پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

کارگاه آموزشی جیوه (۲)

kargahe_jiveh_2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارگاه آموزشی جیوه (۲)”

کارگاه آموزشی جیوه (۲)

اسلاید 1: تهیه و تنظیم از : امیرپور – دکترای تخصصی ( PHD) مهندسی محیط زیست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه m.amirpour1128@mrgums.ac.ir کارگاه جيوه (Mercury ) (2)

اسلاید 2: Mercury products

اسلاید 3: موارد كاربرد جيوهمنابع متفرقه كاربرد جيوه در صنعت :توليد توده هاي سبك وزن مثل مهره هاي رسي براي كاربردهاي ساختمانيآراستن دانه هاي گياهي با مواد شيميايي حاوي جيوهنيمه رساناهاي تشخيص پرتو زير قرمزمصارف آموزشيپمپ هاي خلاء حاوي جيوهاستفاده از جيوه به عنوان خنك كننده در برخي سيستم ها ي سرماسازاستفاده در دباغي هاپيگمان سازيانواع خاصي از برگه هاي چاپي رنگيمواد منفجره (فولمينات جيوه در چاشني بسياري از فشنگ ها)مواد آتش بازيدر توليد برخي اسباب بازي ها

اسلاید 4: (ماده رنگی جیوه )Mercury pigment Mercury is a deep bronzy/orange Cinnabar is the native red

اسلاید 5: موارد كاربرد جيوهجيوه موجود در زباله و فاضلاب : فاضلاب ها و پسماندهاي يونيت هاي دندان پزشكي (بزرگترين منبع)فاضلاب هاي صنعتي و ‌خانگي فاضلاب بيمارستان ها، آزمايشگاه ها، مدارس و دانشگاه هاتصفيه فاضلاب و بازيافت جيوه (محصول ثانويه) پسماندهاي شهرداري و عمومي، پسماندهاي خطرناك، پسماندهاي پزشكي، لجن فاضلابتل انبار كردن و دفن غير رسمي پسماندهاي شهري و عموميسوزاندن پسماند به صورت روباز (در منطقه دفن يا به صورت غير رسمي)

اسلاید 6: mercury in water and waste water

اسلاید 7: Mercury in the Environment

اسلاید 8: راه ‌های ورود جیوه به محیط زیست جیوه از منابع طبیعی و فعالیت‌هائي مانند سوزاندن پسماند‌هائي مانند باتری های معمولی، احتراق زغال سنگ و مازوت، استفاده در صنایع الکترونیک و استخراج فلزات قیمتي سریعا تبخیر و به صورت بخار وارد اتمسفر می‌شود.جیوه در هوا اغلب به شکل گاز، و مقدار اندکی از آن به ذرات معلق متصل است، ومی‌تواند مسافت های زیادی را در اتمسفر طي کرده و پس از شسته شدن به وسیله بارش، در خاک و آبراه ها رسوب کند. مهم ترین منبع آلودگی آب ها به جیوه تخلیه فاضلاب‌های صنعتی کارخانه‌های کاغذ سازی، PVC و تولید کلر و سود می‌باشد.استفاده از ترکیبات آلی جیوه به صورت قارچ‌کش‌ها در کشاورزی، از منابع مهم ورود متیل جیوه به محيط زيست است.

اسلاید 9: راه ‌های ورود جیوه به محیط زیستبه دليل متنوع بودن زمينه هاي طبيعي جيوه، تفريق سطوح طبيعي و تجاري در هر بخش از محيط دشوار است. از طریق رسوبات طبیعی، فعالیت‌های آتشفشانی، فرسایش زمین و طوفان‌ ها، ساليانه حدود 5000 تن جيوه وارد دريا مي شود. ساليانه 5000- 4000 تن از جيوه معادن (در حدود نصف توليد جهاني از 9000 تن) در دريا، خاك و اتمسفر رها شده و در ارگانيسم هاي حياتي جمع مي شود. به طوری که جیوه و تخریب فیزیکی و شیمیائی سنگ ها، سالانه در حدود ۲۳۰ تن جیوه وارد دریاها و اقیانوس ها می شود.

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید