graphic

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۷ اسلاید شاید این سئوال برایتان پیش بیاید که کارت گرافیک «Graphics Card» چیست؟ و یا وظیفه آن در یک رایانه به چه صورت است؟ و داشتن این قطعه در کامپیوتر خود چه نفع هایی دارد؟ خب ابتدا بهتر است تعریفی کوتاه در مورد این قطعه بنویسیم : کارت گرافیک مسئول ارائه تصویری را که بر روی مانیتور می بینید در کامپیوتر شما می باشد را دارد. هنگامی که کامپیوتر ساخته شد، کارت گرافیک فقط جنبه انتقال تصاویر از رایانه به صفحه نمایش را داشت. ولی کارت گرافیک های امروزی کاری بیش از نمایش دادن تصاویر را بر عهده دارند. GPU آن (واحد پردازش گرافیکی) پردازش داده ها و تغییر را توسط یک سیگنال به مانیتور می فرستد. اگر شما به دنبال یک کارت گرافیک خوب هستید که برای بازی های کامپیوتری و انجام امور طراحی و نیازمند به یک کمک برای نرم افزار های (CAD) و یا حتی استفاده از فتوشاپ هستید داشتن یک کارت گرافیک مناسب می تواند به عنوان دست راست شما برای انجام این کارها باشد. مادربرد های قدیمی اسلات مخصوصی برای این قطعه سخت افزاری نداشتند و کارت گرافیک بر روی مادربردها تعبیه شده بود که به آن ها ONBoard می گفتند و بعد از مدتی اسلاتی با نام اسلات AGP بر روی مین بردها گذاشته شد و در نسل بعدی رایانه ها اسلات ها PCI Express قرار داده شد و امروز کارت های گرافیک اکسترنال نیز استفاده می شود. شرکت های زیادی این قطعه را تولید می کنند که بزرگترین آن ها geforce و ATI می باشند.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2489 بازدید, 0 دانلود

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارت گرافیک (Graphic Card)”

کارت گرافیک (Graphic Card)

اسلاید 1: موضوع : كارت گرافيك

اسلاید 2: براي اين كه بتوان در صفحه نمايش رايانه تصويرهاي مربوط به داده ها را ديد بايد ارتباط بين نمايشگر و مادر برد رايانه برقرار شود.براي اين کار هر رايانه براي هر نمايشگر يک کارت دارد که در يکي از شکاف هاي توسعه (گسترش) مـــــــــــادربرد قرار مي گيرد وبا کابلي که به آن وصل مي شود جريان نمايش اطلاعات بر روي صفحه نمايش را کنترل مي کند.بنا براين کارت گرافيکي قطعه اي سخت افزاري است که نمايش تصويرها ومتن ها را بر روي نمايشگر رايانه کنترل مي نمايد.کليه ي اطلاعات ارسالي از پردازنده به کارت گرافيکي انتقال داده مي شود ودر آن جا ترجمه وبراي نمايش به نمايشگر ارسال مي شود.کارت گرافيک با نام هاي زير شناخته مي شود :1-کارت ويدويي.2-کنترلگر گرافيکي يا ويدويي.3-آداپتور گرافيکي يا ويدويي.4-شتاب دهنده گرافيکي يا ويدويي.کارت هاي گرافيکي جديد همه از خانواده وگا (وي جي اي)هستند. مقدمه

اسلاید 3: يك كارت گرافيك پيشرفته يك برد مدار چاپي بهمراه حافظه و يك پردازنده اختصاصي است.پردازنده با هدف انجام محاسبات مورد نياز گرافيكي طراحي شده است.اكثر پردازنده هاي فوق داراي دستورات اختصاصي بوده كه به كمك آنها مي توان عمليات گرافيك را انجام داد.كارت گرافيك داراي اسامي متفاوتي نظير:كارت ويدئو- برد ويدئو – يرد نمايش ويدئوئي – برد گرافيك – آداپتور گرافيك وآداپتور ويدئو است.كارت گرافيك چيست؟

اسلاید 4: استانداردهاي گرافيكاولين كارت كرافيگ در سال 1981 توسط شركت IBM عرضه گرديد. كارت فوق بصورت تك رنگ و با نام MONOCHROME ارائه گرديد.صفحات نمايشگري كه از كارت فوق استفاده ميكردند ,متني بودند. رنگ نوشته سفيد يا سبز وزمينه سياه بود.در ادامه كارتهاي چهار رنگ HGC ارائه گرديدند.سپس كارت هاي هشت رنگ CGA و كارت هاي شانزده رنگ EGA ارائه گرديدند. توليد كنندكاني ديگر نظير كمودور كامپيوترهائي را معرفي كردند كه داراي كارتهاي گرافيك از قبل تعبيه شده و ساخته شده در سيستم بودند.كارتهاي فوق قادر به نمايش تعداد زيادي رنگ بودند.

اسلاید 5: استانداردهاي گرافيكزمانيكه شركتIBM در سال 1987 كارت VGA را معرفي كرد استاندارد جديدي دراين راستا مطرح گرديد. نمايشگرهاي VGA قادر به ارائه 256 رنگ و وضوح تصوير400*720 بودند. يك سال بعد استاندارد SVGA مطرح گرديد. استاندارد فوق قادر به ارائه16/8 ميليون رنگ با وضوح تصوير1024*1280 است.كارتهاي گرافيك از استانداردهاي متفاوتي پيروي مي نمايند.توليد كنندگان كارت گرافيك همواره سعي در افزايش تعداد رنگ و وضوح تصوير با توجه به راهكارهاي اختصاصي خود دارند. كارت هاي گرافيك مي بايست قادر به اتصال به سيستم باشند. كارت هاي گرافيك قديمي اغلب از طريق اسلاتهاي ISA وياPCI به سيستم متصل مي شوند.اغلب كارتهاي گرافيك جديد از پورت AGP براي اتصال به كامپيوتر استفاده مي نمايند.

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان