علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (فصل ششم: Mobile, Wireless, and Pervasive Computing)

karborde_computer_dar_mohandesiye_sanaye6

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (فصل ششم: Mobile, Wireless, and Pervasive Computing)”

کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (فصل ششم: Mobile, Wireless, and Pervasive Computing)

اسلاید 1: 1بنام خداکاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(نيمسال دوم تحصيلي 1386-1385يكشنبه ها و سه شنبه ها 9:00-10:30 Lecture 6

اسلاید 2: 2کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(فصل ششم: Mobile, Wireless, and Pervasive Computing

اسلاید 3: 3کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششممطالعه موردي: اطلاع از زمان ورود اتوبوس بعدي در هر ايستگاهاتوبوس ها زمانبندي مي شوند كه هر 20 دقيقه از هر ايستگاه عبور كنند.بدلايل مختلف نظير ترافيك و ... برنامه زمانبندي اغلب اجرا نمي شود. اين عمل موجب نارضايتي شديد مسافران مي گردد.

اسلاید 4: 4کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششمراه حل: استفاده از سيستم هاي wireless به كمك cell phone و يا PDA اتوبوس ها مي توانند وضعيت خود را به دفتر مركزي و يا ايستگاه بعدي گزارش دهند.دستگاه مركزي مي تواند بر اساس محاسبات ترافيكي زمان تقريبي ورود اتوبوس را به ايستگاه محاسبه و در هر ايستگاه همچنين در اينترنت اعلام كند.

اسلاید 5: 5کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششممثالی عملی از کاربرد location-based ecommerce می باشد. استفاده از سیستم های wireless به شدت و با سرعت فراوان گسترش می یابد.توسعه استفاده از سیستم های wireless می تواند منجر به تغییرات اساسی در تکنولوژی IT شود.

اسلاید 6: 6کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششم4.1 Mobile Computing and Commerce در زمان گذشته برای استفاده از کامپیوترمی با یستی به سمت آن رفت.کامپیوتر ها به همدیگر از طریق شبکه با سیم های ارتباطی به همدیگر متصل بودند.این مسایل باعث ایجاد محدودیت هایی برای کاربران می شد.

اسلاید 7: 7کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششمبرای بسیاری از مشاغل اگر کاربران بتوانند از کامپیوتر هنگام کار و حرکت استفاده کنند می توانند بهره وری خود را افزایش دهند. گاهی مردم مایل هستند که هنگام تعطیلات اطلاعاتی را از منزل و یا محل کار خود بدست آورند.

اسلاید 8: 8کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششمراه حل: نیاز به کامپیوتر های کوچک قابل حمل نظیر laptop استفاده از تجهیزات کوچک تر نظیر PDAبه چنین تجهیزاتی mobile devices می گویند.با گذشت زمان این تجهیزات سبک تر و قوی تر می شوند.

اسلاید 9: 9کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششمنحوه کار با تجهیزات: کاربر با تجهیزات در طول روز کار می کند و در پایان روز با اتصال به کامپیوتر اطلاعات را به روز می کند.

اسلاید 10: 10کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششمMini Case II: Washington Township Fire Department آتش نشانی و آمبولانس وظیفه کمک به بیماران از حمله قلبی تا تصادفات اتومبیلوظیفه ارایه کمک های اولیهتهیه گزارش در مورد وضعیت بیمار در حالت اولیه

اسلاید 11: 11کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششمگزارش های ابتدایی در فرم های کاغذی. مشکلات:خوانا نبودن خط افرادکامل نبودن گزارش هاغیر دقیق بودنزمان زیادی برای وارد کردن اطلاعات حتی پس از ترخیص بیمار

اسلاید 12: 12کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششمراه حل: استفاده از mobile data connection device که به جمع آوری اطلاعات بصورت online و سریع می پردازد.افزایش سرعت و دقت کار

اسلاید 13: 13کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششم این تجهیزات در واقع نسل اول mobile computing بودند. روش دوم استقاده از سیستم های wireless به جای سیم در سیستم های ارتباطی و محاسباتی است.در قسمت سوم ترکیب این دو تجهیزات به منظور ایجاد سیستم های wireless mobile computing به منظور انتقال لحظه ای اطلاعات از طریق اینترنت و یا اینترانت می باشد.

اسلاید 14: 14کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششم روش ارایه شده همانطور که ذکر شد دارای کاربرد های فراوانی در کار، تحصیل، درمان بیماران و... دارد. در حال حاضر تمامی کارهای قابل اجرا توسط کامپیوتر توسط mobile device قابل اجرا نیست ولی با گذشت زمان این مشکلات برطرف می شود.یکی از مشکلات اساسی این تجهیزات کم بودن طول عمر باطری ها می باشد.

اسلاید 15: 15کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششم Mobile Commerce: با افزایش میزان استفاده از سیستم wireless و mobile علاقه مردم به استفاده از آن در تجارت افزایش یافته است. ترکیب این دو روش و استفاده آنها برای تجارت mobile commerce (M-Commerce) نامیده می شود.در واقع M-Commerce همان E-Commerce می باشد که در محیط wireless عموما در محیط اینترنت انجام می شود.

اسلاید 16: 16کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششم استفاده از این تجهیزات باعث می شود که بتوان مشتریان جدیدی را بدست آورد (مقایسه email با (SMS. جدول 6.1 کتاب کاربرد های متنوع M-Commerce را شرح می دهد.

اسلاید 17: 17کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششماصطلاحات اصلی Mobile Computing: Global Positioning System (GPS): سیستمی ماهواره ای که می تواند به رهگیری و مکان یابی تجهیزات بپردازد. :Personal Digital Assistant (PDA) کامپیوتری کوچک و قابل حمل که تعدادی از خواص یک کامپیوتر واقعی را دارد.Short Message Service (SMS): تکنولوژی در دسترس از سال 1991 که توانایی ارسال پیام های کوتاه را دارد. SMS در واقع سیستم email برای m-c0mmerce نامیده می شود.

اسلاید 18: 18کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششماصطلاحات اصلی Mobile Computing (ادامه) : Enhanced Message Service (EMS): سیستم تقویت شده SMS که قابلیت های بیشتری نظیر ارسال animation و عکس و غیره را داشته باشد. :Multimedia Message Service (MMS) نسل بعدی ارسال message که دارای قابلیت های فراوان تری خواهد بود.Bluetooth: یک سیستم استاندارد wireless که برای برقراری ارتباط به مدت کوتاه و در فاصله نزدیک میان mobile device ها یا سایر تجهیزات ایجاد شده.

اسلاید 19: 19کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششماصطلاحات اصلی Mobile Computing (ادامه) : Wireless Application Protocol (WAP): سیستمی که به wireless device ها امکان دسترسی به اینترنت می دهد. :Smartphonesتلفن های سیاری که قابلیت اتصال به اینترنت دارند.Wi-Fi (Wireless Fidelity): استاندارد 802.11b که اغلب سیستم های محلی wireless از آن استفاده می کنند.

اسلاید 20: 20کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششمصفات مشخصه برای Mobile Computing:اغلب کارهایی که در فصل پنجم در رابطه با کاربرد های مختلف E-Commerce تعریف شد می تواند در M-Commerce پیاده شود.مشخص ترین این فعالیت ها عبارتند از:E-shoppingE-bankingE-Stock trading

اسلاید 21: 21کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششمدر حال حاضر حتی انجام حراج هایی به کمک M-Commerce اجرا می گردد.علاوه بر این مزیت ها، فعالیت هایی وجود دارند که تنها به کمک M-Commerce انجام می گردند. این فعالیت ها به دلیل وجود مزایای M-Commerce امکان پذیر می باشند.

اسلاید 22: 22کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششمصفات مشخصه M-Commerce:قابل دسترسی در هر زمان قابل دسترسی در هر مکانسهولت کار فراوانی تجهیزات مورد استفاده (هر کسی موبایل دارد)عدم نیاز به کامپیوترکاهش روزافزون هزینه های استفاده از تجهیزات M-Commerce

اسلاید 23: 23کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششمساختار Mobile Computing: ساختار M-Commerce شامل اجزای زیر است: سخت افزارنرم افزارشبکه

اسلاید 24: 24کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششمسخت افزار Mobile Computing: برای انجام M-Commerce نیاز به وسیله ای برای وارد نمودن اطلاعاتوسیله ای برای اتصال به اینترنتبرنامه های کمکی برای اتصال به اینترنتتجهیزات جانبی می باشد.

اسلاید 25: 25کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششماجزای اصلی که در m-commerce استفاده می شوند عبارتند از:تلفن های شخصی (cellular phone): اغلب مدل های جدید امکان اتصال به شبکه اینترنت دارند. صفحه کلید های قابل اتصال به تلفن های شخصی:PDA هاو...

اسلاید 26: 26کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششمنرم افزار Mobile Computing:در این زمینه از آنجا که از سال 2002 استاندارد واحدی به ثبت نرسیده برای هر وسیله ای نرم افزار مخصوصی تهیه می شود.

اسلاید 27: 27کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل ششمشبکه های Mobile Computing:شبکه ها هسته اساسی Mobile computing می باشند. انواع شبکه ها عبارتند از:Wide area (wireless wide are networks, WWAN)Local area

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید