علوم مهندسی معماری و عمران

کاربرد نرم افزار Expert choice در حمل و نقل

karbord_expert_choice

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [2 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربرد نرم افزار Expert choice در حمل و نقل”

کاربرد نرم افزار Expert choice در حمل و نقل

اسلاید 1: بِسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحیمِرَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَ یَسِّرْ لِی أَمْرِی وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسانِی یَفْقَهُوا قَوْلِیپروردگارا سینه‌‏ام را گشاده دار، و کار را بر من آسان کن، گره از زبانم بگشاى تا سخنم را درک کنند،

اسلاید 2: آشنایی با کاربرد نرم افزار مدیریت تصمیم گیری (Expert choice ) در حمل ونقل استاد :‌ مهندس مدرس زاده تهیه کننده : سید منصور متولی

اسلاید 3: تاریخچه نرم افزارروش AHP در اواخر دهه 1980 توسط دکتر توماس ساعتی درابداع گردید. چند سال بعد ،در سال 1983 ،اولین نسخه نرم افزار EC توسط دکتر ساعتی و دکتر توماس فرمن در دانشگاه پنسیلوانیا ارائه شد.تا کنون با گذشته 35 سال از اولین نسخه حدودا 11 نسخه دیگر هم تهیه شده است

اسلاید 4: نرم افزار Expert Choice چیست؟نرم افزار اکسپرت چویس نرم افزاری است که برای پیاده سازی و انجام تحلیل سلسله مراتبی به کار می رود. بدین ترتیب که داده های حاصل از مقایسه زوجی پرسشنامه ahp در این نرم افزار وارد شده و خروجی های مد نظر استخراج می گردد.نرم افزار Expert Choice یک ابزار قوی برای تصمیم گیری چند معیاره می باشد.این نرم افزار بر اساس فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) طراحی شده است.این نرم افزار با فراهم آوردن یک ساختار برای سازماندهی و ارزیابی اهمیت معیارهای متفاوت و ارجحیت گزینه ها برای تصمیم گیرندگان، فرآیند تصمیم گیری را تسهیل می کند.

اسلاید 5: موارد کاربرد نرم افزار مدیریت پروژهاولویت بندی مد های حمل و نقل همگانی مدیریت ریسکمدیریت استراتژیک، بودجه ریزی استراتژیکتخصیص منابع انتخاب فروشنده ها/تامین کننده گان/محصولات/منابعمدیریت کیفیت مطالعات تجاری و بازارو ...

اسلاید 6: مزایا:توانایی تصمیم گیری گروهی بالا و امکان استفاده از شبکه های کامپیوتری و اینترنتسازگاری با نرم افزارهای MSP,Oracle,SQL,Accessقدرت گزارش گیری بالا و خروجی گیری توسط Word و Excelامکان آنالیز حساسیت قوی و سادهامکانات مخصوص به منظور مدیریت ریسکمعایب:عدم استفاده از دیگر روشهای تصمیم گیری

اسلاید 7: روند کلی کار با نرم افزارساختن مدل سلسله مراتبیدادن قابلیت تصمیم گیری گروهی به مدلمقایسه دو به دو معیارها و زیر معیارها برای تعیین اهمیت آنها در تصمیم گیریسنتز و تلفیق برای تعیین بهترین گزینهانجام آنالیز حساسیتگزارش گیری

اسلاید 8: نمونه تصاویر نتیجه گیری و آنالیزهای نرم افزار

اسلاید 9:

اسلاید 10: برخی از مشتریان نرم افزار

اسلاید 11:

اسلاید 12: در ابتدا معیارهای موثر در اولویت بندی گزينه هاي حمل و نقل عمومی در شهرتهران شناسايي شده، سپس با بررسی ادبیات موضوع و نظرسنجی از گروههای مختلف خبرگان در معاونت حمل ونقل و ترافيك شهرداری تهران، معیارهای اوليه بازنگري و اصلاح شده است .در ادامه، با استفاده از معيارهاي ارزيابي و بكارگيري تحليل سلسله مراتبي گروهي، گزينه هاي حمل و نقل عمومي در شهر تهران اولويت بندي و نتايج حاصله مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.

اسلاید 13: شناسایی و انتخاب معيارهابه منظور انتخاب معيارهاي مؤثر در اولويت بندي گزينه هاي حمل و نقل عمومي ، پس از مطالعه ادبيات موضوع ، فهرستي از معيارهاي مؤثر شامل 21 معيار شناسايي شد. فهرست اوليه شامل مجموعه اي از معيارهاي مرتبط با استفاده كنندگان از گزينه هاي حمل و نقل عمومي مانند سن ، درآمد ، جنسيت و هدف از سفر20 نفر از کارشناسان، معاونان و مدیران سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، برای تکمیل پرسشنامه ها دعوت به عمل آمد. تا فهرست نهایی معیار تنظیم شد

اسلاید 14: ترسیم سلسله مراتب

اسلاید 15: تعیین وزن معیار ها با استفاده از نرم افزار

اسلاید 16: مشخص شدن رتبه بندی گزینه های حمل ونقل عمومی

اسلاید 17:

اسلاید 18: با توجه به جدول 3، در تمامی سالها به جز سالهای 83 و 86 ، بیشترین میزان اعتبار به مترو تخصیص داده شده است و این موضوع میزان اهمیت مترو را نسبت به ساير روشهاي حمل و نقل عمومی نشان می دهد. همچنین در تمامی سالها تاکسی کمترین اهمیت را در تخصیص بودجه داشته است.

اسلاید 19: در این تحقیق از روش AHP به منظور اولویت بندی روشهاي حمل و نقل عمومی در شهر تهران استفاده شده است. به همين منظور از نظرات 20 تن از خبرگان سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که به سه گروه مدیران، معاونان )مدیران میانی( و کارشناسان تقسیم بندی شده اند، براي ارزيابي 5 گزينه بر اساس 16 معیار استفاده شده است و برای نظرات هر گروه از تصمیم گیران، بر حسب میزان اهمیت نظرات آنها، به ترتیب ضریبهای 3 2و و 1 در نظر گرفته شده است. اطلاعات اوليه با استفاده از نرم افزار expert choice بررسي و گزينه هاي مورد نظر اولويت بندي شدند. بر اساس نتايج حاصل از اين مطالعه ، اولويت هاي حمل و نقل عمومي در شهر تهران به ترتيب عبارتند از1- مترو با وزن (32/3 ٪) 2- BRT با وزن (20/7 ٪)3- ون با وزن (19/3 ٪)4- اتوبوس با وزن (14٪)5- تاکسی با وزن (13/6٪)

اسلاید 20: منابع کتاب معرفی نرم افزار Expert Choice 11، ترجمه و تالیف مهندس علی نیکمردان، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیر کبیرشرکت آماري اطمينان شرق WWW.EXPERTCHOICE.IR ویکی پدیامقاله اولويت بندي روشهاي حمل و نقل عمومي در شهر تهران به منظور اصلاح نظام تخصيص بودجه

اسلاید 21: سپاس فراوان از توجه شما

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان