کسب و کارمدیریت و رهبری

کارگاه آموزشی مدیریت دانش

صفحه 1:
es eee]

صفحه 2:
هاي مديريت دانش راهنمائي براي راهبران

صفحه 3:
۰ درك صحیح از نظام‌هاي مدیریت دانش + كمك به اجراي موفق نظام هاي مدیریت دانش ‎٠‏ درك عيني نظام‌هاي مدیریت دانش ‏۰ ایجاد يك فضا و چارچوب مشخص در ذهن راهبران ۰ شناسائي گلوگاه‌هاي كليدي

صفحه 4:
مدیریت دانش- پیش زمینه ل ا ا الك بود خدمات رساني مشتري محصولات با کت و نواوري بآلا ا افزایش بهره‌وري و كاراتي

صفحه 5:
مدیریت دانش- پیش زمینه

صفحه 6:

صفحه 7:
مدیریت دانش - دانش زمینه, دانش جهاني تما میت ‎CO‏ ‏حقیقت جهاني Ra

صفحه 8:
Explicit Knowledge دانشی که بیان شده ( از ذهن در آمده و با کلمات دنیلی بیرون طرح شده است. مستند سازی شده و با قالب های نمادین و ایا زبان طبیعی منتقل گردیده است) * یک دستنامه از محصولات الكترونيكي جهت خرید آنها * استاندارهای طراحي. گزارش‌هاي پروژه. گزارش هاي تحقیقات. مقاله‌هاء پایگاه اطلاعات»,دستنامه سیاستگذاریها و تجربیات مستندسازی شده.

صفحه 9:
مدیریت دانش - دانش ذهني Tacit Knowledge ‏دانشی که در ذهن افراد قرار دارد و مستندسازی نشده است. فرد‎ ‏هنگامی از دانش خود مطلع می گردد که با مشکلی مواجه می گردد یا‎ ‏وضعيتي خاص قرار مي گیرد.‎ ‏ناملموس‎ * ‏موجود در ذهن افراد‎ ‏تال عامل با افراد‎ ‏محموعه مهار تهاء پینشهاء تخصص, فهم و مجموعه يادگيري‌هاي افراد‎ ‏با گذشت زمان و با کسب تجربه بیشتر مي شود‎

صفحه 10:
مدیریت دانش - دانش ذهني مشخص است ( در ذهن افراد) [ سخت ساخت نیافته؛ غیر ملموسن و حتی بیان آن:مشکل اسنت انتقال موفق یا اشتراک : انجمن هاء گذاراندن دوره هاء شاگردی کارآموزي مباحثات یا ساير وسايز ل ارتباط جمعی به صورت درون شخصی شبیه سازم" © رابطه استاد و شاگردی. * داتعو ری از هم جدائی ناپذیر می باشند. دانش ذهنی جز لازم ‎ll ales‏ ها مربا افو اقگیلوکردن ایندو کار اشتباهي است * بیش ازآنکه ‎١‏ [گاگترايم قاذزبه انجام هستیم دانش ‎eS‏ لي كه ذرآن كار مى كنيم و هم به علائق: قالب ذهنی و دیدگاه فرد وابسته اس (دانش فردیی).

صفحه 11:

صفحه 12:
مدیریت دانش - هستی دانش — e (1

صفحه 13:
Re a LY ne Bele Tact Karwedge Te Explicit ‏بل لس‎ Govislizatiod | Gxteraclizatiog ‘Toot ‏سس‎ ‎ver TOR Gove Uercalizaiod | Oowbicstiog Gxplicit ‏سس‎ cer ۰

صفحه 14:
Re a LY ne Bele * تبقیل یک دانق ‎Keay gtd‏ ذانش, ذهتی جدید از ظرنق. تعاملات اجتماعی و بة اشتراک گذاري تجربیات بین اعضاء سازمان -مانند کارآموزی ایجاد دآنش عینی جدید از طریق ادغام کردن یا طبقه بندي مجدد - مانند بررسي مقالات و گزارش‌ها در يك حيطه تبدیل دانش ذهني‌به یک جدیید - مثل مستند سازي بهترین تخرییانتا با مسنتند سازي ادیآ گذشته * ایجاد دانش ذهنی جدید از دانش عینی - مانند یادگیری از مباحثات گروهی ‎eo‏

صفحه 15:
ese ene ore

صفحه 16:
مدیریت دانش - دانش و اطلاعات ¢ Machlup (1983), information is a flow of messages or meanings which might add to, restructure or change knowledge * Information is a flow of messages, while knowledge is created and organized by the very flow of information, anchored on the commitment and belief of its holder

صفحه 17:
۷مدیریت دلنش بر شناسائي و بكارگيري دانش جمعي که مزیت رقابتي براي سازمان | ‎PEs PTC ur Foe Fe eC Re ey eer On GeY A‏ ۱ ‎ened‏ ل ‎OCs Re Anne a eC‏ ‎ee‏ 0000 Ropar ce ESIC OC aNUOCCre Hy Res NEST A Ps OER بل تس انتقال دانش به عنوان يكي از جنبه هاي مديريت دانش هميشه و به شكل هاي مختلف وجود داشته است مانند. بحث و گفتگو ا کتابخانه هاي سازماني: ‎COS i est ater‏ POE TORO EO EES TOC eyes eae, PIPE Sire ‏و ال‎ Bs ey ‏بكار كيري كانش ادر كل‎

صفحه 18:
۱۳ ‏اسان‎ Leek aed) ۱ ‏رز‎ PEE re oe ee ieee nese a 0 توسعه فرهنگ دانش-مشتاق با پشتیبانی از رفتار اشتراك دا 110ص ‎inies‏ ال ا ل 6

صفحه 19:
ا ل ‎cada‏ ۱۳

صفحه 20:
eC SN ‏لا‎ PAE ) RerITO FSS Se CRE I ne NI Soe ere Re ‏ا ا ل ا‎ ۱0 ‏ل ل‎ Torney Ca 22270 11006 تا ار هاي دلنش شامل فهرست طبقه بندي شده و مخازني از متخصصين سازمان؛ به همراه كانالهاي ارتباطي. به منظور تعامل فرد به فرد از اجزاء اصلي اين راهبرد مي باشند. وت نع وی مور د عسو ويطك ‎ga Sh}‏ | 1

صفحه 21:
eC SN ‏لا‎ شخصی و فروش مستقیم آن می‌پرداخت. دل به جاي صرف زمان قابل ملاحظه اي براي تعیین پیکره بندي رایلنه براي هر مشتری از دانش موجود استفاده می کرد. گنجینه ل حدود 40000 پیکره بندي را در خود جاي داده بود. در همین رابطه توانيم به رشد 1683 دل بین سالهاي 1999-1996 اشاره کنیم.

صفحه 22:
eC SN ‏لا‎ 5,25 تجارق يق دز لندن قران ذاره. قارسيا پلدکومی راهبردی راء بای یکی از کمپانی های مالی» بزرگ انگلیسی تدوین می کرد. ‎ane‏ قد در جهت ارائه محصولات و حدمات جدید بای ای کمپانی بود. . تدوین چنین راهبرردی نيازمند آشنائى با حوزه جذرافیائی؛ تخصص در حیطه محصول, فهم گسترده از صنعت و يك تفكى بسیار خلاق خی از شر‌کای تفاده از ‎ail,‏ القن ا مرت تما فت استناده ودر بازه جهار ماه كسترش راهبرد توسعه؛ به صورت بيوستهه :يست الكت فوم جاسات متخن با متخصصين مؤجود در شبكه تفاس ‎

صفحه 23:
Oe kee rie eee)

صفحه 24:
tt eT I network of 0099 ‏سس سوب‎ روش سال 2004

صفحه 25:
تغییر وضعیت بازار در اواسط دهه 90 خروج بازار از حالت انحصاری حضور در عرصه رقلبت نیازمند کیفیت و شایستگی به همراه سرعت و مسئولیت پذيري از ارائه محصول صرف به ارائه دهنده راه حل‌ها و خدمات مخصوص هر مشتري ( مشتري محور ) نیاز به مهارت‌ها و شيوه‌هاي نوین تفکر انتخاب کارکناق,فروش و بازاريلبي براي اشتراك دانش و انتقال بهترین تجربیات

صفحه 26:
زیمنس - ایده ایجاد يك شبکه دانش جهاني مدیریت دانش در کل زیمنس (0تی)) انتخاب بخش فروش و بازاريابي * طرح آزمایشی - تقسیم بندي کشورها بر حسب رشد اقتصادي و رشد بازار مخابرات از راه 3 منوث تسخير واقعي دانش بسيار ييجيده تراز ذخيره صرف اطلاعات است” "غللب:نظام هاي مدیزیت دور ها و oul

صفحه 27:
| - * برتيش بتروليوم 18 ميليون ذلا سرماية كاري تعيين راهبرد دانش و نظام مديريت دانش اولين نشست (1998) با حضور بهترين فروشندكان * راه حل هاي شما براي فروش کدامند؟ * شكل ابزارهائى كه بايد استفاده كردد؟ ۰ فنآوري ‎afi‏ ایمیل. شبکه اینترانت شرکت. ظ) ‎Grete‏ 171

صفحه 28:
(Solution Objects Environment Objects * Chat Rooms ٠١ Community News Board » Discussion Groups

صفحه 29:
زيمنس - اجزاء شيرنت - كتابخانه دانش * راه حل هاي فني يا عملياتي براي حل مسائل (سس ‎(oki‏ * داده هاي يك بازار خاصء يك يروزه خاصء شركاي تجاريء رقبا و مشتریان (عسباه مسسسسه) * بكارگيري کلید واژه‌ها براي جستجو * نظام‌هاي بازيابي اطلاعات خوب و بد فرم هاي روي خط براي وارد کردن ‎Obiert 52 Nila) Sbs3>‏ ۷ فرم هاي روي خط,مشابه پرسشنامه

صفحه 30:
زيمنس - نمونه فرمهاي روي خط ورود اطلاعات

صفحه 31:
]8 لل ا ل ۱ منوث "درخواست هاي فوري مثل اينست شما نمی‌دانید که پاسخها از کجا و توسط چه کسانی ارسال خواهند شد." مدیر پروژه در آمريكاي جنوبي و کارگذاشتن کابل در جنگل‌هاي آمازون هر كسى مى :داند جواب,مشكلات مشابهبوئ :در فجاست * تس جیاتن نظام درخواست هاي فوري براي هر كسي به منظو كاركنارةانه صورت.مثناوب :ليست درشواددنش صورتی که قادر بودند به آن پاسخ می دادند. ( آیا کسی ! دس قن

صفحه 32:
زيمنس - اجزاء شيرنت - فروم ها فروم ها جلوه جديدي به شیرنت بخشیده بودند. لین بخش زنده و تعاملی بود. لین بخش شامل اتاق گفتمان, تابلوهاي خبری باشگاه و .می گردید, در زمان قدیم انتقال دلنش به صورت شفاهي و دلنش باه این شکل. حضور در زمان و.مکان ن گام مهم در کدگذاري و اشاعه دانش بود. وابستگی به زمان و مکان در لین می رود. اما ساختار و بافت کتاب ملنع از انتقال کلیه تجربیات می باشد و همگان قادر به چاپ کتاب نیستند. لازمه دریافت بعلاوه در کتاب تعامل به چشم نمی خورد. شیرنت تعامل و پویائی را به این چرخه افزود. اینترنت امکان مشارکت و همكاري در يك بستر دموكراتيك و تعاملي ر ما به ازمقان لورد فگی نوانید يك:ایده را در ایتترنت دهید مشاهده ‎ol‏ آغازی بّای,اظهار نظرهای شخص هست که هیچ گاه آنها را هر کدی :نوزم داشته باشد مي تولند فارغ

صفحه 33:
0 ملاقات دیگر در مناطق مختلف در سال 1998 انتخاب تیم هسته مدیریت دانش ترسیم نقشه فرآيندهاي مديريتي و فنآوري لازم با جزئیات کامل توسط تیم چرا؟ منوث "با توجه به ماهیت نظامهاي مدیریت ‎a‏ و نیاز به مشارکت کارکنان نباید نظام‌به صورت مجزا و جدا از سایرین طراحی گردد. تجربیات قبلی زیمنس در خوزه ها هم إدال بر اين مدعا بود گرفت لصو را ایستفاده براي سا يادی وخود داشت تاتولین گروه از تکرار تعامل با کار کنان جهت ادامه کار نظرات دریافت وبه عنوان يك عنصر بسیار مهم مواردي که طرا اشتباه خودداري کرد.به همین منظور

صفحه 34:
* انتخاب چهار کشور چین. مالزي» پرتغال و استرالیا براي طرح آزمايشي * طراحي اولین : خه از سیستم از آپریل تا آگوست 1999 سهولت در اشتراك دانش ( برتیش پترولیوم) مدیران شیرنت در هر منطقه. ارتقاء سیستم» بررسي میزان استفاده و پاسخ به درخواست هاي فوری

صفحه 35:
زيمنس - شكل كيري شيرنت - بكاركيري مشاورين * بكاركيري مشاورين براي هدايت يروزه در دفتر مركزي - نظارت بر کار شبکه مدیریت دانش در کشورهای مختلف هر يك از مناطق - برگزاري کنفرانس هائي بر - سیاستگذاری برای شیرنت 7 بررسي کیفیت دانش موجود در شبکه و ارائه بازخو لازم 6

صفحه 36:
زيمنس - شكل كيري شيرنت - بازاريابي براي شيرنت ۶ سهم فنآوري در نظامهاي مديريت دلنش 9620 و 9680 مابقى مربوط به مدیریت ارتباط. فرهنگ و مسائل سازمانی دا مدیریت دانش & ان ذال سلر مدیر بخش آمریکا منوث "بازاريابي به منظور بالا بردن میزان استفاده مرتبا صورت مي گرفت. آرم و شکل تبليغاتي نظام مدیریت دلنش طراحي و برروي هر شي متحركي حك مي گردید (.مثل خودكارهاء جلدهاء يوسترهاء-مدادهاء کاغذهای برچسب: داز و :ما مجبور بودیم هر چه بیشتر و سریعتر تعداد کاربران روي خط را بالا ببريم. موفقيت خط بود. بعلاوه باید کارکنان را یم ترغیتبببه باسخکونی به درخواستهاي فوري مي کردیم. مشکل ما با شیرنت مشکا

صفحه 37:
زیمنس - شکل گيري شیرفت - لبط سپیچ "به منظور تبیین جایگاه و آموزش کاربري تا سه کارگاه آموزشی بر بلید مسائل حل نشده اي در هر کشور در La aS BS poe 9 1 مى گردید. در ابتداي جلسات اشته باشید: سئوالات خود را طرح ونبه سیستم وارد گنید تا انتهاي روز شما حداقل يك پاسخ در این حیطه دریافت خواهید کرد. شرکت کنندگان در این میا ان در این میان متعجب و راضی از کارگاه خارج می شدند"

صفحه 38:
* ترکیب مناسب نیروق انسانی از عوامل موفقیت مدير بخش دانشء مدير سازمان. توسعه دهندگان سیستم و کارکنان بخش مدیریت ۳ مدير بخش دانش - مهارتهاي ارتباطي بين شخصي به منظور متقاعد سازي كارمندان جهت منطبق شدن با تغییر فرهنگی - مهارتهاي تفکر راهبردي تا بتواند با بخشهاي مختلف يك سازمان کار کند و آنها کته )با یکد بگر وادار نماید توانانی با 5و9 پرنامه هاي موثر جهت فعال ساختن سیستم - فهم فتآوري اطلاعات و کازبرد. آن در

صفحه 39:
° يك گروه 100 نفري مسئول نگهداري و آموزش نظام ‎a‏ : - ساختار دهی - حذف اطلاعات نامرتبط - کاتالوگ کردن - ذخیره معنادار اطلاعات - ارتباط پین افراد جستجوئ مخيط از کارمندان پاره قت و خارج از وقت اداري شروع و تبديل به كاركنان تمام وقت

صفحه 40:
زیمنس - سازماندهي دانش شیرنت * انجام اصلاحات نهائی توسط ‎Crores‏ امط) استفاده مجدد علت وجودی سازماندهی اطمینان از شفافیت و کارآمدی دانش

صفحه 41:
هلیر سچلر "همیشه عذرخواهیها در شبکه به گوش می رسید مردم می گفتند من زمانی براي صرف کردن روي این مسئله ندارم. بعضی نسبت به اشتراك دانش بی میل بودند. این دسته مي گرفتند مطمنا دانش حل لین مسئله وجود دارد ولی باید بهاي آن پرداخته شود. مجلنی نمی دهیم. بعضی ها مي گفتند در پروئه ها همه چیز در ذهن شفاف است ولی قادر نیستیم همانگونه به صورت شفاف آن را انتقال دهیم. ما مجبور بودیم انتظارات مردم را مدیریت کنیم. امکان مایوس شدن در اولین تعامل با شیرنت وجود: داشت در این صورت احتمال اينکه دیگر به سراغ:ما نیایند بالا بود: براي مابه هیچ وجه قلبل تصور نبود که بشنویم فردي جواب احمقانه اي از شیرنت ۳ دریافت کرده جای دیگزی,ارجاع ذادند." ‎ced‏ یا اينکه فردی بگوید سئوالی. يرسيدم جه جاي جواب من را به

صفحه 42:
eS SB een S) ابتدا مابه صورت مبلغان مذهبي عمل می کردییم و فلسفه کار را ج مى دادیم. ما مقالاتی را منتشر کردیم که فلسفه کار را حمایت می کرد. از ن استفاده کنید: ما ساخت گروه های هم کارکرد را شُروع کزدیم و اعلام کردیم در زمینه هاي مختلف فرهنگی و تخصصی فعال هستیم. قبل از اينکه به جاي ديگري بروید و با بيني خوني باز گردید مي توانید مطالب کليدي را از درون شیرنت به دست آورید * أولين يست رافاقق :10 قرصذى »به مذيران: #بيرقك * تمركز يزروي كاربرا 6 ۰

صفحه 43:
* قرارداد 460.000 ساخت شبکه مخابرات از راه دور بيمارستاني در سوئیس علیرغم قیمت بالاتر (9630) * قراداد 3 میلیون دلاري براي ساخت يك شبکه با پهناي باند وسیع در مالزي * تا پایان سال 2002 در شیرنت 18.200 کاربر ثبت شده بود * 300 تا 400 شی جدید ماهانه پاسخگوئی به %90 چند صد درخواست فوری ماهانه هس80 از بت استفاده مي کردند. 4015 فقط يك بار همكاري و 705 همکاری فعال

صفحه 44:
200000 ne y تجزيه و تحليل زيرساخت هاي موجود Ren eer es مميزي دارائي ها و نظامهاي موجود داذ en aoa طراحي و توسعه زيرساخت هاي لازم

صفحه 45:
باشكاه دانائي 4 باشگاه دانائي به مكاني اطلاق مي کردد که گروهي از مردم تحت عنوان گروه هاي هم 00 با [] باشكاه هاي دانائي به عنوان يك عضو قديمي با شكلي جديد 0 ‏ا ا‎ ncn باشگاه دانلئي مكلني براي يادگيري از یکدیگر است. در آين محل افراد دیدگاه هاي ‎at ist ene SN er ei pes‏ 1 روابط خصوصي در پرتو باشگاه در سازمان گسترش مي یابد. در طول زمان باشگاه. ‎tty‏ ی( ار تا ا مستندساری می کند

صفحه 46:

صفحه 47:
پتانسیل برقراري پیوند میان چند سازمان یا واحدهاي كاري قادرند کل يك نظام را در يك قلمرو دانش جهت اشتراك دانش با هم ‎Ans‏ حل مسائل كاري با سرعت بیشتر صرف زمان کمتر به منظور جستجوي راه حل‌ها وجود دیدگاه‌ها و دانش همتایان کاری. اتخاذ تصمیمات بهتر را به همراه دارد را هرد a اعضاء باشگاه هاي دائلئي از قدرت ريسك بالاتري برخوردارند آنها به راحتي از روش هاي جدید استفاده مي کنند زیرا مي دآنند گروه هلئي هستند که از آنها بانیم یآرکندد نا وجوّد باشگاه قانع,داناتی» هماهنگي بيشتري در مجموعه فعالیت‌ها و كارهاى ‎“aya 3955 Olja‏ دا

صفحه 48:
هر حرکتی در سازمان با مشارکت و اشتراك مساعی کل سازمان همراه خواهد بود دانش اعضاء به صورت حرفه اي در سازمان گسترش پیدا می کند تدوین استانداردهاء دستنامه هاء گسترش مهارت ها و کاهش هزینه‌ها از طریق دسترسي سریع به اطلاعات از ارزش هاي ملموس باشكاه هاي دانائي محسوب مي شوند 1 در مقابل افزایش حس اعتماد. توانائی نوآوری. ایجاد ارتباط سم ی تحقیق و ایجاد اظمینان حرفه ای بین اعضاء از جمله ارزش های غيرملموس به حساب مىّ آیند ۱ 1

صفحه 49:
باشگاه های دانائی هم بر ایجاد راهبردهای جدید و هم بر بکارگیری و پیاده سازی آنها موثر هستند (مشارکت افراد دانا ) يكي دیگر از مهمترین ارزش افزوده هاي باشگاه هاي دانلئي پیوند توسعه فردی و سازمانی دانش منطبق با راهبرد سازمانی است. چنین همسوسازي هم براي کارکنان و هم سازمان مفید خواهد بوت باشكاةهاى دانلئى با تعيين راهبرد دلنشء توسعه دلنش فردى را با اهداف و راهبرد سازمانی یکی می سازند بنحوی که دلنش افراد به صورت. عمیق در ,راستاي انجام بهتر رسالت سازماني شکل مي گیرد: همین عنصر وجلتمایز باشگاه‌هاي دانلئي با مراکز تولید علم 0 :

صفحه 50:
* چرخه د ريافت و ارسال دا دانش ‎see‏ داناني کارکنان و را براي سازمان به ارمغان مي آورد

صفحه 51:
اد ارزش کوتاه مدت ارزش بلند مدت

صفحه 52:
0 ععاعع هدم ‎Helping‏

صفحه 53:
باشگاه دانائی - مسیرها ۱9۵ gas ‏هزینه‌ها از‎ ‏طریق آگاهي‎ : ‏ع از تجربیا‎ (Gen 5 ‏توسعه يا‎ sth ‏نووري ,در‎ ‏در ساير نقاط‎ ‏سازمان. نا‎

صفحه 54:
| * چگونگی سازگار کردن باشگاه هاي دانائی با راهبرد مدیریت * انواع باشگاه هاي دانائي و ويژگي هاي هر يك از آنها * روش هاي موفق جهت برنامه ريزي. شروع و پشتيباني از این باشگاه‌ها * ساختارهاي پشتیبان و نقش هاي مورد نیاز براي انواع مختلف باشگاقها * تال طاحتی بانگاهایو به خدمت گماردن فنآوری اطلاعات * چگونگی ارزيابی 9 یرو تأنسازمانی اين باشگاه‌ها

صفحه 55:
۱ tod

صفحه 56:
مسا ‎ie a‏ ۳ یج تست( ‎ig teen‏ = سس ور << مت ‎et‏ Management Repo ae

صفحه 57:
| 11 کاهش زمان عرصه به بازار بهبود خدمات مشتري مدیریت دانش سازماني . کاهش هزینه تمام شده افزایش فروش و حاشیه سود ۲ يادگيري سریعتر از رقبا د کیفیت محصولات و فرآیندها سول 5 بهبو محصولات و فرآیند: به چرخه خلق محصول كاهش خطاها و كارهاي تكراري آوري مدا نوآوري مداوم مزیت رقابتي نهادینه شده عکس العمل سریع د رمقابل تفییر

صفحه 58:
1۳ TOUS ET ae me Seal Oar bone Oar fons leep (Truck freee

صفحه 59:
EBOKs ineering Books of Knowle:

صفحه 60:
دایملر کرایسلر - مدل راهبران OP fs} GP by OP ky} ae ‏منت‎ By OP fe] Ge by ‏هه‎

صفحه 61:
دایملر کرایسلر - راهبران Book

صفحه 62:

صفحه 63:
1 Lust SF plots Bee) yaa jl. ۳ ‏امکانات و سازماندهی جلا‎ فراهم آوردن ايقن هاء كمك به اعتبارگذاری ۳" ۳۹ dD%- 19۹60 dO%- 9۸۵

صفحه 64:
AUS Kia lod — Wi — pal FS glosle مسئول پیوند اعضاء گروه و همچنین پیوند گروه با سایر واحدهاي كاري و با ساير كرودها عضوي از مديران يشتيبان * بدون هماهنگ کننده دانش گروه از کل سازمان مجزا مي شد با توجه به مهارتها در راهبریء دانش سازمانی میزان فعالیت جاري در گروه. دسترسي به مدیریت و تخصص فني توسط مدیر عاهاق انتخاب,می شود بايستي قادر به حذف موانع سازماني و هدایت کارکنان به سمت يك هدف مشترك مي بود.

صفحه 65:
1 عدم اجبار در عضو شدن تاثیر در ارزيابي سالانه کارکنان که به صورت خودکار در حقوق فرد تاثی رگذار بود * صرف نهار توسط-مدیرغامل با اعضاء سخت. کوش

صفحه 66:
90 ‏تداوم‎ ‎je رزیابی

صفحه 67:
1 عدم توسعه يك تعریف کاری از دانش 1

صفحه 68:
مديريت دانش - كناهان كبيره 5 نقش و اهمیت کمتر براي دانش ذهنی قائل شدن و 26 ۳

صفحه 69:
| 0 تکیه بیش از اندازه بر فنآوزی

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان