صفحه 1:
كارآفريني دانشكاهي:
زير بنايي براي پرورش دانشآموختگان مسئولیة
پذیر و پاسخگو
دکتر عباس بازرگان
استاد دانشکده روان شناسى و علوم تربيتى
هم انديشى مسئو لين و معاوئين بزوهشي» أموزشى» دانشجويى- فرهذكى» تحصيلات تكميلى و مركز
كارآفريني
خرداد مامد 906( 60
صفحه 2:
a
رئوس مطالب
تعریفک ار آفرینیو کار آفرینیدانشگاهیل)
هفکار آفرینیدانشگاهی(ن
خصيصه هیکار آفرینار(و
لهمیتلموزشکار فرینی()
ضرورتاشاعه فرهنگو لخلاقکار آفرینیدر دانشگام(
هفلموزشكار لفريني[(©
چارجوبییسرلیآموزش کار آفرینیل 70
نشانگهایکار آفرینیدانشگاهی(9
لصولیادگیرعدر کار آفریتیدانشگاهی(
دانشگاه تهراندر مسیر کار آفرینیدانشگاهیل(0)
صفحه 3:
a
تعریف کار آفرین وکارآفرینی دانشگاهی
:كار لفريني[0
فرابند ایجاد آرزش افزوده از طریق تشکیل مجموعه ای از منابع جهت بهره گیری از
فرصت ها
کار آفرینیدانشگاهی(
هس و Ouwersiy
دانشگاه به عنوان کار آفرین
صفحه 4:
هدف کار آفرینی دانشگاهی
work, usd to ioe 0 =‘ رزوی و۳
۳ دم بؤؤس صصح كمه bose oP units, studeus,
۲۳۱
اوه ,موه و
Do woke طص تحص disviplice.
موه Por dl sidects, حان سم
صفحه 5:
۲۲۲۲۲۲۲۲۲
(مسئولیت پذیری و پاسخگویی)
.قدرتویسکک ردندارند()
رفتار نو جویانه و نوآورأنه را ارج نهاده و به آنمتصنمی(0
.از خصاتانیاز به پیشرفتبر خور دارند(9
در مو قعیتهایبهم متحملمیباشند (۴)
انتيجه لمور ..ر.دبم را به كوششو تلاش فسر د سسيد, دب سبو( ©
از لعتماد به نفسقوویر خوردارند(0
.دارلیچشم اندازی....... و برلیآینده خود هد فمند میباشند(م»
صفحه 6:
eee
اهمیت آموزش کار آفرینی در چیست؟
(الف) از نظر اقتصادی-اجتماعی
ی Ouiprity oP نيجه pbs we preded by
Burepreieurs ۱
® Goodll high عونا امه مه زر
PO% oF exouwwir wow over host dere
® Gotepreveusship وه ورن
vow petivedess ut the loool , coficcdl, neviocrel ued
xftobdl fevets
صفحه 7:
ا يي
اهمیت آموزش کار آفرینی چیست؟(ادامه)
و موی م ولد ۲ 9/) رن ۲
ذا مود و qrouwth wap be due
ببلنطاجه اكمس جوجماج جو ساوج
® Gotreepreveurship kes vu ucique positiod to the “
Blob Eoowewp”
® Corepreveusship uous Por ot feast C/O ve
موه ماه له
صفحه 8:
SS ets
اهمیت آموزش کار آفرینی چیست؟
:(ب) از نظر فردی
® O high proportion oP high school studeuts voto 9 اه
their pw busicess
® Oore vpportuniy to exercise oredive Preedows
© Wigher موه
® Greder seuse oP cout over pour the ord Puture.
® OPP ericy studeuts the ppportuciy to beoowe
صفحه 9:
a
اهمیت آموزش کار آفرینی در چیست؟
:(ج) از نظر فرهنگی
Ou expeneured busiuess peuple, political leaders,
eovuwists, und educators believe that Posterior a
nbs euirepreweurial vulture wil woxdcize
iodvidudl ued collective eoowwwic ond sovidl
supvess vo tool, اماب لمت اه sate.
صفحه 10:
تا ۳۳۲۲۲۲۲۲۲۲۲۲ ۲
ضرورت اشاعه فر هنگ و اخلاق کار آفرینی
در دانشگاه
ued رت disvipiues, the uoiversiy wil develop u pipetice
۱ Ratu eutrepreururs ond udvocutes.
صفحه 11:
چا SS
هدف آموزش کارآفرینی
پرورشذهنک ار آفرین با قابلیت لقدلم برل
لستفاده از فرصتهایایجاد ولحدهایتولید ک الاو
خدماتاز طریقجستر جوء شناسايىو يافتنلين
فرلهم آوردنفرصتهویاد گیریمداوم (مدلم*
.اسلهمر) از دورهآموزش لبتدلیوتا آموزشعالی
11
صفحه 12:
تال *
چارچوبی برای آموزش کار آفرینی دردانشگاه
"# )ةرصلج صخا 03000200000)<06جا<) ه conic
oP ون
deportes
© Lead to develope KDOOLEOCE COO GKALLG
© Pride وه اوه له موه CORE
CCBOEDIC SKALLG
# Ore bok «w COODTEXT COR LEPROWWE uerd
CGOBIECT ODOPDER Por CORRICOLOD
صفحه 13:
13
a
۴ درسی امورسش ۹ وس ۹ = LA
الف) مهارتهاى كار أفرينى/بإمهارتهاى آماده سازى براى شروع كار/ج)أشنايى با كار كردهاى كسب و كار
cs
صفحه 14:
eee
لا
الف) مهارتهاى كار آفرينى
use tunay the eutine process oP oreutieg ord
موص 0 busivess:
a) Gotrepreveurid Provesses
b) Gorepreveuridl Pruits/Bekwiors
صفحه 15:
ب)مهارتهای آماده سازی برای شروع کار
صفحه 16:
ااا يي
ج)آشنايى با كار كردهاى كسب و كار
(q) Ouderstords Purdawectd busicess vouwepts thot
Dp ۱ ic.
صفحه 17:
Sh
برخی اقدامات در سوی کارآفرینی دانشگاهی
® توص و تلم © Offer و و workshop
keuds workshop Por Paral
امد سمت ج91 . ۱ سین
5 جاجد وس(
عه سا تم و رونم هم one
LANE SE: research Pelows
@ OPPer sucower courses © Oredte expericatd وا
سح نز ۳۳
صفحه 18:
SS
اگر دانشگاه تهران بخواهد در سوی کار آفرینی دانشگاهی
:عمل كند
(۲ كمه عو لدار يدا كذ حص لت
to votdae wicca sovidl, eovurwir, urd
cuturd developer. Mkis culture oP
صفحه 19:
۹۹۰۰۰۰
"برنامه موفق کار آفرینی داد
برنامه موفق کار آفرینی دانشگاهی باید از ویژگیها ی زیر برخوردار با
Se یر برخوردار باشد
© Leadership
۳۳ i ۲ Creativity ocd
etured barriers ارو
: at 9 میلعت risk-tabicrey
۲ یی
۳" ti-cisriptoray
و ون ۲۱ دم
لجص حصا جرووون 0 3"
صفحه 20:
با SS
نشانگرهای کار آفرینی دانشگاهی
٩ میت لمی عابتا Por euirepremeurvhip ckory ted io he uaversiy مصدصت
(Daa ele Por او رسمه
5
ki every sohvol وت مت سا بو
۱
هه و ات بو ceed regen explo, tobe من 9
cetuorls Por ruined trator ue webring oP pure okey سا .بو
@ Rss enaober of Parly eugayed kr euirepreeurohiy
©. Proyrnue ad kPrmtrukie y suppon okies od Pool) otortory we eres
باس ممصت د ساسا لت
و رات رتست ره ,امود ,0( .00
مهس له سوم باق ما لمحقوصا لحم 49 .40
سحن ی ام من وی ما لت لاهن رف
ام لس .بو
20
صفحه 21:
eee
اصول یادگیری درکار آفرینی دانشگاهی
© Qqnwtedye oad shits (cowpetewes) ore oreded through avira,
cao the fearoer is عصاعه جه
® Gtudedt, os Reda fearaer, hos o holstic retaicoship with
امجح نمی ال
© Gtudeot kes o holistic neloticaskip wits kico/kersel® ood مه حالص
یراق us oo untor is!
- Ooicue
- Pree, oreuive ced capuble oP tokiec nespoosibiliy oP his/her pu
موه ها له لت
صفحه 22:
مثالی از کار آفرینی دانشگاهی در کشورهای
دیگر:امریکا
= In the United States, over 125
engineering colleges are now offering
programs which prepare and
motivate engineering students to
create new businesses. These
programs have been received
enthusiastically by students.
صفحه 23:
تال *
دلنشگام تهرلنب 4 عنواننمادآموزش عالیلیرنباید * 9
پیشقراوللشاعه تفکر کار آفرینیدر کلیه سطوح
نظام آموزشیی اد
ذلتنا یافته از ستیی خش»کیتولند که شود**
توي خش نابرليندانشكام تسهرانلبتدا بايد تفگ
کار آفرینیرا دردانشکم ه و گروم هاوآموزشىخود
عملیسازد تا سرمشقدیگی دانشگاههایک شور گردد