کسب و کار فروش و بازاریابی

چرخه شورانگیزی گارتنر – Gartner Hype Cycle

61-Gartner-Hype-Cycle

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “چرخه شورانگیزی گارتنر – Gartner Hype Cycle”

چرخه شورانگیزی گارتنر – Gartner Hype Cycle

اسلاید 1: چرخه شورانگیزی گارتنرGartner Hype CycleMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانچرخه شورانگیزی گارتنرنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعبازاریابی، فروش و تبلیغاتسطحسازمانی / فراسازمانی پیچیدگیزیاد

اسلاید 3: “چرخه شورانگیزی”، شاخصی گرافیکی است برای دو چیز: اول برای سنجش میزان افت و خیز شور و شوق بیش از حد پژوهشگران، استانداردسازان، ژورنالیست ها و برنامه ریزان در مورد فناوری و فراورده ای نو که این شور و شوق بیش از حد، ابعاد و ویژگی های خود را در شمارگان انتشار کتابها و مقالات پرشمار راجع به آن فناوری، برگذاری همایشها و نشست های مطبوعاتی پی در پی و اطلاق انبوهی از مزایای بیکران و خوبی های گزاف به این یا آن فناوری و نوآوری فنی نشان می دهد. دوم برای آسان سازی تصمیم گیری مدیران ارشد فنی و مدیران ارشد اجرایی در این مورد که کدام فراورده نو و کدام فناوری، در چه مرحله ای از تکامل خود قرار دارد؟ و دارد به سمت چه مرحله ای پیش می رود؟ و این که آیا فناوری مورد نظر با سرخوردگی و ناامیدی از سوی بورسیان، کاربران و تحلیلگران مواجه شده است؟ آیا به بلوغ و ثبات رسیده یا در شرف منسوخ شدن است؟فازهای 5 گانه چرخه شورانگیزی :از سال 1995 به بعد شاخصهای گرافیکی توسط موسسه گارتنر پیشنهاد و سنجیده شد و همه ساله این سنجش منتشر میشود. فازهای چرخه شورانگیزی، شامل مراحل زیر است :1- چکاننده و آغازگر فناوری : که رویداد و گزارشی از راه اندازی یک فناوری نو است، رویداد و گزارشی که بسیار سر و صدا کرده و توجه ژورنالیستها را به خود جلب نموده است.2- اوج انتظارات پرطمطراق : انتظاراتی که اغلب غیرواقعی و مصداق گزافه گویی اند. بخصوص اگر تعدادی از راه اندازی ها ، موفقیت آمیز بوده و شواهدی هم برای عدم توفیق در سایر موارد موجود باشند که اغلب به خاطر شور انگیزی اولیه، لاپوشانی میشوند.3- بوته توهم زدایی : بسیاری از فناوری ها در مقام آزمون، معایب خود را نشان میدهند و به مرور مردود میشوند. در این مرحله ، ژورنالیست ها دیگر قلم در نیام و زبان در کام می کشند و معمولا سکوت اختیار می کنند.4- شیب روشنگری : به رغم اینکه ژورنالیستها دیگر قلم در نیام و زبان در کام می کشند، کارشناسان و مدیران کسب و کارها، به روشنگری می پردازند و معایب و مزایای فناوری مورد بحث را دقیقا می سنجندو نتیجه را فهرست می کنند.5- فلات بهره وری : ادامه منحنی شورانگیزی در امتداد زمان است. فناوری هایی به این فلات می رسند که مزایای آنها ، در عمل و در واقعیت، بیش از معایبشان باشد. در این مرحله، فناوری به ثبات می رسد، اگرچه دیگر کسی از آن صحبت نمی کند و دیگر شور و شوقی را برنمی انگیزد ولی فناوری به بهره دهی خود ادامه می دهد تا هنگامیکه هزینه های نگه داری و تهیه قطعه یدکی های آن گران و غیر قابل توجیه میشود.پیش از رسیدن فناوری به این مرحله، مراکز تحقیقاتی به فکر نسل بعدی فناوری می افتند و چرخه شورانگیزی دیگری را از سر می گیرند. به این ترتیب است که پس از نسل اول، نسل های دوم، سوم و چهارم، یکی پس از دیگری مطرح و ظاهر می شوند و با ظهور هریک، نمایشگاه های جهانی ، کعبه آمال نوآوران نسلهای بعدی فناوری ها میشود.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطنمره‌دهی فناوری اطلاعات گارتنر Gartner ITScore چرخه عمر محصول Product Life Cycle(PLC) مزایابنگاه‌ها از این چرخه شورانگیزی برای شناسایی اینكه كدام فناوری‌ها نوظهورند و استفاده از مفهوم تحول كسب وكار دیجیتالی برای شناسایی اینكه چه روندهای كسب و كاری منتج خواهند شد استفاده میكنند.کاربردها چرخه شورانگیزی فناوری‌های نوظهور گارتنر، گسترده‌ترین چرخه شورانگیزی است كه فناوری‌هایی كه به‌ویژه به دلیل سطوح بالای توجه رسانه‌ها در متن توجه هستند را در نظر می‌گیرد و آنهایی كه گروه گارتنر دارای اثرقابل توجه در آینده هستند را معرفی می‌كند.معایببرخی معتقدند چرخه شورانگیز در واقع یک چرخه نیست که نتیجه بر روی ماهیت خود تکنولوژی بستگی ندارد و تغییرات را در طول زمان به سرعتی که فناوری توسعه پیدا میکند، انعکاس نمی دهد.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان