صفحه 1:

صفحه 2:
چشم اندازهای نوین در مدیریت روابط عمومی تعامل روابط عمومی و رسانه مدرس: دكتر على اصفر محکی ينجشنبه دهم تيرماه ‎1١1/5‏ جزوه شماره یک

صفحه 3:
پیوند روابط عمومی و رسانه هدف: هدف اصلی از ارلیه لین مبحث. مطرح کردن فرایندهای چالش برانگیز حوزه روابط عمومی در ارتباط با رسانه های کشور است. بدین منظور ابتدا به کاربردهای رسانه در روابط عمومی و ملاحظات ضروری در کاربرد رسانه اشاره می شود. سپس با استفاده از واه کلیدی افکار عمومی که حلقه ربط رولبط عمومی و رسانه است. در باره پیوند رولبط عمومی و رسانه حول محور افکار عمومی صحبت خواهیم کرد. مبحث دیگر. «رسانه ها و کنش های روابط عمومی» است.

صفحه 4:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی * رسانه ها از اصلی ترین محیط های عمل حرفه ای رولبط عمومی ها * در حال حاضر ۰ع درصد از رسانه ها و نشریات کشور به بخش خصوصی تعلق دارند و ۶۰ درصد دیگر دولتی یا عمومی اند. ۰ ۶۷ درصد ازاخبار و اطلاعلتی که در جامعه پخش و منتشر می شود مربوط به دستگاه ها و سازمانبای دولتی است. سیم رسانه های ایران در تبلیغات بازر گلنی از نظر ارزش ریللی بدین ترتیب است: * حوزه رسانه های پخشی, (شامل صدا وسیما و سینماها) حدود ۵۰ تا ۵۵ درصد ۶ _حوزه رسانه های چاپی (شامل مطبوعات. مجلات. ماهنامه ها, آگیی نامه ها و رسانه هلیی همانند پوستر. بروشور و غیره) بین ۳۰ تا ۳۵ درصد * تبلیغات محیطی (مانند تابلوها: بیلبوردها. دیوار نویس ها بدنه اتوبوس ‎Le‏ سایبان توقفگاه ها و ...) حذود ۱۰ درصد یبا

صفحه 5:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی ترین مواردی که معمولا به عنوان شرح وظایف روابط عمومی ها در آرتباط با رسانه ها ذکر می ند عبارتند از: برنامه ریزی برای ارتباطات مستمر با رسانه های جمعی ( صدا و سیما . خبر گزاری ها . روزنامه هاي کثیر الانتشار و نشریات بویژه نشریات تخصصی در زمینه های اقتصادی) پوشش خبری مراسم مختلف نظیر گردهمایی ها . سخنرانی ها . افتتاح پروژه ها 9 = اقدام در جبت تنویر افکار عمومی از طریق ارسال جوابیه , اصلاحیه و تکذیب به مطالب مطروحه در رسانه های جمعی انجام و پیگیری امور رسانه ای ارجاعی از سوى مدير برنامه ریزی و اجرای مصاحبه های مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی مسئولان و کارشناسان تبیه و تنظیم بولتن بریده جراید به صورت روزانه زمینه سازی برای ارتباط مستمر با خبرنگاران رسانه های جمعی

صفحه 6:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی میم ترین ابزارهای رسانه ای مورد استفاده رولبط عمومی ها عبارتند از: رسانه های شخصی. (مانند پیامک 5115 پست الکترونیک ۶۲۵1 بلوتوث. نامه پستی و ...) رسانه های نوشتاری (شامل مطبوعات. مجلات. ماهنامه ها ‎plz‏ ‏های توزیعی یا الصاقی, پوستر. بروشور. کاتالوگ و .) رسانه های شنیداری (نظیر رادیو, نوارهای کاست. سی دی های صوتی و س) رسانه های دیداری (نظیر تلویزیون. سینما؛ نوارهای ویدیویی. سی دی و دی وی دی های تصویری و .-) تبلیغات محیطی (مانند تابلوها. بیلبوردها: د جاده ای یا خیابانی, بدنه اتوبوس ‎Ld‏ سایبان : اقدامات رسانه ای خلاقلنه: (مانند ایجاد سایت یا وبلاگ. برپایی تمایشگاه. جشنواره. هملیش. مسابقات. ملاقات ها تورهای بازدید و

صفحه 7:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی رسانه های شخصی: ابزارهای ارتباطی جدید. مانند تلفن همراه و پست الکترونیک. ارتباطات شخصی رابه یک رسانه غیر متمرکز و آمروزی بدل کرده است. اشاعه اخبار و اطلاعات در زنجیره های ارتباطات انسانی با کمک این وسایل ارتباطی جدید. هر یک از گیرند گان پیام را تبدیل به فرستنده پیام می کند. انتشار اخبار غیر رسمی از طریق پیامک مثال خوبی است که فرستنده پیام با فوروارد کردن پیام به دوستان خود از آنبا می خواهد تا آنبا هم به انتشار تن بپردازند. آنبا که بیشتر از مسنجرها استفاده می کنند می دانند که کلمه ۸۵1 0 56۳00 چه مفیومی دارد. هر روزه اخبار شبکه های رسمی, در لین چرخه ارتباطی غیر متمرکز گسترده می شوند . گاه می شود که روزلنه یک خبر را چندین بار از دوستان مختلفی دریافت می کنیم و همه خواسته اند که تن را در بین دوستان منتشر کنید.

صفحه 8:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی ویژگی های اشاعه پیام در رسانه های شخصی: ‎٠‏ گیرنده پیام به دلیل دریافت پیام از آشنایان و دوستان خود در ‏پذیرش پیام مستعد تر است. ‏گیرندگان پیام خود فرستنده می شوند. یعنی با هر انگیزه ای که ‏باشد گیرنده پیام اقناع می شود. پیام را اشاعه دهد. ‏ييام ها وارد حریم شخصی زندگی افراد می شوند و از فرستنده ‏اى غير از دوستان و آشنايان به آسانى قابل يذيرش نيستند . ‏*_ سرعت گسترش پیام ها در این مجاری ارتباطی. مانند شایعه بسیار زیاد است. ‏فرستنده اصلی پیام حداقل به صورت ظاهری در پیام مشخص ‏گاه پیام در گذر از مجاری ارتباطات شخصی تغییر هم می کند و یا ‏برجسته سازی می شود.

صفحه 9:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی نمونه هایی از کاربرد رسانه های, شخصی در روابط عمومی: * در ارتباطات سنتی مواردی داریم نظیر دست نوشته هایی که با مسایل اعتقادی ویا خرافی افراد را مجبور می کند نامه رابه تعداد خاص تکثیر و در اختیار دیگران بگذارند. در بازاریاببی های مور امروزى هم استفاده از زنجیره ارتباطات انسانی را می توانیم ببینیم. مانند شرکت هایی که به اصطلاح روش گلد کوئیستی به سرعت با انگیزه سود بری گسترش پیدا می کنند. حتی استراتژی گوگل در اشاعه سرویس های جدیدش نظیر 61۷/۵۱1 و اورکات این بوده که از پتانسیل ارتباطات شخصی برای اشاعه و کسب مشتری (امکان دعوت کردن دوستان به جی میل یا اورکات) استفاده کند و موفق هم بوده است.

صفحه 10:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی * ملاحظات استفاده از رسانه های شخصی: اكربا نكاهى نامتجانس بخواهيم از ارتباطات شخصى برا اشاعه ‎pls‏ ‏استفاده نه تنبا مفید نیست بلکه به معنا اس‌پمینگ را نج داده ایم. برای مثال ارسال 10 براك ثمام مشتر کین تلفن همراه می ند نارصایتی اشخاص را از ورود یک حوزه رسمی به حره یم شخصی شان باعث می شود جالب اینکه دارند كان ايرانى ‎agen‏ علاوه بر اسيم شمردن اين ييام های تبلیغلتی به مجری ارسال ‎22s‏ ت مایزات) هم دساللبیت منفی دارند! می توان در برنامه ریزی روابط عمومی از کانال های ارتباطات شخصی برای اشاعه یک خبر و کسب مشار کت استفاده کرد. می توان پیامی را طراحی کرد که بتولند در شبکه پیچیده ارتباطی میان فردى و كروهى نفوذ كتد و اگیزه انتشار ييام” رآهم در آنان ایجاد

صفحه 11:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی ۶ رسانه های شنیداری: رادیو میم ترین رسانه شنیداری مورد استفاده در رولبط عمومی است. علاوه بر رادیو می توان از کاست و سی دی های صوتی ‎SL‏ ‏کرد. رادیو ابزار تبلیغی بسیار خوبی برای جلب توجه مردم و اطلاع رسانی است. متن پیام. کیفیت صدای گوینده. موزیک همراه پیام و زمان پخش آن, نکلتی هستند که برای اثربخشی پیام های رادیویی بلید.به آن ها توجه داشت. شنونده پیام های رادیویی تتبا از طریق كوش با لين رسانه ارتباط برقرار می کند. بنابراین شعار و پیام کوتاه رادیوبی بلید پرمغز. تفکر برانگیز و لطیف باشد تابا تکرار آن از رادیو, مدت ها در خاطره ها بماند. عمده ترین مخاطبان پیام های رادیویی رانندگان لبه وییّه در ساعات اصلی رفت و آمد در شهر) و رانندگان بیابانی» زنان خانه دار. بازنشستگان. بخشی از کسبه و اصناف نظیر آرایشگران و خیاط ها؛ جوانان دانشجو ساکن در خوابگاه و سربازان مستقر در سربازخانه ها هستند.

صفحه 12:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی ۶ رسانه های دیداری: تلویزیون مهم ترین رسانه دیداری است. نوارهای ویدیویی. سی دی و دی وی دی های تصویری نیز رسانه های دیداری پر کاربردی هستند که از طریق تلویزیون یا مانیتورهای رایلنه ای مورد استفاده قرار می گيرند. ٍن وسیله ای معتبر. حساس. جذاب و جللب برای اطلاع رسانی یا است. زمان در تلویزیون محدود است و پیام ها بلید در کمترین زمان ممکن, بیشترین بار معنلیی را انتقال دهند. بنابرلین بلید در تنظیم و تدوین تصاویر کوتاه و اثربخش تلویزیونی, نبلیت دقت و ظرافت به کار گرفته شود. تلویزیون رسانه ای پر بییننده است که در آن جلوه های صوتی و تصویری را می توان به طور همزمان به کار گرفت. به کار گیری هنرمندانه رنگ. گرافیک. موسیقی. جلوه های ویژه. گفتار. و تصاویر متحرک از جمله مزیت های پیام های تلویزیونی به حساب می آیند. اما باید در نظر داشت چنان چه این ظرفیت هابه صورت بدیع. خلاقانه و در زمان مناسب‌به کار گرفته نشوند. پيام مورد نظر در ميان بيت ‎GL ply‏ دیگر تلویزیونی گم می شود و اثر مورد انتظار را به بار نخواهد آورد.

صفحه 13:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی رسانه های دیداری: در مقایسه با سایر رسانه ها: پخش پیام و آگیی از تلویزیون, پیچیدگی ها و حساسیت های بیشتری داشته و نیازمند حرفه ای گری. تجربه و تخصص بیشتری است. علاوه بر حساسیت هلیی که بلید در هنگام تولید و ساخت متن پیام به خرج داد. لازم است در انتخاب شبکه. زمان پخش, دفعات تکرار و مدت ‎ply‏ ‏نیز دقت کافی شود.به یاد داشته باشیم که پخش پیام تلویزیونی. ضمن لین که بسیار اثر گذار و جذاب است. گران تر نیز هست و با توجه به محدود بودن بودجه سازمان ها و موسسه های سفارش دهنده. باید نیبایت بیره را از سرمایه گذاری در اين بخش برد. شیوه های اطلاع رسانی و تبلیغ تلویزیونی در بسیاری از مواقع به صورت غير مستقیم و در میان برنامه های سرگرم کننده. سریال ‎Le‏ گفت و شنود مجریان و غیره عرضه می شود. در چنین مواردی معمولا سازمان سفارش دهنده پیام به عنوان حامی مللی ‎wl‏ برنامه تلویزیونی عمل می کند و از امتیازات تبلیغ غیر مستقیم در لابلای برنامه سود می برد.

صفحه 14:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی رسانه های نوشتاری: * مپم ترین رسانه های نوشتاری مورد استفاده در رولبط عمومی عبارتند از: پیام های دیواری یا توزیعی. آگبی پستی. بروشور و کاتالوگ. پیام های مطبوعلتی (روزنامه و مجلات و سایر نشریات ادواری), پوستر و ... در پیام های نوشتاری. نحوه انتخاب واه ها و ترکیب عبارت هاء نوع کاغذ و چاپ. ابعاد کاغذ یا کارت. استفاده از تصاویر و طرح های گرافیکی, کادر بندی و کیفیت چاپ. در نتیجه بخش بودن اقدام رولبط عمومی موثر است. در پیام های نوشتاری باید در نظر داشت که زیاده روی در حجم مطللب نوشتاری و تعداد صفحه ها و توضیحات مفصل فنی. خسته کننده است و باید از آن پرهیز شود.

صفحه 15:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی رسانه های نوشتاری: lal ‏مطبوعاتى شامل درج‎ cla ply ‏گزارش هاء و اكبى ها در روزتامة هاء‎ ‏اك امرى رايج و‎ ala ‏مجلات و‎ ‏متداول توسط رولبط عمومی ها اس‎ ‏روزنامه های کثیرالانتشار: برد و اثر‎ ‏بیشتری دارند اما محدودیت فضا و برخی‎ ‏ملاحظات دیگر موجب می شود تا نتوان‎ cs ‏انتظار داشت قطبوعات همواره تما‎ ‏اخبار و گزارش های مورد نظر رواب‎ ‏عمومی ها رابة طور کامل پوشش دهند.‎ ‏انتخاب صفحه و جای چاپ پیام و کادر‎ ‏بندی آن در روزنامه اهمیت ذارذ.‎

صفحه 16:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی رسانه های نوشتاری: * رولنی و در عين حال متلنت و استحکام متن. مورد توجه خواننده قرار می گیرد. در تنظیم پیام های خبری و گزارشی بلید حرفه ای عمل كرد عا نشریه نیازبه بازنوبسی آنپا و حذف حجم زیادی از آنبا را پیدا نکند. درج گزارش‌یا آگبی در مجله لين ویژگی را دارد که ماند گارتر است و زمان بیشتری نیز صرف خواندن و ورق زدن آن می شود. لذا باید در گزارش ها و آگیی های مجله ای دقت بیشتری صورت گیرد. تصاویر آگپی های مجله ای بلید زیبا؛ واضح و از هر نظر مناسب باشد. موضوع و محتوای مجله ای که برای درج پیام انتخاب می شود نیز باید با موضوع مورد نظر تناسب داشته باشد.

صفحه 17:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی رسانه های محیطی: * رولبط عمومی ها می توانند پیام هلیی را برای نصب یا درج در فضاهای عمومی نظیر خیابان ها و معابر پر تردد. جاده هاء بدنه وسایل نقلیه. پایانه ها و ایستگاه ها و سایر نقاط تجمع افراد آماده کنند. * _پیام های تبلیغاتی و اطع رسانى جاده اى: براى مدت های طولانی در مسير باقى هستند و تآ زمانی نسبتا طولانی در معرض دید هزاران مساآفری که از مسیر تردد می کنند قرارٌ دارد. مکان هلیی که به طور موقت يا دلئم. نقطه تجمع افراد هستند. معل های مناسبی برای عرضه ‎ols as oly‏ مى آيند. ميذان ها و سرسراهاى ورزشىء تالارهاى نمايش» رستوران هاء ايستكاه هاى قطارء سالن هاى انتظار فرود كاه و ترمينال هاى اتوبوس: محوطه هاى مدارس و دانشكاه هاء سالن مترو. و نظلير لين هاء اصلی ترین مراکز تجمع و آمد و شد روزمره هزاران نفر از مردم هستند. نوع و شیوه ارلیه پیام ذر لین معل ها بلید با وضعیت مکان و خصوصیات افرادی که تجمع می کنند تناسب داشته باشد. همچنین اقدام به تبلیغ در اين اماكن. نیاز به دریافت مجوز از صاحبان حقیقی و حقوقی آن جا دارد.

صفحه 18:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی اقدامات رسانه ای خلاقانه: علاوه بر رسانه هلیی که ذکر آنیا رفت. مجموعه ای از فرصت های ابتکاری و خلاقلنه نیز پیش روی رولبط عمومی ها قرار دارد تا از آنبا در جىت اطلاع رسانی و تبلیغ استفاده کنند. مناسبت های ملی و مذهبی و بر گزاری مراسم در لین مناسبت ها برپلیی نمایشگاه های عمومی یا اختصاصی, برگزاری جشنواره هاء هملیش ها: ملاقات های عمومی و دیدار شخصیت های مشهور از سازمان, بر گزاری دوره های آموزشی, مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی و اهدای هدلیا و جولیز. بر گزاری تور بازدید از سازمان و مراکز تابعه آن از دیگر ابتکارلتی هستند که خودبه عنوان یک رسانه عمل می کنند. ضمن این که لین نوع فعالیت ها در رسانه های دیگر پوشش خبری می یابند و اطلاع رسانی و تبلیغ مضاعف محسوب می شوند. ایجاد سایت یا وبلاگ, ‎Leg‏ گذاردن کامنت روی سایت ها و وبلاگ هاء یک نوع اقدام رسانه آی خلاقلنه محسوب می شود. به علاوه از سایر امکانات وب نظیر بنرها, اپلت هاء اسکرین سیورها اجتماعات مجازی, و مانند اینبا نیز می توان استفاده کرد.

صفحه 19:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی ملاحظات رسانه ای اقدامات روابط عمومی ها: ۰ برای انتقال نمادها و تصورات. ایجاد یک فضا و روحیه در مخاطب و یا به وجود آوردن یک احساس مثبت. رسانه های پخشی مناسب ترند. اما در ارایه اطلاعات تفصیلی و دقیق. رسانه های چاپی اثربخش تر هستند. میم ترین گام ها برای انتخاب رسانه عبارت است از: ) تعیین سطح پوشش. فراوانی رویت پیام و نحوه تاثیر؛ ۲)انتخاب در میان انواع رسانه های مختلف؛ ۳) تصمیم در باره زمان بندی رسانه (جدول بندی پیوسته . جدول بندی تناوبی. جدول بندی فصلی).

صفحه 20:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی ملاحظات رسانه ای اقدامات روابط عمومی ها: در انتخاب رسانه مناسب برای تبلیغ باید به موارد زیر توجه شود: رهبران فکری ۲ - نقش مکمل رسانه های دیگر ۳ - انتظار از مخاطب در پاسخ به پیام تبلیغی ) تاثیرات شناختی, تاثیرات عاطفی و تاثیرات رفتاری) ع- هدف یا هویت ما پنبان بماند یا خیر؟ ۵ - سطح دسترسی مخاطبان به رسانه های رقیب (مخالف) ۶ - چه نوع تصاویر, عکس هاء نمادها و طرح هایی قرار است عرضه شود؟ ۷ - توان و ظرفیت رسانه در ارایه نو وری های کلامی, اطلاعات مختلف و شعارها تا چه انداژه است؟ - اقتصاد مخاطب و سطح دسترسی او به رسانه چگونه است؟ ۹- آیا مخاطب ما آمادگی و استعداد پذیرش نوآوری ها را دارد؟

صفحه 21:
کاربرد رسانه ها در روابط عمومی ملاحظات مخاطب شناسانه: ۰ مخاطبان به روش دلخواه خود از رسانه استفاده می کنند. مخاطبان از نظر رویارویی. توجه. درک. به حافظه سپاری و رفتار به پیام رسانه به گونه ای انتخابی و گزینشگرانه عمل می کنند. * مهم ترین متغیرهای تاثیر گذار بر انتخاب رسانه و پیام های متفاوت توسط مخاطبان عبارتند آز: سن. گروه اجتماعی و باورهای سیاسی, سطح دانش و فرهنگ عمومی نگرش ها و تجربیات قبلی. و میزان استحکام نگرش های آفراد. ۰ دلنش و فرهنگ عمومی مخاطبان باعث می شود که آنان به طور متفاوت به برنامه های رسانه ها توجه نشان دهند. * نگرش ها و تجرییات قبلی مخاطبان نیز موجب می شوند که آنان آمادگی و استعداد های ذهنى مختلف برای پذیرش پیام ذاشته باشند. بعضی از مردم آسان تر از بقیه متقاعد می شوند ولی بعضی از آنان توانایی درک بحث های پیچیده تر را دارند. اجتماعات مختلفی که مردم در تن جا حضور مى يابند بر نكرش آنان موثر واقع مي شود. دوستان و نزدیکان روشنفکر يا محافظه کار. فرد را در مقایسه با آفراد معمولی, روشنفکرتر و یا محافظه کارتر نشان می دهد. استحکام نگرش های افرادبا هم متفاوت است. فرد ممکن است تملیل فکری عمیقی‌به باورهای سیاسی ویا مذهبی خاص داشته باشد وبا برعکس رویداد های محیط نیز ممکن است بر گرایش های مخاطب تآثیر بگذارد.

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:

صفحه 27:

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:

صفحه 40:

صفحه 41:

صفحه 42:
رسانه ها و کنش های روابط عمومی ها از نظر جامعه شناسان. کنش متقابل اجتماعی میان افراد و نیادهای اجتماعی. منتج به ارتباطات متقابل اجتماعی می شود. کنش های متقابل را به چپار دسته تقسیم می کند که عبارتند از: * کنش عقالنی معطوف به هدف مانند رفتار میندسی که ساختمانی را طراحی می کند. کنش عقلانی معطوف به ارزش مانند ناخدلیی که تا آخرین لحظه غرق شدن کشتی سکان هدایت را ترک نمی کند. کنش عاطفی مانند برخی واکنش های هیجانی در ارتباط با دیگران. کنش سنتی مانند احترام گذاشتن به مییمان و در مقابلش بلندشدن است .

صفحه 43:
رسانه ها و کنش های روابط عمومی ها همه ما ‎da‏ در محیط های اجتماعی‌یا در منزل ویا در معل کار با اين كنشها كم و زياد مواجه مى شویم و عکس العمل مناسبی را بسته به شرلیط از خود بروز می دهیم. رولبط عمومی ها که با انسان های زیادی درتعامل هستند و روزانه با اقشار کوناگونی از مخاطبان ارتباط دارند؛ در ارتباطات خود به ويثه 5 خصوص رسانه ها و خبرنكاران بايد توجه خاصى داشته باشند و در نحوه ابراز نظر و عقيده بايد مراقب باشند. طبعا هرروز شاغلین رولبط عمومی کنش های چپارگانه مذکور را اجرا می کنند که نمونه هلیی از تن را می توان مثال زد. اما بلید توجه عا و ا ورت ۳ به جا و به مقتضای زمان ‎wae‏ صورت كيرد. مثلا در برتامه ريزى هليى كه برای ارتقای جایگاه سازمان توسط عوامل 0 شاغل در رولبط عمومی طرح ریزی و اجرا می شود. بلید کتش عقلانی معطوف به هدف مبنأی عمل قرار گیرد.

صفحه 44:
رسانه ها و کنش های روابط عمومی ها ۰ چه بسا پیش آمده که یکی از عوامل سازمان مرتکب خطلیی می شود که موجب رنجش مخاطبان مي گرد . قلیا واحدی که پلید با برذباری و صبرو تحمل مشکلات تا خرین لحظه در ‎oly‏ حفظ آبروی سازمان و جلب رضلیت مخاطبان ایستادگی و مقاومت کند روابط عمومی است. این نمونه ای است از کنش عقلانی معطوف ارزش- * اصحاب رولبط عمومی همه روزه در حین مواجه با خبرنگاران مختلف با ذايقه های متفاوت روبرو می شوند که مجبورند در کنش با انیا از شیوه های خاص بیره ببرند. یکی عصبانی است. دیگری تشکر همراه با احساس دارد و دیگری توقعاتی دارد که عملی نیست. در لین جا می طلبد که رولبط عمومی کنش عاطفی مناسب را در پیش گیرد. * احترام و تکریم خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها توسط روابط عمومى ها و تکریم اریاب رجوع. نمونه هلیی از کنش سنتی مورد تاکید محسوب می شوند.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان