کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

کارآفرینی و مدیریت دانش

kaarafarini-va-modiriat-danesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارآفرینی و مدیریت دانش”

کارآفرینی و مدیریت دانش

اسلاید 1: بسمه تعالی«مدیریت دانش سازمانی»موضوع تحقیق:کارآفرینی و مدیریت دانش

اسلاید 2:

اسلاید 3: مقـدمهدر گذشته نه چندان دور ، قدرت و مزیت رقابتی یک سازمان یا یک جامعه انسانی ، دسترسی بیشتر به منابع مادی محسوب می شدند؛ اما شرایط به کلی متحول شده و در حال حاضر اصلی ترین مزیت رقابتی برای سازمان ها ، توان آن ها در مدیریت دانش محسوب می شود. عمده ترین سرمایه ی سازمان های تولیدی و خدماتی عصر حاضر دانشی است که به آن دسترسی دارند. مدیریت دانش سبب دستیابی به تجارب ،دانش و مهارت هایی می شود که در مجموع ، توانایی های جدید ، قدرت اجرای عملیات بیشتر ، تشویق خلاقیت و نوآوری ، شیوه به کار بردن بهتر دانش موجود سازمان واستفاده بهتر از دانش در فرآیند تجارت روز به روز را در سازمان ایجاد می کند.

اسلاید 4: چکیـدهکارآفرینی یکی از مولفه های موثر در پیشرفت اقتصادی بوده و مدیریت دانش زیر ساختی ضروری برای بسیاری از فعالیت هاست . تقویت تعاملات کارآفرینی و مدیریت دانش می تواند در ارتقاء کارآفرینی و همچنین گسترش مدیریت دانش بسیار موثر باشد . برخی از دستاوردهای سامانه های یکپارچه مدیریت دانش (مستندسازی تجربیات، نوآوری باز، ایجاد اتاق فکر، ایجاد تقارن اطلاعاتی، ایجاد سازمان یادگیرنده و ...) زیر ساخت های کارآفرینی سازمانی را فراهم می کنند.

اسلاید 5: کارآفرینی فرایندی است که با نگاه فرصت گرایانه آغاز شده و نتیجه آن تولید و عرضه خدمات و محصولات جدید و در نتیجه آن ایجاد اشتغال و رفاه در سطح جامعه و در واقع فرآیند افزایش و ایجاد ارزش می باشد آموزش و تعمیم دانش یکی از جنبه های مهم در گسترش کارآفرینی است. که مورد توجه ویژه ای واقع شده است. با توجه به مطالعات مختلف ثابت شده است که ویژگی های کارآفرینان اغلب اکتسابی است، نه وراثتی.تحقیقات نشان میدهد که کارآفرینی امری آموزش پذیر،تقویت پذیر و پرورش پذیراست.

اسلاید 6: امروزه آموزش کارآفرینی به یکی از مهم ترین و گسترده ترین فعالیت های دانشگاهی تبدیل شده است و نه تنها در دانشگاه بلکه در دروه های مختلف تحصیلی از ابتدایی تا دبیرستان نیز مورد توجه قرار گرفته است.هدف اولیه از توسعه کارآفرینی همانا تربیت افراد متکی به نفس و آگاه به فرصت ها و به طور کلی افرادی است که تمایل بیشتری به راه اندازی کسب و کارهای مستقل دارند.در واقع هدف این بوده تا افراد در طی دوران تحصیل افرادی موسس(Enterprising ) تربیت شوند.

اسلاید 7: تعریف کارآفرینی کارآفرینی، واژه ای است نو که از معنی کلمه اش نمی توان به مفهوم واقعی آن پی برد. این واژه به جای کلمه Entrepreneurship به کار می رود که در اصل از کلمه فرانسوی ENTREPREPRENDER به معنای متعهد شدن نشأت گرفته است. از نظر رابرت رونستات (1984) کارآفرینی روند پویایی در جهت افزایش و ایجاد سرمایه است. این کار توسط کسی انجام میشود که خطر از دست دادن زمان یا فرصت های شغلی دیگر را در جهت ارزش برای یک محصول یا خدمت می پذیرد.

اسلاید 8: رابرت هیسریچ (1985) کارآفرینی فرآیند خلق چیزی نو، با صرف وقت و تلاش بسیار و پذیرش خطرات مالی، روحی و اجتماعی برای به دست آوردن منابع مالی، رضایت شخصی و استقلال است.مک میلان ولو(1988) معتقد است که کارآفرینی یعنی ایجاد شرکت های جدید.جوزف شومپیتر در کتاب «نظریه اقتصاد پویا» اشاره می کند که تعادل پویا از طریق نوآوری و کارآفرینی ایجاد می گردد و اینها مشخصۀ یک اقتصاد سالم هستند.

اسلاید 9: کارآفرین کیست؟کارآفرین کنترل درونی دارد. او برای این که بتواند درست آن چه را که می اندیشد عینیت بخشد و عزم خود را عملی کند باید رئیس و کارفرمای خود باشد.یعنی کارآفرین نیاز به استقلال دارد، خلاق و خطرپذیر است منفعل نیست و برای استقبال از آینده روحیه ای تهاجمی دارد.کارآفرین فردی است که فرصت ها را به حداکثر می رساند و کارآفرینی عامل اصلی ایجاد خلاقیت و نوآوری است که فرآیند ایجاد ارزش از راه تشکیل مجموعه منحصر به فردی از منابع به منظور بهره گیری از این فرصت هاست.مفاهیم خلاقیت، ریسک و نوآوری در کارآفرینی از ضروریاتی است که هم در شروع تولید کالاها و غعالیت های کارآفرینانه و هم در انتقال موفقیت آمیز شرکت به بازارهای جهانی موثرند.افراد خلاق،نوآور و مبتکر به عنوان کارآفرینان منشا تحولات بزرگی در زمینه های صنعتی ، تولیدی و خدماتی شده اند.

اسلاید 10: ویژگی های کارآفرینی از دیدگاه محققانآینده نگر بودن و داشتن چشم اندازمصمم بودنتمرکزانگیزشوقف و از خودگذشتگی

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید