0 لي رن قن تالس ‎eS‏ ‏ا ل Ba = 4 ۳ ‏د‎

صفحه 40:
= ‎Capek 3‏ \ ويزكى هاى يك بيام اثربخش ۳ تنوع از نظر شکل: پیامی که با اشکال مختلف به مخاطب 2 پرست و محددود به یک 2 منفرد و خاص نباشد. تاثیر 520502 5 مق ال ای یک پا ارای شرایط مطلوب ‎lt Pye (PES Pe 0‏ ا 5 های مناسب گروه هدف انجام نگیرد» محکوم به شکست و عدم تاثیر است. ل ل : برای بالا رفتن میزان تاثیر پیام» ضروری ا 2 شود و اشكالات آن استخرا ج و مرتفع كردد. دراين صورت me eae rer oe 9

صفحه 41:
محتوای پیام 1 مخاطب منتقل كند. در حوزه سلامت» اين ‎act‏ در جهت كسبء حفظ و ارتقاى سلامت خواهد بود و باس كنارف رام ارتاطی و خراهة نك

صفحه 42:
‎eC ORS) ۱‏ را ‎a‏ امکان درک مشکل از پیام وجود داشته باشد و به عبارت دیگر يبام توانايى توصيف مشكل و انتقال درست و كامل دركك از ‎Re ear an Cora‏ 1 ‏* برركى و وسعت فساله را نشان دهل, ‏* برای مخاطب قابل باور باشد. ‏* به موانع بر سر راه پذیرش و مقاومت های احتمالی گيرنده پیام توجه شده باشد. ‏ی ‎2 ‎tw) ‎a 1 ‎af

صفحه 43:
S 7 ca by slgirro cla 5 519 ۱ A ‏علاوه بر خود موضوع راه حل بیان شده در پیام نیز برای‎ 9 ‏مخاطب باوريذير باشد.‎ ‏م ا لل ين‎ 20 ‏ا‎ ere ‏ايده يا رفتار ييشنهادى در ييام داشته باشد.‎ ees Ts re ‏ا ا‎ 0 . 2 tw) ‏كد‎ 1 af

صفحه 44:

صفحه 45:
\ پیش آزمون پیام ها رن ی سر سح ‎ee ee ae So tec ee‏ ذلك ‎aes‏ ‎pation a Cee Ter SNe ae S|‏ ‎ed ed Te ee eee Rae‏ ۱ ل ا ‎epee ra‏ Be (= af

صفحه 46:
۱ (۱۳ Sn) درک مخاطب از پیام: وقتی قرار است پیامی آزمون شود» لازم است میزان درک محتوای پیام توسط گروه منتخب بررسی شود. نتایج اين بررسی» ممکن است به ساده و قابل تناسب: گروه منتخب در مورد تناسب پیام با گروه هدف نظر خواهد داد و مشخص خواهد کرد که با چه تغییراتی می توان پیام را برای مخاطبین مناسب تر کرد.

صفحه 47:
۱ TCS) nr) 15 قابليت توجه: در بيش آزمون مى توان توانايى ييام در جلب توجه مخاطب را بررسى كرد و براى بالا بردن آن از نظرات کر رس تک کت ۱ ‏ا ا‎ CICHL) حافظه گروه منتخب آزمون می شود. اين که تا چه اندازه پیام در ياد مخاطبين مانده است و آيا محتوا و شكل آن را از ياد برده اند يا نه» اساس اين معيار به شمار مى رود. اعتبار: بررسی میزان اعتبار پیام از دید گاه گروه منتخب در پیش آزمون ها ضروری است.

صفحه 48:
RY SUE TOS) 1 DY a Pee CEN gee en aes he eee R SE) ‏گیرد در پیش آزمون اهمیتی اساسی دارد.‎ جذابیت: از گروه منتخب به صورت مستقیم درباره جذابیت پیام 9 بررسی می شود. 1 tees y eee ee ‏مخاطبین و اقداماتی که برای اصلاح نواقص آن در این زمینه ها‎ ‏وجود دارد.‎

صفحه 49:
روش های انجام پیش آزمون ۰ نا 0 اختیار گروه هدف قرار می گیرد و از آنان درباره اجزای کلیدی پیام پرسش می شود. ۱ BCS eels Sone ss ae OE NS a eee El oe eroded ce re eos) * مصاحبه: گاهی لازم است با افراد منتخبی از گروه هدف ‎ce eS) eee ate‏ ا 00 و با اعمال نظرات آنان بيام نهايى شود. ‎mo‏ af

صفحه 50:
روش های انجام پیش آزمون 8 ۱ صاحبنظران آشنا به موضوع و دروازه بانان(افرادى كه مى توانند جريان اطلاعات به كروه مخاطب را كنترل مى كنند) براى رفع ‎ey erey er‏ ا ا ل ‎Se‏ ‏به شمار می رود. 0 ‏ا‎ BI creo] ‏ار‎ a بررسى عكس العمل ها و نظرات آنان» ييام را يبد م

صفحه 51:
جند نكته مهم در بيش آزمون بررسى ميزان قابليت خوانا بودن يبام و اصلاح آن براساس نتايج اين آزمون, مى تواند باعث تبديل ييام دشوار به ييامى كه امكان خواندن آن بيشتر باشد» شود. ؟. در يرسش از افراد براى دركك نظرات آنان از سئوالات: باز (و نه بسته يا راهنمايى كننده براى جوابى مشخص) استفاده شود. ۳ _ هر گونه نظر مهم تلقی گردد حتی اگر به نظر غیرمنطقی یا نادرست به نظر برسد. (كاه نظر ندادن به معناى عدم دركك ‎ee eRe‏ ا ل ما ۳ 1د

صفحه 52:
\ چند نکته مهم در پیش آزمون 000 cosy el SS Tee eer 1 ay tne CERO RSD ‏ل ا‎ SII | پیش رفت که اکثریت شرکت کنند گان همان چیزی را که انتظار مى رود دريافت كنند و نيز هيج بيشنهادى براى اصلاح آن ارائه نشود. ا ا ل ‎On Eee‏ سب توان مطمتن بود که تصاویر به تنهایی گویاست. وس ۶

صفحه 53:
ا ل ات ا لت كدام قسمت را نميذ يريد چه مشکل برای پذیرش آن دارید مفهوم اصلى بيام جه بود از اين بيام جه فهميديد ( درك ) فكر مى كنيد كسى كه اين بيام را مى كيرد بايد جكارى انجام دهد ( درك ) 1 Oe el nT re ey Use Pes remy REE 1 aes eee Ue چرا؟ ( پذ برفتنی انطباق با سطح دانش نگرش توانایی ) ل اك گر شما جای ما بودید این پیام را برای چه کسانی و در کجا توزیع می کنید ( تناسب ) ‎eee‏ ا ‎Ome ae te gore error er eon ener‏ يا نه ل ‎(Geese‏ تسم 7 te] Rey rCRe NCP TCS hoe) x

صفحه 54:

صفحه 55:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان