پزشکی و سلامت مراقبت‌های بهداشتی

کارگاه آموزشی جیوه (۴)

kargahe_jiveh_4

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کارگاه آموزشی جیوه (۴)”

کارگاه آموزشی جیوه (۴)

اسلاید 1: تهیه و تنظیم از : امیرپور – دکترای تخصصی ( PHD) مهندسی محیط زیست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه m.amirpour1128@mrgums.ac.ir کارگاه جيوه (Mercury ) (3)

اسلاید 2: كنترل مواجهه با جيوههزينه هاي ناشي از كاهش بهره هوشي كودكان و به تبع آن كاهش بهره وري ناشي از جيوه در سال 2000، سالانه نزديك به 7/8 ميليارد دلار (با دامنه 2/2 تا 8/43 ميليارد دلار) برآورد شده است.براي جبران آلودگي ناشي از هر كيلوگرم جيوه در محيط زيست، به طور ميانگين بايد نزديك به 2500 تا 1/1 ميليون دلار هزينه كرد. هزينه هاي ناشي از آلودگي جيوه و تركيبات آن در ايران، مطالعه نشده است.

اسلاید 3: Free Mercury Productsمحصولات آزاد جیوه

اسلاید 4: Mercury free dentistryجیوه آزاد در دندانپزشکی

اسلاید 5: كنترل مواجهه با جيوهمطالعات آلودگي جيوه در ايران :در مطالعه سازمان محيط زيست در آب هاي بندر ماهشهر، ميزان جيوه، چندين برابر حدود مجاز گزارش شده است. بالاترین رکورد ثبت شده براي جيوه در سال گذشته ppb 1425 می باشد، در حالي كه حد مجاز جیوهppb 150 است.میزان آلودگی جیوه در بوشهر و عسلویه در حد مجاز اعلام شده است. تالاب انزلي يكي ديگر از مناطق زيست محيطي درگير مشكل آلودگي جيوه مي باشد. ماهي زروك به عنوان يك نشانگر زيستي مناسب براي پايش جيوه در محيط هاي زيست دريايي در آب هاي خليج فارس معرفي شده است.

اسلاید 6: كنترل مواجهه با جيوهحذف جيوه يك اولويت و برنامه جهاني بوده و تهيّه، تدوين و اجراي برنامه اي كه بتواند اين مشكل را برطرف كند الزامي مي باشد.جیوه موجود در محيط زيست را مي توان با استفاده از روش‌های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی كنترل نمود.بهترین راه پیش گیری از خطرات جیوه، حذف کامل مواجهه است. يكي از راه هاي مهم پيش گيري از خطرات جيوه، جايگزيني جيوه با مواد بي خطر يا كم خطرتر است.

اسلاید 7: كنترل مواجهه با جيوهطبق بررسي ها و برنامه جامع سازمان جهاني UNEP (United Nation Envieonment Programme) دو رويكرد براي حذف و كاهش جيوه پيشنهاد شده است: ليست مثبت (توليد، مصرف و حمل و نقل كليه مواد و تركيبات حاوي جيوه، به جز مواردي كه طي اين ليست مشخص شده، اجازه استفاده دارند.) ليست منفي (توليد، مصرف و حمل و نقل كليه مواد و تركيبات حاوي جيوه، به جز مواردي كه در طي اين ليست اعلام شده، ممنوع است.) رويكردي كه به نظر مي رسد با توجه به شرايط كشور در قالب برنامه عملياتي قابل اجرا باشد، رويكرد ليست مثبت مي باشد. مركز سلامت بهداشت محيط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، استراتژي ها و فعاليت هايي را در قالب يك طرح پژوهشي پيشنهاد نموده است.

اسلاید 8: استراتژی ها آموزش مخاطرات، روش هاي نمونه برداري، تجزيه و راه هاي كنترل جيوه به کارشناسان شاغل در كارگاه هاي در مواجهه با جيوهآموزش مخاطرات و راه هاي كنترل جيوه به کارگران و کارفرمایان كارگاه هاي در مواجهه با جيوهآموزش رسانه هاي عمومي جامعه نسبت به خطرات جيوه و راه كارهاي كنترل مواجههجلب و تقویت مشارکت سازمان های مرتبط، جهت كنترل و حذف جیوه از کارگاه ها و کارخانجاتاطلاع رسانی در مورد جایگزینی جیوه با مواد کم خطرتر و توسعه مکانیسم های اقتصادی و فنی در ایجاد انگیزه برای این جایگزینی.تهیّه و تدوین پروتکل و آئین نامه اجرایی کنترل و حذف جیوه از کارگاه ها و کارخانجات ارائه روش های كاهش مواجهه با جیوه در شرایط فعلی مصرف و تا پایان اجرای برنامه حذف وکاهشتقویت بازرسی های کارشناسان بهداشت حرفه ای و محيط با رویکرد توجه بیشتر به مسئله جيوهاعلام ليست مواد، تركيبات و تجهيزاتي كه به علت استفاده از جيوه بايد جايگزين يا حذف شوندتهيّه و تدوين پروتكلي با همكاري سازمان هاي ذي ربط براي دفع و امحاء صحيح پسماندهاي لامپ هاي حاوي جيوهپايش و اندازه گيري جيوه محيطي

اسلاید 9: فعالیت ها تدوين برنامه عملياتي جيوه و ابلاغ به كليه دانشگاه هاي علوم پزشكي كشورتعیین اولویت های برنامهبرگزاری کارگاه آموزشی برای کارشناسان مسئول و ساير گروه هاي هدف تهیّه چک لیست هاي لازم در مورد کنترل جيوه توسط کارفرمایان و کارشناسان بهداشت حرفه ای شاغل در صنایعتهیّه دستورالعمل شیوه برچسب زنی جهت بسته ها و ظروف حاوي جيوه و تركيبات آن و علامت گذاری محل های خطر مرتبط با جيوه تهيّه دستورالعمل نحوه ارزيابي و شناسايي مناطق،‌‌‌‌‌‌‌ كارگاه ها و افراد در خطر مواجهه با جيوهتهیّه دستورالعمل ها و راهنمای کار ایمن با جيوه و تركيبات آن به همراه ارائه جایگزین های کم خطر و بی خطرارائه روش استاندارد نمونه برداری و تجزيه نمونه های حاوي جيوهتهیّه و تدوین مجموعه های آموزشی در مورد خطرات جيوه و نحوه پیشگیری از آن براي گروه هاي هدف مختلفطراحی فرم ثبت نتایج اندازه گیری جيوه در محل هاي مورد ارزیابی برای آزمایشگاه هاي مربوطهطراحي برگه هاي نرم افزاري مربوط به آمارهاي جيوه (مطابق فرمت هاي بين المللي) به منظور تهیّه پروفایل ملی جيوه ارزیابی و مقایسه اطلاعات جمع آوری شدهتهیّه راهنمای شناسایی مناطق و افراد در معرض خطر مواجهه با جیوه

3,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید