علوم مهندسی تجزیه و تحلیل اطلاعات

پیوند دادن معرفت‌شناسی‌ها – Bridging Epistemologies Cook Brown

20-Bridging-Epistemologies-Cook-Brown

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پیوند دادن معرفت‌شناسی‌ها – Bridging Epistemologies Cook Brown”

پیوند دادن معرفت‌شناسی‌ها – Bridging Epistemologies Cook Brown

اسلاید 1: پیوند دادن معرفت‌شناسی‌هاBridging Epistemologies Cook BrownMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانپیوند دادن معرفت‌شناسی‌هانوعمدلمراحل استفادهاجراموضوعمدیریت دانش و اطلاعاتسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: کوک و براون استدلال می کنند که کار فعلی زیادی بر روی دانش سازمانی، سرمایه فکری، سازمان های خالق دانش و کار دانشی و درک سنتی از ماهیت دانش شده است. در این معرفت شناسی در اختیار داشتن، دانش مانند چیزی درمان شده است که مردم آن را در اختیار دارند. با این حال این چشم انداز نمی تواند برای دانایی ای که در عمل فردی و گروهی پیدا شده ، به حساب آورده شود. دانایی به صورت واقعی خواستار یک معرفت شناسی عملی می باشد. علاوه بر این معرفت شناسی در اختیار تمایل به ارجحیت دانش صریح در مقابل ضمنی دارد. همچنین آن تمایل بر ارجحیت و امتیاز دانش فردی در مقابل دانش گروهی می باشد. کار فعلی در سازمانها توسط این امتیاز و توجه ناکافی داده شده به دانایی، محدود گردیده است. سازمان ها در حال درک بهتری هستند اگر دانش گروهی ، فردی، ضمنی و صریح به عنوان چهار شکل متمایز و مساوی دانش تحت درمان و عمل قرار بگیرد. هیچکدام از جدا از دیگری نمی تواند کار درستی بکند. دانش و دانایی باید بطور متقابل و باهم کار کرده و همدیگر را توانمند سازند. کوک و براون 4 نوع از دانش را شناسایی کردند : صریح و ضمنی در سطوح فردی و جمعی و در نظر گرفتن اینکه چگونه آنها توسط فرایند فعال دانایی و دانستن بهم پل زده شدند. فرایندی که در آن انواع دانش مختلف در عمل استفاده شده، به عنوان یک رقص مولد توصیف گردیده است. با توجه به این استعاره، خلق دانش به سادگی بر روی موجودی عناصر دانش (اختیار داشتن) تکیه نمی کند اما بر روی توانایی استفاده از آن به عنوان ابزار (عمل) تکیه دارد. کوک و براون دانش که ابزاری از دانایی است را نگه داشتند و اینکه دانایی از جنبه های تعامل ما با جهان اجتماعی و فیزیکی است و اینکه تاثیر متقابل دانش و دانایی می تواند دانش جدید و راه های جدیدی از دانایی را تولید نماید. مدل با استفاده از مثال ساده ای از یک نانوایی نشان داده شده است: ابزار مربوطه عبارتند از: • دانش به عنوان مفاهیم. تئوری شناخته شده توسط افراد مانند اینکه چه میزان آرد استقاده شود، چقدر نمک ریخته شود وغیره • مهارت ها. توانایی درست کردن نان • داستان ها. چگونه چیزها ساخته شد • ژانر. زمینه ای از نانوایی فرض و شرط مدل پیوند معرفت شناسی ها : دانش نمی تواند از اشکال مختلف آن (انفرادی / ضمنی و غیره) تبدیل شود، اما در اشکال متمایز وجود داشته باشد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطچرخه دانش Circle of knowledgeمدیریت دانش کولیسون و پارسل Knowledge Management Collison Parcellدانش ضمنی Tacit Knowledgeمزایاتقویت ارتباط بین دانش نوآوری فرایند و محصول و تولید دانش و راه های جدید از دانایی از مهمترین مزایای این مدل می باشد.کاربردهاچارچوب کوک و براون کمک می کند تا در مورد دانش در زمینه سازمانی فکر کرده و اینکه چرا و چگونه چیزهایی را بطور جمعی می دانیم درک نمایید. مدل آنها ارتباط بین نوآوری فرایند و محصول را تقویت می کند. به نظر آنان، اشکال دانش توزیع شده در میان افراد و گروه ها تنها برای توسعه محصول ضروری نیست؛ راه های دانایی منعکس شده در تعامل کارگران با یکدیگر و اشیاء کاری خود نیز ضروری می باشد. معایب

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان