پزشکی و سلامت

پژوهش های علوم پزشکی از دیدگاه حقوقی

pajoheshhaye_olom_pezeshki_az_didgahe_hoghoghi

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پژوهش های علوم پزشکی از دیدگاه حقوقی”

پژوهش های علوم پزشکی از دیدگاه حقوقی

اسلاید 1: پژوهشهای علوم پزشکی از دیدگاه حقوقی

اسلاید 2: تعیین نسبت حقوق و اخلاقدو عقیده عمده در این زمینه وجود دارد

اسلاید 3: 1) نسبت اخلاق به حقوق نسبت عموم و خصوص مطلق است.حقوقاخلاق

اسلاید 4: 2) نسبت اخلاق به حقوق نسبت عموم و خصوص من وجه است.اخلاقحقوق

اسلاید 5:

اسلاید 6: مقایسه چند ماده قانونی با کدهای اخلاق در علوم پزشکی(بیانیه تهران)

اسلاید 7: ماده 59 قانون مجازات اسلامیطبق منطوق این ماده : عمل طبی و جراحی که واجد شرایطمشروعیترضایت بیماررعایت موازین علمی و فنینظامات دولتیباشد جرم نیست و در موارد فوری نیاز به رضایت نمی باشد.

اسلاید 8: شرط اول: مشروعیت عمل پزشکیمطابق با کد 20 بیانیه تهران: روشهای گوناگون تحقیق نباید مغایر با موازین دینی، فرهنگی آزمودنی و جامعه باشد.

اسلاید 9: شرط دوم: اخذ رضایت بیمارتعداد زیادی از کدهای بیانیه تهران اشاره به اخذ رضایت آگاهانه شده و محقق مکلف به رعایت آن شده است.(کدهای 1و2و3و4و5و6و7و8و10و11و12و22و24و25)

اسلاید 10: شرط سوم:رعایت موازین علمی و فنیکد 6: در تحقیقات علوم پزشکی باید قبل از انجام تحقیقات تمهیدات لازم فراهم گردد و در صورت بروز خسارت غیر متعارف جبران شود

اسلاید 11: شرط چهارم: رعایت نظامات دولتیکد 19: هر گونه صدمه جسمی و زیان مالی که در پی انجام تحقیق بر آزمودنی تحمیل شود بایستی مطابق با قوانین موجود جبران گرد.

اسلاید 12: ماده 684 قانون مجازات اسلامیاطباء و جراحان و ماماها و داروفروشان و کلیه کسانی که به مناسبت شغل یا حرفه خود محرم اسرار می شوند هرگاه در غیراز موارد قانونی، اسرار مردم را افشا کنند به سه ماه و یک روز تا یک سال حبس و یا به یک میلیون و پانصد هزار ریال تا شش میلیون ریال جزای نقدی محکوم می شوند.کد 17: محقق موظف است که اطلاعات مربوط به آزمودنی را به عنوان راز تلقی و آن را افشا ننموده و ضمنا شرایط عدم افشاء آن را نیز فراهم کند، مگر آنکه در این مسیر محدودیتی داشته باشد که در اینصورت باید قبلا آزمودنی را مطلع نمود.

اسلاید 13: ماده 1 قانون مسئولیت مدنیهر کس بدون مجوز قانونی عمدا یا در نتیجه بی احتیاطی بر جان یا سلامتی یا مال یا آزادی یا حیثیت یا شهرت تجارتی یا به هر حق دیگری که به موجب قانون برای افراد ایجاد گردیده لطمه ای وارد نماید که موجب ضرر مادی یا معنوی دیگری شود مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود میباشد.(کدهای 6،13،14،19 بیانیه تهران)

اسلاید 14: اصل 167 قانون اساسیقاضی موظف است کوشش کند حکم هر دعوا را در قوانینی مدونه بیابد واگر نیابد با استناد به نتایج معتبر اسلامی یا فتاوای معتبر، حکم قضیه را صادر کند و نمیتواند به بهانه سکوت یا نقص یا اجمال یا تعارض قوانین مدونه از رسیدگی به دعوا و صدور حکم امتناع ورزد.قواعد فقهی:1- قاعده لا ضرر (کدهای 6،13،14،17،19)2- قاعده لاحرج3- قاعده اتلاف4- قاعده تسبیب5- قاعده احسان6- قاعده غرور(کدهای 3و4و16)...

اسلاید 15: اگر قانون وجود دارد اخلاق چه ضرورتی دارد؟

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید