علوم مهندسی مهندسی شهرسازی

کاخ های نیاوران و گلستان

niyaavraan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 19 اسلاید فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینت در 19 اسلاید به صورت متنی همراه با عکس میباشد. از جمله مطالب فایل دانلودی: کاخ نیاوران: پیشینه دوران محمد رضا پهلوی پس از انقلاب موزه و بخش های کاخ نیاوران کاخ گلستان ثبت جهانی بناهای موجود در کاخ وقایع تاریخی که در کاخ اتفاق افتاده‌اند نام شاهان ساکن در کاخ
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
704 بازدید, 3 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاخ های نیاوران و گلستان”

کاخ های نیاوران و گلستان

اسلاید 1: موضوع تحقیق: کاخ های نیاوران و گلستان

اسلاید 2: کاخ نیاوران: واقع در گوشه شمال شرقی باغ نیاوران قرار دارد. این کاخ در مجموعه باغ نیاوران در میدان شهید باهنر (میدان نیاوران) تهران واقع شده است.

اسلاید 3: پیشینه: این باغ درکنار روستايی که «گُرده وی» يا «گُرده به» خوانده مي شد و در نياوران امروز قرار داشت به جاي نيزاری که در همسايگي روستا واقع بود ساخته شد. باغ ييلاقی فتحعلی‌شاه قاجار که در این نيزار ايجاد شد را «نی آوران» ناميدند که بعدا به نام «نياوران» مشهور شد. محمدشاه نيز در همين باغ بنای کوچک و ساده ای بنا کرد و به دنبال او ناصرالدین‌شاه قاجار « کاخ صاحبقرانيه» را در اين باغ ساخت. آخرين بنايي که در دوران قاجار در اين باغ ساخته شد کوشک احمدشاهی است.

اسلاید 4:

اسلاید 5: دوران محمد رضا پهلوی: عملیات احداث این کاخ به دستور محمدرضا پهلوی در سال ۱۳۳۷آغاز گردید و با وقفه‌ای که در ساخت آن پیش آمد در سال ۱۳۴۶ به اتمام رسید. در زمان فتحعلی شاه قاجار کاخ کوچکتری در محل فعلی کاخ نیاوران قرار داشت که در زمان محمدرضا پهلوی تخریب و کاخ نیاوران بجای آن ساخته شد. این بنا با مساحتی در حدود ۹۰۰۰ مترمربع در دو طبقه و یک نیم طبقه احداث و در ابتدا به عنوان محلی برای پذیرایی میهمانان خارجی در نظر گرفته شد، اما پس از پایان ساخت به محل سکونت محمدرضا پهلوی و خانواده‌اش اختصاص یافت.

اسلاید 6: طراح بنا محسن فروغی بود که طرح خود را بیشتر از معماری ایرانی و تلفیقی از هنر پیش و پس از اسلام الهام گرفته بود. همچنین گچ‌بری توسط استاد عبداللهی، آینه‌کاری توسط استاد علی‌اصغر و کاشی‌کاری نمای خارجی توسط استاد ابراهیم کاظم‌پور انجام شده است. طبقه همکف اين بنا شامل سرسراي بزرگی است که کليه اتاق ها در اطراف آن شکل گرفته اند. از آن اتاق ها مي­ توان به سينمای اختصاصی، اتاق غذاخوری، سالن پذيرايی، اتاق انتظار و راهروهای فرعی و همچنين تالار آبی اشاره کرد. در نيم طبقه اين بنا اتاق کار، اتاق کنفرانس و دفتر منشی فرح ديبا و اتاق خواب ليلا و اتاق نديمه او قرار دارد. در طبقه سوم اتاق خواب واستراحتگاه نيمروزی محمدرضا پهلوی، اتاق آرایش و لباس فرح دیبا وهمچنين اتاق های فرزندان شاه و نديمه هايشان قرار دارد. مجموعه­ای نفیس از تابلوهای نقاشی هنرمندان ایرانی و خارجی، ظروف چینی کارخانه های سور و رزنتال و اشیاء تزیینی و همچنین مجموعه فرشهای نفیس ایرانی زینت بخش این فضاها بوده اند.

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید