علوم مهندسی معماری و عمران

پی عمیق ساختمانی_میکروشمع

pey-sakhtmani

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پی عمیق ساختمانی_میکروشمع”

پی عمیق ساختمانی_میکروشمع

اسلاید 1: به نام خدا موضوع: میکروشمعاستادگرامی:دکتر سید ایمان غفوریاندانشجو:مهسا کوشانیکد یکشنبه 16تا 18

اسلاید 2: مقدمهدر مواردی که استفاده از پی های سطحی برای انتقال بارهای سازه به خاک ممکن یا جوابگو نباشد،از پی های عمیق یعنی شمع استفاده می شود. شمع یک عضو باریک و بلنداست (نسبت عمق به عرض بزرگتر از10 ) که به صورت عمودی یا مورب در داخل خاک اجرا می شود معمولا قسمت بالایی شمع به یک کلاهک بتنی متصل شده وانتهای آن نیز در داخل خاک قرار میگیرد تا از این طریق ظرفیت باربری خاک در عمق زمین بکار گرفته شود.

اسلاید 3: از پی های شمعی عمدتا زمانی استفاده می کنیم که:خاک نزدیک سطح زمین از مقاومت کافی برای اجرای پی های سطحی برخوردار نباشد. در این حالت بااجرای شمع و نفوذ در عمق خاک، اولا امکان دستیابی به لایه های مقاوم وجود دارد.ثانیا با افزایش عمق مدفون پی، ظرفیت باربری نیز افزایش می یابد.نشست برآورد شده ی خاک تحت بارهای سازه ای از حدود مجاز تجاوز نکند. در این حالت استفاده از شمع باعث می شود تا ضمن کاهش نشست پی ، ظرفیت باربری نیز افزایش می یابد.به طور کلی در مواجهه با خاکهای مسئله دار نظیر خاکهای سست با قابلیت باربری کم، نشست‌پذیری زیاد، روانگرا، خاکهای دستی و ... دو راه پیش روی مهندسین ژئوتکنیک قرار دارد:الف) استفاده از المانهای باربر در خاکب) بهسازی و اصلاح خواص فیزیکی - مکانیکی توده خاک.هر یک از راه حل های فوق دارای روشها و مشخصات مربوط به خود می باشند که طی سالیان متمادی توسعه فراوانی یافته اند. برخی از تکنیک های ابداعی نیز ماهیتی ترکیبی از دو دسته فوق داشته و مزایای هر دو دسته را تا حدودی به همراه دارند. از آن دسته می توان به استفاده از میکروپایل (ریزشمع) ها به همراه تزریق دوغاب سیمان اشاره نمود.

اسلاید 4: فیلم اجرای شمع

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید