کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

کارآفرینی در عرصه فناوری اطلاعات

kar_afarini_dar_arse_fanavari_etelaat

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارآفرینی در عرصه فناوری اطلاعات”

کارآفرینی در عرصه فناوری اطلاعات

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: 2ارائه : علي بهرامي زاده معاون دفتر فناوري اطلاعات استانداري خراسان رضوي مدرس كارآفريني دانشگاه جامع علمي و كاربرديدوره تربيت مربي كارآفريني جهاد دانشگاهي مشهدتيرماه 89

اسلاید 3: 3يادآوري : كارآفريني: راه اندازي سازمان هاي جديد و به ويژه كسب و كارهاي جديدي كه فرصت ها را شناسايي نمايد. نقش كارآفريني: ايجاد حس مأموريت مشتري – چشم انداز نوآوري با سرعت بالا رفتار- خلاقيت

اسلاید 4: 4يادآوري : شخصيت كارآفرينانه : * انتظار زياد داشتن * ايجاد بالاترين استانداردها * به كارگيري بهترين فناوري * استفاده از تجربه

اسلاید 5: 5يادآوري : * مفهوم جديد- بيان با ارزش زياد- خوشايند * فناوري جديد * بازار هدف- رقابت محدود- موقعيت مناسب شفاف * هدايت و رهبري خريداران بالقوه * مهارت اصلي * صرفه جويي اقتصادي * توانايي بهره برداري * توانايي طراحي و نوآوري * نمونه ويژه كسب و كار

اسلاید 6: 6يادآوري : ايجاد وضعيت بازارها : * قدم اول: نقشه فعلي بازار- جمعيت هدف – نياز مشتريان * قدم دوم: ارائه راه حل- منافع مشتريان- اثبات * قدم سوم: تحليل رقابتي – مزيت رقابتي * قدم چهارم: بازار رقابتي – بيان وضعيت حركت از اقيانوس قرمز به اقيانوس آبي

اسلاید 7: 7 قديم: دانايي افزايش اطلاعات جديد: دانايي افزايش كارآفريني

اسلاید 8: 8انقلاب هاي عصر اطلاعات : * ديجيتال * ژنتيك * الكترونيك * كارآفريني و ... ويژگي هاي انقلاب كارآفريني : * اقتصاد جديد * منابع انساني * قدرت فكر و ...

اسلاید 9: 9سهم موضوعات مختلف در اينترنت : * تجاري 3/82 درصد * علمي 6 درصد * دولت ها 2/1 درصد * بهداشتي 4/2 درصد * اجتماعي 4/1 درصد

اسلاید 10: 10حيطه هاي كسب و كار : 1- توليد 2- خدمات 3- بازرگاني 4- ICT

اسلاید 11: 11اصول كسب و كار : * نگاه كسب و كارانه * آشنايي با محصول * آشنايي با صاحبان مشاغل * مهارت هاي كسب و كار

اسلاید 12: 12مهارت هاي كسب و كار : 1- زبان انگليسي 2- ICT 3- مديريت 4- نگرش اقتصادي 5- بازاريابي

اسلاید 13: 13مؤلفه هاي انسان متفاوت : خلاقيت هوش دانش EQ و IQ مهارت

اسلاید 14: 14مجموعه مهارتها و نگرش مديريتيمهارتهاي ادراكيمهارتهاي انسانيمهارتهاي فنيمالي و حسابداري بازرگاني و بازاريابيمنابع انساني توليد كنترل پروژهمالي و حسابداري بازرگاني و بازاريابيمنابع انساني توليد كنترل پروژهمالي و حسابداري بازرگاني و بازاريابيمنابع انساني توليد كنترل پروژه

اسلاید 15: 15در نتيجهشايستگيتخصصتحصيلاتآموزشمهارتتجربهتعهد

اسلاید 16: 16 مرحوم دكتر عظيمي: * توسعه يافتگي كار كم و بازدهي زياد * توسعه نيافتگي كار زياد با بازدهي كم * اتلاف هر فعاليتي كه انجام مي شود و موجب ارزش افزوده نمي شود.

اسلاید 17: 17سوالكجاست كه مهارت داريم ولي علاقه نداريم؟ ...

اسلاید 18: 18 42% فارغ التحصيلان دانشگاهي در ايران خواهان شغل ثابت اداري هستند.

اسلاید 19: 19*كشاورزي 4 تا 12درصد * صنعت 10 تا 20 درصد * فناوري پيش رفته40 درصد * سياسي 100 درصد * مواد مخدر300درصد * نظامي 50 درصد * تحقيق و توسعه300 درصد درصد نرخ بازگشت سرمايه:

اسلاید 20: 20نداشتن تخصص نداشتن اتومبيل نداشتن تجربه و اطلاعات كف بازار عدم اطلاع از كوچه پس كوچه ها نداشتن انگيزه پيشرفت نداشتن باطري نداشتن ايده نداشتن نقشه راه و مسير نداشتن BP و تحقيقات بازارنداشتن مقصد نداشتن سرمايه نداشتن بنزين نداشتن توان مديريت نداشتن تمرين رانندگي نداشتن اطلاع از قوانيننداشتن قوانين و علائم راهنمايي و رانندگي نداشتن اعتماد به نفسنداشتن گواهينامهموانع فردي كارآفريني

اسلاید 21: 21فناوري در كسب و كار : Technology * پيش بيني بروز پيشرفت در فناوري دشوار است. با وجود اين كارآفرين بايد به توسعه بالقوه فناوري توجه داشته باشد و اطلاعات لازم را از منابعي كه با صنايع عمده يا دولت در تماس اند جمع آوري كند.

اسلاید 22: 2222مدل کسب و کارتشخيص تقسيم بازارشرح ارزش محصول يا خدمات طرح ريزي شدهتمرکز بر ويژگيهاي کليدي محصول يا خدمات طرح ريزي شدهشرح پيوسته ارزش براي ارايه به محصول يا خدماتايجاد روش توجه داشتنتاسيس شبکه ارزش مورد نياز براي پايداري اين مدل

اسلاید 23: 2323Model viewساختار هزينهپيشنهادروابط مشتريشبکه هاي توزيعجريانهاي درآمدشبکه شرکاتقسيم مشترياننتايج کليدي جهت راه حلمهارتفعاليتهامنابع

اسلاید 24: 2424بررسي مدل کسب و کاربر اساس شناسايي نقاط قوت و ضعففرصتهايي براي اصلاحمناسب براي ايجاد کسب و کاربهره برداري بالقوه از فرصتهاي کسب و کار

اسلاید 25: 2525نمونه هاي کسب و کارتوليد جهت سفارش Iran Khodroمشتري مداري از طريق سفارشDell، Boeingتوليد سفارشي Shipsخدمات سفارشي Accentureمحصول اختصاصي Nokiaتوليد قراردادي Flextronicsصدور پروانهSyntexفرانشيز (امتياز فروش)Virginتوليد انبوده (with SCM) Smith Klein Beechamتوليد کننده ترکيبي Packard Electric، Boschطراحي و ساخت محصول کامل Volkswagen، Bugaciaپشتيباني Walsh Western، DHLجستجوبراي سفارش Fraunhofer

اسلاید 26: 2626مدل کسب و کار – نرم افزارنرم افزارها به شرکتهاي که مشترياني دارند و عمل بازاريابي را در بازار انبوه انجام مي دهندنمونه اي براي فروش و نصب سامانه نرم افزار طراحي شده که با سامانه ساير بنگاهها نصب بوده و عمليات بازار يابي را پشتيباني مي کند، درآمد آن از طريق حق مجوز و پشتيباني سالانه مي باشد.نمونه جديد براي فروش خدمات حمايتي بازاريابي استفاده از نرم افزار براي خدمات رساني (نمونه saas)، ايجاد مهارت بازار يابي حرفه اي در خصوص توسعه عمليات بازاريابي است، درآمد نسبتي از افزايش درآمد ايجاد شده مي باشد.

اسلاید 27: 27فرآيند برنامه استراتژيك فناوري اطلاعات و ارتباطات در اين سازمان شامل مراحل زير است: 1- تعريف چشم انداز و مأموريت و اهداف فناوري اطلاعات و ارتباطات در سازمان 2- شناخت و بررسي وضعيت موجود تكنولوژي اطلاعات در سازمان با ديدگاه ماكرو از جنبه استراتژيك و از نظر معماريهاي زيرساختي شامل وضعيت موجود 3- بررسي محيطي و تدوين نيازها 4- تحليل نيازها و استخراج نيازهاي كليدي 5- مطالعه، تعريف و توسعه يك ديدگاه استراتژيك اطلاعات براي سازمان 6- تجريه و تحليل SWOT 7- خروجي راهبردي 8- برنامه ها و پروژه هاي مرتبط با راهبردها

اسلاید 28: 28شناخت و بررسي وضعيت موجود تكنولوژي اطلاعات در سازمان با ديدگاه ماكرو از جنبه استراتژيك و از نظر معماريهاي زيرساختي شامل وضعيت موجود: *تخصيص منابع مالي، انساني و سازماني * سطح گردش اطلاعاتي و اطلاع رساني و دستيابي به تكنولوژي اطلاعات * پلاتفرمها * شبكه هاي محلي و غيره محلي (راه دور) * اينترنت، اينترانت و اكسترانت * ذخاير داده ها و بازسازي داده ها

اسلاید 29: 29* ايمني و دستيابي داده ها و منابع اطلاعاتي * يكپارچگي سيستم ها * محيطهاي توسعه نرم افزار، ساختارهاي نرم افزاري، زبانهاي برنامه نويسي و پايگاه هاي داده * اتوماسيون سيستمهاي عملياتي كه بر روسي سيستم هاي اطلاعاتي سازمان تأثير مستقيم دارند. * سيستم هاي جنبي ICT از قبيل سيستم هاي صوتي، تصويري و ايمني كه بر عملكرد سيستمهاي اطلاعاتي سازمان تأثير مستقيم دارند. * سازماندهي و ساختار تشكيلاتي بخش تكنولوژي اطلاعات * رئوس برنامه استراتژيك و اهداف سازمان در حوزه هاي غير از تكنولوژي اطلاعات

اسلاید 30: 30چهار حوزه و نه زيرحوزه مدل هاي كسب و كار « استورولدر»چهار حوزه و نه زيرحوزه مدل هاي كسب و كار « استورولدر»چهار حوزه و نه زيرحوزه مدل هاي كسب و كار « استورولدر»حوزهزيرحوزهشرحمحصولارزش ارائه شدهكالاها و سرويس هايي هستند كه براي مشتريان، ارزش محسوب مي شوند.اينترفيس مشتريمشتري هدفكساني هستند كه شركت مي خواهد ارزش را به آنها ارائه دهد.اينترفيس مشتريكانال توزيعوسايل برقراري ارتباط با مشتريان هستند.اينترفيس مشتريروابطبه تشريح لينك ميان كمپاني و شركت مي پردازد.مديريت زيرساختارپيكربندي ارزشبه تشريح هماهنگي فعاليت ها و منابع مورد نياز براي ايجاد ارزش مي پردازد.مديريت زيرساختارقابليت و تواناييتوانايي اجراي يك الگوي قابل تكرار از اعمال مورد نياز براي ايجاد ارزش مورد نظر براي مشتريانمديريت زيرساختارهمكاريتوافق در خصوص همكاري ارادي با ساير كمپاني ها براي ايجاد ارزشجنبه هاي مالي ساختار هزينهنشان دهنده پول مورد نياز براي همه وسايل بكار رفته در مدل كسب و كارجنبه هاي مالي مدل درآمدتشريح به دست آوردن پول از طريق مجموعه اي از جريان هاي درآمد

اسلاید 31: 31اجزاء مدل كسب و كار از ديدگاه « آفوا» و « توكي »اجزاء مدل كسب و كار از ديدگاه « آفوا» و « توكي »اجزاءسوالاتي كه مدل كسب و كار بايد به آنها پاسخ دهد؟ارزش مشتريهر شركت بايد تعيين كند كه آيا قصد دارد ارزش متمايز را ارائه نمايد و يا اينكه قصد دارد ارزش مورد نظرش را با قيمت پايين تر از رقبا ارائه نمايد.محدودههر شركت بايد مشترياني كه مي خواهد ارزش مورد نظرش را به آنها ارائه نمايد و طيف محصولاتي كه قرار است اين ارزش در قابل آنها به مشتريان ارائه شود را شناسايي نمايد.قيمت گذاريمنظور از قيمت گذاري ، مبلغ هزينه اي است كه شركت بابت ارائه ارزش دريافت مي نمايد.منبع درآمدهر شركت بايد بتواند منابع ، افراد پرداخت كننده و زمان ارائه منابع درآمدش را تعيين نمايد. آن بايد قادر به شناسايي حاشيه هاي سود و محرك هاي آن نيز باشد.فعاليت هاي مرتبطفعاليت هاي متصل به فعاليت هاي مورد نياز براي ارائه ارزش ، اطلاق مي شود.پياده سازيهر كمپاني بايد با هماهنگ نمودن ساختار سازماني، كاركنان، سيستم ها و محيطش امكان انجام فعاليت هاي مربوطه را به بهترين حالت ممكن فراهم سازد.قابليت هاشركت بايد توانمندي هايش را بشناسد و در صورت هر گونه كم و كاستي به دنبال پركردن شكاف هاي مربوطه نيز باشد. هر شركت بايد بتواند قابليت ها و توانايي هايش را از ديگران متمايز نموده و از اين طريق ارزشي به مشتريانش ارائه نمايد كه تقليد آن براي رقبايش مشكل/ غيرممكن شود.

اسلاید 32: 32اجزاء مدل كسب و كار از ديدگاه « الت و زيمرمن» « الت و زيمرمن» ، عناصر ( اجزاء) متشكله مدل كسب و كار را شامل 6 عنصر مأموريت، ساختار، فرآيندها، درآمدها، و مسائل قانوني و تكنولوژي مي دانند.

اسلاید 33: 33اجزاء مدل كسب و كار از ديدگاه « استهلر» رويكرد « استهلر» ، در مورد مدل كسب و كار، نيز شبيه «تايمرز» ، رويكردي متمركز بر شبكه مي باشد، در ضمن او از چارچوب مدل كسب و كارش، يك مدل بازاريابي ارائه مي نمايد. به نظر او مدل كسب و كار شامل چهار عنصر به شرح ارزش قابل ارائه، كالا/ سرويس ، معماري ، مدل درآمد مي باشد.

اسلاید 34: 34كاربردهاي مدل هاي كسب و كار براي شركت ها مدل هاي كسب و كار كاربردهاي متفاوتي براي يك كسب و كار مي توانند داشته باشند كه اين كاربردها توسط صاحب نظران تعريف و دسته بندي شده اند. مهمترين كاربرد مدل كسب و كار از ديدگاه صاحب نظران عبارتند از: 1- درك و فهم مشترك از منطق كسب و كار 2- فراهم كردن امكان تجزيه و تحليل منطق كسب و كار با استفاده از مدل 3- اداره نمودن كسب و كار شركت 4-چشم اندازي روشن 5- فراهم نمودن امكان ثبت تجاري

اسلاید 35: 35مدل كسب و كار فابرطراحي مالي طراحي سازماني طراحي تكنولوژي طراحي سرويس

اسلاید 36: 36طراحي مدل كسب و كار بر اساس روش MAPIT MAPIT چارچوبي براي طراحي مدل كسب و كار است كه توسط « متلي و پدرسون» به منظور درك شرايط ساختاري ، استراتژي ها، نقش و وظايف ارائه شده است. شرايط ساختاري نيز به نوبه خود تعيين كننده نوع مدل يكپارچگي مي باشند. MAPIT شامل 5 بعد به شرح زير مي باشد: 1- بازار ( بالادستي و پايين دستي) 2- عوامل 3- محصول 4- نفوذ 5- معاملات

اسلاید 37: 37مدل درآمد هر كسب و كار متحمل هزينه هاي مختلف براي ارائه خدمت مي باشد. براي تأمين اين هزينه ها و نيز كسب درآمد، كسب و كارها از مدل (هاي) درآمد مناسب براي خود استفاده مي كنند. در مرحله طراحي بنيانگذار كسب و كار بايد مدل مناسب درآمدي را براي خود انتخاب كرده و برنامه مالي مناسبي براي كسب و كار خود ايجاد نمايد. برخي از مدلهاي كسب درآمد در حوزه كسب و كارهاي مبتني بر فناوري اطلاعات عبارتند از: * درآمد ناشي از ارائه خدمت * درآمد ناشي از حق عضويت * درآمد ناشي از تبليغات * درآمد ناشي از اعتبارات استفاده نشده توسط مشتريان * درآمد ناشي از افزايش قيمت سهام شركت * درآمد ناشي از فروش اطلاعات به دست آمده * درآمد ناشي از ايجاد شهرت و اعتبار

اسلاید 38: 38مراحل نوشتن e-Business Plan براي ايجاد يك كسب و كار اينترنتي بايد نكته مهمي را همواره به خاطر داشته باشيد: « هيچگاه بدون داشتن يك برنامه دقيق و از پيش تعيين شده شروع به ايجاد يك كسب و كار اينترنتي نكنيد!». اين برنامه كه همان « طرح توجيهي كسب و كار اينترنتي» ناميده مي شود نقشه يا طرحي است كه قبل از شروع كسب و كار اينترنتي بايد داشته باشيد و شامل تجزيه و تحليل هاي اوليه شما در مورد مسائل مختلف مرتبط با كسب و كارتان از ابتدا تا انتها است.

اسلاید 39: 39مراحل نوشتن e-Business Plan قبل از ايجاد يك كسب و كار اينترنتي بايد پنج مرحله اساسي را در طرح توجيهي خود مشخص كنيد. مجموع اين پنج فاز، طرح توجيهي كسب و كار شما را تشكيل مي دهد. براي موفقيت در كسب و كار اينترنتي خود، قبل از شروع بايد اين مراحل را حتماً انجام دهيد تا علاوه بر داشتن يك ديد كلي نسبت به كسب و كارتان روند حركت آن را نيز از پيش مدنظر داشته باشيد. اين مراحل عبارتند از: 1- آناليز فرصت 2- ايجاد وب سايت 3- برنامه بازاريابي الكترونيكي 4- اجرا 5- توسعه/ تجارت الكترونيكي

اسلاید 40: 40طراحي پيكره ارزش آفريني كسب و كار هر كسب و كار در حوزه فناوري اطلاعات بر اساس يك مدل خاص طراحي مي شود كه همانطور كه ذكر شد در قلب آن پيكره ارزش آفريني وجود دارد. پيكره ارزش آفريني بايد تشريح كننده چگونگي ايجاد ارزش با استفاده از منابع در دسترس و تأمين شده از تأمين كنندگان باشد. با توجه به آناليزهاي رقبا كه در بخش قبل مطرح شد، كارآفرين به جستجوي روش هايي است كه بتواند او را متمايز از ساير كسب و كارهاي موجود كند و با اين تمايز بتواند خود را در بازار مطرح كند. استراتژي هاي كارآفرين در طراحي كسب و كار، بر اساس استراتژي هايي است كه به صورت كلي در ذهن او وجود دارد.

اسلاید 41: 41به عنوان مثال سايت google كه با رويكرد تمايز نسبت به رقباي موجود وارد بازر كسب و كار شد، خدمات خود و پيكره ارزش آفريني خود را بر اين اساس طراحي كرد. تا پيش از آن ساير كسب و كارهاي موجود در زمينه هاي موتورهاي جستجو با بر اساس مدل كسب و كار hub و يا با رويكرد تمركز بر حوزه خاص طراحي شده بودند. به عنوان مثال yahoo خود را مركز دسترسي به كليه اطلاعات موجود در web معرفي كرده بود كه هر فردي مي توانست كليه اطلاعات مورد نياز خود را از آن دريافت كند. اما برخي از كسب و كارهاي در زمينه موتور جستجو رويكرد خود را تمركز بر حوزه خاصي از منابع اطلاعاتي موجود در به عنوان مثال مقاله هاي علمي قرار داده بودند.

اسلاید 42: 42سايت google استراتژي خود را مبناي تمايز ( و نه تمركز) از بقيه قرار داده بود و بر اين اساس پيكره ارزش آفريني خود را متمايز از سايرين طراحي كرده بود. اگر yahoo در رتبه بندي خروجي هاي جستجوي خود را از معياري مانند درآمد ناشي از تبليغات استفاده مي كرد، google در جستجوي خود به جاي اين معيار، از معيار ميزان ارتباط ساير سايتها به سايت مورد نظر استفاده كرده بود . اين تغيير در پيكره ارزش آفريني سبب شد تا google متمايز از yahoo وارد بازار شود و در زمان كوتاهي بر رقباي خود فائق آيد.

اسلاید 43: 43پيكره ارزش آفريني google به عنوان مثال و به طور مختصر به شرح زير مي باشد: سايت google روزانه به جستجوي صفحات موجود در web پرداخته و محتويات آنها را در بانكهاي اطلاعاتي خود به فروش مي رساند. ( تأمين كنندگان منابع مورد نياز براي گوگل كليه كسب و كارها، افراد، سازمان ها و موسساتي هستند كه در فضاي web به فعاليت مشغول بوده و اطلاعات خود را در پايگاه اينترنتي خود قرار مي دهند. گوگل يك نسخه كپي از اين اطلاعات تهيه كرده و در بانك اطلاعاتي خود قرار مي دهد و زماني كه مشتري براي جستجوي عبارتي خاص به گوگل مراجعه مي كند، گوگل بعد از جستجوي آن عبارت-كه با روش مخصوصي انجام مي شود- نتايج جستجو را مرتب نموده و در اختيار مشتري قرار مي دهد.

اسلاید 44: 44گوگل مختصري از هر متن را در اختيار مشتري قرار داده و دو پيوند را نيز به مشتري پيشنهاد مي دهد. يكي پيوند به محل اصلي آن صفحه اينترنتي و ديگري پيوند به محل آن صفحه در حافظه گوگل) اين پيكره ارزش آفريني گوگل است كه تا حد بسيار مشابه با yahoo مي باشد. اما اگر دقت شود تمايز آن با yahoo در چگونگي مرتب سازي نتايج جستجو مي باشد.

اسلاید 45: 45هر كسب و كاري كه در حوزه فناوري اطلاعات ايجاد مي شود بايد پيكره ارزش آفريني مشخص داشته باشد تا بتواند بر اساس آن به فعاليت بپردازد. خلاقيت و نوآوري مي تواند در اين مرحله كمك بسيار شايان توجهي به بنيان گذار كسب و كار نمايد.

اسلاید 46: 46 ايده مهندسي ايراني براي بزرگترين حراجي اينترنت(eBay)

اسلاید 47: 47 ده سال پيش يك مهندس نرم افزار فرانسوي ايراني تبار كه ساكن كاليفرنيا در آمريكا بود، در اوقات فراغت كار روزمره اش سيستم نويني را براي داد و ستد اينترنتي به راه انداخت. پي ير اميديار تنها 28 سال داشت كه در خلال يك تعطيلي طولاني آخر هفته برنامه اوليه سيستمي را نوشت كه به حراجي eBay تبديل شد. اما هنگام راه اندازي آن سايت در چهارم دسامبر 1995 چنين نامي بر آن نهاده نشد. بلكه با نام بي پيرايه تر « شبكه حراج (Auction Web)» شناخته مي شد. روز افتتاحيه چندان موفقيت آميز نبود. در حقيقت اين سايت در 24 ساعت اول حياتش هيچ بازديد كننده اي را جذب نكرد. اما ظرف چند هفته دهها قطعه براي فروش در آن عرضه شد، از جمله انباري كه در آيداهو و يك اتومبيل رولزرويس مدل 1937 .

اسلاید 48: 48 تا آخر سال 1995 چندين هزار حراج برگزار شد و بيش از صد هزار پيشنهاد قيمت از راه رسيد. اكنون eBay در 34 كشور دنيا 157 ميليون نفر كاربر دارد و انتظار مي رود امسال سود ساليانه آن به يك ميليارد دلار برسد. چارلز آبرامز، مدير پژوهش در موسسه گارتنر مي گويد: « اين سايت يقيناً فرزند خلف عصر رونق شركتهاي اينترنتي است». درباره روزهاي آغازين فعاليت « شبكه حراج» كه در سال 1997 به eBay تغيير نام يافت، بنا به يك افسانه، اين سايت به آن دليل پديد آمد كه نامزد آقاي اميديار، پم وسلي، مي خواست با كساني كه در سرگرمي وي در مورد مبادله بسته هاي شكلات شركت Pez سهيم هستند، در ارتباط باشد.

اسلاید 49: 49اين افسانه محصول مجريان روابط عمومي است ولي اين مساله واقعيت دارد كه اولين جنس فروخته شده در اين سايت، جهت نماي ليزري شكسته آقاي اميديار بود كه با وجود اين كه اساسا بي ارزش بود، ولي 14 دلار فروخته شد. بعد از اين شروع حقير، تحولات بزرگ يكي پس از ديگري از راه رسيد: اين سايت در فوريه 1996 براي اولين بار از كاربران درصدي از حراجها را مطالبه كرد و به كسب و كاري واقعي تبديل شد. همچنين يك سيستم بازخورد ارايه شد تا خريداران و فروشندگان بتوانند به يكديگر رتبه بدهند. در ژوئن 1996 درآمد ماهيانه اين سايت به ده هزار دلار رسيد و باعث شد آقاي اميد يار كارش را رها كند و تمام وقتش را صرف اين پروژه كند.

اسلاید 50: 50در سال 1997 اين سايت كه به تازگي eBay ناميده مي شد، يك ميليونمين حراج خود را براي فروش يك اسباب بازي ساخته شده بر اساس شخصيتي كارتوني برگزار كرد. مگ وايتمن در سال 1998 به عنوان مدير اجرايي به اين شركت پيوست. چندي بعد در همان سال اين شركت با يك ميليون كاربر ثبت نام شده، سهامي عام شد. در سال 1999 eBay در بريتانيا و آلمان سايت محلي داير كرد و توانست بر نقص فني بزرگي كه اين سايت را براي 22 ساعت تعطيل كرده بود، فايق آيد. در سال 2001 اين شركت از Amazon به عنوان پر بيننده ترين سايت تجارت الكترونيكي سبقت گرفت و يك سال بعد سرويس PayPal را كه مخصوص پرداخت پول از طريق اينترنت است، خريد. اما در ژاپن با مانع بزرگي مواجه شد و بعد از واگذاري عرضه رقابت به ياهو از آن بازار خارج شد.

اسلاید 51: 51چارلز آبرامز، از موسسه گارتنر عقيده دارد « دستاورد eBay توانبخشي به مصرف كنندگان و در وهله بعد كسب و كارهاست تا بتوانند در بازاري جهاني به شيوه هايي بي سابقه به رقابت بپردازند.» وي گفته است « اگز 15 سال پيش مي خواستم يك پلاك كمياب خودرو را بفروشم، ناچار بودم به عتيقه فروشي محل بروم و خدا خدا كنم كه بخشي از ارزش آن را به من بدهند. آن موقع بازاري انبودته فرارويم باز نبود.» اما آقاي آبرامز عقيده دارد ديدگاه غالب قديمي درباره eBay به عنوان پاتوقي براي افراد مايل به فروش اشياي كلكسيوني به سرعت منسوخ مي شود، هر چند كه اين شركت هنوز به روحيه اجتماع پرور خود مباهات مي كند.

اسلاید 52: 52وي استدلال مي كند كه گام بعدي براي eBay اين است كه به بازاري براي كسب و كار شركتها تبديل شود و محملي را براي عرضه و خريد كلان كالا فراهم آورد. ريچارد آمبروس، سخنگوي اين سايت تأييد مي كند كه شركتش مي خواهد به كاربران اين امكان را بدهدكه تا بتوانند فلّه اي معامله كنند. وي گفته است : « اگر مي خواهيد مثلا50 هزار كيسه يا 25 هزار آجر را بفروشيد، مي توانيد اين كار را در سايت ما انجام دهيد، ولي تجربه جالبي نخواهد شد. ما در چند سال اينده عمده فروشي را در اين سايت آسان تر خواهيم كرد.»

اسلاید 53: 53 شركت DELL

اسلاید 54: 54شركت DELL يكي از موفقترين شركت هاي موجود در زمينه تجارت الكترونيكي است. Dell يكي از صدها شركتي است كه كامپيوترهاي شخصي توليدي خود را در اختيار مشتريان حقيقي و يا حقوقي قرار مي دهد. فعاليت اقتصادي Dell با درج آگهي در پشت جلد مجلات كامپيوتري و فروش كامپيوتر از طريق تلفن آغاز شد. امروزه حضور شركت Dell در عرصه تجارت الكترونيكي به سرعت متداول و عمومي شده است.

اسلاید 55: 55شركت فوق، قادر به ارائه كالاهاي بيشماري از طريق وب شده است. بر اساس آمارهاي موجود، فروش روزانه Dell، چهارده ميليون دلار بوده و تقريبا 25 درصد فروش اين شركت از طريق وب انجام مي گيرد. شركت Dell قبل از استفاده از تجارب الكترونيكي، اكثر سفارشات خود را از طريق تلفن اخذ و با استفاده از پست، آنها را براي خريداران خود، ارسال مي كرد. با توجه به فروش 25 درصدي شركت فوق از طريق وب مي توان به جايگاه و اهميت موضوع تجارت الكترونيكي بيش از گذشته واقف گرديد. در اين راستا مي توان به موارد زير اشاره كرد:

اسلاید 56: 56- در صورتيكه شركت Dell توانسته باشد، ميزان فروش از طريق تلفن را 25 درصد كاهش و 25 درصد به ميزان فروش خود از طريق وب بيفزايد، دليل روشن و قاطعي براي وجود مزاياي تجارت الكترونيكي وجود نداد؟ Dell صرفاً كامپيوتر عرضه مي نمايد. درصورتيكه مديريت فروش از طريق وب هزينه هاي كمتري را به يك سازمان تحميل نمايد و يا افراديكه از طريق وب كالاي خود را خريداري مي نمايند، اقدام به خريد تجهيزات كمكي ديگري نمايند و يا اگر هزينه هاي عمليات فروش از طريق وب به مراتب كمتر شده و يا اگر ارائه كالا بر روي وب باعث افزايش خريداران و حجم عمليات فروش گردد، استفاده از تجارب الكترونيكي براي شركت Dell مقرون به صرفه و توام با افزايش بهره وري بوده است.

اسلاید 57: 57- در رابطه با فروش عقيده اي وجود دارد كه: زمانيكه يك مشتري كار خود را با يك فروشنده آغاز مي نمايد. نگهداري آن مشتري براي فروشنده به مراتب راحت تر از جذب مشتريان جديد است. بنابراين در صورتيكه تصميم به ايجاد يك وب سايت زودتر اتخاذ گردد، نسبت به ساير فروشندگان كه بعداً تصميم فوق را اتخاذ خواهند كرد، پيشقدم خواهيد بود. شركت Dell سابت خود را خيلي زودتر طراحي و پياده سازي نموده و از اين طريق از ساير رقباي خود پيشي گرفته است. عوامل سه گانه فوق، دلايل عمده به سمت استفاده از تجارت الكترونيكي است.

اسلاید 58: 58با تشكر فراوان

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید