علوم مهندسی

کاربرد RUP

صفحه 1:

صفحه 2:
دانشكاه بيام نور آمل رشته : مهندسى كامييوتر عنوان : کاربرد ط ‎1٩‏ گرد آورندگان : هادی بز رگمهر و مهدی زارع استاد : خانم خسروی

صفحه 3:
8 تسه سس ۳۸ مشاه * 0 1 4 ۱ 101 22

صفحه 4:
” 1612و تسوليد تسكرايى.. ” 1418 يكف ر ايند مهندسئنرم لفزار خوش تع ريف. ” ساختار دینامیک 13 وفازها ....... ” ديسييلين هاى 22 فراورده های 32 10. RUP

صفحه 5:
سب مقدمه : یک پروسه سریع پروسه ای است که هميشه آماده در آغوش کشیدن نیازهای جامعه بوده و این درجه از سا ز گاری را دارا باشد. ابراین منظور از سرعت عمل.فقط کاستن از حجم پروسه نرم افزار يا سرعت ارایه آن به بازار نیست.بلکه منظور انعطاف پذیری و حفظ کیفیت است.مطلبی که در این مقاله قصد توضیح آن را داریم این است که ۳ 1+1 یک ساختار پروسه ای است که امکان انطاف پذیری را برای تولید کنند گان نرم افزار فراهم مى آورد.

صفحه 6:
سب 2 RUP ‏با ۳۲00095 1181660 1۵1101261 کف رلید تسولیدنرم لفزار لستکه تسوسطش رکت‎ 5 . ‏دیجاد شده لسلهملکنوزشر ک-1۳۷1)‎ 1 ‎RUP‏ به سه مورد ک اما تفاوشاره می‌کند: ‏۲ 1311 یک روش تولید و توسعه نرم افزار می باشد که تکراری؛معماری محور و 56-0256ل] گراست. ‏” 118 بكفسرليد مهندسئبرم لفزار خوش ساختار و خوش تع ريظلمت ‏” 14138 محصولىاس كه يكجارجوبفر ايند با قابليستسغارشىشدزبرلىيهند سيرم لفزار فسرلهممى ‎aS‏ ‎

صفحه 7:
‘RUP 2.6 Col IL KG ws ab »» RUP ۷ روش اریکسون در سال ۱۹۶۷ ۲ 07 در سا-۱۹۸ توسط 20010501 [[عرضه شد 7 توسعه روش اریکسون ۲ شرکت 1121101281 در سال ۱۹۹۵ متدولوژی ‎Objectory‏ را تصاحب کرد و ‎Objectory‏ 1211012831 را معرفى كرد در سال ۱۹۹۷ ,11۷11 توسط 010/103 استاندارد شد و شركت 118163101231 در متدولوزى 0۳6 ۵110۳881 همه مدلهای خود را بر اساس این زبان استاندارد نمود ” متدولوزى ‎vl, Rational Objectory‏ يوشش جنبه های مختلف تولید نرم افزار توسعه داده شد و متدولوژی جدید 118 نام گرفته شد.

صفحه 8:
تست 0 000 Pea! Ca

صفحه 9:
اصول اساسی ‎RUP‏ ‏7" حمله سریع و مداوم به ریسکهای اصلی...در غیر این صورت آنها به شما حمله خواهند ‎of‏ ‎Y‏ تضمین كنيد كه محصول باارزشی به مشتری تحویل می دهید. ‏۲ روی نرم افزار اجرايى متمركز بمانيد. ‏"7 تغیبرات را هر جه زودتر در بروزه بكنجانيد. "سيستم رابه صورت مولفه ای بسازید. ‏7 در قالب یک تیم با هم کار کنید. ‏"7" کیفیت را به عنوان یک اصل قرار دهید نه یک فرع. ‎

صفحه 10:
سب 112 و توليد تكرارى اکثر تیمهای نرم افزاری هنوز هم از فرایند آبشاری برای پروژه های تولیدی استفاده مى كنند.در اين توالى ابتدا شناخت نيازمنديها انجام مى شود و سپس تحلیل و طراحی و بعد از آن پیاده سازی و سپس تست انجام می شود. 5 Reauirements ‏تم‎ Analysis & Design Modeling = aS Config. Change Implementation Planning Management Environment eC Evaluation owe

صفحه 11:
سب برخلاف این روش۰ ‎1٩‏ از یک روش تکراری استفاده می کند.یعنی یک توالی از گامهای افزایشی با تکرارها روش تکراری به دلایل زیر نسبت به روش آبشاری برتری دارد: ” با نیازمندیهای متغیر سا زگار است. مجتمع سازی یک اتفاق بز رگی در آخر پروژه نیست. 7 ریسکها معمولا در مجتمع سازیهای اولیه کشف می شوند. ” مدیریت می تواند ر محصول»ت ات تاکتیکی ایجاد کند. #استفاده مجدد آسان مى شود ”نقص ها در طى جندين تكرار كشف و تصحيح مى شوند. "از برستل بروؤه بهتر استفادة مى شود ”اعضاى تیم در ضمن انجام کارمطالب جدیدی فرا می گیرند. خود فرایند تولید نیز همراه با انجام کار‌اصلاح شده و بهبود می یابد.

صفحه 12:
بیند مهندسیسرم لفزار خوش‌تسعریف متدولوزى 12 ]آبااستفاده از (511211) طراحى مى شود که استانداردییست برای مدلسازى فرايند بر اساس ب010/]1]. این فرایند دارای دو ساختار یا بعد است: ۷ ساختار دینامیکک(پویا),بعد افقیساختار دینامیک بعد زمانی فرایند را نشان میدهد. ۲ ساختار استاتیک. بعد عمودی»ساختار استاتیک فرایند را نشان میدهد. Workflows Business Modeling Requirements Analysis & Desian Implementation "Test Deployment contiguration 8

صفحه 13:
عد ساختار دینامیک 1317۳ ساختار دینامیکک با چرخه حیات وبعد زمان پروژه سرو کار دارد. ۳ [1*1» یک روش ساختار بندی شده برای تولید تکراری فراهم میکند که یک پروژه را به ۴ فاز تقسیم میکند: ‎INCEPTION”‏ ‎ELABORATION ¥‏ سس ‎CONSTRUCTION‏ ‎TRANSITION”‏ اهداف و مراحل مهم فازهای 181۳ به صورت کلی:

صفحه 14:
.و Inception 3s اهداف: شناخت محدوده پروژه غناخت مورد کنب و کاز ‎LS‏ موافقت ذی تفعان برای ادامه کارا 7 اهداف چرخه حات(100) ‎Elaboration 5% ‏اهداف: ‏تخفیف ریسک های ‎SESS‏ ‏"۲ ایجاد معماری خط مبنا ‏” شناخت انچه برای ساخت سیستم مورد نیاز است ۴ معبازق جرخ عیات :1.8 ‏سب ‎10 ‎

صفحه 15:
Construction 58 اهداف: لاساخت اولين تسخمه عملناتى از محصول ‎MOC) Je oY‏ Transition 5 اهداف: #ساخت نسخه نهایی محصول و تحویل آن به سفتری "۲ انتشار محصول(۳[3) TY

صفحه 16:
سب ‘Inception ‏فاز‎ اهداف: هدف اصلى اين فاز»دستيابى به توافق میان ذی نفعان بر روی اهداف چرخه حیات پروژه است. اهداف اصلی فاز 11206011011 شامل موارد زیر است: "يدت آوردن محدوده نرم افزاری پروژه و محدودیتهای آن که شامل یک دید عملیاتیمعیار پذیرش و اینکه چه چیز باید در محصول باشد و چه چیز نباید باشده‌می شود. ۲ مشخص كردن 356/)-6ل]های اساسی سیستم و سناریوهای اصلی عملیات که مسائل مربوط به ظراتی اصلی را إيجاد مي كند ”نمايش و شايد توضيح حداقل يك معمارى كانديدا براى بعضى سناريوهاى اصلى 12

صفحه 17:
in OL 1 7 برآورد زمان هزینه و زمان کلی برای کل پروژه 7 برآورد ریسکهای بالقوه 7 آماده کردن محیط پشتیبانی برای پروژه 13

صفحه 18:
فعالیتهای اساسی : ابجاد فاعده ای براى محدوده پروژه ۲طرح ریزی و آماده كردن يكك مورد كسب و کار ۲ ت رکیب یک معماری کاندیدا ۲ آفاده کردن محیط برای پروژه. 14

صفحه 19:
Elaboration ‏فاز‎ هدف این فاز‌تعیین معماری کلی سیستم می باشد. اهداف فاز ‎‘Elaboration‏ ”به منظور اطمينان از اينكه ريسكها به اندازه كافى كاهش يافته اند به منظور بیان همه ريسكهاى پروژه 7 به منظور ایجاد یک معماری پایه 7 به منظور تولید یک نمونه اولیه تکاملی از مولفه های با کیفیت تولیدی خوب “به منظور ایجاد یک محیط پشتبانی کننده 15

صفحه 20:
فعالیتهای اساسی: ‎v‏ تعریف. تعیین اعتبار و تعیین دسترسی معماری با سرعت هر چه بیشتر ایجاد طرح های تکرار برای 56 ‎Construction‏ 7" طرح معماری و انتخاب مولفه ها "7" طرح تصویر کلی بر اساس اطلاعات جدید به دست آمده " طرح مورد تولید و توسعه 16

صفحه 21:
in OL 1 ‘Construction j& هدف این فازواضح سازى نيازمنديهاى باقيمانده و تكميل تولید سیستم بر اساس معماری مبنا می باشد. اهداف اصلی فاز 0۳5۳161101 ” كمينه کردن هزینه های تولید " دستیابی سریع به کیفیت 7 دستیابی سریع به ویرایشهای مفید 7 تکمیل تحلیل.طراحی,تولید و تست 7 تولید تکراری و گام به گام یک محصول کامل 17

صفحه 22:
فعالیتهای اساسی: ‎v‏ مدیریت منایع کنترل و بهینه سازی فرایند 7" تولید و تست کامل مولفه dreaded ‏"اززياتي‎ 18

صفحه 23:
سب Transition 3 تمركز اين فاز بر اين است كه تضمين نمايد نرم افزار برای کاربران نهایی آماده می باشد. اهداف اوليه 58 ‎Transition‏ 7 تست بت برای تشخیص اعتبار سیستم 7 تبدیل پایگاه داده عملیاتی ۷ آموزش کاربران 7 بازاریبی؛توزیع و فروش ۷ مهندسی ‎ole‏ استقرار از قیبل تولید و بسته بندی 19

صفحه 24:
7" ارزیابی محصول “دستيابى به قابليت حمايت كاربر از خود فعالیتهای اساسی: ۲7 اجرای طرح 7" نهایی کردن مواد حمایتی از کاربر نهایی بت محمرل انجاد تفر ,یکت محصول 20

صفحه 25:
"7" گرفتن بازخورد کاربر 7 تنظیم دقیق محصول بر اساس بازخورد ۲ در دسترس قرار دادن محصول برای کاربر نهایی 21

صفحه 26:
دیسیپلین های ۳( (ساختا ”مدل سازى كسب و كار “ نيازمنديها 7 تحلیل و طراحى 7" پیاده سازی av استفرار فیط 7" مدیریت پروژه Ole stig ‏#مديريت‎ استاتیک): ۳ Implementation دهد سس Deployment =acey کح سب 22

صفحه 27:
‎in OL 1‏ اهداف مدلسازی کسب و کار: ۲ شناخت ساختار و دینامیکهای سازمانی شناخت مشکلات فعلی در سازمان هدف و تشخیص پتانسیل های بهبود ۲ تضمین اینکه مشتری و کاربر نهایی یکک شناخت مشت رک از سازمان هدف دارند ‏"7 هدایت نیازمندیهای سیستم برای حمایت از سازمان هدف ‎23 ‎

صفحه 28:
7 تشخیص و نگهداری موارد توافق با مشتریها “” تعریف مرزهای تعیین حدود سیستم 7 فراهم کردن یک پایه برای طرح ریزی مفاهیم تکنیکی تکرارها فراهم کردن شناخت بهتر از نازمندیهای سیستم برای تولید کنند گان سیستم ۷ به تولیدکنند گان سیستم امکان ساختن سیستم مورد نتظار را می دهد 24

صفحه 29:
"۲ تبدیل نیازه‌ندیها به طراحی سیستمی که قرار است به وجود آید 7 پیدایش یک معماری مستحکم برای سیستم ۷ ساز گار ساختن طراحی برای هماهنگ شدن با محيط بياده سازی و طراحی ‎OT‏ برای کارایی بهتر 25

صفحه 30:
پیاده سازی: تعریف سازمان کد 7 پیاده سازی کلاسها و اشیا به وسیله مولقه ها * تست اجزا ترلید شده به عتوان زاحدها ”"مجتمع سازی نتایج تولید شده 26

صفحه 31:
‎in OL 1‏ اهداف 3یسیپلین تست: ” يافتن نقايص در كيفيت نرم افزار ‏۲ آگاهی دادن در مورد کیفیت نرم افزار بررسى شده ‏اثبات اعتبار فرضیاتی که در طراحی و مشخصات نیازمندیها ساخته شده اند ‎ ‎27 ‎

صفحه 32:
۳ سب اهداف دیسیپلین استقرار: این دیسیپلین فعالیتهایی را توضیح می دهد که تضمین می کنند محصول نرم افزار برای کاربران نهایی اش در دسترس باشد: دیسیپلین استقرار سه حالت استقرار محصول را توضیح مى دهد: 7 نصب اختصاصی 7" آماده فروش کردن محصول نهایی ” دستيابى به نرم افزار از طريق اينترنت 28

صفحه 33:
‎ie‏ فعالیتهای مورد نیاز برای تولید رهنمندهیی که در جهت پشتیبانی از یک پروژه لازم مى باشند را ‏توضیح می ده ‏7 فراهم آوردن محیط تولید برای سازمان تولید كننده نرم افزار ‎29 ‎

صفحه 34:
‎in OL 1‏ ‎Glial‏ دیسیپلین مدیریت پروژه: 7 فراهم کردن یک چارچوب برای مدیریت پروژه های صرفا نرم افزاری ‏7" فراهم کردن رهنمودهای عملی برای طرح ریزی,تعین نیروی انسانی و نظارت بر بروزه ها ‏7 فراهم کردن یک چارچوب برای مدیریت ریسک ‎30 ‎

صفحه 35:
in OL 1 اهداف دیسیپلین مدیریت پیکربندی و تغییرات: ۲ تشخیص موارد پیکربندی ۷ محدود کردن تغییرات ‎OT‏ موارد 7 رسیدگی به تغیراتی که برای آن موارد ساخته شده 7 تعریف و مدیریت پیکربندی ‎OT‏ موارد 31

صفحه 36:
فراورده هاى ‎‘RUP‏ 52 نام فرآورده : مدل مورد کاربردی: هدف:برای تعریف نیازمندیهای کار کردی به کار می رود ام فآ نام فرآورده : مدل استوری برد مورد کاربردی: هدف:پروژه هایی که رابط های کاربر بزرگ و پیچیده دارندباید از مدلسازی رابط کاربر استفاده كيد 1# 2 نام فرآورده : واژه نامه: هدف:این اطمینان را ایجاد می کند که تمامی افراد پروژه از زبان و واژگانی مشترک استفاده می کنند نام فرآورده : خصوصیات نیازمندیها هدف: هدف : پایگاه داده ای از نیازمندی هاست که به حصول اطمینان از الویت بندی صحیح و پیگیری و ردیابی نیازمندیها کمکك می کند. 32

صفحه 37:
۳ سب "7" نام فرآورده : طرح مدیریت نیازه‌ندیها: هدف: اطلاعات لازم و ساز و کار کنترل » اندازه گیری و گزارش دهی را مشخص می کند ‎wv‏ نام فرآورده : مشخصات نیازمندیهای نرم افزار: هدف : مجموعه ای از همه نبازمندی ها را در یک سند رسمی قابل ارائه به مشتری فراهم می سازد نام فرآورده : درخواست های ذینفعان: هدف : همه درخواست های مرتبط با پروژه را در بر می گیرد "نام فرآورده : مشخصات تکمیلی: هدف : این سند برای تعریف نیازمندی های غیر کار کردی به کار می رود 33

صفحه 38:
in OL 1 ۲ نام فرآورده : نمونه آ پشی رابط کاربر: هدف : به منظور تست و نمایش قابلیت کاربرد رابط کاربرقبل از اجرای واقعی نرم افزاربه کار می رود نمونه آزمایشی ‏ ابزاری کارا برای یافتن نقایص و نیازمندیهای فراموش شده مرتبط با رابط کاربر به شمار می رود نام فرآورده : چشم انداز: یازمندیهای بسیار سطح بلا و محدودیت های طراحی را در بر می گیرد و بهخواننده سند د رکك کلی از سیستمی که قرار است توسعه یابد را ارایه می کند هدف 34

صفحه 39:
سب نتیجه گیری: این روش علاوه بر ساماندهی به فرایند تولید نرم افزار از دو بعد زمان و کیفیت. به لحاظ برخورداری از انعطاف پذیری بالا در صورت کاربرد و پیاده سازی صحیح می تواند سبب تسریع فرایند تولید و توسعه نرم افزار و تأمین کیفیت مورد نظر در نرم افزار گردد. 111/۳ اگر چه بسیار وسیعو برای پروژه های بزرگ تدوین شده است. اما می توان با درنظر گرفتن فا کتورهایی مانند اندازه پروژه و رسمی بودن آن ‏ آنچه را که با پروژه تناسب دارد انتخاب کرد و به مرحله اجرا درآورد. در میان ۱۰ فرآورده مهم اين روش » تعدادی در اکثر پروژه قابل استفاده هستند و کاربرد تعدادی اختیاری ست که مدیر و تیم پروژه می باید با توجه به پروژه ؛ در مورد لزوم کاربرد آنها تصمیم گیری کند. 35

صفحه 40:
مالع _ ” مرجع كاربردى متدولوزى كاربردى لاما تاليف براآنى:حاجبى:كل محمدى و نعمت ” برتال دانشجويان مهندسى نرم افزار جهاد دانشكاهى اراكك 36

صفحه 41:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان