کسب و کار

چهار توانایی سازمان یادگیرنده Four competencies of the learning organization

Four-competencies-of-the-learning-organization

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “چهار توانایی سازمان یادگیرنده Four competencies of the learning organization”

چهار توانایی سازمان یادگیرنده Four competencies of the learning organization

اسلاید 1: چهار توانایی سازمان یادگیرندهFour competencies of the learning organization

اسلاید 2: عنوانچهار توانایی سازمان یادگیرندهنوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحی / اجراموضوع تغییرات و سازمان / مدیریت دانش و اطلاعاتسطحسازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: دانش بعنوان مفهومی کلیدی در توسعه سازمان های یادگیرنده به شمار می آید. اغلب سازمانها تمایل دارند بطور فزاینده بر دانش متمرکز شوند. Sprenger & ten Have اظهار میدارند که مدیریت موفقیت آمیز دانش، نیازمند چهار توانایی یادگیزی جهت اداره کردن جریان دانش در یک سازمان است : جذب دانش از خارج (سازمان)انتشار دانش از داخل (سازمان)تولید دانش در درون (سازمان)بهره برداری از دانش در محصولات و خدماتبه زعم Sprenger & ten Have، علاوه بر نقش دانش، ترکیب این چهار توانایی یادگیری که خود شامل ؛ جذب، انتشار، تولید و بهره برداری است، مزیت رقابتی بزرگی را بوجود می آورد. در واقع تقاوت فاحشی میان دو رویکرد مشخصات و شایستگی جهت ایجاد سازمان های یادگیرنده وجود دارد.رویکرد مشخصات هم ساختار و هم سیستمهای جدیدی را برای فرایندهای مقابل یادگیری ایجاد می نمایند. این امر قاعدتا موجب تحلیل رفتن اینگونه رفتارهاست چرا که مخالف اصول و رفتار سازمانهای یادگیرنده می باشد، اما رویکرد شایستگی جهت یادگیری سازمانها از ثبات بیشتری برخوردار است.از دیدگاه دیرک چهار نوع دانش وجود دارد که عبارتند از : 1- دانش کارشناسی یا ذهنی در مورد یک صنعت یا نظام خاص2- دانش روش شناسی درمورد چگونگی بروز انواع مسائل یا پروژه ها3- دانش اجتماعی برای درک تعاملات انسانی تسهیل و فرآیندهای ارتباطی مخصوصا مبادله دانش4- مهارت تبدیل دانش به عمل بر اساس کار و تجربهبه زعم کوئین دانش به چهار روش ذخیره میشود : 1- در حافظه افراد، از آموزش رسمی ، تجربه، مبادله اطلاعات و غیره2- برخی مثالها در سیستمهای فنی در خلال جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل، کدگذاری، ساختاردهی و طراحی مجدد عبارتند از : کتابهای راهنما، رویه های کاری و ساختارهای بانک اطلاعاتی (داده های مبنا)3- در سیستم های مدیریتی، هم رسمی و هم غیر رسمی می توان به ضوابط موجود در جلسات، سبکهای مدیریتی، مدیریت پروژه، مدیریت کنترل کیفیت و اطلاعات اشاره کرد.4 در ارزشها و هنجارها، جمع بندی از آنچه در فوق ذکر گردید به مثابه یک درک مشترک از این که یادگیری چگونه اتفاق می افتد، داشتن صراحت لهجه، کنجکاوی و چگونگی برخورد تضادها در علائق بیان می دارد.

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطیادگیری سازمانی Learning Organization Argyris Schonمدیریت دانش کولیسون و پارسل Knowledge Management Collison Parcellمزایانقطه قوت این مدل در مفهوم یادگیری سازمانی که آن هم به واسطه شناخت و برانگیختن تواناییهای یادگیری به جای طراحی مجدد سازمان در یک تصویر ذهنی نهفته است. این مدل مجموعه ای شفاف از مفاهیم، برای کمک به ایجاد سازمان یادگیرنده را ارائه می دهد.کاربردهانیازهای ضروری که منجر به افزایش یادگیری در سازمان میشوند، عبارتند از :حل ناقص مساله، بازآفرینی چرخهشکست فرایندهای نوآورانهاز حد تجاوز کردن مکرر بودجهاحساس عدم توانایی در تحویل به موقعتاثیر غیر قابل اندازه گیری آموزش رسمیاولین گام در افزایش یادگیری سازمانی ایجاد آگاهی و درک یادگیری سازمانی می باشد. تشخیص دادن توانایی یادگیری سازمانی ، چنین آگاهی و درکی را افزایش می دهد.دومین مرحله در بکارگیری این مدل تشخیص توانایی یادگیری سازمان به همراه مقیاسهایی جهت ایجاد توازن بین چهار مشخصه یادگیری است.سومین مرحله برقراری ارتباط بین مباحث کلیدی ناشی از تشخیص و اندازه گیری صحیح می باشد.معایبدر این مدل، تمرکز کمی بر آنچه که مدل ذهنی خوانده میشود و اغلب موضوعات داغی در یادگیری سازمانی به شمار می آیند، وجود دارد. چگونگی مقابله با نقش قدرت سازمانی و سیاستها نیز در این مدل نامشخص است.

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان