پزشکی و سلامت دندانپزشکی

کاربرد فناوری نانو در دندان پزشکی

nanotechnology_dar_dandan_pezeshki

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربرد فناوری نانو در دندان پزشکی”

کاربرد فناوری نانو در دندان پزشکی

اسلاید 1: کاربرد فناوری نانو در دندان پزشکی

اسلاید 2: فناوری نانو فناوری نانو واژه ای است کلی که به تمام فناوری های پیشرفته با مقیاس نانو اطلاق می شود. منظور از مقیاس نانو ابعادی در حدود 1nmتا 100nm می باشد.

اسلاید 3: مقدمهفناوری نانو قادر است در دندان پزشکی کمک شایانی نموده و پیشرفت شگرفی را دراین راستا به وجود آورد. با توجه به امکان دستکاری در عمده خواص مواد به کمک فناوری نانو، می توان به ساخت محصولات با کیفیت تر و بهره وری بیشتر امیدوار بود.

اسلاید 4: نانوپودر هیدروکسی آپاتیتکلسیم فسفات ها سازگاری خوبی از خود نشان می دهند و موادی هستند که نزدیکترین شباهت را با بخش معدنی دندان و استخوان دارد. یکی از انواع کلسیم فسفات ها که کاربرد زیادی در ساخت و پوشش دهی کاشتنی ها دارد، هیدروکسی آپاتیت است.

اسلاید 5: تاریخچه نانوپودر هیدروکسی آپاتیت اهمیت و مزایا هیدروکسی آپاتیت نانو ساختار (با ابعاد 300 نانومتر) در سال 2002 میلادی توسط ساریگ و کاهانا مورد توجه قرار گرفت. با قابلیت تف جوشی مناسب تر و چگالی نسبی بالاتری که موجب بهبود چقرمگی شکست و دیگر خواص مکانیکی آن می شود.

اسلاید 6: خمیر دندان های سفید کننده نانویی:خمیردندان های تازه توسعه یافته مبتنی بر نانو هیدروکسی آپاتیت(نانو HA)خمیردندان های کلسیم پر اکساید(نانواکسید)

اسلاید 7: خمیردندان های تازه توسعه یافته مبتنی بر نانو هیدروکسی آپاتیت(نانو HA) سطح ویژه بالاتری نسبت به هیدروکسی آپاتیت با ابعاد میکرو و در نتیجه پتانسیل بالاتری برای جرم زدایی داردپر کردن تخلخل های سطح دندان و امکان کاهش تیرگی دندان ها

اسلاید 8: خمیردندان های کلسیم پر اکساید (نانواکسید) از لحاظ زیستی در دسترس است این بدان معناست که به طرز بهتری به دندان ها متصل شده و اثر شدیدتری خواهد گذاشت.

اسلاید 9: به عنوان يك تعريف، نانوكامپوزيت، مواد مركبي هستند كه لااقل يكي از اجزاء تشكيل دهنده آنها داراي ابعادي در محدوده نانومتري، در محدوده ی nm100- 1، باشد اما يك سري پودرهاي نانوكامپوزيت نيز داريم كه اين پودرها شامل ذرات با ابعادي مختلف در محدوده نانومتري هستند. همچنین نانوكامپوزيت ها شامل تركيب ذرات در حوزه نانو در زمينه پليمري، فلزي يا سراميكي مي‌باشد.نانوکامپوزيت

اسلاید 10: کاربرد نانو کامپوزیت سرامیکی در دندانپزشکی (ترمیم دندان) امروزه استفاده از رزين های كامپوزيتی با استحكامی در حد استحكام نزديك به دندان بسيار مورد توجه قرار گرفته است . استفاده از رزين های كامپوزيتی در حال حركت به سمتی است كه بتوانند به طور كامل جايگزين پركننده هایی مثل آمالگام گردند، اما مشكل اصلی اين كامپوزيت ها انقباضات حجمی است، كه در طی فرايند پليمريزاسيون به وجود می آيد. اين انقباضات حجمی علاوه بر اينكه باعث به وجود آمدن تنش در دندان می گردند، فضاهای خالی بين دندان و پركننده به وجود می آيد كه باعث تجمع ذرات غذا و مايعات در آن گرديده و پوسيدگی دندان را تشديد می كند. با كمك نانو فيلرها می توان درصد انقباضات حجمی را كاهش داد و ميزان استحكام كامپوزيت را بطور چشمگيری افزايش داد.

اسلاید 11: نانولیزرها در دندان‌پزشکی شرکت Eqilasersبرای تولید لیزر دندان پزشکی به نام Equilase_10از نانوتکنولوژی استفاده کرده است.این لیزر پلاسما که همراه با نانوذرات اکسید تیتانیم تلفیق شده در چند مورد از درمان های دندانپزشکی موثر است،از جمله درمان های لثه ای دندانی،برش بافت نرم بدون بی حسی،درمان پوسیدگی دندانی،برش مینا و برش عاج دندانی.

اسلاید 12: چشم انداز آینده دندان پزشکی در تعامل با فناوری نانوبیهوشی موضعی دهانیدهان شویه های نانو رباتی

اسلاید 13: بیهوشی موضعی دهانی در دوره نانو دندان پزشکی یک سوسپانسیون کلوییدی شامل میلیون ها ربات دندانی فعال و ضد درد در مقیاس میکرونی به لثه بیمار به طور آرام تزریق خواهد شد. پس از تماس با سطح تاج دندان یا مخاط، نانو ربات ها به حرکت درآمده به پالپ می رسند. پس از قرار گرفتن در پالپ، ربات های دندانی ضد درد ممکن است به دستور دندان پزشک سبب از بین رفتن هرگونه حسی در دندان مشخص که نیاز به درمان دارد، گردد. بعد از اینکه مراحل درمانی کامل شد، دندان پزشک به نانو ربات ها فرمان می دهد تا تمام حس ها را باز گرداند و از همان راهی که وارد شده اند، از دندان خارج گردند.

اسلاید 14: نانو ربات ها در حال حرکت بر سطح دندان جهت ترمیم پوسیدگی

اسلاید 15: دهان شویه های نانو رباتیدهان شوی های نانو رباتی می توانند ازدهان شوی ها و یا از خمیردندان ها،وارد دهان شده و قادر خواهند بود،تمامی سطوح بالا و پایین لثه ای را از خوردگی محافظت نموده و مواد آلی متابولیسمی به دام افتاده را تبدیل به گازی بی ضرروبی بو گردانند و لایه های جرم را از بین برند.این نانو ربات های دندانی کوچک و نامریی به ابعاد 1تا10 میکرون خواهند بود که با سرعت 1 تا 10 میکرون بر ثانیه بر روی سطح دندان به حرکت در می آیند و از خصوصیاتشان میتوان ارزان بودن و ایمنی را نام برد،زیرا آنها می توانند خود را به راحتی در صورت خورده شدن غیر فعال کنند.

اسلاید 16: عملکرد دهان شویه های نانو رباتی

اسلاید 17: مراجع[1].Saravana R Kumar,R Vijayalakshmi,Indian Journal Of Dental Reasearch, Vol. 17,No.2.2006[2].Vuk Ushokovic,Luiz Eduardo Bertassoni,Materials,3,2010[3].Cuimiao Zhang,Chunxia Li,Shanshan Huang,Zhiyao HOu,Ziyong Cheng,Piaoping Yang,Chong Peng and Jun Lin,Biomaterials,Vol.31,issue 12,April 2010[4].Samar J. Kalita and Saurabh Verma, Materials Science and Engineering, Vol. 30,issue 2, 30 January 2010[5].Tse-Ying Liu, San-Yuan Chen, Dean-Mo Liu, and Sz-Chian Liou, Journal of Controlled Release, Vol. 107,issue 1, September 2005[6].Feng Ye,Haifeng Guo, Haijiao Zhang and Xiulan He, Acta Biomaterialia, Vol. 6,issue 6, June 2010

اسلاید 18: با تشکر فراوان از حسن نظر کلیه دوستان و با پوزش فراوان به دلیل کاستیهای موجود در این امر

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید