کسب و کار

پیکربندی مینتزبرگ Mintzberg’s configurations

Mintzberg’s-configurations

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پیکربندی مینتزبرگ Mintzberg’s configurations”

پیکربندی مینتزبرگ Mintzberg’s configurations

اسلاید 1: پیکربندی مینتزبرگMintzberg’s configurations

اسلاید 2: عنوانپیکربندی مینتزبرگنوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتغییرات و سازمانسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: با بکارگیری اشکال سازمانی Henry Mintzberg، اشخاص میتوانند سازمانها را طبقه بندی کرده و حتی آنها را به سازمانی نمونه مبدل سازند. البته این خدمات اساسا بعنوان ابزاری جهت درک آنچه منجر به اخذ تصمیمات و انجام فعالیتها میشوند، بشمار می آیند و مینتزبرگ آنها را اینگونه شرح می دهد :شش بخش اصلی یک سازمانمکانیزم های شش گانه هماهنگیانواع شش گانه تمرکزبهتر است چنین فرض کنیم که تعداد محدودی از این اشکال قادرند تا به شرح شمار زیادی از آنچه که در سازمان مهم و مورد توجه است بپردازند. در حقیقت شباهت اولیه ای بین تمام این موارد شش گانه وجود دارد. نتیجه اینکه سرانجام به دلیل پیامدهایی که نبود مکانیزم هماهنگی واقعی سبب بوجود آمدن آنها میشود، فقط میتوان به 6+1 شکل از انواع اشکال سازمانی اشاره کرد :1- سازمان کارآفرین2- سازمان ماشینی3- سازمان حرفه ای4- سازمان متنوع5- سازمان نوآور6- سازمان رسالتی7 - سازمان سیاسیزمانی میتوان از اشکال مینتزبرگ جهت تجزیه و تحلیل و طراحی مجدد بخشهای یک سازمان بطور بهینه استفاده کرد که مدیران قبل از شروع فعالیت سازمانی شان از یک شناخت اولیه نسبت به بخشهای اصلی سازمان برخوردار باشند. مینتزبرگ در یافته های تعدیل شده خود در خصوص ساختاربندی سازمانها چنین اظهار می دارد که هر سازمان حداکثر از شش بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از :1- هسته عملیاتی 2- قله استراتژیک3 - مدیریت میانی4- ساختار فنی5- کارکنان پشتیبانی6 - ایدئولوژی

اسلاید 4: پس از شناسایی صحیح بخشهای گوناگون سازمان، باید مکانیزمهای هماهنگی ممکن را تعیین و یا تجزیه و تحلیل نماید. مینتزبرگ شش نوع مکانیزم هماهنگی را طبقه بندی کرده که عبارتند از :1- تعدیل متقابل ( به هماهنگ نمودن کارکنان با یکدیگر در هسته عملیاتی میپردازد)2- نظارت مستقیم3- استاندارد نمودن فعالیت ها ( از طریق رویه ها سیستم ها و غیره)4- استاندارد نمودن ستانده ها (به واسطه ویژگیها، اهداف و غیره صورت میپذیرد).5- استاندارد نمودن مهارتها ( غالبا از طریق آموزش کارکنان و داشتن انتظار از توانایی آنها جهت ایفای وظایفشان شکل می گیرد)6- استاندارد نمودن هنجارها ( بواسطه گروهی از باورهای مشترک مبتی بر اینکه وقایع چگونه رخ میدهند یا چگونه انجام میشوند دست یافتنی خواهد بود ) . بر اساس مدل پیکربندی میتزبرگ، هر سازمان حداکثر از 6 بخش اصلی تشکیل می‌شود: 1. رأس هرم استراتژیک (مدیریت ارشد)2. خط میانی (مدیریت میانی)3. هسته‌ی عملیاتی (عملیاتها و فرایندهای عملیاتی)4. تکنوساختار (تحلیلگرانی که سیستمها و فرایندها را طراحی می‌کنند)5. پرسنل پشتیبانی (پشتیبانی خارج از جریان کاری عملیاتی)6. ایدئولوژی (عقاید، رسوم، هنجارها، ارزشها و فرهنگ)

اسلاید 5: ابزارهای مرتبطارزش های رقابتی ( اثر بخشی سازمان ها) Competing of Organizational Effectivenessمزایامدل مینتزبرگ به فهم ارتباط بین ماهیت یک سازمان و مکانیزمهای هماهنگی اش کمک می کند. همچنین اغلب این مدل به درک مشکلات بنیادین سازمانها کمک به سزایی می نماید.با بکار گیری این اشکال میتوان از به وجود آمدن ساختارهای غیراصولی جلوگیری کرده و به ایجاد هماهنگی میان فعالیت های غیر اثربخش کمک قابل توجهی را مبذول داشت.کاربردهابا بکارگیری اشکال سازمانی Henry Mintzberg، اشخاص میتوانند سازمانها را طبقه بندی کرده و حتی آنها را به سازمانی نمونه مبدل سازندمعایبماهیت عظیم این شکلها اصولا خطر بکارگیری آنها را بعنوان یک طرح کلی به ما گوشزد می نماید. تعداد نسبتا محدود این معیارها جهت تعریف اشکال سازمانی ، مشکلاتی را برای سازمانها جهت تطبیق و یا حتی مقایسه آنها با اشکال نمونه بوجود آورده است.مدل راهنمایی عملیاتی برای طراحی (مجدد) فعالیتهای سازمانی که فاقد یک چاروب هنجاری هستند، ندارد.

اسلاید 6: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 7: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان