کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

کارفرمای خود باشید دستورالعمل تدوین طرح کارآفرینی

dasturolamale_tadvine_tarhe_karafarini

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارفرمای خود باشید دستورالعمل تدوین طرح کارآفرینی”

کارفرمای خود باشید دستورالعمل تدوین طرح کارآفرینی

اسلاید 1: کارفرمای خود باشید دستورالعمل تدوین طرح کارآفرینی

اسلاید 2: شما هم می توانید: رییس خود باشید ، تصمیمات را خودتان بگیرید ، و موفقیت را تجربه کنید. اگر با این ایده موافقید ، آیا تحمل ماهها فکر کردن ، کار کردن ، سختی کشیدن ، و فشار روانی را دارید؟این مجموعه به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا از عهده ایجاد و گرداندن یک صنعت، و یا ارائه یک خدمت برمی آیید یا نه!

اسلاید 3: خیلی ها این کار را کرده اند! پس شما هم می توانید ! چاره کار چیست ؟ ایده ای را ایجاد کنید و آن را پرورش دهید. توانایی وتعهد خود را آزمایش کنید. سایر افراد را با خود همراه کنید و از آنها کمک بگیرید.

اسلاید 4: فکر می کنید افراد کارآفرین چه خصوصیاتی دارند که می توانند یک کسب و کار شخصی را ایجاد و راهبری کنند؟آرمانیمخاطره جوموقعیت شناسبی باک مستقلتواناکاردان ، متخصص و با تجربهآینده نگر دارای قدرت تحمل ابهام مصمم و سرسخت جاه طلب خونسرد حسابگر و پول جمع کن زیرک رهبر گروه خلاق و نوآور دارای تمرکز و انگیزهی قوی استقبال از مشکلات

اسلاید 5: پیش نیاز کار چیست ؟نیازی نیست ، فرد خاصی باشید یا قابلیت های ویژه ای داشته باشید ، تا بتوانید کسب و کاری را راه بیاندازید. اما وجود یک ایده خوب و پشتکار ضرورت دارد.برای موفقیت ترکیبی از توانایی ها لازم است . باید بطور همزمان بتوانیم، نقش افراد متفاوت را بازی کنیم. تعدادی از مهارتهایی که ممکن است برای شروع کار لازم داشته باشید ، در اسلاید های بعدی ملاحظه خواهید نمود.

اسلاید 6: مدیر مسئولیت پذیر تصمیم گیرنده رهبر برنامه ریزهماهنگ کننده

اسلاید 7: فروشندهشناخت و تامین نیاز مشتری فهمیدن مردم طریقه برقراری ارتباط و حرف زدن با آنها اعتماد به نفس گوش دادن به اعتراض مشتری.

اسلاید 8: متفکرایده های جدید ارائه نمایید خلاق و نوآور باشید برای مسایل و مشکلات راه حل ارائه کنید.

اسلاید 9: کارآفرین فرصت های کاری راشناسایی نمایید موفقیت طلب باشیدریسک های حساب شده انجام دهید منابع وامکانات را برای رسیدن به هدف خود جمع آوری و بسیج کنید.

اسلاید 10: کارگراز آنجایی که ممکن است در آغاز کار، پرسنلی نداشته باشد ، باید بتوانید تمام کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید . بنابراین ، خودتان را برای ساعتها کار سخت آماده کنید.

اسلاید 11: کارمند نگهداری حسابها انجام مکاتبات کارهای بانکی مراجعه به ادارات

اسلاید 12: دانشجوذهن خود را آزاد نگهدارید و همیشه آماده یادگیری باشید.

اسلاید 13: بهتر است همین امروز کارتان را آغاز کنید.یک قلم و تعداد زیادی کاغذ بردارید و تمام ایده های خود را روی آن بنویسید. اهمیتی ندارد که افکار شما خام یا حتی خنده دار باشد ، هر چیزی که به فکرتان می رسد ، بنویسید. بدون شک از تعداد ایده های خود متعجب خواهید شد.

اسلاید 14: کارهای مختلف نیازمند ترکیب متفاوتی از مهارتها هستند. اگر در زمینه خاصی توانایی لازم را ندارید، می توانید از مشاوره افراد متخصص بهره مند شوید. همچنین می توانید مهارتهایی که نیاز دارید ، از طریق آموزش کسب نمایید. اگر دو یا چند طرح دارید ، سعی کنید بهترین آنها را انتخاب کنید.

اسلاید 15: از خودتان سوال کنید. چکار می توانم بکنم؟آیا سرگرمی یا علاقه خاصی دارم که بتواند مبنای کار من باشد؟باید چه مهارتهایی کسب نمایم؟چه مشاغلی داشته ام؟ چه تجربیات و دانشی کسب نموده ام؟آیا می توانم مهارتها و شغل فعلی خود را برای کار شخصی مورد استفاده قرار دهم ؟دوستان و بستگان من چه قابلیت هایی دارند؟

اسلاید 16: چگونه ایده ای جدید ایجاد نمایم؟فرصت برای ارائه یک محصول یا ایده جدید را شناسایی نمایید.محصولات یا خدماتی راارائه نمایید،که نیازی راتامین نماید یا مشکلات مردم را حل کند.از سازمانها و شرکتهایی که مشکلاتی در تامین کالا یا خدمت مورد نیاز خود دارند ، سوال کنید.

اسلاید 17: خیلی ها تجربه کرده اند و موفق شده اند . پس شما هم می توانید.نگرشی جدید به محصولات و خدمات موجود داشته باشید.ایده فرد دیگری را بازسازی نمایید یا آن را اصلاح نمایید.خدمات وکالاهای مورد نیازسازمانها یا شرکتها راکه بصورت غیر محلی تامین می شود، تدارک نمایید.یک مجموعه کاری موجود را خریداری نمایید یا در آن شریک شوید.

اسلاید 18: همیشه گوش به زنگ باشید. مراقب تغییرات آینده در قوانین یا خط مشی دولتی که می تواند فرصتهای جدیدی را برای شما ایجاد نماید باشید.اخبار را پیگیری نمایید. آیا مشکلاتی وجود دارد که بتوانم راه حلی برای آن پیدا کنم؟آگهی های کوچک روزنامه را بمنظور شناسایی نیازهای موجود و سازمانهایی که آن را تامین می نمایند ، بررسی کنید.

اسلاید 19: پژوهش و تحقیق به یاد داشته باشید ، شما باید از ایده های خود موجود زنده ای را خلق کنید که خصوصیات ارثی مطلوبی داشته باشد و بتواند در شرایط سخت بازار دوام بیاورد. ممکن است نیاز داشته باشید که ایده خود را با یکی از دوستانتان در میان بگذارید. از خودتان سوال کنید :هدف من از ایجاد این کار چیست؟چه محصول یا خدمتی را می خواهم ارایه نمایم؟مشتریان بالقوه من چه کسانی هستند؟

اسلاید 20: پژوهش و تحقیقچه مواد اولیه ای نیاز دارم؟محل کار من کجا خواهد بود؟چه تجهیزاتی نیاز دارم؟چه مبلغی باید هزینه نمایم؟مراحل برقراری کار چیست؟برآورد زمانی کار چیست؟رقبای من چه کسانی هستند؟

اسلاید 21: پژوهش و تحقیقمشتریان من کجا هستند؟چه کیفیت ، کمیت ، و قیمتی مورد نظر آنها است؟چگونه آنها را قانع کنم ، که بجای رقبا از من خریداری نمایند؟

اسلاید 22: پاداش این تلاشها چیست؟ ممکن است ایده ای خارق العاده برای کارآفرینی داشته باشید، و گاهی ممکن است بیش از یک ایده داشته باشید ، یا ممکن است هنوز بدنبال یک ایده دست اول باشید. اگر اطمینان دارید که ایده شما به نتیجه خواهد رسید، یا مایل هستید قبل از شروع به کار باز هم در مورد آن تحقیق کنید ، بیاد داشته باشید: شروع و تداوم کاری موفقیت آمیز بسیار دشوار است ولی می تواند منافع زیادی را نصیب شما نماید. اثبات این نتایج کار مشکلی نیست. بسادگی می توانید افراد جوانی مانند خودتان را که این کار را با موفقیت انجام داده اند ملاحظه کنید.

اسلاید 23: خودتان را بهتر بشناسید؟افراد کارآفرین شخصیت ویژه ای ندارند. شیوه های مختلف کار می تواند نتیجه یکسانی داشته باشد، مخصوصاً اگر شناخت کافی روی نقاط قوت و ضعف خود داشته باشید.

اسلاید 24: ایده هایی برای آغاز کاربازیافت مواد و اطلاعاتتقلید از محصولات و خدمات موجود در داخل و خارج کشور یا ایجاد بهبود در آنهامشاغل مرتبط باکامپیوتر( ایجاد سایت های کامپیوتری برای شرکتها ، تجارت الکترونیک، عکاسی کامپیوتری وکارهای گرافیکی،ارائه سخت افزارونرم افزار)انجام کارهای خدماتی(حسابداری ، حمل و نقل، نظافت و آبدارخانه، تعمیرات، آشپزی، باغبانی، تایپ، نگهداری از کودکان و افراد ناتوان)

اسلاید 25: ایده هایی برای آغاز کارکارهای پژوهشی ، مشاوره، طراحی سیستم ، انتشارات ، ترجمه، آموزش ، اطلاع رسانی ، پیمانکاری ساختمان و تاسیسات، برنامه ریزی و کنترل پروژهکارهایی که بودجه دولتی زیادی به آن تخصیص یافته است.کمک به تدارکات کالاها و خدمات مورد نیاز کارخانجات و شرکت ها تولید غذاهای آماده مصرف

اسلاید 26: ایده هایی برای آغاز کاربازاریابی محصولات سایر کارخانجات انجام کارهای هنری ( شعر ، موسیقی ، نقاشی ، خطاطی ، طراحی)تولید رسانه های صوتی و تصویریدریافت نمایندگی از شرکتهای داخلی و خارجیخدمات گردشگری

اسلاید 27: ایده هایی برای آغاز کارامور تبلیغاتیواردات و صادراتانجام حرفه های گوناگون( رستوران ، آهنگری،خیاطی، نجاری، خواربار فروشی ، میوه فروشی، دکوراسیون ،و...)پرورش حیوانات خانگی جهت فروشپرورش دام ، طیور و آبزیان ،کشاورزی و باغداری

اسلاید 28: دستورالعمل تدوین طرحی برای کسب و کار تدوین یک طرح و به روز آوری آن ، قدم اول برای پایه ریزی کسب و کار شما است. بانکها، وزارتخانه ها، اشخاص، موسسات اعتبار دهنده و نهاد هایی که از کارآفرینی حمایت می کنند ، بودجه خود را صرف طرحهایی می کنند که توجیه فنی و اقتصادی داشته باشد و بازگشت سرمایه را تضمین نماید.

اسلاید 29: قسمت های اصلی طرح کسب و کار خلاصه – نگاهی اجمالی به طرح توجیهی پیشنهادی .محصول یا خدمت- که کسب و کار براساس آن بنا شده است.تجزیه و تحلیل صنعت و بازار- بازار ، مشتریان و رقابت.استراتژی بازاریابی - تبلیغات ، روابط عمومی و ارتقإ فروش.تامین اعتبار-مقدار سرمایه مورد نیاز پیش بینی جریان نقدی (برای بیشتر از یک سال ، با در نظر گرفتن بهترین و بدترین سناریو)صورتحساب سود و زیان (برای بیشتر از یک سال ، با درنظر گرفتن بهترین و بدترین سناریو)راه اندازی و مدیریت کسب و کار – افراد ، مهارتها و توانایی آنهااطلاعات تکمیلی – آمار مورد اعتمادی که موقعیت تجاری شناسایی شده را تایید می کند.

اسلاید 30: 1- خلاصه مقدمه برای مخاطب بیان می کند که شما که هستید ، چه نوع کسب و کاری را می خواهید شروع کنید ، محل کار در کجا خواهد بود، چه مقدار سرمایه برای کار شما لازم است ، چه مقدار و چه نوع تامین مالی نیاز خواهید داشت ، منابع مالی چگونه صرف خواهند شد وچگونه میخواهید آن منابع مالی را بازپرداخت نمایید.ذکر موارد فوق حائز کمال اهمیت است . اطلاعات داده شده قبل از مطالعه کامل طرح، امکان بررسی مقدماتی را برای اعتباردهندگان فراهم آورده ، آنها را قادرمی سازد تا دورنمایی از طرح شما داشته باشند.معذالک مقدمه ، بعد از آنکه تمامی عوامل و ابعاد طرح مورد پژوهش قرار گرفت و تکمیل گردید، در آخرین مرحله تهیه می شود

اسلاید 31: خودتان را توصیف کنید.خلاصه ای از بیوگرافی خود و تمام افراد کلیدی که در عملیات کاری شما دخیل هستند فراهم کنید. تجارب و تواناییهای اصلی خود را مشخص کنید . اطلاعات خود را طوری طراحی کنید که به این سوال پاسخ دهد: چرا من و شرکای تجاری من ، در این تجارت موفق خواهیم شد؟

اسلاید 32: نوع کسب و کار مورد نظر خود را توصیف کنید.به روشنی و وضوح کالاها یا خدماتی را که می خواهید بفروشید ، کسانی را که می خواهید این کالاها و خدمات را به آنها بفروشید، و موارد استفاده کالاها و خدمات را شرح دهید. توضیح دهید که چرا مشتریان کالاها و خدمات شما را خواهند خرید و به چه قیمتی.

اسلاید 33: جا و مکان کسب و کار خود را شرح دهید. توضیح دهید که صنعت یا تجارت پیشنهادی خود را در چه مکانی مستقر خواهید ساخت و مزایای محل مورد نظر خود را شرح دهید.

اسلاید 34: چه مقدار سرمایه برای تأسیس صنعت یاتجارت شما مورد نیاز است.کل سرمایه ای را که پیش بینی می کنید کسب و کار پیشنهادی شما به آن نیاز خواهد داشت مشخص کنید، این سرمایه چگونه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، مروری تحلیلی بر داراییها و هزینه های ثابت خود فراهم آورید.

اسلاید 35: مشخص کنید که چه مقدار و چه نوع تامین اعتبار مالی مورد نیاز است ممکن است مقداری از سرمایه مورد نیاز شما برای راه اندازی کار توسط خودتان فراهم گردد و باقیمانده آن از طرف شخص دیگری تامین شود. این شخص ممکن است مدیر یک بانک ، دوست یا عضوی از خانواده باشد. شرح روشنی درمورد مقدار تامین مالی مورد نیاز و محل برآورده شدن آن تهیه کنید .در صورتی که برای تأمین مالی کسب و کار خود پول قرض می کنید ، ملزم به بازپرداخت وام خود هستید. با دقت مشخص سازید که چگونه می خواهید پول دریافتی را بازپس دهید. این کار را بوسیله تعیین روز پرداخت ، مقدار پرداخت ، مدت زمان یا دوره پرداخت ، و نرخ بهره قابل پرداخت انجام دهید.

اسلاید 36: کسب و کارشما و بازار آنشما احساس می کنید ایده خوبی برای شروع کسب و کارتان در زمینه های تجاری یا صنعتی دارید و با هر کسی که آن را در میان گذاشته اید ، آن را تایید کرده است .حالا چگونه می خواهید ثابت کنید که طرح شما فرصتی خوب برای آغاز کار می باشد ، و سودآوری و تداوم خواهد داشت؟ در این مرحله تفکر منطقی باید جایگزین کنکاش خلاق ذهنی گردد.ایده اولیه شما باید بوسیله اطلاعات علمی و صنعتی مورد پشتیبانی قرار گیرد و تایید شود.شما نیازمند تحقیق بازار هستید.بعنوان شروع کاربرنامه ریزی تحقیق بازار ، بطور خلاصه و با کلمات خودتان ، ایده ارزشمندی را که برای کسب و کار دارید شرح دهید.

اسلاید 37: تحقیق بازار پژوهش بازار ، شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات بازار برای تصمیم گیری کلی در مورد طرح توجیهی شما است. جستجوی شما می تواند با روش های مختلف از خواندن روزنامه گرفته ، تا تعیین تعداد و انواع حرفه ها و صنایعی که در محدوده محلی شما فعالیت می نمایند، یا روش های تحقیق علمی از طریق مطالعه کتابخانه ای ، جمع آوری و تحلیل پرسشنامه ها ، و بازدید های علمی انجام شود.قبل از نوشتن طرح توجیهی ، کسب اطلاعات پژوهشی کامل بمنظور شناسایی محصولات یا خدمات قابل عرضه در بازار ، انتخاب یک محل مناسب ، تعیین اندازه و مشخصات بازار هدف ، مشخص کردن بهترین روش بازاریابی محصولات یا خدمات مورد نظر ضرورت دارد.

اسلاید 38: تحقیق بازار تحقیقات بازار گامی اساسی برای تعیین ارزش اقتصادی کسب و کار پیشنهادی توسط شما محسوب می گردد، زیرا شما را قادر می سازد تا:نیاز واقعی به کسب و کار پیشنهادی ، ومیزان تقاضای احتمالی برای محصول یا خدمت مورد نظر را بررسی کنید.مشتریان بالقوه خود را شناسایی و دامنه نیاز آنها را تعیین نمایید، این عمل به شما امکان میدهد ، تا محصولات و خدمات تولیدی خود را با سلیقه ها و نیازمندیهای آنان منطبق نمایید.با بررسی روند عمومی صنعت و رقبایتان قادر خواهید بود ، کسب و کارهای مشابه را شناسایی نمایید.دریابید که چه محصولات یا خدماتی مورد پسند بازار قرار خواهند گرفت وچه فرصتهای جدیدی در پیش روی شما قرار دارد.

اسلاید 39: محصولات یا خدمات شما هنگامی که برنامه تحقیقات بازار را آماده کردید، قادر خواهید بود تا نگرشی اجمالی بر ایده اولیه خود داشته باشید.اکنون بایستی جزئیات مربوط به کالا یا خدمتی که قصد ارائه آن را دارید ، تشریح نمایید. شما با انجام این کار، گامی دیگر در پیشبرد و ارزشیابی طرح پیشنهادی خود برداشته اید.آیا تمایل دارید تا کالا ها و خدمات متنوعی را بفروشید؟در اینصورت ، ضمن بررسی پتانسیل هر کالا یا خدمت ، باید در مورد شناسایی کالا یا خدمت اصلی که قصد عرضه آن را دارید ، فکر کنید.

اسلاید 40: تجزیه و تحلیل صنعت شما نوع کسب و کاری که قصد شروع آن را دارید ، بروشنی در ذهن خود ارزیابی کنید. آیا کسب و کار مورد نظر شما تولید یک محصول ، عرضه یک خدمت، تامین خدمات شهری ، انجام خرده فروشی ، یا ارائه کالا بصورت عمده فروشی است؟ شاید هدف شما ارائه ترکیبی از انواع فوق باشد .

اسلاید 41: توسعه پایدار توسعه پایدار ، توسعه ای است که نیازها و آرمان های نسل حاضر – که شما هستید – را برآورده می نماید و توانایی نسل آینده را – فرزندان و نوادگان شما را - برای رسیدن به رفاه به مخاطره نمی اندازد.توسعه پایدار ما را ملزم می کند تا با تلاش خود بین توسعه اقتصادی ، حفاظت محیط زیست ، و اهداف اجتماعی توازن لازم را برقرار نماییم. ما باید ضمن کوشش برای کسب سود ، به فکرمنافع مردم و حفظ محیط سیاره ای که در آن زندگی می کنیم ، باشیم.

اسلاید 42: دایر کردن کسب و کار معمولاً تاسیس کسب و کاری کوچک در چهار گام انجام می شود:گام اول: ایده پردازی، تحقیق و طرحریزی. این مرحله ای است که شما ایده خود را می آفریند، بازار را مورد پژوهش قرار می دهید و طرح کسب و کار خود را آماده می کنید. اگرچه برای اجرای این مرحله باید زمان زیادی صرف نمود( حداقل چند ماه )، معمولا میزان هزینه ها زیاد نیست و اغلب اوقات می تواند، توسط شرکای تجاری آینده شما تامین شود.

اسلاید 43: دایر کردن کسب و کارگام دوم: دایر کردن کسب و کار. این مرحله شامل تمام فعالیتهایی است که قبل از آنکه شروع به انجام کسب و کار کنید ، باید انجام شود.این مرحله زمانی آغاز می شود که متعهد به برقراری کسب و کار می شوید وتا زمانی ادامه می یابد که آماده گشایش و راه اندازی کار خود باشید. در طی این مرحله شاید لازم باشد پول زیادی را صرف ثبت شرکت ، خرید تجهیزات و ماشین آلات ، خرید مواد و قطعات ، اجاره یا خرید محل کسب و کار ( درصورتیکه نتوانید کار را از خانه خودتان شروع کنید) کنید.

اسلاید 44: دایر کردن کسب و کارگام سوم: نخستین مرحله مبادلات. این مرحله از زمانی آغاز می شود که اولین محصول خود را آماده تحویل به بازار کرده باشید ، و تا زمانی ادامه می یابد که از نظر مشتری ، درآمد و... روی پای خود ایستاده باشید. در این دوره درآمد حاصل از فروش قابل توجه نیست(معمولاً ، حداقل برای مدتی، کمتر ازهزینه های عملیاتی است). مبلغ کسر بودجه در این برهه باید ازمحل پس انداز قبلی شما ویا از طریق پشتیبانی مالی سایرین ، تامین شود.

اسلاید 45: دایر کردن کسب و کارگام چهارم: مبادلات بازرگانی درمراحل بعدی ورشد. بالاخره کسب و کار رونق می گیرد ، و درآمدها نسبت به هزینه ها افزایش می یابد. در این گام درآمد ها شروع به افزایش می کند(و شما می توانید بدهی ناشی از وام های دریافتی در طی سه گام قبلی را بازپرداخت نمایید).

اسلاید 46: طرح توجیهی شما باید حداقل تا گام سوم و همچنین دستیابی به سود در گام چهارم راتضمین نماید، بنابراین شما و سایر همکاران شما ( که شامل سرمایه گذاران نیز می شود)از این طریق در می یابید که کسب و کار در چه زمانی به مرحله سودآوری می رسد.گام اول: ایده پردازی، تحقیق و طرحریزیگام دوم:دایر کردن کسب و کارگام سوم:نخستین مرحله مبادلاتگام چهارم:مراحل بعدی تجارت و رشدآمادگی برای شروعکسب و کارآمادگیبرای تعهدمیزان سودآوری قابل توجه است

اسلاید 47: برنامه مالی يك برنامه مالی حداقل به دو دليل تهيه می شود : اول‌ اینکه ، به شما امکان می دهد ، نياز های سرمايه ای خود رامشخص نمایید ،مخصوصاً زمانيكه کسب و کار را بتازگی دایر کرده اید و در سال های اوليه كارخود هستيد .دوم اینکه ، برنامه مالی به شما نشان مي دهد، كه چه موقع، می توانيد انتظار درآمدی اضافه بر هزينه ها داشته باشید .

اسلاید 48: دلایل ورشکستگی شرکت ها وقتی پول شركتها تمام شود ، ورشكست مي شوند. تقريباً همه شركتهایی كه در چند سال اخير ورشكست شده اند، در يك مورد اشتراك داشته اند : مخارج آنها از درآمدشان بيشتر بوده ، تا جایی كه دیگر چیزی در حسابهای بانكی آنها باقی نمانده است . اگر يك برنامه مالی مناسب تهیه كنيد، می توانيد ريسك چنین اتفاقاتی را كه ممکن است، در کسب و کار شما نیز رخ دهد، كاهش دهيد .

اسلاید 49: تدوین برنامه مالیبرنامه مالی به شما کمک می کند تا موارد زیر را برآورد نمایید : مقدار پولی که نياز دارید تا هزينه های تاسيس ‌را پوشش دهد ؛ هزينه های احتمالی كه باید در مراحل اوليه بعد از تأسيس (‌مثلاً‌ در طی دو سال آینده ) بپردازید ؛ میزان تناسب قیمت فروش با هزینه هایی که متحمل مي شويد ؛ مقدار درآمدی كه در طول چند سال اول تجارت بدست خواهید آورد ( كه به هزينه های انجام شده و حجم فروش شما بستگی دارد) ؛ زمانبندی جریان نقدی ورودی و خروجی ناشی از عملیات تجاری که انجام می گیرد. ( كه برای تعیین مقدار وامی كه در زمان مشخص باید دریافت کنید، يا سرمايه گذاری که باید در تاریخ معلوم انجام دهید، موثر است ) ؛

اسلاید 50: تدوین برنامه مالیتهيه صورتحساب جریان وجوه نقـدی ؛محاسبه مقدار نقدینگی لازم که کسب و کار شما برای تامین کسر بودجه (‌ از پس انداز خودتان ، دوستان ،بستگان، امتيازات دولتی ، وامهای بانكی و... ) درگام های اوليه باید در اختیار داشته باشد؛شناختن منابع مختلف تامین مالی (پس انداز خودتان ، وامهای بانكی ، سرمايه گذاران، افراد خیر و ... )‌ و نقاط قوت و ضعف هر کدام؛تجزيه وتحلیل عملکرد تجاری احتمالی به منظور شناخت منابع ارزش افزوده و اينكه چگونه می توانيد ارزش افزوده کسب و کار خود را در میان مدت بهبود بخشید.

اسلاید 51: ده گام برای آماده کردن برنامه مالی گام اول بودجه هزینه های تأسیس و زمان بندی تأسیسگام 1-1- فعالیتهای لازم برای تأسیس را شناسایی نمایید – وظایف و فعالیتهایی که قبل از شروع واقعی کسب و کار و فروش محصول یا خدمت خودتان باید انجام شود ، فهرست نمایید.هزینه هریک از این وظایف و فعالیتها را برآورد نمایید . آنگاه این هزینه ها را برای بدست آوردن مجموع بودجه تأسیس با هم جمع کنید. همچنین برای برآورد هزینه لازم است ، بهترین و بدترین شرایط احتمالی را حدس بزنید.

اسلاید 52: مراحل و هزینه های تأسیس : هزینه به هزار ریالآماده کردن طرح توجیهی 150 نام کسب و کار و تأسیس شرکت 760 بازکردن حساب جاری به نام شرکت -مشاوره حقوقی و مالی 100 خرید کامپیوتر و تجهیزات اداری 8200 کابل کشی برای تلفن و کامپیوتر 65خرید نرم افزار 700وب سایت 300برقراری خط تلفن 100 مبلمان 1200 تهیه مواد لازم جهت انجام تحقیق 230خریدملزومات اداری 150 دریافت مجوزها120 اجاره محل کار 50000 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مجموع بودجه تأسیس 61770 ===================

اسلاید 53: گام 2-1- مدت زمان لازم برای انجام هر یک از فعالیتها را برآورد نمایید. و بر اساس تاریخ احتمالی شروع و پایان برنامه ریزی کنید. سعی کنید فعالیتهای خود را براساس برنامه زمانبندی انجام دهید

اسلاید 54: اسفند بهمن دی آذر آبان مهر آماده کردن طرح توجیهی نام کسب و کار و تأسیس شرکتبازکردن حساب جاری به نام شرکت مشاوره حقوقی و مالی خرید کامپیوتر و تجهیزات اداری کابل کشی برای تلفن و کامپیوتر خرید نرم افزاروب سایتبرقراری خط تلفن مبلمان تهیه مواد لازم جهت انجام تحقیق خریدملزومات اداری دریافت مجوزها اجاره محل کار

اسلاید 55: اسفند بهمن دی آذر آبان مهر آماده کردن طرح توجیهی نام کسب و کار و تأسیس شرکتبازکردن حساب جاری به نام شرکت مشاوره حقوقی و مالی خرید کامپیوتر و تجهیزات اداری کابل کشی برای تلفن و کامپیوتر خرید نرم افزاروب سایتبرقراری خط تلفن مبلمان تهیه مواد لازم جهت انجام تحقیق خریدملزومات اداری دریافت مجوزها اجاره محل کار 1507601002301205000015012001007008200653003808601205000021510010100300مجموع هزینه تأسیس درهر هفتههزینه قابل پرداخت برای انجام هر یک از فعالیتها را روی نمودار زمان بندی بنویسید

اسلاید 56: گام دوم – درآمد حاصل از فروش احتمالی خود را حداقل برای مدت دو سال برآورد نمایید گام 1-2- با استفاده از نتایج تحقیق بازار، میزان فروش مورد انتظار خود را برای دوسال آینده برآورد کنید.این فروشها را در ماهی که انتظار انجام فروش را دارید ، نشان دهید.اگر بیش از یک محصول یا خدمت ارائه می کنید ، برآورد خود را برای هریک بنویسید. ( با استفاده از نمودار زمان بندی فوق)

اسلاید 57: ادامه گام دومگام 2-2- درآمد مورد انتظار برای هر محصول را از طریق ضرب کردن میزان فروش مورد انتظار در قیمتی که تعیین کرده اید بدست آورید. درآمد حاصل از فروش محصولات و خدمات را برای رسیدن به فروش ناخالص کسب و کار خود با هم جمع کنید.سناریو های مختلفی را برای بهترین ، بدترین و محتمل ترین وضعیت پیش بینی کنید. گام 3-2- این ارقام را با توجه به تأخیر احتمالی در پرداخت تنظیم نمایید.

اسلاید 58: گام 3- سرفصل های هزینه خود را شناسایی نموده و طبقه بندی کنید.گام 1-3- کار خود را با تهیه فهرست از همه هزینه هایی که ممکن است در خلال اولین و دومین سال عملکرد شما بوجود بیاید آغاز کنید. سپس آنها را در یکی از دسته های زیر طبقه بندی نمایید:هزینه های متغیر تولیدی ( بجز حقوق و دستمزد) – این دسته از هزینه ها شامل هزینه مواد و خدماتی است که در صورت تغییرات میزان تولید تغییر می کند.

اسلاید 59: ادامههزینه های حقوق و دستمزدهزینه های ثابت تولیدی و سربار( بجز حقوق و دستمزد) – تلفن ، اجاره ، ملزومات، حسابداریهزینه های سرمایه ای – خرید تجهیزات ، ماشین آلات ، دارایی ثابت، ( بجز مواردی که بعنوان بخشی از بودجه تأسیس بحساب آورده اید).سودمالیات بردرآمد

اسلاید 60: گام 4- برآورد هزینه های متغیر تولید ( باستثنای هزینه های حقوق و دستمزد)گام 1-4- اگر محصول تولیدی می سازید ، حجم تولید را برآورد کنید. در صورتیکه خرده فروش یا عمده فروش هستید ، میزان فروش را تخمین بزنید. میزان تولید را می توان با محاسبه میزان فروش بعلاوه تولید اضافی برای برآوردن تقاضا محاسبه نمود:موجودی اضافی برای مقابله با نوسانات فروش ، وضایعات ناشی از عوامل مختلف مانند نمونه مجانی ، شکستن، دله دزدی، و اتلاف

اسلاید 61: ادامه گام 4گام2-4- ارتباط بین حجم تولید خود را با فهرست هزینه های متغیر تولید روی کاغذ بیاورید.گام3-4- نتایج حاصله از گامهای 1-4 و 2-4 را برای محاسبه مقدار مواد اولیه و خدمات مورد نیاز برای خرید ، در سطح تولید مورد انتظار بکار ببرید.گام 4-4- ببینید، هر یک از اقلام فهرست هزینه های متغیر تولید، به چه میزان برای یک واحد از محصول تولیدی افزایش می یابد. و آن را در حجم مورد انتظار برای خرید( لیست مواد و ملزومات مورد نیاز جهت تولید یک واحد محصول) خود ضرب کنید.

اسلاید 62: گام 5– برآورد هزینه های حقوق و دستمزد گام1-5- تعداد کارکنانی را که برای گرداندن کسب و کار خود نیاز دارید، محاسبه کنید. با توجه به اندازه ، ماهیت ومیزان تخصصی بودن ، فرهنگ کاری در محل ، نوع تکنولوژی مورد استفاده نیروی انسانی خود را شامل کارگران، کارمندان، پیمانکاران فرعی، کارکنان موردی، مدیران ، اعضأ هیأت مدیره و ...برآورد کنید.در انجام این محاسبات ، به یاد داشته باشید که باید عواملی مانند تعطیلات رسمی ، مرخصی سالیانه ، مرخصی استعلاجی، و غیره را باید بحساب بیاورید. قاعده اساسی برای موفقیت آن است که هر یک از کارکنان با احتساب تعطیلات باید 220 روز در سال به کار مفید مشغول باشد.

اسلاید 63: ادامه گام 5گام 2-5- هزینه های کار مستقیم و کار غیرمستقیم کارکنان را محاسبه کنید.هزینه های کار مستقیم ، هزینه هایی است که مستقیماً در ایجاد ارزش افزوده وکار آنها در تولید محصول یا خدمت اصلی شما قابل ردیابی است . هزینه های کار غیر مستقیم ، هزینه هایی است که برای پشتیبانی از عملیات تولید محصول و ارائه خدمت صورت می گیرد. مانند کارگزینی، حسابداری ، سرپرستی و... درهنگام استخدام نیروی کار جدید خصوصاً از نوع غیر مستقیم آن، با حسابداران و حقوق دانان مشاوره کنید، زیرا عواقب مختلفی بهمراه خواهد داشت.

اسلاید 64: ادامه گام 5گام3-5- هزینه حقوق و دستمزد هر گروه از کارکنان را در تعداد آنها ضرب کنید و سپس برای بدست آوردن میزان حقوق ، دستمزد ، وحق العمل، آنها را بطور جداگانه با هم جمع کنید.این هزینه ها را بطور ماهانه بر اساس زمان بندی مورد انتظار برای پرداخت طبقه بندی کنید.

اسلاید 65: گام 6– برآورد هزینه های ثابت و هزینه های سرمایه ای ، حداقل برای دو سال آینده گام 1-6- در گام سوم هزینه های سربار و هزینه های سرمایه ای را کسب و کار خود را شناسایی نمودید. برای هر یک از موارد این فهرست ، مقداری را که انتظار پرداخت آن را دارید ، برآورد نموده و هزینه ها را براساس ماه هایی که پرداخت خواهند شد، زمان بندی نمایید.جزئیات محاسباتی خود را ذکر نموده و تمام فرضیاتی را که برای این محاسبا ت در نظر گرفته اید ، بیان نمایید.

اسلاید 66: گام 7- هزینه بهره وام ها و مالیات بردرآمد خود را محاسبه کنید گام 1-7- میزان وام مورد نیاز خود را بر اساس روش پیشنهادی در گام 10برآورد نمایید. اگر از انواع مختلفی از وامها استفاده می کنید آنها را بطور جداگانه نمایش دهید.گام 2-7- نرخ بهره سالیانه هر یک از وامها را برآورد کنید.

اسلاید 67: ادامه گام 7گام 3-7- برای محاسبه میزان بهره سالیانه دیون خود ، اصل وام را در نرخ بهره آن ضرب کنید( برای مثال ، یکی از اقوام شما وامی با بهره 5% به شما داده و وام دیگری با نرخ بهره 20% از بانک گرفته اید) سپس هر یک را بطور جداگانه محاسبه کنید.گام 4-7- میزان مالیات بردرآمد خود را محاسبه کنید. اگر این مالیات بر میزان سرمایه یا وام مورد نیاز شما تأثیر دارد ، محاسبات گام 7 را دوباره انجام دهید.

اسلاید 68: گام 8- جریان وجوه نقد را تخمین بزنید گام 1-8- حالا شما تمام اطلاعات مورد نیاز را برای تهیه کاربرگ جریان وجوه نقد( بعنوان یکی از مهمترین صورتهای مالی) در اختیار دارید.در گام 1 هزینه های تأسیس را محاسبه کرده اید.در گام2 دریافت های نقدی از عملیات تجاری خود را حساب کرده اید.در گامهای 6-4 میزان پرداخت های نقدی برای عملیات تجاری، سربارها و هزینه های سرمایه ای خود را بدست آورده ایدسرانجام در گام 7 میزان بهره وامهای دریافتی را برآورد نموده اید.

اسلاید 69: ادامه گام 8مجموع این موارد جریان وجوه نقدی پرداختی و دریافتی شما را نشان می دهد.اگر جریان وجوه نقدی شمادر یکی از ماهها منفی است ( اگر مصارف شما از منابع تان بیشتر است) در آن ماه دچار کمبود نقدینگی خواهید شد.اگر جریان نقدی شما مثبت است ، نشان می دهد ، شما در آن ماه مازاد نقدینگی دارید.

اسلاید 70: گام 9- برآورد مجموع سرمایه گذاری مورد نیاز گام 1-9- کسب و کار شما برای انجام عملیات خود در ماه اول ، چهارماه اول ، و سال اول ، چقدر پول نیاز دارد؟ برای تامین مالی خود به چه میزان باید از دیگران وام بگیرید؟کاربرگ جریان وجوه نقدی شاید مهمترین سندی باشد که تنظیم خواهید نمود. این کاربرگ بدقت نشان می دهد ، که در هر دوره به چه مقدار پول نیاز دارید ، یا چه میزان مازاد برای سرمایه گذاری مجدد یا بازپرداخت بدهی ها در اختیار خواهید داشت.کمبود نقدینگی ، بیانگر نیاز به سرمایه گذاری یا اخذ وام بیشتراست که می تواند از محل پس انداز شما، وامهای بانکی، کمک های دولتی ، یا سایر منابع تامین شود.

اسلاید 71: گام 10- برآورد میزان تأمین مالی مورد نیاز از طریق وام گام 1-10- سرمایه را که می توانید ازمحل پس انداز خودتان ( با فرض اینکه شما بجای اخذ وام از پول خودتان استفاده می کنید)، از سایر سرمایه گذاران ( دوستان، اقوام ، قطب ها صنعتی و اقتصادی، بانکها و...) و از کمک های دولتی جمع آوری کنید.مقدار سرمایه خود را از کل سرمایه گذاری مورد نیاز کم کنید . این کار به شما میزان پولی را نشان خواهد داد که باید بصورت وام قرض بگیرید. ارقام حاصل از این محاسبات را در گام 1-7 مورد استفاده قرار دهید.

اسلاید 72: گام2-10 امکان پذیر بودن دریافت وام را بررسی کنیدعوامل زیادی وجود دارد که ممکن است برآورد های اولیه شما را مورد تردید قرار دهد. مهمتر از همه ،آن است که ممکن است بانکها بدلیل اینکه شما بتازگی کار خود را آغاز کرده اید ، از پرداخت وام خودداری کنند. دوم اینکه، ممکن است در یابید که توانایی بازپرداخت وام دریافتی را ندارید(گام 3-7).تجربیات نشان میدهد ، بسیاری از کسانی که بتازگی کار خود را آغاز کرده اند ، تا ماهها ، شاید سالها، تا زمانی که نتوانسته اند به یک موسسه اعتباری ثابت کنند که ثبات مالی لازم برای بازپرداخت وام را دارند ، موفق به دریافت هیچگونه تسهیلات اعتباری نگردیده اند.البته مزیت وام نگرفتن ، عدم نیاز به پرداخت هزینه های بهره است.

اسلاید 73: گام 3-10- تا زمانیکه به یک حدود امکان پذیر از نیاز به وام نرسیده اید ، روی برنامه مالی خود کار کنیداگر اولین برآورد شما از میزان وام مورد نیاز امکان پذیر نبود، بایستی روی برنامه مالی خود ، آنقدر کار کنید تا نیازمندی خود را به وام تا حد ممکن پایین بیاورید. انجام این کار به طرق زیر ممکن است:کاهش هزینه های عملیاتی یا تجدید نظر در خرید تجهیزات استفاده بیشتر از پس انداز خودتان برای سرمایه گذاری در کسب و کار، یا پیدا کردن تامین کنندگان مالی دیگر ( مانند افراد خیر و سازمانهای خیریه)

اسلاید 74: هراسی از کار مجدد روی تمام طرح توجیهی خود نداشته باشید، اگر اعداد و ارقام ، در مرحله اول با شما سر سازگاری ندارد، ناامید نشوید ، بروز مشکلات این فرصت را برای شما فراهم می نماید که با یک راه حل هوشمندانه ، آنها را حل کنید.

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید