علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع: آموزش Microsoft Office Project

karborde_kamputer_dsar_mohandesiye_sanaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع: آموزش Microsoft Office Project”

کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع: آموزش Microsoft Office Project

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایعموضوع پروژه: آموزش Microsoft Office Projectاستاد راهنما:تهیه کنندگان:……..……زمستان 89

اسلاید 3: فهرست مطالب مقدمه فصل اول: تخصیص منابع فصل دوم: تسطیح منابع

اسلاید 4: مقدمهنرم‌افزارMicrosoft Project)  MSP) :نرم‌افزار Microsoft Project يكی از قوی‌ترين و قديمی‌ترين نرم‌افزارهای موجود كنترل پروژه محسوب می‌شود. اين نرم‌افزار قريب به 10 سال است كه به بازار ايران وارد شده و به شكل گسترده توسط كاربران و برنامه‌ريزان پروژه مورد استفاده واقع می‌شود. مهندسان كنترل پروژه عموماً از اين نرم‌افزار به عنوان ابزاری جهت مديريت زمان پروژه‌ها استفاده می‌كنند. مايكروسافت پروجكت، عليرغم وجود برخی محدوديت‌ها و كمبودها (در مقايسه با نرم‌افزارهای مشابه) به عنوان يك نرم‌افزار كاربردی و پرطرفدار در جهان و خصوصاً در ايران روزانه مورد استفاده كاربران بی‌شماری قرار می‌گيرد.   سهولت كار با اين نرم‌افزار ، قابليت استفاده از امكانات Windows ، سازگاری با ساير نرم‌افزارهايMS Office و شباهت كامل محيط و جعبه ابزارهای آن با ساير محصولات مايكروسافت، راهنمای Online و كامل داخل برنامه، وجود گزارش‌ها وView های متنوع، امكان تعريف View ها وTableهای جديد و به طوركلی داشتن يك محيطUser Friendly اين نرمافزار را به نوعی از ساير نرم‌افزارهای مشابه متمايز كرده است.

اسلاید 5: اين نرم‌افزار، مديريت پروژه تمام مراحل يك پروژه از برنامه‌ريزی تا تكميل و انتقال گزارش‌های نهايی را در برمی‌گيرد، به طور خلاصه بايد گفت، در يك طرح، MSP ابزاری ارزشمند است برای: الف) سازماندهی طرحب) زمان بندی كارهاج) اختصاص منابع و هزينه‌كارها د) تنظيم طرح برای برآورد كردن محدوديت‌هاه) آماده كردن گزارش‌ها برای انتقال طرح نهايی به همه كسانی كه بايد طرح مورد نظر را اجرا كنند.    پس از آغاز پروژه و اتمام كار برنامه‌ريزی پروژه توسط اين نرم‌افزار، آن را برای كنترل و نظارت بر كارهای در دست اقدام، به شرح زير می‌توان به كار برد:كنترل عملكرد واقعی برنامه‌ريزی روی جدول زمانی پروژه اصلاح طرح برای رويارويی با احتمالات ارائه گزارش‌های مطلوب

اسلاید 6:   شايان ذكر است برای پروژه‌هايی كه بيش از 9999 فعاليت دارند، از ابزارهای پيشرفته‌تری همچون نرم‌افزار Primavera (كه به آن نيز خواهيم پرداخت) بايد استفاده نمود. معمولاً توصيه می‌شود به دليل سادگی فوق‌العاده اين نرم‌افزار و يادگيری سهل‌تر آن نسبت به ساير ابزارهای ديگر كنترل پروژه، قبل از يادگيری پريماورا و يا ساير نرم‌افزارهای مديريت زمان، به يادگيری MSP بپردازيد. در اين صورت به دليل مشابهت مبانی و اصول برنامه‌ربزی و كنترل پروژه در اين نرم‌افزارها، فرايند يادگيری نرم‌افزارهای پيچيده بسيار ساده‌تر خواهد شد.

اسلاید 7: فصل اول

اسلاید 8: تعریف منبعدر msp دو نوع منبع قابل تعریف وجود دارد: work و material. نیروی انسانی و ماشین آلات را به عنوان work و مصالح را به عنوان material بکار میبرند. برای تعریف منابع و وارد نمودن اطلاعات مربوط به منابع از روش زیر استفاده میکنیم:

اسلاید 9:

اسلاید 10:

اسلاید 11: تنظیمات مربوط به محاسبات منابعاگر بخواهید پیش فرض های مربوط به منابع را تغییر دهید به صورت زیر عمل می کنیم:

اسلاید 12:

اسلاید 13:

اسلاید 14:

اسلاید 15: تخصیص منابعتخصیص منابع به این معناست که مشخص کنیم برای فعالیت های پروژه چه منابعی را نیاز داریم. اولین قدم در تخصیص منابع برآورد منابع مورد نیاز فعالیت هاست. برآورد منابع مورد نیاز فعالیت ها یعنی اینکه مشخص کنیم فعالیت به چه منابعی و چه میزان نیاز دارد.تخصیص منابع در MSP:بعد از اینکه منابع مورد نیاز برای فعالیت ها را انجام دادیم می توانیم به روش های مختلف تخصیص منابع را در msp انجام داد.

اسلاید 16:

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19: تخصیص منابع متعدد به یک فعالیت اکنون دو منبع را به یک فعالیت تخصیص می دهیم تا تأثیر آن را روی مدت زمان انجام فعالیت مشاهده کنیم . به طور پیش فرض کنترل پروژه مایکروسافت از یک روش زمان بندی که زمانبندی کار مبنا نامیده می شود استفاده می کند . این زمان بندی بیشتر زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که ما مثلاَ یک فعالیت دیگر به فعالیت قبلی اختصاص دهیم یا اینکه از آن حذف کنیم . اگر ما منابعی به یک فعالیت اضافه کنیم مقدار کار تغییر نمی کند ولی مدت زمان فعالیت کم می شود ویا اگر منبعی را حذف کنیم مقدار کار ثابت باقی می ماند ولی مدت زمان انجام آن افزایش پیدا می کند .

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22: در حالتی که effort driven یا زمان بندی کار فعال باشد : اگر در ابتدا دو منبع را به فعالیت با مدت زمان 24 ساعت تخصیص دهیم ، کنترل پروژه مایکروسافت هر منبع را به طور جداگانه برای انجام 24 ساعت کار زمان بندی می کند یعنی در کل 48 ساعت کار برای فعالیت زمان بندی می شود . اگر شما یک منبع را در ابتدا وارد کنید به یک فعالیت با مدت زمان 24 ساعت ، و بعد دومین منبع را اضافه کنید ، زمان بندی کار مبنا باعث خواهد شد تا کنترل پروژه مایکروسافت برای مدت زمان 24 ساعت کار روی فعالیت زمان بندی کند و هر منبع را برای 12 ساعت کار هم زمان زمان بندی کند .

اسلاید 23:

اسلاید 24:

اسلاید 25:

اسلاید 26:

اسلاید 27: زمان بندی کار مبنا اگر فعال باشد بر روی زمان انجام فعالیت در صورت اضافه نمودن منبع جدید تأثیر خواهد گذاشت و باعث کم شدن زمان می شود . ولی اگر زمانبندی کار مبنا غیر فعال باشد در صورت اضافه نمودن یک منبع زمان انجام فعالیت تغییری نمی کند ولی کار افزایش پیدا می کند . در حالت کلی ما باید بدانیم که چه زمانی زمانبندی کار مبنا را فعال کنیم و چه زمان آن را غیر فعال کنیم.

اسلاید 28: فصل دوم

اسلاید 29: تسطیح منابعبه منظور رفع تداخل منابع صورت میگیرد، تداخل منابع زمانی صورت میگیرد که به یک منبع بیشتر از کاری که میکند، کار تخصیص داده شود.برخی از روش هایی که برای رفع تداخل های منبع و تسطیح منابع به کار می روند به شرح زیر است:1- منابع تداخلی را افزایش دهیم.2- افزایش شیفت کاری منبع تداخلی.3- در شروع فعالیت های تداخلی تأخیر ایجاد کنیم.4- فعالیت ها را بکشیم: بدین معنی که زمان فعالیت های تداخلی را مثلاً 2 برابر کنیم.5- فعالیت ها را کوتاه کنیم: یعنی مثلاً زمان یک فعالیت را از 5 روز به 4 روز کاهش دهیم.6- از تسطیح اتوماتیک msp استفاده کنیم: پیشنهاد، از این تسطیح جهت رفع تداخل ها استفاده نکنید چون زمان بندی شما را به طرز نا مطلوبی بهم خواهد ریخت.

اسلاید 30: یافتن منابع تداخلی

اسلاید 31:

اسلاید 32:

اسلاید 33: تسطیح منابع به وسیله ی افزایش مقدار منبع در دسترس

اسلاید 34: حداکثر مقدار منبع موجود را افزایش می دهیمزمانی افزایش منجر به تسطیح میگردد که رنگ منبع از قرمز به مشکی تبدیل شود

اسلاید 35: برای تسطیح منبع به وسیله ی تأخیر در تاریخ شروع فعالیت ها رویه ی زیر را پیگیری نمایید

اسلاید 36:

اسلاید 37:

اسلاید 38:

اسلاید 39: تسطیح منابع با کاهش مقدار کارکرد منبع داخلی

اسلاید 40:

اسلاید 41:

اسلاید 42: تسطیح منابع به صورت اتوماتیک در MSPدر این روش در MSP با توجه به وابستگی ها، زمان شناوری، تاریخ ها، اولویت ها و قیود زمانی فعالیت ها مشخص میکند کدام فعالیت باید به تأخیر بیافتد.جهت تسطیح به صورت اتوماتیک به صورت زیر عمل میکنیم

اسلاید 43:

اسلاید 44:

اسلاید 45: از یاد نبرید شما موجودی ملکوتی هستید. این باور که شما شایسته ی بهره مندی از نعمت های بی پایان خداوند نیستید، انکار هویت الهی شماست.پایان

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید