کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

کارآفرینی دیجیتال تجارت الکترونیک با رویکرد کسب و کار اینترنتی

kar_afarini_digital_tejarate_electeronic_ba_roykarde_kasbo_kare_interneti

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارآفرینی دیجیتال تجارت الکترونیک با رویکرد کسب و کار اینترنتی”

کارآفرینی دیجیتال تجارت الکترونیک با رویکرد کسب و کار اینترنتی

اسلاید 1: 1

اسلاید 2: 2کارآفرینی دیجیتالتجارت الکترونیک با رویکرد کسب و کار اینترنتیارائه از: محمد صادق نیکوخویشرکت ایده پرداز عصرهمدان – خیابان میرزاده عشقی – روبروی تالار حافظ ساختمان سپهر واحد 10www.ip-age.com(8254900-0811)

اسلاید 3: 3اهدافمعرفی تجارت الکترونیک به عنوان ابزار کسب و کار قرنویژگی ها و ضرورتهای تجارت الکترونیکجایگاه ایران و جهان در تجارت الکترونیکزیر ساختهای لازم برای تحقق تجارت الکترونیک در ایراننحوه ورود یک بنگاه به تجارت الکترونیکچند نمونه عملی موفق در تجارت الکترونیک

اسلاید 4: 4مقدمهمدیری که به دانایی ، فکر و اندیشه ، نوآوری و خلاقیت بپردازد مدیر جهان اول استمدیری که فقط به فکر سیستم باشد مدیر جهان دوم استمدیری که فقط از مهارتهای خود استفاده کند مدیر جهان سوم استمدیری که به توانایی های فیزیکی خود می اندیشد مدیر جهان چهارم است

اسلاید 5: 5از دیدگاه سازمانهای خارجیتعريف تجارت الكترونيك از ديدگاه Clarke : هر نوع مبادله اطلاعات مربوط با امور تجاري از طريق ابزار الكترونيكي ، حتي تلفن و فاكس تعريف تجارت الكترونيك از ديدگاه اتحاديه اروپا : هر شكلي از مبادله تجاري كه در آن طرفين ذينفع به جاي تبادلات فيزيكي يا تماس مستقيم فيزيكي ، به صورت الكترونيكي تعامل كنند تعریف تجارت الکترونیک

اسلاید 6: 6از دیدگاه صاحب نظران کشوردکتر محمود زرگرتمام ابعاد و فرآیند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی web انجام دادمهندس مهدی آذر صابریواژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی می نماید که از طریق شبکه های ارتباطی انجام می پذیرد. دکتر علی صنایعیتجارت الکترونیکی یعنی انجام مبادلات تجاری در قالب الکترونیکیحسین احمدیکاربرد تکنولوژی اطلاعات در تجارت مهدی علیپور حافظیتجارت الکترونیک، انجام کلیه فعالیت های تجاری با استفاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری، بویژه اینترنت است.

اسلاید 7: 7مبادله الکترونیکی داده ها ≠ تجارت الکترونیک مبادله الکترونیکی داده انتقال و تبادل داده در راستای تحقق فعالیت های تجاری وبکارگیری پیام های استاندارد شده بین المللی که توسط ابزار الکترونیکی انجام میشود.مانند پست الکترونیک، انتقال الکترونیک پول و... در حالیکه تجارت الکترونیک عبارت از مبادله تجاری بدون استفاده از کاغذ است که در آن از مبادله الکترونیکی داده ها به عنوان یک ابزار استفاده می شود. بعبارت دیگر مبادله الکترونیکی داده ها بعنوان ستون فقرات تجارت الکترونیک عمل می نماید.

اسلاید 8: 8پس به طور کل می توان گفت تجارت الكترونيك اشاره به معاملاتي دارد كه عمدةفرآيند آنها بدون نياز به حضور فيزيكي طرفين آن وصرفاً از طريق شبكه‌هاي ارتباطي (تلفن ، اینترنت و...)كه معمولاً ( نه هميشه ) بخاطر پول انجام مي پذيرد .

اسلاید 9: 9تاريخچه 1955 – 1974 : عصر پردازش الكترونيكي داده‏ها (EDP) بيست ساله نخست عصر ماشينهاي خود پرداز (ATM) و كارتهاي اعتباري 1975 – 1994 : عصر سيستمهاي اطلاعاتي مديريت (MIS) در عصر دوم امكان استفاده از مبادله الكترونيكي داده‏ها (EDI) ، سيستم بانكي بين المللي (Swift) و انتقال وجه الكترونيكي (EFT) فراهم شد . 1995 –2014 : عصر اينترنت (Internet) توسعه اينترنت و كاربردهاي تجاري آن ، باعث تحولي اساسي در اين روند شده است ، به گونه‏اي كه در روند تكاملي تجارت الكترونيك ، مي‏توان ميان تجارت الكترونيكي سنتي و نوع اينترنتي آن تمايز محسوسي قائل شد.

اسلاید 10: 10تجارت الكترونيك و فن آوري اطلاعات E – Commerce & IT) ) فن آوري اطلاعات ، روش كاركرد افراد ، سازمانها ، دولتها و حتي طرز تفكر مردم را تغيير داده است . آموزش ، بهداشت ، صنعت ، تجارت ، بانكداري ، خدمات وحتي اوقات فراغت و سرگرمي‏ها همه تحت الشعاع آثار و تغييرات اين تكنولوژي قرار گرفته‏اند . مشاغل جديدخلاقيتهاي پياپيصنايع نوينتغييرات عمده در زندگينزديكي مردم جهانIT?

اسلاید 11: 11پيشرفتهاي تكنولوژي اطلاعات به حدي گسترده است كه برخي از صاحبنظران آن را با پديده‏هايي چون “ اختراع ماشين بخار “ مترادف دانسته اند . در بعد اقتصادي نيز تجارت الكترونيك نيز به عنوان يكي از قسمتهاي مهم نشأت گرفته از فن آوري اطلاعات است كه پيشرفت آن درسايه پيشرفت فن آوري اطلاعات محقق گشته است .

اسلاید 12: 12 مقایسه تجارت الكترونيك و پیشرفت ITدر جهان در جوامع توسعه يافته حدود 80% شغلهاي جديد به كامپيوتر ، اينترنت و IT وابسته اند نمودار زير : نمودارسهم كشورهاي توسعه يافته در بازار جهاني IT و ICTدر سال 2002

اسلاید 13: 13با توجه به بررسي هاي موسسه تحقيقاتي Forrester و رشد سريع و روز افزون تجارت الكترونيك در كشورهاي پیشرفته لازم است كه كشورهاي در حال توسعه به منظور حضور در بازار رقابت جهاني سريعاً در استراتژيهاي تجاري و بازرگاني خود تجديد نظر اساسي كنند اين موسسه تحقيقاتي اعلام مي كند كه رشد تجارت الكترونيكي از 354 ميليارد دلار در سال 2001 به حدود 10 تريليون در سال 2005 رسیده است .

اسلاید 14: 14همچنين تحقيقات EITO نشان مي دهد كه تجارت از طريق اينترنت در 5 كشور صنعتي اروپا يعني انگلستان ، فرانسه ، آلمان ، التاليا و اسپانيا از 6/171 ميليارد يورو در سال 2001 به 3/1628 ميليارد يورو در سال 2005 رسیده كه از رشد ساليان حدود 77% برخوردار است . اما در خصوص ميزان تجارت الكترونيك در كشورمان، مسعود ميركاظمي،وزير بازرگاني در چهارمين همايش ملي تجارت الكترونيك )3 آذر 86 ( با برآورد ميزان تجارت كشور در بخش الكترونيك به ميزان 100ميليارد تومان اظهار كرده است: تركيب سطوح مختلف تجارت الكترونيك در كشور تا نيمه امسال رقمي معادل 500ميليارد ريال را نشان داده است.

اسلاید 15: 15در حال حاضر بيشترين سهم از مبادلات الكترونيكي در جهان در اختيار كشور آمريكا است. اين كشور با درآمدي در حدود 5/3تريليون دلار در اين زمينه پيشتاز كشورهاي ديگر است.

اسلاید 16: 16حجم تجارت الكترونيكي براي مناطق مختلف جهان به شرح جدول زير است: Forrester 2004 بر مبناي آمار فوق بيش از 95 درصد حجم تجارت الکترونيکي دنيا در سطح کشورهاي توسعه يافته صورت مي گيرد و در اين ميان سهم قاره هايي نظير آفريقا و آمريکاي لاتين مجموعا کمتر از 1 درصد مي باشد.

اسلاید 17: 17رتبه بندی و جایگاه اطلاعاتی ایران در سال 2004 (اربیکام 2005)

اسلاید 18: 18شش شاخص بسترهای تجارت الکترونیک در ایران

اسلاید 19: 19محل مصرف ICT در ایران

اسلاید 20: 20اثرگذاری ICT در بخش عرضه اقتصاد

اسلاید 21: 21بررسی تاثیرات تجارت الترونیک بر بنگاهها در 13 کشور عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه اروپا(2005)افزایش سهم بازارافزایش حجم تولیدانطباق بهتر کالا و خدمات با تقاضاکاهش موجودی انبار یکپارچگی فعالیتها در کل اجزا زنجیره

اسلاید 22: 22تجارت الكترونيكي در برابر تجارت سنتي (Traditional commerce & e - commerce) تكنولوژي اطلاعات به عنوان لبه پيشرو تكنولوژيهاي جديد در سه پارامتر سرعت ، دقت و هزينه فعاليتها مي‏تواند تاثيرگذار باشد تجارت الکترونیک از دیدگاه بازار یعنی، ، همه جاهمه كسهمه وقت

اسلاید 23: 23تكنولوژي اطلاعات مي‏تواند پنج مزيت عمده ايجاد كند: ارزانتر (توليد خروجي‏هاي مشابه با هزينه كمتر ) بيشتر (توليد خروجي‏های بيشتر با همان هزينه )سريعتر (توليد خروجي‏هاي مشابه با همان هزينه در زمان كمتر ) بهتر(توليد خروجي هاي مشابه با همان هزينه و زمان درسطح جهانی )فرصتهای جدیدتر (ايجاد مشاغل جديد براي جايگزيني كسب وكار )

اسلاید 24: 24و به بیان دیگر در زمينه معرفي و تبليغ محصول دچار محدوديتهاي موجود در تبليغات متعارف نبوده و در هر زمان مي‏تواند براي هر گروه خاص مصرف كنندگان تغيير يابد . تجارت الكترونيك ، امكان فروش مستقيم و بدون واسطه محصولات و خدمات جديد را به بازارهاي استراتژي و تازه فراهم مي‏كند . فروش آني و روي خط (online) به مقدار زيادي هزينه هاي فروش و نياز به نيروي انساني را كاهش مي دهد . زمان عرصه كاهش مي يابد و محصولات جديد مي توانند به محض آماده شدن در معرض فروش روي خط قرار گيرند . خدمات پس از فروش به مشتري ميتواند با امكان خبرگيري سريع دو طرف از يكديگر وعرضه انواع خدمات به مشتري تسهيل و تكميل شود . قدرت تجزيه و تحليل كالا افزايش مي‏يابد بطوريكه اطلاعات بدست آمده از مشتريان براي توليد كالا‏هاي جديد يا تغيير در توليدمورد استفاده قرار مي‏گيرد

اسلاید 25: 25نتایج و پیشنهاداتاستفاده از تجارت الکترونیک در زمینه اقتصادی و بازرگانی می تواند بر رونق اقتصادی کشور موثر باشد.لازم است آموزشهای لازم برای گروههای هدف در زمینه تجارت الکترونیک انجام شود تا نفوذ آن میان فعالان اقتصادی گسترش یابد.خصوصی سازی و محدود کردن فعالیت دولت در بخش زیر ساخت به ارتقای زیر ساخت ها در کشور کمک می نماید.استفاده از تجارت الکترونیک در بخش خدمات می تواند آثار آنرا بیشتر نمایان کند.دادههای آماری در زمینه ICT و تجارت الکترونیک جمع آوری و به صورت دوره ای منتشر شود.

اسلاید 26: 26تجارت الکترونیک و اشتغال زاییتجارت الکترونیک به دلایل زیر اشتغال زا میباشدشانسی برای حضور جهانی خواهد بودتجارت الکترونیک امکان خرید را افزایش می دهدامکان افزایش درآمد با مشتریان جدید و کانالهای جدیدتبادل پول از طریق بانکهای الکترونیک صورت می گیرد

اسلاید 27: 27رويکرد به کارآفريني ديجيتاليبايد پذيرفت که کارآفريني ديجيتالي در کشور جوان و مستعد ايران با بيش از دوازده ميليون کاربر اينترنت و هزاران فارغ التحصيل رشته فناوري اطلاعات، مي‌تواند فرصتي براي تحقق آرزوهاي ديجيتالي باشد.کارآفريني ديجيتالي ، يک فرصت ارزشمند براي تقويت و خلق نوآوري‌هاي ديجيتالي و بالندگي و نشاط در جامعه اطلاعاتي ايران است. کارآفريني ديجيتالي را مي‌توان از پنج منظر در جامعه اطلاعاتي ايران مورد بررسي و کاوش قرار داد بانکداري الکترونيک (e-banking) تجارت الکترونيک(e-commerce)روابط عمومي‌الکترونيک(e-public relations)آموزش الکترونيک (e-learning) گردشگري الکترونيک(e-tourism) این امر می تواند زمينه کسب و کار و اشتغال زايي مولد هزاران نيروي مستعد را فراهم کند. که دولت الکترونيک (e-government) بايد، بستر اين فعاليت را فراهم کند. 

اسلاید 28: 28مشخصات یک واحد کسب و کار جدیدیک واحد مجازی است.یک واحد یادگیرنده است.یک واحد مبتنی بر فعالیت در شبکه است.یک واحد با توانمندی کار از راه دور است.یک واحد خلاق و نوآور است.

اسلاید 29: 29مواد لازم برای تجارت الکترونیکآگاه سازیآموزش و تحصیلزیر ساخت ها و دسترسیمسائل قانونی و مقرراتیحمایت از بخش خصوصیدولت الکترونیکبانکداری الکترونیکی

اسلاید 30: 30موارد آموزشی که باید در حوزه تجارت الکترونیک به آن پرداختامنیت:بدون ایجاد بستر امن جابجایی داده و انتقال وجوهات تجارت الکترونیک امکان اجرایی ندارد.

اسلاید 31: 31بانکداری الکترونیکییک نیاز اساسی در تجارت الکترونیکی است.شناخت بانکداری الکترونیکی و استفاده از تمام ظرفیتهای آن نیاز به آموزش دارد

اسلاید 32: 32سیستم گمرک و بیمه OnLine:دغدغه تجار در این دو مورد در تجارت الکترونیکی جدی است.هنوز بسیاری از فعالان تجارت الکترونیک شناخت لازم از این دو مقوله مهم را ندارند.

اسلاید 33: 33تغییر رویه ها و مقررات ملی:آموزش شناخت روابط بین الملل در حوزه تجارت الکترونیک ، نیاز به تغییر تعرفه ها و آمادگی باری ورود به بازارهای بین المللی مجازی را دارد.

اسلاید 34: 34بعضی نیازمندی های تجارت الکترونیکقانون تجارت الکترونیکی:آموزش در این موضوع باید در سطوح مختلف مردم و تجار انجام شود.کارتهای اعتباری:بدون کارت اعتباری امکان انجام معامله در یک سیستم تجارت الکترونیکی کار دشوار می شود.لذا ارایه این خدمات در جامعه امری ضروری است.

اسلاید 35: 35امضای دیجیتال: ابزاری است که احراز هویت طرفین معامله را تعیین مینماید.و برای انجام یک معامله رسمی بین المللی ضروری می باشد.

اسلاید 36: 36طراحی وب گاه (Site)گام نخست برای ورود به تجارت الکترونیکشش دلیل زیر اهمیت وب سایت در تجارت الکترونیک را نشان می دهد:1) وجود وب سايت، اعتبار شما را افزايش مي دهد. وب سايت تائير قوي بر اعتماد مشتري هاي بالقوه دارد. به مردم مي فهماند که شما داراي دانش و به روز هستيد .2) شرکت شما در هر زمان و از هر مکان قابل دسترس است با کليک ساده موس، هر کسي مي تواند در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز به شرکت شما دسترسي داشته باشد.

اسلاید 37: 373) سهولت ارجاع مشتريان جديد به شرکت شما داشتن وب سايت اين امکان را فراهم مي کند که مردم به راحتي سايت شما را به ديگران ارجاع دهند. آدرس وب سايت راحت تر از شماره تلفن به خاطر مي ماند به علاوه دادن راه هاي مختلف تماس با شما به مردم، امکان برقراري تماس را بيشتر مي کند.4) وب سايت يک ابزار قوي فروش استشما يک ويترين دائمي و سهل الوصول که هزينه آن خيلي کمتر از يک فروشگاه آجري است داريد.شما مشتری را براي خريد تحريک مي کنيد سپس از آنها دعوت مي کنيد که با شما تماس بگيرند

اسلاید 38: 385) باعث افزايش ارزش تبليغات شما مي شود مراجعه به وب سايت شما راحت تر از نوشتن نامه يا رفتن به مغازه يا حتي تلفن زدن به شما است داشتن سايت به مردم کمک مي کند که هر زمان که در مورد شما مي شنوند و يا تبليغات شما را مي بينند، به پيام شما عکس العمل نشان دهند. 6) کمک مي کند با مشتريان بالقوه در ارتباط باشيد مردم زيادي وجود دارند که به آنچه شما ارائه مي کنيد علاقمند هستند ولي ممکن است هم اکنون براي خريد آمادگي نداشته باشند. شما بايد با آنها در ارتباط باشيد تا زماني که آنها براي خريد آمادگي يافنتد، با خبر شويد. وب سايت يک روش عالي براي تسهيل اين فرايند است. شما مي توانيد از طريق وب سايت خود آدرس تماس مشتريان بالقوه را جمع آوري کنيد. سپس مي توانيد به تناوب، نامه يا خبرنامه برايشان ارسال کنيد.

اسلاید 39: 39معرفی چند نمونه موفق در تجارت الکترونیک (کسب و کار اینترنتی)نام شرکت ای بای (ebay)زمینه فعالیت حراج اینترنتی ، تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی می باشد.موسس این شرکت فردی ایرانی تباربه نام پیر امیدیار است .درآمد۵.۹۶۹ میلیارد دلار (۲۰۰۶)تعداد کارکنان11،600 نفر (۲۰۰۶)وب‌گاهhttp://www.ebay.comشعارهر چیری که هست شما می توانید در ای بی بیایبد و پیروزمندانه خریداری کنید.منبع: سایت ویکی‌پدیا

اسلاید 40: 40نام شرکت Google :موسس : لري پيج و سرگئي برين دو دانشجوي استنفورد ، اواخر دهه نود ميلادي با سايت جست و جوي خود ، پايگاهي را راه اندازي کردند که ظرف کم تر از يک دهه ، 140 ميليارد دلار ارزش گذاري شد. زمینه فعالیت : اکنون صدها سرويس مختلف را با عالي ترين کارآفريني درون سازماني ، براي صنعتگران و کاربران گوگل فراهم کرده است . نقش اميد کردستاني ، معاون بازرگاني گوگل را نبايد در رشد اين سايت فراموش کرد.کردستاني پايه گذار سيستم ad words گوگل مي باشد که نقش فوق العاده اي در درآمد زايي اين شرکت ايفا کرد.

اسلاید 41: 41کارآفريني ديجيتالي به روش آرشام کوشا شرکتي مانند آرشام کوشا ، يکي از اين شرکتهاي موفق در حوزه کارآفريني ديجيتالي است . مهندس هلالي مديرعامل جوان شرکت آرشام کوشا ، از کارفرينان ديجيتالي موفق ايراني است . شرکت وي اخيرا موفق شد به عنوان برترين صادرکننده نرم افزار کشور انتخاب شود .آرشام کوشا بر اساس قواعد صادراتي کشور ، بيش از 4 ميليون و 190 هزار دلار آمريکا ،  نرم افزار به چند کشور جهان صادر کرده است .شرکت آرشام کوشا با ارائه طرح "ايجاد کسب و کارخانگي گلدوزي و خياطي براي بانوان به صورت توزيع يافته و مبتني بر استفاده از فن آوري اطلاعات" در مسابقه بين المللي eAsia Award 2007 به عنوان نماينده ايران در بخش "تجارت الکترونيکي در بخش خصوصي" شرکت کرد و توانست اولين محموله صادراتي خود را در اين حوزه در اوايل سال 2007 به کشور افغانستان صادر کند.سایت اینترنتی http://www.arshamkoosha.com.

اسلاید 42: 42شرکت پارس انلاين شرکت پارس آنلاين يکي از شرکت هاي ICP کشور به شمار مي رود که در زمينه ارائه سرويس هاي اينترنتي مختلف اعم از IDC  و ADSL شرکتي پيش رو به شمار مي آيد. اين شرکت توانسته است، ظرفيت هاي متنوع و متعدد و گسترده اينترنت را براي طيف گسترده از جامعه کاربران اينترنت ايران فراهم کند. و منجر به تشکيل خرده کسب و کار هاي گسترده در بازار کسب و کار الکترونيکي ايران شود. پارس آنلاين به عنوان يک شرکت کارآفرين ديجيتالي موفق ، برنامه هاي آتي خود را از طريق www.parsonline.com ارائه کرده است که خواندني است .

اسلاید 43: 43شرکت داده پردازان دوران شرکت داده پردازان دوران يکي از موفق ترين شرکت هاي کارآفريني الکترونيکي ايران است. که در زمينه طراحي و توليد نرم افزار و نرم افزارهاي تحت وب ، گام هاي ارزنده اي برداشته است و زمينه اشتغال زايي گروه زيادي از علاقمندان به اشتغال در حوزه آي تي را فراهم کرده است . اين شرکت برنده تنديس بهترين نرم افزار سال 79 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي. و يکي از ده منتخب شرکتهاي نرم افزاري در Cebit2003 مي باشد . نشاني اينترنتي : www.douran.com

اسلاید 44: 44یک نمونه جالب شما در این سایت این امکان را دارید که طرح تی شرت خودتان را خودتان سفارش دهید! نام شرکت : Q – T SHIRTموسس : سید حمید و سید محمد مطهر زمینه فعالیت : چاپ طرح ارسالی شما روی تی شرت با قیمت 000/18 تومانپرداخت حق طراحی به طرحهای ارسال شدهآدرس : www.QTShirt.Com

اسلاید 45: 45کلام آخر کارآفريني ديجيتالي ، راه نجات اشتغال در ايران است . در هيچ روش کاري و در هيچ اقتصادي ، نمي توان به غير از کسب و کار الکترونيکي ، روش جايگزيني بهتر براي اشتغال زايي سريع و درامد بالا با کم ترين ميزان سرمايه گذاري حاصل نمود. نتايج موفقيت هاي کارآفريني ديجيتالي در جهان ، خود نشان گر اهميت فوق العاده کسب و کار ديجيتالي در جهان است . مسئولان نظام مخصوصا معاونت کارآفريني وزارت کار با همکاري مراکز کارآفريني دانشگاه هاي کشور باید زمينه اشتغال زايي در اين حوزه را براي خيل عظيمي از جوانان کشور فراهم کنند.سيستم بانکي و حقوقي کشور نيز بايد با درک سريع تر و بهتر شرايط ، بستر حقوقي و مالي فعاليت هاي کارآفريني ديجيتالي را فراهم کنند. اميدواريم واحد کارآفريني ديجيتالي در دانشگاه هاي کشور در رشته هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات و کامپيوتر ، ارائه و تدريس شود.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید