علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (فصل چهارم: محاسبات شبکه ای: Discovery, Communication and Collaboration)

karborde_computer_dar_mohandesiye_sanaye4

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (فصل چهارم: محاسبات شبکه ای: Discovery, Communication and Collaboration)”

کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (فصل چهارم: محاسبات شبکه ای: Discovery, Communication and Collaboration)

اسلاید 1: 1بنام خداکاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(نيمسال دوم تحصيلي 1386-1385يكشنبه ها و سه شنبه ها 9:00-10:30 Lecture 4

اسلاید 2: 2کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(فصل چهارم: محاسبات شبكه اي:Discovery, Communication, and Collaboration

اسلاید 3: 3کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارمبخش اول كتاب شامل 3 فصل اول مرتبط با ساختار ITبخش دوم بحث در مورد انقلاب Web

اسلاید 4: 4کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارممطالعه موردي:انجمن ملي Semiconductor ها:

اسلاید 5: 5کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارممطالعه موردي (ادامه):صنعت Semiconductor يا chip يكي از صنايعي است كه رقباي فراواني محصولات متنوعي را ارايه مي كنند.رقباي اصلي از ژاپن، تايوان، كره جنوبي، و آمريكاهر روزه محصولات جديد با كيفيت بالاتر و قيمت پايين تر ارايه مي گردد.

اسلاید 6: 6کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارممطالعه موردي (ادامه):در زمان هايي كه اوضاع اقتصادي مناسب نيست، تقاضا براي كامپيوتر در موسسه ها كاهش يافته و لذا تقاضاي چنين محصولاتي كاهش مي يابد. در چنين زمان هايي اين شركت ها براي بقا بهcustomize كردن محصولات مي پردازند (10000 نوع محصول مختلف).

اسلاید 7: 7کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارممطالعه موردي (ادامه):در چنين مواقعي (محصولات متنوع فراوان) مشتري به راحتي نمي تواند محصول دلخواه را بيابد. لذا موسسه توليد كننده نيازمند صرف زمان زيادي است كه اطلاعات محصولات را به مشتريان ارسال نمايد (كاتالوگ هاي فراوان، هزينه هاي تلفن، فكس، پست،و...)همواره مشكلات و عدم هماهنگي وجود دارد.

اسلاید 8: 8کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارممطالعه موردي (ادامه):به نظر شما راه حل مناسب چيست؟استفاده از اينترنت و قرار دادن تمامي اطلاعات درون سايت شركتايجاد يك موتور جستجوي قوي براي مطالب داخلي وب سايت براي سهولت كار مشتريان

اسلاید 9: 9کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارممطالعه موردي (ادامه):نتايج: كاهش هزينه هانگهداري كاتالوگ ها به مدت بيشتردر دسترس بودن در هر زمان و در هر مكان

اسلاید 10: 10کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم 4.1 مروري اجمالي بر محاسبات شبكه اي:در قرن کنونی تقریبا تمامی قسمت های زندگی افراد به اینترنت مربوط است. (ماجرای بیمه های متفاوت تکمیلی دانشکده) در حال حاضر اینترنت مهم ترین مبحث تکنولوژی اطلاعات می باشد. نسل جدید اینترنت قابلیت تبادل سریعتر اطلاعات را با حجم بسیار بالاتر خواهد داشت.

اسلاید 11: 11کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم 4.1 مروري اجمالي بر محاسبات شبكه اي (ادامه):در آینده نزدیک می توان از اینترنت برای تشخیص بیماری ها، کتابخانه های دیجیتالی، آموزش از را دور، شبیه سازی های online، آزمایشگاه های مجازی و ... بشر را قادر به استفاده از اینترنت برای کارهایی می کند که در حال حاضر غیر ممکن است (لمس جنس پارچه بصورت online).

اسلاید 12: 12کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم The World Wide Web: World Wide Web پر کاربرد ترین ابزار اینترنت است به نحوی که اغلب مردم تصور می کنند که World Wide Web همان اینترنت است.اینترنت یک نوع مکانیزم تبدیل است در حالی که WWW ابزاری است که از این مکانیزم استفاده می کند.Email ابزار دیگری است که از این مکانیزم استفاده می کند.

اسلاید 13: 13کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارمThe World Wide Web (continued): وب سیستمی است که در تمام جهان به عنوان یک وسیله استاندارد جهت طبقه بندی، بازیابی، حالت دهی و نمایش اطلاعات از طریق روش معماری client/server به کار رفته است. سیستم Web توانایی برقرای ارتباط با هر نوع اطلاعات دیجیتالی نظیر متن، شکل، صدا، و ... را دارد. قابلیت استفاده از آن آسان بوده و هر فردی توانایی استفاده از آن را دارد (حتي نابيانايان).

اسلاید 14: 14کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم تحول در Commercial Application های اینترنت: با عمومی شدن اینترنت، تولید نرم افزار ها و برنامه هایی که در این زمینه کاربرد دارند، به شدت افزایش یافت. این برنامه ها فاز های متفاوتی را برای رشد طی نمودند که اهم آنها عبارتند از:فاز حضورفاز E-commerceفاز ارتباط با سایرین و همکاری با آنهافاز Integration and Services

اسلاید 15: 15کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم

اسلاید 16: 16کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم طبقه بندی کاربرد های اینترنت: کاربرد های مختلف اینترنت را می توان در بخش های زیر خلاصه نمود: کشف و جستجو(Discovery): به کاربر امکان می دهد که اطلاعات مورد نظر خود را بیابد (مطالعه موردی اول).ارتباط(Communication) : اینترنت امکان تبادل اطلاعات را از ساده ترین حالت نظیر اعلام یک نظر یا خبر در بولتن الکترونیکی، تا پیچیده ترین حالت نظیر تبادل اطلاعات با حجم بالا میان چندین موسسه را می دهد. نامه الکترونیکی (email)، chat، news groups، از مثال های واضح می باشند.

اسلاید 17: 17کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم طبقه بندی کاربرد های اینترنت (ادامه):همکاری(Collaboration): با افزایش قابلیت های اینترنت، امکان همکاری میان افراد و سازمان ها از فاصله های دور افزایش یافته است (امکان گرفتن پذیرش تحصیلی، امکان انجام تحقیق مشترک میان افراد در کشور های مختلف و...). امکانات مختلفی نظیر screen sharing، Teleconferencing فراهم شده است. همچنین می توان از تجهیزات تحقیقاتی با ارزش بصورت اشتراکی استفاده نمود.

اسلاید 18: 18کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم طبقه بندی کاربرد های اینترنت (ادامه):سایر استفاده ها: از اینترنت می توان استفاده های دیگری نظیر تحصیل، سرگرمی (انواع بازی ها در yahoo)، کار ، ارتباط با خانواده و دوستان، بازی، و حتی بازدید از موزه ها استفاده نمود.

اسلاید 19: 19کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم ساختار محاسبات شبکه ای: اینترانت ها و اکسترانت هاعلاوه بر web و internet دو ساختار بزرگ دیگر در مورد محاسبات شبکه ای عبارتند از اینترانت و اکسترانت اینترانت شبکه ای است که به منظور خدمت دهی به نیاز های داخلی یک موسسه طراحی شده است.در طراحی اینترانت اصول، مفاهیم، و ابزار های بکار رفته در اینترنت استفاده می شود.

اسلاید 20: 20کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم اینترانت (ادامه):از اینترانت می توان به منظور بر قراری ارتباط (communication) و انجام همکاری های مشترک(collaboration) استفاده کرد. می توان به کمک آن کار های گروهی را بهتر انجام داد مانند ایجاد مجلات داخلی الکترونیکی، screen sharingاغلب شرکت های بزرگ در ایران سیستم اینترانت دارند (ساپکو، سایپا، ...)

اسلاید 21: 21کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم مثال عملی:موسسه Bridgeton مدیریت چهار بیمارستان بزرگ در ایالت نیوجرسی را بر عهده دارد.استفاده از wireless LANs برای پردازش کارهای اداری بیمه بیماران.هدف کاهش تعداد دفعات claim است که توسط شرکت بیمه مورد قبول واقع نمی شود.

اسلاید 22: 22کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم مثال عملی (ادامه):در وضعیت جدید، پرستاران می توانند بصورت online به بانک اطلاعاتی اینترانت بیمارستان متصل بوده و تغییرات وضعیت بیمار و داروهای استفاده شده را وارد نمایند. پرستاران می توانند این عمل را به کمک laptop های تهیه شده در اتاق بیمار نیز انجام دهند.

اسلاید 23: 23کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم اکسترانت:همانطور که ذکر شد، ساختار اینترانت محدود به مرزهای یک موسسه است ولی این مرزها فیزیکی و جغرافیایی نیست. اینترانت می تواند دو دفتر مختلف یک موسسه را در دو مکان مختلف به هم متصل کند (سایپا، ایران خودرو دارای واحد های متفاوتی هستند).اکسترانت ساختاری است که اجازه می دهد که موسسه های شریک بتوانند بصورت امن در فضای اینترنت به تبادل اطلاعات بپردازند.

اسلاید 24: 24کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم اکسترانت (ادامه):استفاده از اکسترانت به علت هزینه پایین آن به سرعت در حال افزایش است.استفاده از اکسترانت منجر به استفاده از application های خلاقانه جدیدی در B2B شده است.کاربرد اکسترانت ها در مباحث زنجیره عرضه فراوان است.

اسلاید 25: 25کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم 4.2 کشف و جستجو (Discovery): اینترنت به کاربران اجازه دستیابی به هرگونه اطلاعاتی را می دهد. اگرچه تنها قسمت کوچکی از اطلاعات ها موسسه برای سایرین قابل دسترسی است، ولی همین حجم زیادی را شامل می شود.

اسلاید 26: 26کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم 4.2 کشف و جستجو (Discovery): جستجو در اینترنت مزیت های فراوانی دارد. تعدادی از آنها عبارتند از:تحصیل و مطالعهاطلاعات در مورد دانشگاه های خارجیخدمات دولتی، فرم ها، قوانین، و دستور العمل هااطلاعات در مورد محصولاتخدمات (بیمه های متفاوت در دانشکده)کاریابی (Monster. COM) کاریابی تخصصی (INFORMS.ORG)اطلاعات عمومی (http://www.tehran.ir)

اسلاید 27: 27کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارماطلاعات موجود در وب سایت ها به دو گونه می باشند:استاتیک: اطلاعاتی که ثابت بوده و تغییر نمی کنند.دینامیک:اطلاعاتی که به سرعت نیاز به تغییر دارند مانند اطلاعات بازار بورسمشکل اصلی استفاده از اینترنت برای جستجو ارایه حجم زیادی از اطلاعات می باشد که گاهی برای جستجوگر قابل استفاده نیست. در چنین حالت هایی استفاده از روش های مختلف و ابزار های متفاوت توصیه می شود.(Google, Yahoo, AltaVista)

اسلاید 28: 28کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم نقش نرم افزار های اینترنتی در جستجو:حجم زیادی از نرم افزار های اینترنتی بوجود آمده اند که جستجو را آسان تر می کنند. مثال: www.dice.com یا www.monster.com با ایجاد Agent هر روزه شغل های آگهی شده دلخواه شما روزانه جستجو و به آدرس الکترونیکی شما ارسال می گردد.

اسلاید 29: 29کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم نقش نرم افزار های اینترنتی در جستجو (ادامه): بطور متوسط در طی هر سال اطلاعات موجود در اینترنت حداقل دو برابر می شود. لذا جستجو در مورد اطلاعات دلخواه سخت تر و سخت تر می گردد.لذا اهمیت وجود یک موتور جستجوی قوی و یا دایرکتوری ها هر روزه اهمیت بالاتری پیدا می کند.

اسلاید 30: 30کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم موتور های جستجو(Search Engines) :یکسری از جستجوگر ها نظیر AltaVista. COM و یا Google. COM در واقع موتور جستجو محسوب می شوند. یک موتور جستجو ایندکسی از صدها میلیون web-page تهیه نموده و از این ایندکس برای یافتن اطلاعات مورد نظر کار بر استفاده می کند (مقایسه آنها با کلمه کلیدی وارد شده از طرف کاربر). چنین ایندکس هایی بصورت مرتب توسط ربات های نرم افزار که به softbots معروف هستند جستجو و به روز می شود.

اسلاید 31: 31کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم دایرکتوری ها:دایرکتوری ها نظیر Yahoo. COM و یا About. COM مجموعه ای سلسله مراتبی و مرتب شده از link های web page ها است.دایرکتوری ها برخلاف موتورهای جستجو بصورت دستی پردازش می شوند.

اسلاید 32: 32کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم استفاده از موتورهای جستجو و دایرکتوری ها در مورد یک مطلب ممکن است منجر به ارایه هزاران صفحه اینترنتی شود .لذا ابزارهای جستجوی مناسب تری برای تصفیه نمودن اطلاعات لازم است. به عنوان مثال meta-searchers از چندین موتور جستجو بصورت همزمان استفاده می کنند.تعدادی از جستجوگر های قابلیت یادگیری دارند.

اسلاید 33: 33کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم Frequently Asked Questions (FAQ) Agents:در بسیاری از وب سایت ها جهت اطلاع دهی پاسخ سوال هایی که احتمال طرح آنها از طرف کاربران مطرح است ارایه ، و در بخشی جداگانه ارایه می گردد. مشکل این کار استفاده کاربران از زبان های مختلف جهت سوال پرسش یکسان می باشد.مثال www.AskJeeves.com میزان قابلیت اعتماد به این سیستم ها بسیار بالاست.

اسلاید 34: 34کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم Search Engine ها و : Intelligent Indexing Agents انواع دیگری از discovery agent ها در Web وجود دارند به نام های web robots, spiders, and wanderers که وظیفه آنها جستجو در وب کسب اطلاعات، اطمینان از صحت link ها و تولید آمار های مفید می باشد.Meta Engine ها از نتایج چندین موتور جستجو برای پاسخ دادن به نیاز جستجوگر ها استفاده می کنند.

اسلاید 35: 35کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم مطالعه موردی: تقلب تکالیف دانشجویان از اینترنتاز آنجا که منابع متنوع و متعددی در اینترنت وجود دارد، دانش آموزان (دانشجویان) می توانند کارهایی سایرین را به عنوان کار شخصی ارایه کنند.موسسه هایی نرم افزار هایی را ارایه نموده اند که از این مساله جلوگیری می کند.در مورد مقاله های تحقیقاتی چنین نرم افزاری استفاده می شود.

اسلاید 36: 36کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم مطالعه موردی: تقلب تکالیف دانشجویان از اینترنت (ادامه)روش کار:مدرس هر درس کلاس خود را در www.turnitin.com ثبت می کند.سپس هر دانشجو پروژه خود را در وب سایت مربوطه upload می کند.پروژه ها با کارهای انجام شده در سایر دانشگاه ها مقایسه شده در صورت شباهت گزارش به مدرس ارسال می گردد.برای به روز بودن نرم افزار با جستجو در وب بصورت مرتب خود را به روز می کند.

اسلاید 37: 37کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم براي سهولت جستجو ابزار هاي متفاوت و متنوعي به وجود آمده اند نظير:Whatis.COMFindarticles.COM…سوال: درآمد اين وب سايت ها چگونه است؟

اسلاید 38: 38کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم 4.3 ارتباطات (Communication): ارتباطات فرايندي ميان انسان هاست كه طي آن افراد به مبادله اطلاعات و ... مي پردازند. بسياري از مديران حدود 90% از زمان خود را صرف communication مي كنند.لذا بهبود روش ارتباطات منجر به افزايش بهره وري مي شود.استفاده از تكنولوژي اطلاعات مي تواند به بهبود آن كمك نمايد.

اسلاید 39: 39کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم فاكتورهاي تعيين كننده استفاده از IT براي ارتباطات: فاكتور هاي متعددي كه نقش IT در سهولت برقراري ارتباطات براي يك موسسه براي گروهي از كاربران را مشخص مي كنند عبارتند از:تعداد كاربران: از دو نفر الي بي نهايتطبيعت منابع اطلاعاتي و مقصد استفاده آنها: منابع و مقاصد اطلاعات مي توانند انسان ها، بانك هاي اطلاعاتي، سنسور ها، و ... باشند.Media: ارتباطات مي تواند بصورت متن، صدا، تصوير، عكس و ... باشد. تنوع انواع آنها كيفيت ارتباطات را افزايش مي دهد ولي هزينه ارتباطات را افزايش و كيفيت سيسم ارتباطي را كاهش مي دهد.مكان ارتباط: مي توانند طرفين ارتباط در هر مكاني باشند.زمان: اطلاعات ارسال شده مي تواند در همان لحظه به دست استفاده كننده برسد.

اسلاید 40: 40کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم مثال هایی عملی از کاربرد وب برای ارتباطات:Web based call centerElectronic chat roomsMessengers (yahoo, MSN, Google talk, Skype)Voice communicationWeblogghing

اسلاید 41: 41کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم 4.4 همکاری(Collaboration) :یکی از مهم ترین خصوصیات يك سازمان جدید نیاز آن به همکاری کارکنان برای انجام کار هاست.اهمیت همکاری در سازمان های جدید افزایش یافته است. همکاری می تواند:کوتاه مدت یا دراز مدتمیان اعضای یک شرکت در دو کشور مختلفاعضای یک گروه در دو شهر مختلف (رییس و مرئوس در دو مکان مختلف)

اسلاید 42: 42کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارمکارهای گروهی دارای مزایا و معایبی هستند. (جداول 4.1 و 4.2).در صورتی که بتوانیم معایب کار های گروهی را کاهش دهیم یا از بین ببریم، می توانیم بهره وری را افزایش دهیم.روش های بهبود بهره وری کار گروهی:Nominal group techniqueDelphi methodاستفاده از تکنولوژی اطلاعات

اسلاید 43: 43کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم 4.5 ابزارهای همکاری:ابزارهای همکاری را می توان به دو دسته اساسی تقسیم نمود:Workflow TechnologyGroupware

اسلاید 44: 44کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم 4.6 E-Learning, Distance Learning, & Telecommuting همانطور که مشاهده شد، سیستم های web-based دارای قابلیت هایی بوده که امکانات جدیدی را برای بشریت فراهم می کنند. تعدادی از آنها عبارتند از:E- LearningDistance Learning Telecommuting

اسلاید 45: 45کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم تفاوت های E-Learning و Distance learning E-Learning به روش های آموزشی گفته می شود که به کمک web انجام می شوند. این روش حتی در کلاس درس هم می تواند انجام شود.می تواند به نحوی باشد که حتی کلاس درس بصورت فیزیکی تشکیل نگردد.

اسلاید 46: 46کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم تفاوت های E-Learning و Distance learning (ادامه):Distance learning (DL) به روش تدریس گفته می شود که مدرس و دانشجویان ملاقات حضوری نداشته باشند.کلاس های مکاتبه ای، آموزش از طریق رادیو در استرالیا، ویدئو های آموزشی، و...لذا می توان گفت که E-Learning به نوعی یکی از روش های Distance Learning می باشد. اگرچه بخشی از E-Learning می تواند بصورت حضوری انجام شود.

اسلاید 47: 47کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم تفاوت های E-Learning و Distance learning (ادامه):در هر دو حالت، web می تواند اطلاعات مورد نیاز کاربران را با ارزان ترین حالت ممکن فراهم نماید. استفاده از وب می تواند روش های تدریس را تغییر دهد.برقراری کلاس از روی وب در صورت در دسترس نبود استاد.ایجاد یک کلاس برای دانشجویان چندین دانشگاه در یک زمان، توسط یک استاد.قرار داده شدن lecture به روی وب

اسلاید 48: 48کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارمE-Learning و Distance learning (ادامه):دانشگاه های مجازیOnline Corporate Training: موسسه ها برای به روز کردن کارمندان استفاده می کنند. مانند شرکت Intel و یا ایران خودرو ...

اسلاید 49: 49کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم:Telecommutingروشی است که در آن کارکنان می توانند وظیفه خود را در منزل، محل کار مشتری، در حین انجام ماموریت، و ... انجام دهند و به محل کار خود متصل شوند.روشی که اولین بار در المپیک 1996 آتلانتا بطور جدی آزمایش شد.

اسلاید 50: 50کاربرد کامپیوتر در مهندسی صنایع (21774(- فصل چهارم4.7 مسایل جانبی استفاده از اینترنت: مجموعه سوالاتی وجود دارند که پاسخ قطعی در مورد آنها نیست. نظیر:فرهنگ ارسال emailRight to free speechCopyrightThe privacy of Patents infoرفتار صحیح در اینترنت و دوری از spamming و flaming

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید