علوم انسانی و علوم اجتماعی فلسفه و حقوق

چرا چیز های زیبا حس خوبی به ما میدهند؟

zibayi2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “چرا چیز های زیبا حس خوبی به ما میدهند؟”

چرا چیز های زیبا حس خوبی به ما میدهند؟

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم چرا چیز های زیبا حس خوبی به ما میدهند؟

اسلاید 2: زیبایی از نظر هر شخص متفاوت است و هر کس دیدگاه خاص خود را نسبت به مفهوم زیبایی دارد.شاید اگر از شما بخواهند زیبایی را تعریف کنید ،بلافاصله چهره ی یک شخص معروف یا یک بازیگر بهذهنتان خطور میکندو یا شاید مفهوم زیبایی را به یک منظره ی زیبا اطلاق کنید.حس زیبایی شناسی از جمله احساسات مشترکی است که همه ی ما آن را به شیوه های متفاوت درک و تجربه میکنیم با اینکه این احساس در میان انسان ها مشترک است ،اما با وجود این وجه مشترک ، دیدگاه ، تعاریف و مصادیق هر شخص درباره ی مفهوم زیبایی با شخص دیگری کاملا متفاوت است. فلاسفه و روان شناسان نیز تعریف واحدی از زیبایی ندارند و براین باورندکه زیبایی امری نسبی است. در زمان های قدیم شاعر ها معیار و ملاک زیبایی راتعیین میکردند ، اما درجوامع امروزی مفهوم و معیار زیبایی توسط رسانه های جمعی یا شبکه های اجتماعی تعریف میشود. زیبایی به عنوان بخشی از زیبا شناسی ، فرهنگ ، روان شناسی اجتماعی ، فلسفه و جامعه شناسی مورد مطالعه قرار میگیرد از نظر فلاسفه زیبایی هر چیز به نوع نگاه شما به آن بستگی دارد. برخی فلاسفه کلمه زیبایی را در واقع زیبایی نهان موجود در شخصیت تعریف میکنند. نه ظاهر بیرونی ما . آندره ژید نویسنده فرانسوی و برنده ی جایز نوبل 1947 نیز درباره ی مفهوم زیبایی گفته است ، ای کاش عظمت در نگاه تو باشد ، نه در آن چیزی که به آن مینگری.

اسلاید 3: معنای زیبایی در یونان باستان نخستین تئوری زیبایی غربی را میتوان در آثار فیلسوفان اولیه یونان از دوره قبل از سقراطی مانند فیثاغورس پیدا کرد. مکتب فیثاغورس نیز ارتباط مستقیمی میان ریاضیات و زیبایی پیدا کرد آن همچنین خاطر نشان کرد که اشیاء متناسب با نسب طلایی جذابتر به نطر می رسند ، در دوره ی گوتیک معیار زیبایی شناسی کلاسیک را به عنوان موضوعی ( معصیت آمیز ) در نظر گرفته و آن را رد کردند. پس از آن ، اندیشمندان رنسانس و اومانیست این دیدگاه را مردود اعلام کرده و زیبایی را محصول نظم عقلانی و نسبت های هماهنگ تعریف کردند. هنرمندان و معماران دوره ی رنسانس مانند ( جورجیو واساری ) ، دوره گوتیک را به عنوان دوره ای غیر منطقی و وحشیانه در نظر گرفتند و به شدت از آن انتقاد کردند.

اسلاید 4: معنای زیبایی در قرون وسطی آکونیاس فیلسوف کاتولیک در کتاب مدخل الهیات خود ، سه شرط زیبایی را توصیف کرد : تمامیت ، هماهنگی و کلارتیاس به معنی درخشش فرم.در معماری گوتیک در قرون وسطی و اواخر قرون وسطی نور زیبا ترین تجلی خداوند به حساب می آمد. شیشه های رنگین کلیسای گوتیک شامل کلیسای نوتردام پاریس و کلیسای جامع شارتر ، نمونه های بارز این موضوع محسوب میشود. عصر خرد ، افزایش میزان یک علاقه به زیبایی را به عنوان یک موضوع فلسفی در نظر گرفت. برای نمونه ، فرانسیس هاتچسون ، فیلسوف اسکاتلندی استدلال کرد که زیبایی به معنای ( همبستگی در تنوع و تنوع در همبستگی ) است. شاعران رمانتیک نیز در آن عصر به ماهیت زیبایی توجه زیادی پیدا کردند و جان کتیس ، شاعر برجسته مکتب رمانیسم در یکی از شعر خوددرباره ی زیبایی چنین گفت : زیبایی حقیقت است و حقیقت زیبایی ، شما این را میدانید و این تمام چیزی است که باید بدانید.

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید