کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

کارآفرینی دانشگاهی برای نظام سلامت

Karafarimi_daneshgahi_baraye_nezam_salamat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارآفرینی دانشگاهی برای نظام سلامت”

کارآفرینی دانشگاهی برای نظام سلامت

اسلاید 1: دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 2: کارآفرینی دانشگاهی برای نظام سلامت90/10/12دکتر محمود احمدپور داريانيعضو هيات علمي دانشگاه تهرانخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 3: دکتر محمود احمدپور دارياني تحصيلات: دکتراي مديريت منابع انساني تربيت مدرس سوابق تجربي: 30سال مديريت سازمان هاي بزرگ سوابق علمي: عضو هيات علمي دانشگاه تهران دانشکده کارآفريني تاليفات: تعداد 23جلد کتاب در خصوص کارآفريني آدرس سايت: www.karafarini.ir پست الکترونيکي: ahmadpord@gmail.com تلفن : 77513690 خانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 4: کتاب هاي دکتر احمدپور تجارب كارآفرينيانتشارات امیرکبیرجنگل استراتژيانتشارات جاجرمیكسب و كار اينترنتيانتشارات محراب قلمخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 5: كارآفرينيانتشارات محراب قلماين كتاب رئيس شماستمعاونت اقتصادی و برنامه ریزی بنیاد مستضعفانكارآفريني يك دقيقه ايانتشارات محراب قلمکتاب هاي دکتر احمدپور خانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 6: 101 تكنيك حل خلاق مسئلهانتشارات امیرکبیركارآفرينيتعاریف. نظریات. الگوهاانتشارات جارجرمیمباني كارآفرينيانتشارات سریراکتاب هاي دکتر احمدپور خانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 7: کسب و کار خانگیانتشارات امیرکبیرچه می شود اگر...؟انتشارات محراب قلمکتاب جامع کارآفرینیانتشارات کتابخانه فرهنگکتاب هاي دکتر احمدپور خانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 8: کارآفرینان اجتماعیانتشارات راه دانطراحی و تدوین طرح کسب و کارانتشارات راه دانکسب و کار جوانانانتشارات اخلاصکتاب هاي دکتر احمدپور خانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 9: مجموعه مقالات کارآفرینی خانه کارآفرینان ایرانهنر آغاز کسب و کارانتشارات راه دانفرنچایزینگ و کارآفرینیانتشارات قرنیکتاب هاي دکتر احمدپور خانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 10: کسب و کار خانوادگیانتشارات پویندگان پارسکارآفرینی پیشرفتهانتشارات راه دانتئوریهای کارآفرینیانتشارات اخلاصکتاب هاي دکتر احمدپور خانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 11: - نظام سلامت- کسب و کار- کارآفرینی- کارآفرینی سازمانی- دانشگاه کارآفرین- ارتباط بين کارآفرینی و نظام سلامتکلید واژه هاخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 12: آیا استراتژی نظام سلامت ایران در راستای اهداف توسعه اجتماعی اقتصادی جامعه است؟ضرورت اصلاح نظام سلامت در کشورهای در حال توسعه مانند ایران چیست؟اهداف و محتوای اصلاح نظام سلامت در کشورهای در حال توسعه مانند ایران چیست؟پیش نیازهای عمده برای اصلاح نظام سلامت شامل چه مواردی است؟ایران در کدام نسل از نسل های اصلاحات نظام سلامت به سر می برد؟آیا در ایران به بهبود نظام سلامت اهمیت داده می شود؟آیا استراتژی نظام سلامت با استراتژی توسعه کشور سازگار است؟اهداف عمده نظام سلامت در ایران کدامند؟مولفه های اصلی مدیریت عملکرد نظام سلامت در ایران کدامند؟استراتژی اصلی برای ایجاد تغییر و اصلاح نظام سلامت در ایران چه مواردی می توانند باشند؟فرصت های موجود در حوزه سلامت کدامند؟بیمارستان های برتر دنیا کدامند؟سوالاتخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 13: آیا کارآفرینی دانشگاهی می تواند به عنوان استراتژی اصلی بهبود نظام سلامت مطرح باشد؟آیا برای حل مسائل حل نشده نظام سلامت می توان از ابزارهای جدید مانند دانشگاه کارآفرین بهره برد؟آیا ما در کشور بیمارستانی داریم که مانند بیمارستان های برتر دنیا باشد؟بهترین بیمارستان های دنیا کدامند؟دانشگاه های ایران برابر انقلاب های دانشگاهی در کدام فاز قرار دارند؟آیا کارکردهای دانشگاه ها با نیازهای نظام سلامت مطابقت دارند یا نه؟آیا دانشگاه های کشور نقش خود را در زمینه توسعه و بهبود نظام سلامت درست بازی می کنند؟دانشگاه کارآفرین می تواند چه نقشی در بهبود اهداف نظام سلامت داشته باشد؟ دانشگاه کارآفرین می تواند چه تاثیری بر مولفه های عملکرد نظام سلامت داشته باشد؟مولفه ها، ویژگی ها و کارکردهای دانشگاه کارآفرین چیست؟چگونه می توان دانشگاه کارآفرین ایجاد کرد؟معیارهای عملکرد دانشگاه کارآفرین کدامند؟دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 14: الكاسب حبيب اللهکسب و كار عبارت است از خريد و فروش كالا ها، توليد كالا يا عرضه ي خدمات به منظور بدست آوردن سود است. كسب و كاردکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 15: کسب و کار = دلالي، آقا زاده بودن، راحت طلب، ثروت باد آورده، سرمايه دار، زالوصفت نمي باشد. پيامبر گرامي مي فرمايد: الکاسب حبيب الله توسعه فرهنگ کسب و کار: فرآيند آشنايي از کودکي درخانواده تا ورود به نهادهاي کسب و کار آشنايي با کسب و کارخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 16: نگاه کسب و کارانهحساس شدن نسبت به محيط اطراف خود در زمينه انواع کسب وکارمردم چگونه از طريق ايجاد كسب و كار پول در مي آورند.دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 17: كسب و كار خانگي Home Businessكسب و كار خانوادگي Family Business كسب و كار روستايي Rural Businessكسب و كار مجازي:Virtual Business کسب و کار اينترنتي و E- Businessکسب و کار بدون کارخانهانواع كسب و كاردکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 18: کسب و کار صنعتيIndustry ,manufacturing کسب و کار خدماتيService کسب و کار تجاري Tradeفناوري هاي جديد(Nano Tech. IT.Bio Tech…)عناصر کسب و کاردکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 19: اصول کسب و کارآشنايي با نام شرکت‌هاآشنايي با نام محصولآشنايي با نام بنيان گذارآشنايي با مهارت‌هاي كسب و كاردکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 20: بازاريابي – خريد و فروشمديريتICT زبان کسب و کارمالي و اقتصاديمهارتهاي کسب و کاردکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 21: ماتریس کسب و کاربیمه آموزشدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 22: واژه كارآفرين : از كلمه فرانسوي Entreprenure به معناي متعهد شدن (Undertake) نشات گرفته است .روند تحول زندگي از دوران غارنشيني تاكنون به شيوه هاي متفاوتي توصيف شده است؛ اما آنچه كه در تمامي تحليل ها مورد توجه قرار گرفته است همانا تقش عامل تغيير(Change Agent) يا در واقع همان نيرويي است كه پيشرفت مادي را سبب شده است . امروزه متوجه شده ايم كه اين “ عامل تغيير “ از ابتدا تاكنون وجود داشته و در آينده نيز نقش آنرا كارآفرينان ايفاء خواهند نمود .واژه شناسي كارآفرينيدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 23: کارآفرين فردي است كه با تشخيص فرصت و تبديل ايده و فکر جديد به يک کسب و کار ( کسب و کار خانگي ، کسب و کار اينترنتي، کسب و کار خانوادگي، کسب و کار کوچک و متوسط...) و با بسيج منابع که توأم با مخاطره مالي ، اجتماعي، آبرويي و حيثيتي مي باشد محصول و خدمت جديد به بازار ارائه مي نمايد.کارآفريني (احمدپور 1999)تعاريف كارآفريندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 24: 1- ايده و فکر جديد = خلاقيت 2- ايجاد کسب و کار= چگونه طرح کسب وکار ( PB ) و مراحل اجرا را طي کنيم. 3- محصول و خدمت جديد به بازار= نوآوري - بازار نکات مورد توجه در تعريف کارآفرينيدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 25: مدير کارگر سرمايه گذار متخصص کارشناسآيا کارآفرين يک شغل است ؟خانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 26: با کارآفرين چيست؟مدير سرمايه گذارمخترعنوآورخلاقتفاوتخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 27: طبق نظر وي كارآفرين نيروي محركه وموتور توسعه اقتصادي مي باشد . وي مشخصه كارآفرين را نوآوري مي داند وفرايند كارآفريني را “تخريب خلاق“(Creative Destruction) مي نامد .بعبارت ديگر ويژگي تعيين كننده در كارآفريني همانا انجام كارهاي جديد و يا ابداع روشهاي نوين در انجام كارهاي جاري است . روش نوين همان “ تخريب خلاق “ مي باشد . از نظر وي نوآوري در هر يك از زمينه هاي ذيل كارآفريني محسوب مي شود .- ارائه كالاي جديد- ارائه روشي جديد در فرايند توليد- گشايش بازاري تازه- يافتن منابع جديد- ايجاد هرگونه تشكيلات جديد در صنعتژوزف شومپيتردکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 28: ويژگيهاي حاکم بر فضاي کارآفريني 1 . تخريب خلاق 2 . ايجاد سازمان جديد3. تحول در سازمانهاي موجود: كارآفريني سازماني (نوآوري ،زايش وتحول استراتژيك )خانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 29: فردIndividuals and TeamsفرصتOpportunitiesفرايندMode of Organizingچهارچوب فهم کارآفرينيمحيطEnvironmentsخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 30: نگاه کارآفرينانهكارآفرينان، افرادي هستند كه فرصت‌ها را درك مي‌كنند و خلاء‌ها را مي‌بينند. درك فرصت‌ها توسط اين افراد، ممكن است از طريق بازارگردي(ارتباط با محيط زندگي، بازار و ...) و يا ارتباط با افراد (در جلسات) يا نگاه به تلويزيون، رسانه‌ها، شبكه اينترنت و ... حاصل شود، كه به آن نگاه كارآفرينانه (يا نگاه جستجوگرانه، نگاه فرصت‌گرايانه، در پي شكار فرصت و...) گفته مي شود.خلاءهاي بازار با نگاه كارآفرينانه، به خوبي ديده مي‌شود و انگيزه‌اي براي اقدام به راه‌اندازي كسب و كار مي‌باشد؛ به عبارت بهتر، افرادي كه تمايل به ايجاد كسب و كار دارند، بايستي اين نگاه را در خود تقويت نمايند. با توسعه و ترويج اين ديدگاه در درون خانواده‌ها، مدارس و ... به تقويت اين نگاه كه در كل منجر به نوآوري و ايجاد كسب و كار مي شود، كمك خواهد شد.خانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 31: 1- همگام بودن با تغييرات جهانی2- کسب و کار گرا بودن3- بازارگرا بودن4- مديريت استراتژيک5- دانايي – مديريت دانش6- نوآوری7- رشداقتصاد ملی به اقتصاد جهانی(مهارتهای کسب و کار)جامعه صنعتی به جامعه اطلاعاتی(مهارتهای دانش محور)انقلاب کارآفرينی(مهارتهای کارآفرينانه)7 اصل موفقيت کارآفرينیخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 32: انواع كارآفرينانكارآفرينيفردي Individual Entrepreneurshipشركتي ( سازماني )CorporateEntrepreneurshipانتفاعي و بدنبال ثروت profit - Making & Opportunity Seekingغيرانتفاعي - انسان دوستانه Non - Profit & Philanthropyفراكارآفريني يا كارآفريني سازمان Intrapreneurship or Corporate Venturingسازمان كارآفرينانهEntrepreneurial Organizationموسسات غيرانتفاعي Non - Profit Institutions موسسات دولتيGovgernmental Organizationنوسازي Renewalتغيير قوانين رقابتChanging the Competition Rules اجتماعي social Entrepreneurshipکارآفريني ملي National Entrepreneurshipرئيس جمهور کارآفريندولت کارآفرينوزير کارآفرينخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 33: كارآفرينان سازمانيكارآفرينان آزادسازمانهاي بزرگسازمانهاي كوچك و متوسط+ بستر مناسب سازماني-بستر مناسب محيطي +-خدماتكشاورزيكشاورزيخدماتصنايعبزرگصنايع كوچكو متوسط توسعه صنعتي فرايندتوسعه صنعتي از طريق كارآفرينيكارآفرينيخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 34: ضرورت کار آفريني در سازمانامروزه بسياري از شرکتها به لزوم کارآفريني پي برده اند که اين رويکرد در پاسخ به سه نياز تحميل شده به آنها ميباشد:افزايش سريع رقباي جديدايجاد حس بي اعتمادي نسبت به روشهاي مديرت سنتي در شرکتها خروج بهترين نيروهاي کار از شرکتها واقدام آنها به کار آفريني مستقل How Can An Elephant Ice Skate?چگونه یک سازمان بزرگ در محیط پر تلاطم ادامه ایفای نقش مینماید؟خانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 35: كسي كه درزيرچتر يك شركت محصولات ؛ فعاليتها و تكنولوژي جديد را كشف و به بهره برداري مي رساند . Intrapreneur: is one that generates and exploits new technologies products or business under corporate umberella Intrapreneur فراكارآفرين يا كارآفرين سازمانيگات و گينزبرگ 1993 Guth & Ginsberg :خانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 36: اين واژه را از تركيب دو واژه Entrepreneurship & Intracorporate ابداع نمود . كارآفرين سازماني به فردي گفته مي شود كه موفقيت او ايجاد سرمايه خيزهاي جديد در يك شركت مي باشد. او محصولات ؛ خدمات و فرآيندهاي جديد ارائه مي كند كه شركت را قادر به رشد و سودآوري مي سازد. Intrapreneur فراكارآفرين يا كارآفرين سازمانيپينکات Pinchot 1985 :دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 37: كانتر Kanter :افرادي كه درسازمانهاي بزرگ حيثيت شغلي خودرا برروي نتايج حاصل از نوآوري شرط بندي مي نمايند. Intrapreneur فراكارآفرين يا كارآفرين سازمانيخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 38: سير تاريخي ابداع واژه ها در خصوص القاي کارآفريني در سازمانهاخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 39: پنج استراتژی کارآفرینی شرکتی از دیدگاه «هانس شول هامر» 1. کارآفرینی اداری 2. کارآفرینی فرصت گرایانه3. کارآفرینی تقلیدی4. کارآفرینی اکتسابی5. کارآفرینی پرورشگاهیخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 40: گزینبرگ (1990) و زهرا (1996)اگر سه مورد ذیل در یک سازمان اتفاق افتد کارآفرینی سازمانی روی داده است: 1- نوآوری ( آفرینش ) 2- زایش سازمان ( زایش )3 - تحول استراتژیک ( پویش )کارآفرینی سازمانیخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 41: کارآفريني سازمانيبا رويکرد فرديIntrapreneurshipبا رويکرد سازمانيCorporate Entrepreneurshipبا رويکرد رهبري – رهبر کارآفرينBottom UpTop DownChange Agent as a CEOخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 42: - نيازبه توجه ؛ اعتماد ؛ احترام ؛ تشويق و حمايت - نياز به آزادي در انتخاب نقش خود در سازمان- نياز به آزادي در انتخاب همكاران و پرسنل خود- نياز به ارتباط نزديك ؛ سريع و راحت با خارج سازمان- نياز به آزادي از زنجيره فرمان و سلسله مراتب سازماني- نياز به آزادي از كارهاي تكراري ؛ روزمره و يكنواخت- نياز به آزادي عمل در نحوه انجام كارها- نياز به دراختيارداشتن“زمان آزاد“ براي پيگيري ايده هاي نونيازهاي کارآفرینی سازمانیخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 43: - نيازبه دراختيارداشتن“منابع آزاد“ و بدون كنترل و پاسخگويي ؛ جهت استفاده در طرحها و ايده هاي نو شخصي- نياز به اطلاعات ؛ به موقع ؛ موثق ؛ مرتبط- نياز به اخذ سريع نتيجه كار و عمل خود- نياز به آموزش- نياز به سرعت عمل ( عدم بوروكراسي )- نياز به كار مفرح ( ضمن شوخي )نيازهاي کارآفرینی سازمانیخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 44: AutonomyProactivenessRisk TakingInnovativenessIntrapreneurshipEntrepreneurial Behavior(Corporate Entrepreneurship)Entrepreneurial OrientationCorporate VenturingStrategic RenewalInternal corporate venturingPotential outcomes: integration new divisionsExternal corporate venturingPotential outcomes: Joint ventures Spin offSustained regenerationDomain redefinitionOrganizational rejuvenationBusiness model reconstructionخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 45: حادثه ناگهانيقابليت دسترسي منابعتوانايي غلبه بر موانعاجراي تفکرويژگيهاي سازماني- حمايت مدبراختيار کاريپاداش/ تقويتاختصاص زمانموانع سازمانيويژگيهاي فرديتمايل به مخاطره پذيريتمايل به آزادي عمل و استقلالنياز به توفيقهدفگراييتصميم به انجام فعاليت کارآفرينانه سازماني برنامه ريزي کاري – امکان سنجي مدل تعاملي کارآفرين سازمانيخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 46: مدل كارآفريني سازماني لامپكين و دس (1996)خانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 47: دسترسی به منابعتوانایی غلبه بر موانعبرنامه ریزی کاری- امکان سنجیتصمیم به اقدام کارآفرینانهحادثه ناگهانیویژگی های سازمانی:حمایت مدیریتآزادی عمل کاریتقویت و پاداش هادسترسی زمانیمرزهای سازمانیمشخصات فردی:گرایش به ریسک و خطر پذیری.تمایل به خود گردانینیاز به موفقیتهدف گراییمرکز کنترل درونیاجرای ایدهمدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکاران،1993خانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 48: وروديفرايندخروجيويژگي هاي شخصيتيويژگي هاي جمعيت شناختيتوسعه بينش مشترکتشويق نوآوريشيوه هاي جديد پاداشتفويض اختيارتوسعه تيم هاي کارآفرينيسياست دولتوجود کمک هاي مالي و غيرماليرقابت/ عدم رقابتپويايي/عدم پوياييهمگوني/ ناهمگونيمرحله شکل گيري تفکرتدوين برنامه کارآفريني سازمانيمرحله اجراي تفکرشکل گيري چشم انداز کارافرينيتصميم به اقدام کارآفرينانهشناسايي و ارزيابي فرصت هامهندسي مجدد تفکر سازمانياستراتژي:کارآفريني سازماني با محوريت فردتجديد حياتچارچوب شکنيبسيج منابعتامين منابعاجراي تفکرمحصول جديدخدمات جديدبازار جديدفرايند يا روش توليد جديدمنابع يا مواد اوليه جديدايجاد واحد تحقيق و توسعهايجاد واحد طراحي و مهندسيايجاد توانايي رقابت با رقيب خارجيايجاد توانايي رقابت با شرکت هاي داخليايجاد توانايي جايگزيني ماشين آلاتتعديل نيروي انسانيآموزشافزايش ميزان توليدافزايش ميزان فروشافزايش ميزان سودافزايش ميزان رفاه کارکنانافزايش ميزان صادراتسرمايه گذارينوآوريرشدايجادتوانايي فرديعوامل سازمانيعوامل محيطيغلبه بر موانعمدل کارآفريني سازماني احمدپور داريانيخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 49: دانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که مانند یک سازمان کارآفرین فعالیت کند و مدیریت شود.واژه دانشگاه کارافرین توسط اتزکویتز و به عنوان پاسخی به افزایش اهمیت دانش در نظام های نوآوری ملی و منطقه ای و شناخت دانشگاه به عنوان عامل انتقال دانش و فناوری ابداع شده است.دانشگاه کارآفرینخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 50: تعاریف دانشگاه کارآفریناتزکویتز(1983): دانشگاه هایی که منابع درآمدی جدیدی مانند ثبت اختراع، قراردادهای تحقیقاتی با محیط بیرون از دانشگاه و مشارکت با شرکت های خصوصی را در نظر دارند.کریسمن و دیگران(1995): دانشگاه کارآفرین به معنی ایجاد کسب و کارهای جدید از سوی اعضای هیئت علمی، تکنسین ها، یا دانشجویان است.اتزکویتز(2003): دانشگاه کارآفرین مرکز رشد طبیعی است که در آن ساختارهای حمایتی لازم برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان فراهم می شود تا شرکت های هوشمندانه، تجاری و مشترک جدیدی را راه اندازی کنند.جاکوب و دیگران (2003): یک دانشگاه کارآفرین بر اساس تجاری سازی (دوره های آموزشی سفارشی، خدمات مشاوره ای و فعالیت های توسعه ای ) و کالایی کردن(ثبت اختراع، مجوزها یا کسب و کارهای راه اندازی شده دانشجویان) نهاده شده است.خانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 51: انقلاب نخست اواخر قرن 19 در کشور آلمان دانشگاه علاوه بر فعالیت های آموزشی، در فعالیت های تحقیقاتی نیز فعال شدند دانشگاه علاوه بر مأموریت توزیع دانش، تولید دانش را نیز بر عهده گرفتنددولت مسؤول تأمین مالی دانشگاهدانشگاه از استقلال کامل برخوردار است اعضای هیأت علمی برای انتخاب نوع و موضوع تحقیق، آزاد هستندیکپارچگی تحقیق وتدریس الگوی مسلط در این دوران استماموریت دانشگاه ها در انقلاب اولتولید دانش توزیع دانش( آموزش دانشجویان، انتشارات کتاب مقاله و...)انقلاب های دانشگاهی بر اساس نظر اتزکویتز برای بروز دانشگاه کارآفریندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 52: انقلاب دومدر نیمه ی دوم قرن بیستم با ظهور نوآوری های مبتنی بر علم در جنگ جهانی دوم، اتفاق افتاد دانشگاه ها عهده دار مأموریت نوآوری تکنولوژیک آموزش فرد به آموزش سازمان (آموزش کار آفرینی) وتحقیق فردی به تحقیق گروهی، تبدیل شد. ادغام گروه تحقیقات علمی با شرکت های صنعتی ایجاد روابط بین دانشگاهیان و کارخانه داران (شامل: مشاوره، قرارداد تحقیقاتی، تأسیس مراکز تحقیقاتی و تشکیل شرکت می شد( همان منبع ).ماموریت دانشگاه ها در انقلاب دومتوسعه اجتماعی و اقتصادیبه دانشگاه هایی که دارای مأموریت سوم هستند،دانشگاه های کار آفرین گفته می شود. دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 53: دانشگاه نسل سوم يا دانشگاه كارآفريننسل اولنسل دومنسل سومE(آموزش)E(آموزش)+R(پژوهش)E(آموزش)+R(پژوهش)+S.B(راه اندازي كسب و كار) دانشگاه آموزش محور ظهور تحقیقات پایه (نسل اول) داشگاه آموزش –تحقیق محور ظهور تحقیقات کاربردی (نسل دوم) دانشگاه آموزش –تحقیق- توسعه محور ظهور دانشگاه کارآفرین (نسل سوم)مراحل دانشگاه آموزش محور، پژوهش مدار و کارآفرینانقلاب اولانقلاب دومانقلاب سومدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 54: سیر تحول در ماموریت های دانشگاهها در انقلاب های اول و دوم دانشگاهیدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 55: مقایسه مقاصد و نقش انواع دانشگاه ها در انقلاب های دانشگاهی دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 56: سیر تطور کارکردی دانشگاه هاکسب و کارپژوهشتدریسخدماتپژوهشتدریسخدماتپژوهشتدریسدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 57: 1- مأموریت آموزشی2- تحقیقاتی 3- توسعه ی اجتماعی و اقتصادیماموریت های دانشگاه در انقلاب سومدر این انقلاب همچنین آموزش فرد به آموزش سازمان (آموزش کار آفرینی) وتحقیق فردی به تحقیق گروهی تبدیل شددکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 58: توانايي نوآوري، تشخيص و ايجاد فرصت ها، كارتيمي، پذیرش خطرها پاسخ به چالش ها در سدد ایجاد تغيير ذاتي در مشخصه ی سازمانيدانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که توانایی های زیر را داردخانه كارآفريناندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 59: سرمایه سازی. دانش برای استفاده و نیز پیشرفت رشته، تولید و منتقل می شود. سرمایه سازی دانش مبنایی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی می باشد و بنابراین نقش دانشگاه در جامعه تقویت می شود؛همبستگی. دانشگاه کارآفرین باصنعت و دولت تعامل نزدیکی دارد .استقلال. دانشگاه کارآفرین یک سازمان نسبتا مستقل می باشد و مخلوق وابسته به محیط سازمانی دیگر نمی باشد؛هیبرید شدن. تشخیص تنش های موجود بین اصول مبستگی و استقلال، نیروی محرکی برای ایجاد سازمان های هیبرید برای تحقق همزمان هر دو هدف می باشد؛انعکاس پذیری. اصلاح مداوم ساختار درونی دانشگاه همچنان که رابطه دانشگاه با صنعت و دولت تغییر می نماید و در جهتی که صنعت و دولت ارتباط شان را با دانشگاه بازبینی می نمایند (اتزکویتز، 2003)دانشگاه های کارآفرین با مجموعه ای از گزاره ها تعریف می شونددکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 60: ساختار منعطففرهنگ کارآفرینانه منسجمتعامل مستمر با محیط ( جامعه و صنعت )چشم انداز مشترکاستراتژی آینده نگر جستجوی فعالانه به دنبال موفقیت و ایجاد کسب و کار مخاطره آمیزتوجه به نیروی انسانیایجاد فضا برای حمایت از فعالیت های نوآورانه افرادمولفه های کلیدی برای کارآفرین شدن دانشگاه هادکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 61: نمودار مولفه های ضروری برای ایجاد دانشگاه کارآفریندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 62: آموزش کارآفرینیارتباط با صنعت و تربیت افراد بر اساس نیازهای صنعتایجاد ارتباط بین اساتید و مجریان صنعتایجاد مراکز رشد و پارک های علمی و فن آوری برای حمایت از دانشجویان و اساتیدایجاد Spin-off از فن آوری و دانش ایجاد شده در دانشگاه هااستقلال مالیپرورش رفتارهای کارآفرینانه ( تشخیص فرصت – نوآوری – ریسک پذیری )نوآورینگاه به دانشجویان به عنوان مشتریخلق ارزش های جدید از دارایی های فکری ایجاد شده در دانشگاه هاکالا سازی ( اعطای حق اختراع، اعطای حق امتیاز، ایجاد شرکت )تجاری سازی ( ارائه خدمات مشاوره ای – انجام فعالیت های توسعه ای )ویژگی های دانشگاه کارآفریندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 63: دلایل گرایش دانشگاه ها به کارآفرینیکارآفرینی موتور توسعه اقتصادی استنفوذ کارآفرینی در تمام عرصه های اجتماعی و اقتصادینفوذ کارآفرینی در تمام شرکت هاتبدیل جوامع صنعتی به اطلاعاتیمطرح شدن دانشگاه به عنوان نهاد تولید دانشفشارهای محیطی بر دانشگاه هاکاهش بودجه های پژوهشیکاهش حمایت های مالیتغییر انتظارات از نقش دانشگاه در ارتباط با تعامل بیشتر با محیطدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 64: قابلیت های دانشگاه های کارآفرینقابلیت های سیستمی و فرآیندیسیستم مدیریت دانشسیستم مدیریت منابع انسانیسیستم تجاری سازیفرآیند های آموزشی و پژوهشیقابلیت های ساختاریواحد های تحقیق و توسعهواحد انتقال فن آوریمراکز رشدتامین مالی مخاطره آمیزحمایت از مالکیت فکریپایش محیطقابلیت اعضامهارت های کارآفرینیگرایش کارآفرینیفرهنگ کارآفرینیفرهنگ آموزشیاین قابلیت ها سبب:تشخیص فرصتتوسعه محصولات جدیدتجاری سازی محصولات جدیددکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 65: مرحله نخست؛ پیدا کردن نگرشی راهبردی و تعیین اولویت های دانشگاه از طریق گفتگو با ارائه دهندگان یا تأمین کنندگان منابع دانشگاهی.مرحله دوم؛ ایفای نقش فعالانه دانشگاه در تجاری کردن دارایی های فکری ناشی از فعالیت های اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه.مرحله سوم؛ ایفای نقش پیش فعالانه دانشگاه در بهبود کارایی محیط نوآوری در منطقه، از طریق تشریک مساعی با فعالان عرصه صنعت و جلب مشارکت دولت.مراحل ایجاد دانشگاه کارآفریندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 66: بررسی وضعیت موجود ساختار دانشگاه از طریق تحقیق و پژوهش؛جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده برای ترویج کارآفرینی و فن آوری؛اصلاح ساختار موجود برای تبدیل به ساختار کارافرین؛طراحی و توسعه مدل اطلاع ساختار کارآفرینی؛اجرای آزمایشی مدل کارآفرینی؛ارزیابی و نهایی کردن مدل کارآفرینی.مراحل اجرایی ساختار دانشگاه کارافریندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 67: ارائه آموزش های کارآفرینی در شکل های مختلفایجاد فرصت های کارآفرینی در دانشگاه های ایرانفرایندهای اداری و اجرایی محیط آموزشی در راستای کارآفرین پروریتوجه به نقش دولت ها در ایجاد یک بستر جهت رسیدن به یک دانشگاه کارآفرین پروراستفاده بهینه از منابع موجود جهت کارآفرینیایجاد بازارهای جدید برای ارائه خدمات آموزشی و پژوهشیایجاد مدلی مناسب برای کیفیت آموزش عالیاستراتژی های یک دانشگاه کارآفریندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 68: کارکرد های نوظهور دانشگاه کارآفرینتوسعه قابلیت های کارآفرینیآموزش چگونگی تشخیص فرصتآموزش ایده پردازی و انتخاب ایده مناسبآموزش مهارت های راه اندازی کسب و کارآموزش مدیریت کسب و کارترویج فرهنگ کارآفرینی در بین دانشجویانایجاد بانک ایده و مشکلات واقعی در جامعهایجاد بانک اطلاعات کارآفرینی و سرمایه گذاریحمایت های مشاوره ای در تدوین طرح کسب و کارعرضه امکانات لازم در مراکز رشددکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 69: تولید و انتقال دانشتولید دانش: توسعه و فراهم کردن دانش جدیدانتقال دانش: آموزش و توسعه منابع انسانیترویج دانش: اشاعه دانش و فراهم کردن نهاده ها برای حل مسئلهتجاری کردن دانش: تبدیل دانش به فن آوری و تجاری سازی آن ایجاد شرکت های دانش محورراه های تجاری کردن دانش:واگذاری امتیاز بهره برداریایجاد شرکت های تجاریایجاد صنایع و خوشه های صنعتیحل مشکلات جامعه و صنعتبرای انجام این کارها دانشگاه نیازمند مدیریت اثر بخش: دانش دارایی فکری خود می باشدکارکرد های نوظهور دانشگاه کارآفریندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 70: معیارهای عملکرد دانشگاه های کارآفرینمیزان توسعه قابلیت های کارآفرینیمیزان آموزش مهارت های کارآفرینیارائه واحد های درسی مرتبط با کارآفرینیتعداد رشته های آموزشی بین رشته ایبرگزاری همایش ها، جشنواره ها و رقابت های کارآفرینیدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 71: ایجاد اصلاحات ساختاری، فرآیندی و فرهنگیتدوین چشم انداز مطلوب استراتژی با مشارکت همه اعضا ( هدف، برنامه ریزی و... )تغییر دیدگاه تولید علم ( پژوهش ها با هدف حل مسائل و عرضه محصولات جدید باشد)تغییر برنامه های آموزشیترویج فرهنگ کارآفرینی در اعضای دانشگاهاصلاح ساختار سازمانی دانشگاه ( حذف قوانین بازدارنده – تمرکز زدایی – ایجاد سازمان های تخصصی برای تجاری کردن تحقیقات دانشگاهی )طراحی سیستم پاداش بر مبنای نتایج برای ترغیب کارآفرینی دانشگاهیطراحی سیستم های بازخوراستقلال دانشگاه و موسسات داخلی دانشگاهبرنامه ریزی استراتژیک برای توسعه کارآفرینی دانشگاهیدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 72: برنامه ریزی استراتژیک برای توسعه کارآفرینی دانشگاهیسیاست گذاری هاسطح ملیتعیین الویت هاانتخاب، تمرکز، تعیین مراکز برترترویج شبکه های ارتباطیپشتیبانی از مکانیسم هایی که فعالیت های تحقیقاتی را تقویت می کندانتخاب آزانس ملی برای تعیین سیاست های ارتباط با صنعتایجاد فرآیند پاسخگویی که محرک تحقیق باشدسطح منطقهتعریف نیازها برای توسعه اجتماعی ترویح ارتباطاتتقویت بنیه مالیسطح موسسهتعیین اهداف دانشگاهتصمیم گیری در زمینه تحقیقات پایه ای، توسعه ای و کاربردیدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 73: دانشگاه کارآفرین از دو جنبه تأثیر گذار است جنبه ی درونی دانشگاه ( تحول و تکاملی که برای ایجاد فضای کارآفرینی در آن به وجود می آید). جنبه ی بیرونی دانشگاه ( تأثیری که در محیط بیرون از جو آکادمیک دانشگاه می گذارد تا نظام نوآوری مبتنی بر دانایی، در آن تحقق یابد)دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 74: دو وظیفه دانشگاه کارآفریناول آنکه باید کارآفرینان آینده را آموزش بدهد، افرادی که کسب و کاری را ایجاد نموده و همچنین روحیه ی کارآفرینانه را در دانشجویان در تمام حوزه ها توسعه بدهد؛دوم اینکه باید خودش کارآفرینانه عمل نموده، انکوباتورهای کسب و کار را سازماندهی، پارک های تکنولوژی و مواردی نظیر آن را ایجاد، دانشجویان را در این سازمان ها درگیر و از طریق آنها به دانشجویان و فارغ التحصیلان در ایجاد کسب و کار کمک و بالاخره اینکه بتواند از لحاظ مالی، استقلال پیدا کنددکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 75: در چشم انداز اول، گرچه دانشگاه از نظر اسمی وجود دارد، اما از نظر جوهری و کارکردی، دانشگاه وجود عملی نخواهد داشت و مؤسسات و شرکت های متعدد در عرصه ی فناوری اطلاعات، جایگزین دانشگاه خواهند شد.اسکات چهار چشم انداز برای آینده دانشگاه ها پیش بینی می کند؛چشم انداز دوم، ظهور و رشد دانشگاه های شرکتی است. در این شرایط هر چند کالبد دانشگاه وجود دارد، اما استادان از طریق عقد قرارداد با شرکت های معتبر تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی و مشارکت در پروژه ها، از کالبد دانشگاه، تنها به عنوان واسطه و قالب بهره می جویند، در این مورد می توان به فعالیت های پژوهشی و دفاتر ارتباط با صنعت اشاره کرد دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 76: چشم انداز سوم، عبارت است از: تقویت روند تفکیک جامعه ی دانشگاهی و هویت حرفه ای. در حقیقت نقش های علمی و اجتماعی دانشگاه، به طور کامل از یکدیگر متمایز می شوند.در چشم انداز چهارم، انعطاف پذیری دانشگاه و تبدیل آن به نهادی کلی گرا، متعهد به باز بودن و جامعیت مد نظر است. دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 77: EducationHigher education institutes have been central in the Internet revolution.Cisco (Stanford) Netscape (Illinois) Yahoo (Stanford) Lycos (Carnegie Mellon) Akamai (MIT) Tim Berners-Lee (MIT) دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 78: چرخه کارکردی نقش آفرینی دانشگاه در فرایند توسعه کارآفرینیدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 79: چگونگی تاثیرگذاری دانشگاه کارآفرین بر فرایند توسعهدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 80: سازمان و ساختار دولتاقدامات حمایتی از خلق کاروفعالیتآموزش کارآفرینیشیوه ی تدریس کارآفرینیمدل و سیستم پاداش علمیاقتصاد کلانتدریستحقیقفعالیت کارآفرینیاقتصاد خردپیامدهاعوامل رسمیعوامل غیر رسمینظریات جامعه ی دانشگاهیدانشگاه های کارآفرینمدل دانشگاه كارآفرين دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 81: دولتدانشگاه کارآفرینآغازگران فناوریدانشکده های دانشگاهمراکز رشد دانشگاهیصنعتسایر دانشگاه هاشبکه کمک رسانان تجاریسایر مراکز رشدمدل دانشگاه کارآفرین و مراکز رشد دانشگاهیدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 82: فعالیت های کارآفرینانهسیستم های تشویقیوضعیت دانشگاهمکان دانشگاهفرهنگ هویت و نقش تعریف شدهتجربه دانشگاهسیاست هاساختار دفاتر انتقال فناوریوضعیت صنعت محلیسیاست های عمومیفناوریکیفیت اساتیددانشگاهعوامل محیطیعوامل موثر بر کارآفرینی در دانشگاهدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 83: عوامل موثر بر دانشگاه کارآفریندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 84: ارزيابي و مهندسي مجددمهندسي مجددارزيابي دروني- ارزيابي بيرونيشركت هاي دانشگاهيتحقيقات كاربردي تجاري سازي تحقيقاتارتباط با دولتمطالعه نياز مشتريانارزيابي بازاربازاريابي كارآفرينانهآزادي عمليبهره وريرقابت پذيريتغيير پذيرييادگيري تيمييادگيري فرديجمع آوري دانش و توسعه يادگيريخلق و انتشار دانشيادگيري سازماني مستمرنيازهاي آموزشيمحتواي آموزشروش و ارزيابي آموزش كارآفرينيآموزش كارآفرينيدانش كارآفرينيتوانايي ارتباط با محيطهيات علمي خلاقكاركنان خلاقكاركنان خلاق و نوآورمديران استراتژيكمديران حامي نوآوريمديران حامي ريسكرهبري كارآفرينانهتامين منابع مالياقدامات حمايتيتامين منابع مالي و حمايتي كارآفرينانهاستقلال دانشگاهيساختار ارگانيكساختار سازماني كارآفرينانهمباني نظري- نظريه ی سازمان كارآفريننظريه ی مديريت كارآفريني- نظريه ی سازمان يادگيرنده- نظريه ی مديريت كيفيت جامع در دانشگاهها- تئوريهاي فرآيند نوآوريبسترهاي ضروريفناورياقتصاديفرهنگيقانونيفلسفه و اهداف مدل- رشد شتابان نهضت توليد علم در دانشگاهها و شناسايي و تقويت استعدادها و ظرفيتها- آماده سازي دانش آموختگان به منظور كسب مهارت هاپرورش روحيهی خلاقيت و نوآوري در دانشجويان- ترويج فرهنگ كارآفريني- ايفاي نقش سازمان يادگيرندهفرهنگ كارآفرينانهالگوی دانشگاه کارآفریندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 85: حوزه سلامتدانشگاهکسب و کارکارآفرینینقش های دانشگاه- آموزش- پژوهش- کمک به حل معضلات اجتماعی اقتصادینقش کسب و کار و کارآفرینی- نقش تشریک مساعی در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعهنقش حوزه سلامت- بهداشت - درماندکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 86: دانشگاه کارآفرین در حوزه سلامتسلامتاخلاقدانشگاه کارآفرین حوزه سلامتکسب و کاردکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 87: فرصت های حوزه سلامتفرصت ها در زمینه درمانفرصت ها در زمینه بهداشتتغذیهورزشطب سنتیطب نوینتوریستدارودکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 88: منابع مالینیازهای تکنولوژیک - شناسایی فرصتهای جدید در زمینه بهداشت -توسعه فناوری های جدید در زمینه بهداشت- شناسایی فرصتهای جدید در زمینه درمان -توسعه فناوری های جدید در زمینه درمانارزیابی و کنترل دولتسلامتدانشگاه کارآفرین نظام توسعه فناوری درالگوی تنوع نهادی برای نظام سلامت دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 89: به منظور تجاري سازي تحقيقات در حوزه سلامت بايد عملكرد دانشگاه ها در چهار شاخص زير ارزيابي شود1- ثبت رساني و حفاظت حقوقي از دارايي هاي فكري حاصل از دانشگاه4- تشكيل شركت هاي انشعابي دانشگاهي3- ليسانس دهي و انتقال حقوق دارايي هاي فكري2- انجام تحقيقات مشترك و قراردادي با صنعتدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 90: طی دو دهه اخیز به دنبال ناتوانی نظام سلامت در پاسخگویی به نیازها و انتظارات جدید بهداشتی و درمانی، گرایش قوی در خصوص اصلاح نظام سلامت با استفاده از سازوکار بازار شکل گرفته استکاربرد اصطلاح اصلاح نظام سلامت در نوشته های مربوط به ارتقای سلامتی روز افزون شده استاین توجه جهانی سبب شده است که در کشورهای در حال توسعه نظیر ایران نیز راهبردها و گزینه های رسیدن به هدف های سلامتی افزایش یابد.اصلاح نظام سلامت دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 91: نسل اول اصلاحات نظام سلامت: دهه های 40 و 50 میلادینسل دوم اصلاحات نظام سلامت : دهه 70 میلادینسل سوم اصلاحات نظام سلامت : دهه 80 میلادیسه نسل اصلاحات در نظام سلامتدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 92: در دهه های 40 و 50 موجب اسقرار نظام ملی مراقبت های بهداشتی و درمانی در کشورهای جهان شددر دهه شصت به دنبال افزایش هزینه ها شدیدا تحت فشار قرار گرفتنسل اول اصلاحات نظام سلامتدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 93: این نسل از اصلاحات در دهه 70 اتفاق افتادمراقبت های بهداشتی را به عنوان یکی از حقوق اساسی همه مردم جهان مطرح کردشعار این نسل از اصلاحات، بهداشت برای همه بودعلی رغم توفیقات اولیه این اصلاحات توقع عمومی از کیفیت خدمات و پاسخگویی را برآورده نساختنسل دوم اصلاحات نظام سلامتدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 94: این نسل از اصلاحات در نیمه دوم دهه 80 پدید آمداهداف اصلی بهبود وضعیت کمی سلامتی، رضایت مندی دریافت کنندگان خدمات، کارایی تخصیص منابع و همچنین برابری در دسترسی به مراقبت های بهداشتی و درمانی استعناصر اساسی شامل مواردی از قبیل تجدید ساختار نظام سلامت، تمرکز زدایی و تعدیل ساختاری استهدف این نسل از اصلاحات پاسخگویی به تقاضاهای بهداشتی و درمانی با استفاده از سازوکار بازار محوری است.اولین و دومین نسل اصلاحات نظام سلامت بیشتر بر عرضه تاکید می کردند ولی نسل سوم نگاه خود را معطوف تقاضا کرده استنسل سوم اصلاحات نظام سلامتدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 95: بهره مندي بر اساس نياز و پرداخت بر اساس توانتوليد خدمات با ارزش با بكارگيري حد اقل منابعاستانداردهاي علمي همراه با پاسخگوئي به كليه افراددکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 96: مطالعه مقايسه پاسحگويي نظام سلامت در بين 17كشور – سال1380دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 97: مطالعه مقايسه پاسحگويي نظام سلامت در بين 17كشور – سال1380دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 98: چهار عامل افزايش سرسام آور هزينه هاي حوزه سلامت فن آوري هاي نوين گذار دموگرافيک بالا رفتن انتظارات بيماري هاي نوپديد و بازپديددکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 99: اعتبار حوزه سلامت روستاییدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 100: برنامه سلامت روستاییمرکز بهداشت استان41 مرکز4100 نفرمرکز بهداشت شهرستان340 مرکز20400 نفر20 درصد50 درصدمرکز بهداشتی درمانی روستايي2400 مرکز16800 نفر100 درصدخانه بهداشت 17072 مرکز31085 نفر100 درصدتسهیلات زایمانی330 مرکز1980 نفر100 درصدنزدیک به 85 درصد اعتبارات سلامت روستایی در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی به منظور پرداخت حقوق و مزایا دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 101: حوزه سلامت روستایی297 میلیارد*350 میلیارد48.700.000 ریال÷297 میلیارد85 درصد60885 نفر÷48.700.000 ریال4.060.000 ریالمتوسط ماهانه 406 هزار تومان: 1-حقوق و مزایا 2- بیمه سهم کارفرما 3- اضافه کار 4- ماموریت 5- عیدی 6- پاداش بازنشستگان 7- بن غیر نقدی 8- هزینه ایاب و ذهاب 9- هزینه مهد کودک==12 ماه=دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 102: اعتبار سلامت شهريدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 103: برنامه حوزه سلامت شهریمرکز بهداشت استان41 مرکز4100 نفرمرکز بهداشت شهرستان340 مرکز20400 نفر80 درصد50 درصدمرکز بهداشتی درمانی شهری 2223 مرکز22230 نفر100 درصدپایگاه بهداشت3758 مرکز18790 نفر100 درصدنزدیک به 85 درصد اعتبارات سلامت شهری در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی به منظور پرداخت حقوق و مزایا دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 104: حوزه سلامت شهری284 میلیارد*334 میلیارد52.110.000 ریال÷284 میلیارد85 درصد54500 نفر÷52.110.000 ریال4.342.500 ریالمتوسط ماهانه 434 هزار تومان: 1-حقوق و مزایا 2- بیمه سهم کارفرما 3- اضافه کار 4- ماموریت 5- عیدی 6- پاداش بازنشستگان 7- بن غیر نقدی 8- هزینه ایاب و ذهاب 9- هزینه مهد کودک==12 ماه=دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 105: اهداف عمده نظام سلامتدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 106: دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 107: مدل های ارائه خدمات در حوزه سلامتمدل اول: مدل درمانی است که مبنای کار بیشتر بر اساس بیماری استوار شده است. اين مدل فرد محور مي باشد. مدل دوم: مبنای مراقبت(بهداشت)، فراهم نمودن امکانات سلامت برای تمامی جمعیت تحت پوشش است. اين مدل خانواده محور و جامعه محور مي باشد.دکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 108:   حاکمیت بالینی ، چارچوبي است که در آن سازمان هاي ارايه کننده خدمت در قبال بهبود دايمي کيفيت پاسخگو بوده و با ايجاد محيطي که در آن تعالي در خدمات باليني شکوفا مي شود به صيانت از استانداردهاي عالي خدمت مي پردازند.  نظام حاكميت خدمات باليني ،Clinical Governance  اجزای حاکمیت بالینیآموزش و تعلیمممیزی بالینیاثربخشی بالینیتحقیق و توسعهنقد آزادانهمدیریت مخاطراتدکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 109: RankHospitalPointsSpecialties1Johns Hopkins Hospital, Baltimore30152Massachusetts General Hospital, Boston29153Mayo Clinic, Rochester, Minn.28154Cleveland Clinic26135Ronald Reagan UCLA Medical Center, Los Angeles25146New York-Presbyterian University Hospital of Columbia and Cornell, N.Y.22127UCSF Medical Center, San Francisco20118Brigham and Womens Hospital, Boston18129Duke University Medical Center, Durham, N.C.181010Hospital of the University of Pennsylvania, Philadelphia171211Barnes-Jewish Hospital/Washington University, St. Louis161112UPMC-University of Pittsburgh Medical Center14813University of Washington Medical Center, Seattle13914University of Michigan Hospitals and Health Centers, Ann Arbor10614Vanderbilt University Medical Center, Nashville10616Mount Sinai Medical Center, New York8617Stanford Hospital and Clinics, Stanford, Calif.76بیمارستان های برتر دنیادکتر محمود احمدپور داریانی

اسلاید 110: دکتر محمود احمدپور داریانی

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید