علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

کاربرد نانوکامپوزیت ها در صنایع بسته بندی مواد غذایی

karborde-nanocompositha-dar-sanaye-bastebandi-mavade-ghazaaei

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت : ۲۲ اسلاید نگاهی بر نانوکامپوزیت های مورد استفاده در صنایع بسته بندی مواد غذایی همراه با جزئیاتشان تنظیم شده با استفاده از آخرین مقالات و منابع معتبر داخلی و بین المللی
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
1635 بازدید, 9 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربرد نانوکامپوزیت ها در صنایع بسته بندی مواد غذایی”

کاربرد نانوکامپوزیت ها در صنایع بسته بندی مواد غذایی

اسلاید 1: کاربرد نانوکامپوزیت ها در صنایع بسته بندی مواد غذاییبنام خدا

اسلاید 2: فهرست مطالبمقدمهکاربرد نانو در بسته بندی مواد غذایینانو پلیمرهانانو کامپوزیت هانانو بیوکامپوزیت هاانواع نانو ذرات استفاده‌شده در نانوکامپوزیت‌های بسته‌بندی مواد غذاییپی نوشت هامراجع

اسلاید 3: مقدمهبسته‌بندی مواد غذایی راهکاری حیاتی برای تضمین ایمنی آن‌ها است. مواد پلیمری نفتی به‌دلیل قابلیت شکل‌پذیری آسان، قیمت ارزان، سبکی، مقاوت شیمیایی بالا، تنوع خواص فیزیکی، قابلیت درز‌بندی به‌وسیله حرارت، چاپ‌پذیری خوب، و فرایند تولید آسان، به‌طور گسترده در صنایع بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند.با این حال، با توجه به رشد روزافزون جمعیت و نیاز به حفظ منابع برای نسل‌های آینده، در سال‌های اخیر، پژوهشگران به‌دنبال راهکارهایی جدید برای بسته‌بندی مواد غذایی بوده‌اند. فناوری نانو1 از جمله این راهکارهاست. این فناوری می‌تواند موجب بهبود بسته‌بندی مواد غذایی و قابلیت‌های آن‌ها شود و در نتیجه، حصول اطمینان از ایمنی مواد غذایی و حمایت از مصرف‌کننده را در پی داشته باشد.

اسلاید 4: کاربرد نانو در بسته بندی مواد غذایینانو ذرات2نانوذرات به ذراتی اطلاق می‌شود که حداقل در یک بعد دارای ابعادی کمتر از ۱۰۰ نانومتر باشند. این‌گونه ذرات باعث افزایش خواص بازدارنده (مکانیکی، حرارتی، شیمیایی، میکروبی)، بهبود خواص مکانیکی و مقاومت در برابر گرما، توسعه فعالیت ضدمیکروبی و سطوح ضد قارچ، و تغییرات بیوشیمیایی می‌شوند.

اسلاید 5: نانو پلیمرها3این پلیمرها در فرایندهای مختلف غذایی استفاده می‌شوند. استفاده از آن‌ها شامل طراحی، فرآوری، و تولید است. کاربردشان در بسته‌بندی طیف گسترده‌ای از مواد غذایی است و متشکل از ذرات در اندازه نانومتر هستند.پلیمرهای نانو به ۳ دسته تقسیم می‌شوند.1. نانوپلیمر های پیشرفته4نانوذراتی که در نانوپلیمرهای پیشرفته (نانوکامپوزیت‌ها) به‌کار می‌روند، سبب افزایش انعطاف‌پذیری، افزایش ممانعت از ورود و خروج گازها، و افزایش پایداری رطوبتی و حرارتی پلیمرهای تشکیل‌شده از آن‌ها می‌شوند. از جمله این نانوذرات می‌توان به نانوذرات رس اشاره کرد. این گروه از نانوذرات در بسته‌بندی‌های مواد غذایی مختلف مانند گوشت فراوری‌شده، پنیر، شیرینی‌ها، غلات، و فرآورده‌های لبنی استفاده می‌شوند و در بهبود خواص ساختار حرارتی و ممانعت از رسیدن اکسیژن و دی‌اکسید کربن و رطوبت به مواد غذایی دخالت دارند.

12,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید