علوم مهندسی معماری و عمران

کاربرد انواع شیشه در پنجره

karborde-anvae-shishe-dar-panjere

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربرد انواع شیشه در پنجره”

کاربرد انواع شیشه در پنجره

اسلاید 1: کاربرد انواع شیشه در پنجره

اسلاید 2: عنوان تحقیق: کاربرد انواع شیشه در پنجرهدرس عناصر جزئیات بناهای تاریخیاستاد : گرداورنده:

اسلاید 3: آشنایی با شیشه:شیشه گری یکی از قدیمی ترین حرفه‌هایی است که بشر بدان اشتغال داشته است. مصری‌ها سازنده اولین اشیای شیشه‌ای بوده‌اند که ظروف بدست آمده از حفاریهای مصر قدمت 5000 ساله دارد. شیشه جسمی سخت است که سختی آن در حدود 8 می‌باشد. در مقابل خط و خش مقاوم بوده و به جز الماس جسمی قادر به ایجاد خراش در سطوح شیشه نمیباشد. جرم مخصوص شیشه 2.5 گرم بر سانتیمتر مکعب بوده و بسیار تُرد و شکننده است. شیشه در مقابل تمام مواد شیمیایی حتی اسیدهای قوی و بازها مقاومت کرده و تحت تاثیر خورندگی واقع نمی‌شود.شیشه از نظر ساختمان مولکولی در حالت جامد آرایش مولکولی نامنظمی دارد. در درجه حرارت‌های بالا ، شیشه مثل هر مایع دیگری رفتار می‌کند. اما با کاهش دما، گرانروی (غلظت و روندگی) آن بطور غیر عادی افزایش می‌یابد و باعث می‌شود مولکول‌ها نتوانند در آرایشی که لازمه کریستال شدن است، قرار گیرند. به این ترتیب شیشه از نظر ساختمان مولکولی مانند مایعات نامنظم است، ولی این ساختمان غیر منظم، دیگر رونده نمیباشد.

اسلاید 4: شیشه جزء لاینفک از مصالح و متریال هایی است که برای ساخت یک بنا مورد استفاده قرار می گیرد. این کالای مصرفی به دلیل قابلیت های فراوانی که در زیبایی بخشی ساختمان ها دارد به یک مصالح اصلی در حوزه معماری تبدیل شده است. در حال حاضر استفاده از شیشه هم در نمای بیرونی و هم در دکوراسیون داخلی مورد توجه سازندگان و طراحان قرار گرفته است، از این رو آشنایی با انواع شیشه ها، قابلیت ها و کاربرد آنها بالاخص در مبحث عایق سازی و کاهش مصرف انرژی ساختمان ها اهمیت ویژه ای دارد. تامین روشنایی و کاهش مصرف انرژی در ساختمان یکی از مباحث مهم در حوزه ساخت و ساز است چنانچه در طول تاریخ اکثر سبک های معماری اصل تامین نور و روشنایی . حفظ شرایط عایق را رعایت کرده اند. استفاده از شیشه در کنار سایر متریال ها نظیر آهن، آلومینیوم و ...ظرافت و زیبایی بی نظیری به تصویر می کشد و نمایی مستحکم و دکوراتیو ایجاد می نماید. این متریال برای ساخت درب، پنجره، پارتیشن ها به صورت بلوک‌ها، نمای ساختمان و … کاربرد دارد و در انواع شیشه های شفاف، مات، رنگی، ساده، دوجداره، سه جداره، ایمنی، سکوریت، جاذب حرارت، نیمه شفاف و … تولید می شود. شیشه به دلیل قابلیت های بسیار بالایی که حوزه معماری و طراحی دارد، کاربرد روز افزونی در صنعت ساختمان سازی پیدا کرده است. از این رو، شناخت انواع شیشه ساختمانی ، قابلیت ها و کاربردهای آن ها می تواند نقش مهمی در استفاده بهینه از این ماده مهم چه در افزایش بهره وری و چه در افزایش زیبایی ساختمان داشته باشد.معیار های انتخاب شیشه های ساختمانی:در بحث انتخاب شیشه های ساختمانی میبایستی معیارهایی از قبیل: استحکام، ایمنی، امنیت، ضریب عایق، رنگ و ... مد نظر قرار گیرد.با توجه به درجه اهمیت هر کدام از موارد فوق شیشه مناسب و مورد نیاز جهت مصرف انتخاب میگردد. در ادامه به برخی از انواع شیشه های ساختمانی پر مصرف اشاره خواهیم کرد.

اسلاید 5: شیشه مسطح یا فلوت (فلت):شیشه تخت که شیشه فلوت یا فلت نیز نامیده می شود از پرمصرف ترین انوع شیشه های تولیدی میباشد. جام این شیشه حداکثر با ابعاد 2440 میلیمتر در 4100 میلمیتر (10 متر مربع) و با ضخامت های بین  ۲ الی ۲۰ میلی متر به بازار عرضه می شود. این شیشه فاقد خمیدگی و موج است و اغلب در صنعت ساختمان و تولید لوازم خانگی (صنایع چوبی)  با ضخامت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این شیشه ها در مقایسه با شیشه کریستال از شفافیت کمتری برخوردار هستند. شیشه فلوت را می توان به صورت خام یا فرآوری شده مورد استفاده قرار داد. این شیشه در برابر عوامل جوی پایدار است و با گذشت زمان کدر نخواهد شد.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید