kar_timi_va_ertebate_moaser

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کار تیمی و ارتباط مؤثر”

کار تیمی و ارتباط مؤثر

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: کار تیمی وارتباط مؤثر مدرس : رضا استوان

اسلاید 3: تعریف تیم : گروهی هستند با دانش، مهارت و قابلیت های خاص که با اتکا به یکدیگر برای رسیدن به یک هدف مشخص تحت مدیریت واحد ، فعالیت و همفکری می نمایند.

اسلاید 4: ویژگی های لازم برای تشکیل تیم :

اسلاید 5: دارا بودن هدف مشترکاعمال راهبری جمعی احترام متقابلمکمل بودن به لحاظ دانش ، تخصص وتجربهبهبود مستمرفعالیت هاکمک به تکامل وارتقا اعضااندیشیدن وعمل کردن همه اعضا

اسلاید 6: گروه ها حداقل به دودلیل حائز اهمیت هستند : نتیجه کاری که با تعدادی مشخص به صورت گروهی انجام می شود ، از کاری که همین تعداد به صورت انفرادی انجام می دهند بهتر خواهد بود.کارگروهی برای بوجود آوردن رضایت خاطر کارکنان و رفع نیاز های داخلی و ارتباطی ، یک رویکردکارساز است.

اسلاید 7: مزایای تیم :

اسلاید 8: مزایای تیم : بررسی وحل مشکلات از زاوایه های گوناگون توسط مهارت های فردی مختلف.قدرت بیان در گفتگوهای جمعی.قابلیت اجرایی مطلوب راه حل ها با توجه به اینکه با مشارکت افراد ذینفع ارائه شده است.ارتقا سطح فکری افراد تیم در حل مسائل واخذ تصمیم.

اسلاید 9: ماموریت تیم :

اسلاید 10: ماموریت تیم : ماموریت هرتیم مجموعه فعالیت هایی است که تیم برای انجام آنها به وجود می آیدو اعضای تیم را ترغیب، تشویق وهدایت می کند تا به وضعیت مطلوب تری دست یابند.

اسلاید 11: ماموریت تیم باید دارای مشخصات زیر باشد: مبارزه جویانه باشدواضح وروشن باشددر طول زمان پایدار باشدبه آینده توجه داشته باشدکلی نباشدراهنمای عمل باشدبه اعضای تیم قدرت بدهد

اسلاید 12: هدف تیم :

اسلاید 13: هدف تیم : هدف تیم عبارت است از مقصدی که تیم برای رسیدن به آن تلاش می کند.هدف تیم باید با ماموریت تیم ، چشم انداز و ماموریت سازمان هماهنگی کامل داشته باشد.وجود هدف مشترک ، نکات زیر را برای اعضای تیم، روشن و مشخص می نماید:فعالیت هایی که باید انجام شود.مسیری که باید طی شود.نتایجی که باید کسب شوند.

اسلاید 14: ویژگی های هدف عبارتند از :خاص است.قابل اندازه گیری است.قابل دستیابی است .با ماموریت و چشم انداز سازمان مرتبط است .دارای محدودیت زمانی است.

اسلاید 15: مراحل تشکیل تیم : شکل گیری Forming تلاطم Storming تعادل Normingکارایی Performing

اسلاید 16: ویژگی های مرحله شکل گیری Forming : هیجان واضطرابخوش بینی وپیش بینی نتایج کارامتحان افتخاراعتمادو وابستگی

اسلاید 17: ویژگی های مرحله تلاطم Storming : مقاومت در مقابل مسائل مختلفتغییر شدید در نحوه نگرشرقابت وتدافعتنش وجدایی

اسلاید 18: ویژگی های مرحله تعادل Norming : افزایش رضایت و قبول عضویت در گروهافزایش اعتماد وتوجهارائه بازخور به دیگر اعضای تیمتقسیم مسؤولیتتصمیم گیری

اسلاید 19: ویژگی های مرحله کارایی Performing : تاثیر متقابل افزایش کاراییراحتی روابطاعتماد وخوش بینی

اسلاید 20: فرايند توسعه تيم در يك نگاه: گروهي از افراد را در كمال آرامشانتخاب كنيد به نحوي كه نقش هر فرد در گروه مشخص باشد.با آشنايي افراد با يكديگر بحث ها پويايي خود رانشان مي دهند. نظارت موثر برتبديل مخالفتها به تفاهم ضروري استدر اين مرحله روابط منظمي بين اعضا برقرار و تعادل برقرار مي شود.اين مرحله نمي تواند عملي شود مگر اينكه سه مرحله قبلي كامل گردد. اگرچه كليه اعضا همكاري صميمانه اي مي كنند و ممكن است كارموثر به صورت گروهي اندك باشد.شكل گيريتلاطمتعادلكارايي

اسلاید 21: مشکلات کار گروهی :

اسلاید 22: مشکلات کار گروهی : تضاد ، کشمکش وناسازگاری های بی موردبی علاقگی وعدم حضور وبی اهمیت بودناخذ تصمیمات نامناسب

اسلاید 23: از دلایل بروز چنین رفتارهایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:مسئولیت داده شده به گروه در حد توانایی وتجربه های اعضا گروه نیست.کسب نام ، مقام وکنترل ، مدنظر اعضا گروه است.اعضا، احساس مسئولیت نسبت به گروهی دیگر دارند.نقش اعضا کاملاً روشن نباشد وآنها سخت درگیر حل مشکل دیگری باشند.بی اعتمادی به کارگروهی

اسلاید 24: اصول هفده گانه کار تیمیTHE 17 ESSENTIALQUALITIES OF ATEAM PLAYER

اسلاید 25: اصل اولسازگار و انعطاف پذيرندAdaptable

اسلاید 26: اصل اول : سازگاري و انعطاف پذيري اگر خود در راه مصالح تيم تغيير نكنيد ، چه بسا كه تيم شما را تغيير دهد .

اسلاید 27: و يژگيهاي اعضای تيم (تيم سازگار و انعطاف پذير) :

اسلاید 28: اصل اول : سازگاري و انعطاف پذيريو يژگيهاي اعضای تيم (تيم سازگار و انعطاف پذير) :آموختن را دوست دارند ( بسيار آموزش پذيرند)احساس امنيت می کنند.آدمي كه احساس امنيت مي كند از تغيير باكي ندارد.

اسلاید 29: هندسه تغییر

اسلاید 30: نقطه آغازتغییر: خودمزمان تغییر: الانمکان تغییر: این جازمینه تغییر: شناخت و اعتقادمحرک های تغییر: تلقین و تکرارکلیدهای تغییر: دقت در موضوعسرعت در تغییر: شور و اشتیاقکنترل تغییر: عقل و دین

اسلاید 31: خلاق بودن :وقتي كه روزگار دشوار مي شود راهي مي يابند.خدمت به مردم را دوست دارند.كاري نكردن براي ديگران تباه كردن خويش است .

اسلاید 32: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 33: اصل اول : سازگاري و انعطاف پذيريسوالات خود ارزيابي:ميزان سازگاري و انعطاف پذيري تان چقدر است ؟اگر پيشرفت تيم ايجاب نمايد كه راه و روش خود را تغيير دهيد چه واكنشي نشان مي دهيد ؟آيا مشوق تغيير هستيد يا دو دستي به راه ها و روش هاي رايج قديمي چسبيده ايد ؟

اسلاید 34: آيا اگر شخص جديدي به تيم پيوست كه تخصص و تجربه او در كاري كه شما انجام می دهيد بيشتر از شماست ، آيا كار خود را با كار ديگري عوض مي كنيد ؟آيا براي حل مشكل جاي خود را با شخصي كه در كار ديگري مؤثر است است و دچار مشكل شده است ، عوض مي كنيد ؟

اسلاید 35: نخستين گام در راه ايفاي نقش در تيم ها ، ميل به سازگاري با تيم است ، نه اينكه انتظار داشته باشيد تيم خود را با شما سازگار سازد !

اسلاید 36: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 37: اصل اول : سازگاري و انعطاف پذيريچه بايد انجام دهيم تا آن شويم بايد باشيم:براي تقويت سازگاري و انعطاف پذيري خود ... خود را به آموختن عادت دهيد .نقش خود را از نو ارزيابي كنيد .(باعث عوض شدن نقش يا حداقل ايجاد انعطاف پذيري در شما مي شود)

اسلاید 38: فراتر را ببينيد .(گرفتار روزمرگي نشويد . اگر دچار روزمرگي شده ايد ، به اين شعار فكر كنيد : مسأله اين نيست كه چرا انجام نمي شود ، اين است كه چگونه بايد انجام شود. براي مسایل به دنبال راه حل هاي تازه ونامتعارف بگرديد در نتيجه خلاقيت در شما ايجاد خواهد شد.)اگر به خاطرتيم خود را تغييرو انطباق دهيد، بخت برد و پيروزي خواهيد داشت .

اسلاید 39: اصل دومهم دست و هم داستانند Collaborative

اسلاید 40: اصل دوم : هم دست و هم داستانند اول بايد با يكديگر كار كرد ، بعد با يكديگر برنده شد.همه قدرت ما در اتحاد است ، نفاق و اختلاف منشأ بسي خطرهاست.

اسلاید 41: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 42: اصل دوم : هم دست و هم داستانندسوالات خود ارزيابي:آيا با جان و دل همكاري مي كنيد ؟آيا كاري مي كنيد كه بر تلاش و كوشش ديگران افزوده شود ؟آيا براي اعضاء تيم خود ، همكاري ارمغان مي آوريد و بر حاصل كارآنها مي افزاييد ؟آيا حضور شما در تيم باعث كندي كارها و كاهش كارآيي تيم مي شود ؟

اسلاید 43: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 44: اصل دوم : هم دست و هم داستانندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم كه بايد باشيم: براي تبديل شدن به كسي كه همكاري او در تيم با جان و دل باشد چه بايد كرد؟...1- به اين فكر باشيد كه همه برنده شوند : ( تبادل اطلاعات كنيد و با هم طوري كار كنيد كه نفع آن هم به شما برسد و هم به تيم.)2- مكمل ديگران باشيد : (پيدا كردن و پيوستن به فردي كه او ضعف شما را ندارد و شما ضعف او را)

اسلاید 45: 3- مصلحت تيم را از مصلحت خود فراتر ببينيد : (اين بار كه در جلسه اي شركت مي كنيد كه براي حل يك مسأله تشكيل شده به جاي افاضه كلام، از خود بپرسيد كه اگر شما در جلسه حضور نداشتيد چه نتيجه اي بدست مي آمد ؟ اگر جريان گفتگو بدون حضور شما بهتر پيش مي رفت ميدان را براي ديگران باز كنيد.) همكاري اگر با همدلي توأم با شد، توانايي ما را دوچندان مي سازد

اسلاید 46: اصل سومتعهد پذيرند Committed

اسلاید 47: اصل سوم : تعهد پذيرند قهرمان دو دل وجود ندارد «بسياري از مردم تعهد را از دريچه احساس خود مي نگرند و احساس شان راهنماي انجام تعهد آنهاست . اما :ريشه تعهد درمنش ماست و تعهد امري احساسي نيست.

اسلاید 48: نيازمنديهاي ايجاد تعهد پذيري در تيم :

اسلاید 49: اصل سوم : تعهد پذيرندنيازمنديهاي ايجاد تعهد پذيري در تيم :در رابطه با تعهد موارد زير را بايد عضو هر تيم بداند:تعهد در گير و دار سختي خود را نشان مي دهد .(هر چه سخت تر بكوشيم ، تن به تسليم دادن سخت تر مي شود.)

اسلاید 50: تعهد به استعداد و توانايي بستگي ندارد .(تعهد و استعداد ربطي به هم ندارند مگر اينكه خود ما پيوندي بين آنها ايجاد كنيم.) آيا افراد كم استعداد تر اما موفق تر ا ز خود را نمي شناسيد ؟ توجه كنيد :مهم اين است كه آنچه را داريم بكار گيريم. تعهد بر اثر انتخاب ا يجاد مي شود، نه بر اثر شرايط. تعهدي كه مبتني بر ارزش ها باشد پايدار مي ماند .

اسلاید 51: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 52: اصل سوم : تعهد پذيرندسوالات خود ارزيابي:چقدر به عهد خود وفاداريد؟آيا وفاداري را ارج مي نهيد و به به آن پاي بند هستيد؟در سختي ها پايدارمي مانيد؟ يا اينكه سازش مي كنيد و حتي صحنه را ترك مي كنيد؟چقدر به تيم خود تعهد مي ورزيد؟آيا ايثارتان انكارناپذير است؟يا تعهدتان مثل باد پاييزي گذراست؟

اسلاید 53: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 54: اصل سوم : تعهد پذيرندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم بايد باشيم:تدبير هايي براي افزايش تعهد ...تعهد ها و ارزش هاي خودرا به يكديگر گره بزنيد (ارزشهاي اساسي شما كدامند ؟ تعهدهای شخصي و حرفه اي شما كدامند ؟ اين دو ليست را با هم مقايسه كنيد . خواهيد ديد كه بعضي از تعهدهای شما ربطي به ارزشهایتان ندارد.)

اسلاید 55: تعهد مخاطرا تي در بر دارد ، ممكن است نا كام شويد. اعضاي ديگر تيم ممكن است دلسردتان كنند. كسي كه هر كاري را كه از دستش برآيد انجام دهد، پشيمان نمي شود.تعهدات اعضاء تيم خود را ارزيابي كنيد.(ايجاد تعهدنسبت به آدم هايي كه نامتعهدند ناممكن است وانتظار تعهد از آنها نيز انتظاري عبث است.)

اسلاید 56: اصل چهارمارتباط برقرار مي كنند

اسلاید 57:

اسلاید 58: ارتباطيك ارتباط ساده يا يك مجموعه ارتباطات، خواسته يا ناخواسته از پيش تعيين شده يا اتفاقي، فعال يا منفعل به هر حال يكي از ابزارهاي كليدي ارضاء نيازها، كسب نتايج و متجلي ساختن آرزوهاي ماست.

اسلاید 59: روابط ما مطلوب يا نامطلوب شكل دهنده بخش عمده اي از اوقات روزانه ماست.

اسلاید 60: هر چه بهتر با ديگران رابطه برقرار كنيم مسئوليت هايمان را بهتر به مرحله اجرا مي گذاريم و در نتيجه در حرفه خود موفق تر بوده ودرآمد بيشتري را به خود اختصاص مي دهيم.

اسلاید 61: نحوه ارتباط ما در ميزان حمايت و كمكي كه از سوي ديگران دريافت مي كنيم مستقيما تاثير مي گذارد و راهي را مي گشايد تا افكارمان به سهولت مجال تجلي يابند، پذيرفته شوند و در نتيجه تحقق پذيرند.

اسلاید 62: تحقيقات نشان مي دهد كه قريب هفتاد درصد از خطاها در محيط كار صرفا ناشي از ارتباط ضعيف است.

اسلاید 63: مديران عوامل زير را مانع از يك ارتباط صحيح و مناسب در محيط معرفي مي كنند:

اسلاید 64: فقدان دانش و اطلاعاتمشخص نكردن اولويت ها به طور دقيقگوش نكردن

اسلاید 65: فقدان درك كامل سخن گوينده و قصور در پرسشفكر از پيش پنداشتهعدم توجه به نيازهاي ديگرانخوب فكر نكردن و زود نتيجه گيري نمودن

اسلاید 66: از دست دادن صبر و شكيبايي و وارد بحث و جدل شدنكمبود وقتحال و حوصله نداشتنتلاش نكردن براي چاره جويي

اسلاید 67: اگر اين مشكلات شناخته و برطرف نشوند مي توانند تاثير ارتباط ما را با ديگران به شدت كاهش دهند.

اسلاید 68: بطور كلي ناتواني در ايجاد ارتباط موثر پي آمدهاي زير را دربردارد:

اسلاید 69: از دست دادن كارعدم ايجاد تفاهم احساس بي علاقگي نسبت به محيط كاربي خوابيفروكش كردن شور و اشتياق

اسلاید 70: عدم كارآيي و در نتيجه ايجاد خطا كاهش اعتماد به نفس و عزت نفس ناكامي و خصومتپرسنل افسرده و غمگينروحيه ضعيف

اسلاید 71: كاهش خلاقيتتضعيف روحيه فعاليت گروهيتغيير دادن مكرر پرسنلعدم حضور در محل كار

اسلاید 72: پنج روش برای مقابله با اختلاف

اسلاید 73: 1. روش برد – برد ( برد مضاعف )2. روش برد – باخت ( تحمیل )3. روش باخت – باخت ( باخت مضاعف )4. روش باخت – برد ( توافق ) 5. مصالحه و سازش

اسلاید 74: برد مضاعف را انتخاب کنید.

اسلاید 75: اصول 12 ماده ای برد مضاعف

اسلاید 76: 1- احترام متقابل2- در جستجوی زمینه های مشترک باشید.3- اهداف، نیازها و نگرانیها را مطرح کنید.

اسلاید 77: 4- اگر لازم است، بار دیگر مسئله و یا مورد اختلاف را مطرح کنید.5- نتایج قابل قبول دو طرف را کانون توجه قرار دهید.6- انعطاف پذیر باشید و راه حل های مختلف را بررسی کنید.

اسلاید 78: 7- ذهن خود را باز نگاه دارید.8- مثبت باشید، نه منفی.9- در کنار هم به حل و فصل مسائل بپردازید.

اسلاید 79: 10- کلمه ”اما“ را از فرهنگ لغات خود بزدایید.11- اگر شیوه برخورد شما با مسئله ثمر بخش نیست، در آن تغییری بوجود آورید.12- نفس عمیق بکشید.

اسلاید 80: اصول شش ماده اي ارتباطات

اسلاید 81: اصل ارتباطي شماره1همه كارهاي ما نوعي ارتباط است.

اسلاید 82: اصل ارتباطي شماره 2چگونگي ارسال يك پيام چگونگي آن را معين مي كند.

اسلاید 83: اصل ارتباطي شماره 3آنچه اهميت دارد دريافت پيام است نه ارسال آن.

اسلاید 84: اصل ارتباطي شماره 4چگونگي آغاز پيام،اغلب حاصل ارتباط را تعيين مي كند.

اسلاید 85: اصل ارتباطي شماره 5ارتباط يك خيابان دوطرفه است.

اسلاید 86: اصل ارتباطي شماره 6ارتباط يك رقص است.

اسلاید 87: اهميت لحن بيان

اسلاید 88: صداي آدمي را مي توان به يك آلت موسيقي تشبيه كرد كه طبعا نتهاي يكنواخت را نمي نوازد.

اسلاید 89: صداي شما يك آلت موسيقي است.

اسلاید 90: كارشناسان معتقدند كه سي و هشت درصد از استنباط اوليه از هر عبارت بستگي به نحوه بيان آن دارد.

اسلاید 91: در حقيقت مردم از طرز گفتار ما درباره ما به قضاوت مي نشينند.تاثير تكيه كلمات را در مفهوم عبارات نبايد ناديده گرفت.

اسلاید 92: بيشتر مردم از تاكيدي كه ناخودآگاه بر كلمات دارند ناآگاهند.من هرگز نگفتم كه او به كسي دروغ نگفته است

اسلاید 93: براي اينكه لحن بيان شما تاثير بيشتري داشته باشد حداقل دوبار در روز شيوه كلام خود را مورد توجه قرار دهيد و بكوشيد تا با گزينش مناسب زير و بم تكيه كلام سرعت كلمات و بلندي انها، را با آهنگي موثر، طنين دار و گيرا ادا كنيد

اسلاید 94: براي اين كه از نقاط قوت و ضعف بيان خود آگاه شويد بايد به واكنش افراد در مقابل لحن كلام خود توجه كنيد.

اسلاید 95: پس از اتخاذ شيوه مناسب كلام، آنقدر تمرين كنيد كه به آن خو بگيريد چندان كه نتوانيد به آساني از آن منفك شويد.

اسلاید 96: زيبايي و جذابيت كلام

اسلاید 97: لحن صدا از كيفيت صوت، طنين و گويايي آن رنگ مي گيرد.زير و بم صدا تعيين كننده نت بالا يا پايين يا تركيبي از اين دو نت است كه موجب تنوع صدا و قوت آن مي شود.

اسلاید 98: انسان با شيوه اي خاص از تكلم بدنيا نمي آيد بلكه برحسب تجربه و عادت سرعت، زير و بم، آهنگ صدا و خلاصه لحن كلام خود را برمي گزيند.

اسلاید 99: اگر نمي توانيد كلمات را طنين دار و روان ادا كنيد براي تقويت حنجره و پرورش صداي خود نفس عميق بكشيد و آنگاه اجازه دهيد عضلات گردن و طنابهاي صوتي سست شوند سپس يك متن را با صداي بلند و هر بار با لحن زير و بم و سرعت متفاوتي بخوانيد و بر روي نواري ضبط كنيد. اين كار را آنقدر ادامه دهيد تا كيفيت زير و بم، سرعت و صراحت صداي شما مورد رضايتتان قرار گيرد.

اسلاید 100: بطور كلي سرعت بيان در گرو دو عامل عمده است:

اسلاید 101: 1- موضوع هر چه موضوع بيان ما دشوارتر و پيچيده تر باشد شنونده بايد دقت بيشتري را براي درك آن اختصاص دهد.

اسلاید 102: 2- مخاطب ببينيد كه مستمع شما با چه كسي سخن مي گويد و بكوشيد تا توازني بين سرعت صداي خود و او برقرار سازيد.

اسلاید 103: عبور از موانع ارتباطي

اسلاید 104: ارتباطات تنها زماني موثر واقع مي شوند كه از موانعي گوناگون كه به اشكال مختلف بر سر راه ما قرار گرفته اند به سلامت گذر كنيم.

اسلاید 105: فيلترهاي متداول ارتباطي

اسلاید 106: ارزيابي شتاب زده نتيجه گيري عجولانه پيش داوري حواس پرتي

اسلاید 107: بي توجهيحدس و گمان فشار روانيفقدان مهارت در دقيق گوش كردن

اسلاید 108: دشواريهاي سمعيانتخاب در شنيدن“فقط مطلبي را كه دوست داريد مي شنويد“افكار خشك و متحجرانهپيش پندارها

اسلاید 109: رفتار رفتار مي آفريند.

اسلاید 110: ”هر آنچه بكاري درو می کنی“”با مردم چنان رفتار كن كه ميل داري با تو رفتار كنند“

اسلاید 111: با استفاده از ”اصل مقابله به مثل رواني“ ارتباطات خود را با ديگران هدايت كنيد و بر نتايج آن تاثير بگذاريد.

اسلاید 112: فراموش نكنيد كه همه آنچه را كاشته ايد مي درويد.بهترين راه كسب احترام نشان دادن احترام است.

اسلاید 113: نحوه رفتار شما با مردم به سه عامل بستگي دارد:

اسلاید 114: ديگران با شما چگونه رفتار مي كنند؟

اسلاید 115: آيا بر زندگيتان تسلط آگاهانه داريد يا معلول نيروهاي بيرون از خود هستيد؟

اسلاید 116: نظام اعتقادي شما چيست؟

اسلاید 117: چه كنيم تا ديگران به خوبي ما را درك كنند؟

اسلاید 118: براي اينكه ديگران سخن شما را به خوبي درك كنند بايد با متانت و صراحت، فكر و انديشه خود را به شيوه اي به ديگران منتقل كنيد كه حامل واقعي ترين و درست ترين درونيات شما باشد.

اسلاید 119: براي اين كار بايد در سيستم روحي فرد ديگر نفوذ كنيد و مطالب را به گونه اي مطرح كنيد كه با سيستم حسي و همچنين چارچوب ذهني او مناسب و هماهنگ باشد.

اسلاید 120: رفتار شما بايد به گونه اي باشد كه همسخن شما مورد احترام قرار گيرد و بدون حالت تدافعي حرف هايتان را بپذيرد و تاييد كند.

اسلاید 121: چه كنيم تا ديگران را به خوبي درك كنيم؟

اسلاید 122: براي اين كه ديگران را به خوبي درك كنيد، بايد بتوانيد اطلاعات را به خوبي از آنها كسب كنيد.

اسلاید 123: اين امر منوط به توانايي شما در دقيق گوش كردن، دقت نظر، همدلي، طرح سوالات مفيد و سودمند و احترام متقابل است.

اسلاید 124: ارتباط با سيستم حسي فرد ديگر مشاهده همه چيز از نگاه او(بدون اين كه لزوما موافق او باشيد) و سردرآوردن از نيازها و علائقش به شما كمك مي كند كه اطلاعات را به نحوي دريافت كنيد كه به سهولت قابل فهم و هضم باشد.

اسلاید 125: دو عامل اساسي ارتباط يعني درك شدن و درك كردن بر يكديگر تاثير متقابل دارند.

اسلاید 126: نيروي شگفت انگيز كلمات

اسلاید 127: كلمات در پيامي كه به ديگران منتقل مي كنيد تاثير فراواني دارند.بنابراين از بكار بردن كلمات بر حسب عادت و بدون انديشه خودداري كنيد.

اسلاید 128: كلمات را دقيق و روان انتخاب كنيد.واضح و شمرده سخن بگوييد.

اسلاید 129: فن استقلال و تسلط بر بيان (ابراز وجود)

اسلاید 130: بر پيام خود تسلط و تملك داشته باشيد و با قاطعيت حرف بزنيد.يكي از مهمترين ابزارهاي اين فن استفاده از كلمه ”من“ در آغاز كلام است.

اسلاید 131: اظهار جملاتي از قببل ”همه مي دانند كه ...“ يا بيشتر مردم با اين عقيده موافقند كه“ نمايانگر آن است كه شخص از ترس اين كه شخصيت واقعي اش همانند شخصيت ظاهري اش مورد انتقاد قرار گيرد از ابراز ”من“ واقعي اجتناب مي كند.

اسلاید 132: استفاده از عباراتي نظير:“ما فكر مي كنيم ما تصور مي كنيم“ به جز موارد خاصي كه شخص از سوي گروهي بعنوان سخنگوي رسمي انتخاب شده است بار ديگر نشان دهنده ضعف و سستي در سخن است و گوينده را در مقامي قرار مي دهد كه بر پيامش تملك و تسلط ندارد.

اسلاید 133: تكنيكهاي ابراز وجودافرادي كه به وسيله ارتباط بياني ابراز وجود مي كنند داراي خصوصيات زير هستند:

اسلاید 134: روشن، صادقانه و مختصر سخن مي گويند.از لغت ”من“ در آغاز كلام خود استفاده مي كنند.بين عقيده و حقيقت تفاوت قائلند.

اسلاید 135: دستورات خود را در قالب پرسش مطرح مي كنند.به جاي اين كه در مقام اندرزگويي برآيند پيشنهاداتي را جهت موفقيت ديگران مطرح مي كنند.

اسلاید 136: به حقوق ديگران همچون حقوق خود مي نگرند.وقتي با كسي اختلاف نظر دارند ضمن رعايت احترام او به دنبال راه حلهايي هستند كه مورد قبول دو طرف باشد.

اسلاید 137: افرادي كه با ارتباطات رفتاري ابراز وجود مي كنند داراي خصوصيات زير هستند:

اسلاید 138: شق و رق مي نشينند يا مي ايستند. با حركت سر و دست و تغييراتي كه به چهره مي دهند. نقطه نظرهاي خود را همراهي مي كنند.

اسلاید 139: چهره اي موقر، متين و گشاده دارند. وقتي خوشنود باشند لبخند مي زنند و به هنگام خشم گره بر ابروان مي آورند. آهنگ كلامشان ملايم ومنظم است .

اسلاید 140: بر كلمات مهم و كليدي تاكيد مي كنند و به ندرت در جملاتشان مكث ديده مي شود.لحن كلام آنها محكم، قاطع و روشن است.

اسلاید 141: افكار خود را روي سخنان ديگران متمركز كنيد.

اسلاید 142: سرچشمه بسياري از مشكلات ارتباطي، عدم توجه به سخنان گوينده است. ارتباط به اين مفهوم نيست كه صرفا گهگاه سر تكان دهيم و با ذكر كلماتي مانند صحيح، آهان، كه اينطور، وانمود كنيم كه به سخنان گوينده توجه داريم.

اسلاید 143: از خودتان بپرسيد آيا من:

اسلاید 144: در طول مدتي كه شخص مشغول صحبت كردن است در فكر پاسخ مناسبم؟اجازه مي دهم كه افكارم منحرف شود؟نقطه نظرهايي را كه با عقايد و طرز فكرم مغايرت دارد ناديده مي گيرم؟به ميان سخنان گوينده مي دوم؟

اسلاید 145: عبارت گوينده را برايش كامل مي كنم؟به هنگام صحبت كردن كسي صحبت مي كنم؟درصددم زود نتيجه گيري كنم؟فقط مطالبي را مي شنوم كه مي خواهم بشنوم، انتظار دارم بشنوم و يا مي پندارم كه گوينده درباره آن سخن خواهد گفت؟

اسلاید 146: واقعيت اين است كه مردم قبل از آنكه آمادگي شنيدن سخنان شما را داشته باشند بايد احساس كنند كه سخنانشان را مي شنويد. قبل از آنكه اطلاعات خوبي را تسليم شما كنند بايد بتوانند اطلاعات خوبي از شما كسب كنند.

اسلاید 147: بهر تقدير اولين قدم براي كسب اطلاعات خوب و سودمند آن است كه افكارتان را حول سخنان گوينده متركز كنيد، براي اين كار نه تنها از گوش بلكه از چشمان و قلب خويش مدد گيريد.

اسلاید 148: براي اينكه تواناييهاي خود را در تمركز دادن حواس به سخنان گوينده تقويت كنيد بايد رهنمودهايي را كه به آن اشاره مي شود پيوسته مد نظر داشته باشيد:

اسلاید 149: 1. فضاي مناسب

اسلاید 150: محيط گفت و گو بايد از سر و صدا، رفت و آمدهاي پي درپي و موانعي از اين قبيل بري باشد.

اسلاید 151: 2. حضور جسماني

اسلاید 152: طرز نشستن، تماس چشمي، تكان دادن سر و تغييرات چهره به هنگام استماع سخنان ديگران موجب مي شود كه حرفهاي آنان را مركز توجه قرار دهيد. توجه شما آنان را تشويق مي كند كه اطلاعات بيشتري رادر اختيارتان گذارند.

اسلاید 153: 3. حضور ذهني

اسلاید 154: كسي كه ذهن مغشوشي دارد و افسرده ونگران است اگرچه در ظاهر به گفته هاي فرد ديگر گوش مي دهد اما نمي شنود واگرچه به او نگاه مي كند اما سيمايش را نمي بيند و طبعا به آنچه او مي گويد توجهي ندارد.

اسلاید 155: اولين و مهمترين قدم براي خوب درك كردن ديگران تمركز حواس روي سخنان آنان است.

اسلاید 156: چرا خوب گوش نمي كنيم؟

اسلاید 157: فكر مي كنيم خودمان مطالب بهتري براي گفتن داريم.گوينده، انگيزه اي را براي شنيدن برايمان تدارك نديده است.تصور مي كنيم كه آنچه را گفته خواهد شد از قبل مي دانيم.

اسلاید 158: محيط گفت و شنود محيط نامناسبي است و به سهولت موجب پرت شدن حواس مي شود.گوينده يا پيامش را دوست نداريم.ذهنمان بسته است.فقط به آنچه توجه مان را جلب مي كند گوش مي سپاريم.

اسلاید 159: در نتيجه گيري كردن مطلب، شتاب به خرج مي دهيم.ترجيح مي دهيم خودمان حرف بزنيم.حواسمان را جمع نمي كنيم.صرفا گوش مي كنيم كه مجالي يابيم تا حرف طرف مقابل را قطع كنيم و خود داد سخن دهيم.

اسلاید 160: شيوه هاي مختلف گوش كردن

اسلاید 161: نصفه و نيمه شنيدنبي تفاوت شنيدنشنيدن توام با تصديقدقيق شدن

اسلاید 162: پنج فن براي دقيق شنيدن

اسلاید 163: انعكاس احساساتتعبير و تفسير كردنانعكاس مفاهيمتركيب كردنتجسمات خود را با صداي بلند نشان دهيد.

اسلاید 164: هر گونه واکنش باید اصولی باشد، نه شخصی.

اسلاید 165: چه کنیم تا واکنش ما موثر واقع شود؟

اسلاید 166: دقیق و مشخص سخن بگویید.از برچسب زدن به افراد بپرهیزید و فقط رفتار را کانون توجه قرار دهید.سازنده باشید (نیرو ببخشید).واقع بین باشید.افراد را به نتیجه عملکردشان دعوت کنید.نتایج را با افراد در میان بگذارید.نظریات خود را کوتاه و صادقانه بیان کنید.

اسلاید 167: انواع شخصیت ها :

اسلاید 168: منصب جو و مقتدر: برون گرایانی که تنها کارشان را مرکز توجه قرار می دهند. اهل پیشی گرفتن، به سهولت تصمیم می گیرند. اهل ابتکار عمل، بلند پرواز و سلطه جو، مقتدر، از پذیرش مسئولیت لذت می برند، با دیگران مقابله می کنند. صریح اللهجه و مستقیم به اصل مطلب می پردازند، سرعت عمل دارند و از دیگران هم انتظار دارند چنین باشند. بیزار از نتایج کارهای نا مرتب.

اسلاید 169: : چگونگی بر خورد با مدیران مقتدر

اسلاید 170: رفتار توام با احترام و هرگز آن را زیر سئوال نبرید، با دقت و صراحت با آنها ارتباط برقرار کنید و کار خوب ارایه دهید. در گفتگو با آنها به اصل مطلب بپردازید و فقط از نتایج کار با خبر شان سازید.

اسلاید 171: -2خونگرم و اجتماعی:افکارشان حول امور مردم متمرکز می کنند. مردم دوست، خوش مشرب و خونگرم هستند. اغلب به ریزه کاریها و نکات جزیی بی توجه اند، به سهولت مردم را تحت تاثیر قرار می دهند، نمی توانند آرام بنشینند، پرشور و پر حرارت و دوستار تفریح و سرگرمیند، احساسات خود را بی پروا آشکار میکنند، اهل تغییراند.

اسلاید 172: چگونگی ارتباط با خونگرم ها : از شرح و بسط بپرهیزید، از ارایه کارهای طولانی و وقت گیر به آنها بپرهیزید، بگذارید حرف بزنند، در کارها سهیم شوند، با آنها مانند یک دوست رفتار کنید.

اسلاید 173: -3شخصیت ثابت قدم و محافظه کار:درون گرایانی هستندکه برای مردم و ارتباط با آنها اهمیت قایلند، تا کار و وظیفه، از اختلاف وکشمکش بیزارند، یک کار شناخته شده و یکنواخت را ترجیح می دهند، ریسک نمی کنند،آرام و بی دست و پایند، سازگار و بسازند، پیوسته در صددند تا دل دیگران را به دست آورند، با متانت به سخنان گوش می سپارند و خوب فکر میکنند. در آرام کردن افراد عصبانی ماهرند، مثل چسب افراد یک گروه را به هم پیوند می دهند.

اسلاید 174: چگونگی بر خورد با ثابت قدمها :سوالات زیادی را مطرح کنید و با دقت به آنها گوش فرا دهید، مراقب باشید که صداقت آنها را نادیده نگیرید و به آنها توجه کنید.

اسلاید 175: -4فکور و وظیفه شناس منظم و مقرراتیند، نیاز شدید به پیشرفت در خود احساس می کنند، توجه به کار دارند، از مطالعه و تجزیه تحلیل و برخورد با پروژه های دقیق لذت می برند، معیار های بالایی دارند و کارشان را با کیفیت ارایه می دهند.

اسلاید 176: چگونگی برخورد با افراد فکور و وظیفه شناس : انتظار اتمام کار با شتاب و سرسری نداشته باشید، زیرا کیفیت برایشان مهم است، در انتقاد با ملایمت رفتار کنید از بیان جزییات که تمایل شنیدنش را دارند غافل نشوید، به آنها مجال دهید تا سئوالاتشان را مطرح کنند.

اسلاید 177: -5تحلیل گران:خلاق، جدی،کاردان، رقابت طلب و خود جوش اند، کار تنها مرکز توجه زندگی آنهاست، اندیشمند و نظریه پردازند، وظایف را به نحو عالی انجام می دهند.

اسلاید 178: چگونگی برخورد: از ارایه کارهای عادی و روزمره و دست و پاگیر به این افراد پرهیز کنید، فقط بگویید چه میخواهید، به آنها فرصت دهید تا طرح و نقشه کار را برایتان بریزند، از افکارشان جویا شوید، مخصوصا اگر خود فاقد خلاقیت هستید.

اسلاید 179: -6مقرراتی ها: افرادی محافظه کار، جدی ، صدیق، مسئول، ثابت قدم، دقیق و اهل عملند. برای کارهای طولانی ساخته شده اند. اگر چارچوب کارشان مشخص باشد، کار خود را به بهترین وجه انجام می دهند.

اسلاید 180: شیوه برخورد با مقرراتی ها :آنها را با دقت از کم و کیف وظایفشان آگاه کنید. مطمئن باشید درک درستی از آنها دارند. می توانید در انجام وظیفه روی آنها حساب کنید. دقیق و خوش قولند و در قبال تغییرات واکنش نشان میدهند. برای مجاب کردن شان لزوماً هر گونه تغییری را با شرح و بسط برایشان توضیح دهید.

اسلاید 181: -7 واقع گرایانفنی، کارا، متکی به نفس و گره گشایند. اغلب شاد، پرحرارت، خود جوش، اهل تفریح، شکیبا، انعطاف پذیر و روشنفکرند و به سهولت هر تغییری را می پذیرند.

اسلاید 182: شیوه ارتباط با واقع گرایان : به آنها آموزش عملی دهید. تعیین اوقات و سازماندهی کارشان را به خودشان واگذار کنید. تنوع در کارشان قایل شوید. به آنها کمک کنید تا مهارتهای خود را کامل کنند. برای مقابله با هر بحرانی روی آنها حساب کنید. نشان دهید از همکاری با آنها لذت می برید.

اسلاید 183: -8درد آشنایان:افرادی یاری دهنده، حمایت کننده، مشوق، خونگرم، خوش مشرب و معنویند. در کارشان حسن نیت دارند و با دیگران هماهنگ هستند.

اسلاید 184: شیوه ارتباط با درد آشنایان :به آنها آموزش دهید، تشویقشان کنید وآنها را به اهمیت کاری که به آن مشغولند، واقف سازید. از همکاریشان قدردانی کنید، گاهی هم چشم غره بروید، اما مراقب باشیدکه آن را از سر صدق و همدلی تفسیر کنند. برای آنها آزادی عمل و مجال آموزش قایل شوید. از انباشتن کار زیاد بر شانه آنها خودداری کنید.

اسلاید 185: خصوصيات اعضاي يك تيم خوب :

اسلاید 186: اصل چهارم :ارتباط برقرار مي كنندنيازمندي هاي ايجاد ارتباط مناسب در تيم :خصوصيات اعضاي يك تيم خوب :خود را از ديگران جدا نمي كنند : (شناخت بيشتر اعضاء تيم از هم، باعث تفاهم بيشتر مي شود.)راه ارتباط را بر يكديگر باز مي گذارند : (که بسياري از مشكلات ارتباطي، از این طریق حل مي شوند .)

اسلاید 187: قاعده 24 ساعت را رعايت كنيد : (يعني شما براي حل مشكل خود با اعضاء تيم حداكثر 24 ساعت وقت داريد ، منتظر نباشيد مرور زمان مشكل شما را حل كند.) ارتباطات مهم را بنويسيد : (كساني كه در كاري شريك مي شوند قرارداد مي بندند. اگر برقراري ارتباط با اعضاء تيم اهميت دارد بهتر است كه جزیيات آن را در جايي بنويسيد.)

اسلاید 188: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 189: اصل چهارم :ارتباط برقرار مي كنندسوالات خود ارزيابي: در ايجاد ارتباط چند مرده حلاج هستيد؟ آيا ارتباطتان با همه اعضاء تيم آنچنان كه بايد باشد،برقرار است؟ آيا فراموش کرده ايد كه بعضي ها را به جمع خود فرا خوانيد؟

اسلاید 190: آيا به خاطر افزايش محصول كار خود را از ديگران جدا كرده ايد؟آيا در دسترس هستيد؟آيا اعضاي تيم به شما دسترسي دارنديا اينكه براي ديدن شما بايد مدتها انتظار بكشند؟توجه كنيد : هرگاه كه مسوؤليت اداره تيمي را بر عهده داريد اما ارتباطتان با اعضاي آن برقرار نيست ، تيم آسيب مي بيند.

اسلاید 191: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 192: اصل چهارم :ارتباط برقرار مي كنندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم كه بايد باشيم:براي بهبود ارتباط خويش...رك و راست باشيد : (ارتباط باز ، پايه هاي اعتماد را محكم مي كند ، حقيقت را به ياران تيم، با مهرباني بگوييد.)زود بجنبيد : (در بيان ضروريات درنگ جايز نيست .)ياران تيمي را بي خبر نگذاريد : (اطلاعات را احتكار نكنيد . مردم به كاري دل مي دهند كه در آن به بازي گرفته شوند.)

اسلاید 193: اصل پنجملايق و با كفايت هستند Competent

اسلاید 194: ويژگيهاي مشترك آدم هاي شايسته و با كفايت شامل موارد زير است:

اسلاید 195: اصل پنجم : لايق و با كفايت هستندنيازمنديهاي ايجاد لياقت وكفايت تيمي :ويژگيهاي مشترك آدم هاي شايسته و با كفايت شامل موارد زير است:تعالي طلب هستند .

اسلاید 196: با متوسط نمي سازند : ( يعني اينكه راهي را تا نيمه آن برويم ولي خود را به قله نرسانيم . آدم هاي با كفايت به متوسط قانع نمي شوند.)به جزئيات مي پردازند : (از پرداختن به كارهاي به ظاهر كوچك ابا نداشته باشيد. هر باركه كاري كوچك را تمام مي كنيد،نيرومندتر مي شويد. اگر كارهاي كوچك را خوب انجام دهيد ، كارهاي بزرگ هم انجام مي شوند.)كيفيت كار را حفظ مي كنند.

اسلاید 197: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 198: اصل پنجم : لايق و با كفايت هستندسوالات خود ارزيابي:آيا نيروي خود را صرف كاري مي كنيد كه به خوبي از عهده آن برمي آييد؟آيا دلتان مي خواهد كه در كار خويش كفايت نشان دهيد؟آيا اعضاء تيم مي توانند درمسير كوشش براي كسب توفيق همگاني روي شما حساب كنند؟

اسلاید 199: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 200: اصل پنجم : لايق و با كفايت هستندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم كه بايد باشيم:براي افزايش لياقت ،كفايت و كارايي خويش بايد ...دنبال تخصص برويد :( روي يك كار تمركز كنيد ، كدام چيز است كه مهارت ها ، علاقه ها و فرصت هاي شما را در خود جمع دارد ؟ هر چه هست همان را بچسبيد.)راه را تا آخر برويد : (هيچ گوشه اي از كار را ناتمام نگذاريد ولي اين به آن معنا نيست كه از خود خرده مديري بسازيد يا كارهمه را بپاييد. به اجراي كار بيشتر توجه كنيد ( فاصله بين فكر و عمل را كوتاه كنيد.)

اسلاید 201: اصل ششمقابل اعتماد هستند Dependable

اسلاید 202: اصل ششم : قابل اعتماد هستند از آنهايي كه بحث و استدلال مي كنند نترسيد ، از كساني بترسيد كه از بحث و گفتگو طفره مي روند.

اسلاید 203: پايه اعتماد بر اصول زير بنا نهاده شده است ...

اسلاید 204: اصل ششم : قابل اعتماد هستندنيازمندي هاي ايجاد قابليت اعتماد دراعضاي تيم :پايه اعتماد بر اصول زير بنا نهاده شده است ...انگيزه اي اصلي : (انگيزه اصلي اعضاء برای حضور در تيم، در ايجاد جو اعتماد به ايشان مؤثر خواهد بود.)

اسلاید 205: احساس مسؤليت : ( در تحليل نهايي ، صفت مشترك همه آدمهاي، موفق مسؤليت پذيري آنهاست.) ( انگيزه به ما مي فهماند كه چرا اشخاص قابل اعتماد هستند اما احساس مسؤليت اشخاص نشان مي دهد كه مي خواهند قابل اعتماد باشند.)فكر كردن : (مسؤليت پذيري بايد با فكر كردن همراه باشد تا بدرد تيم بخورد.)پايداري :(ويستون چرچيل: كافي نيست كه تمام سعي خود را بكنيم ؛ گاه بايد كاري را كه از ما خواسته اند به سرانجام برسانيم. به رغم دشواريها جا نزند.)

اسلاید 206: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 207: اصل ششم : قابل اعتماد هستندسوالات خود ارزيابي:آيا ياران تيم مي توانند روي شما حساب باز كنند؟آيا ياران تيم مي توانندبه انگيزه هاي شما اعتماد كنند؟آيا ياران تيم مي توانندبه تصميم گيري هاي شما اعتماد كنند؟آيا در انجام وظيفه خود استوار و پايداريد ، حتی اگر به دلخواه شما نباشد؟آيا اتكاي به نفس داريد ؟

اسلاید 208: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 209: اصل ششم : قابل اعتماد هستندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم كه بايد باشيم: براي آنكه بيش از پيش قابل اعتماد باشيد...انگيزه هاي خود را بشناسيد. :(هدف های خود را روي كاغذ بياوريد.آنها را مرور كنيد .كداميك منافع تيم شما را تامين مي كند؟ منافع خود و تيم را هماهنگ كنيد.)آيا به نظر ديگران حرفتان حرف است؟

اسلاید 210: اصل هفتمانضباط دارند Disciplined

اسلاید 211: نيازمنديهاي ايجاد انضباط دراعضاي تيم :

اسلاید 212: اصل هفتم : انضباط دارندنيازمنديهاي ايجاد انضباط دراعضاي تيم :سه زمينه اصلي در ايجاد انضباط به منظور بهبود وضعيت تيم...با انضباط انديشيدن

اسلاید 213: انضباط احساسات و عواطف : در برابر احساسات دو راه داريمبر احساسات خود غالب شويم. تسليم احساسات شويم . نگذاريد احساسات، شما را از كاري كه بايد بكنيد باز دارد يا به كاري كه نبايد بكنيد وا دارد. برخود مسلط شويد تا برنده شويد.انضباط لازم براي اقدام و عمل : (صيقل دادن فكر و مهار احساسات لازمند اما كافي نيستند . تفاوت برنده و بازنده در عمل و بي عملي است .)

اسلاید 214: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 215: اصل هفتم : انضباط دارندسوالات خود ارزيابي:فکر می کنید که پایه انضباط شما چقدرمحکم باشد؟آيا گاهی تأسف می خورید که چرا نتوانسته اید دست به کاری بزنید که آنرا درست میدانسته اید؟يا بیشتر وقت ها عقیده داریدکه در هر کاری در حد توانایی خودسنگ تمام می گذارید؟

اسلاید 216: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 217: اصل هفتم : انضباط دارندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم كه بايد باشيم: اگر میخواهید عضوی منضبط تر باشید...عادت به کار را تقویت کنید.(انضباط یعنی انجام کارهای درست در زمان مناسب)به چالش دست بزنید.زبان خود را نگه دارید. آیا مهار شکل گیری عادت های خود را در دست دارید؟

اسلاید 218: اصل هشتمياران تيم را بالا مي كشندEnlarging

اسلاید 219: اصل هشتم : ياران تيم را بالا مي كشنداعضاي تيم ، كسي را كه بتواند سطح شان را بالا ببرد و بر توان و ظرفيت شان برای توفيق بیشتربيفزايد، دوست دارند و مي ستايند.

اسلاید 220: ويژگي هاي كساني كه ياران تيمي خودرا پرو بال مي دهند:

اسلاید 221: اصل هشتم : ياران تيم را بالا مي كشندويژگي هاي كساني كه ياران تيمي خودرا پرو بال مي دهند:ياران تيمي خود را قدر مي شناسند.قدر و منزلت ياران تيمي را بالا مي برند.كسي كه به ديگران پروبال مي دهد ، اول خود پروبال مي گشايد.

اسلاید 222: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 223: اصل هشتم : ياران تيم را بالا مي كشندسوالات خود ارزيابي:ياران تيمي از شما چه برداشتي دارند؟آيا از آدم هايي هستيد كه به رشد و پيشرفت همه جانبه ديگران كمك مي كنيد؟آيا وجود شما منشا خير و بركتي است كه اگر نبوديد كارشان لنگ مي شد؟آيا مي دانيد كه ياران تيمي شما براي چه چيزي ارزش قائل اند؟آيا برقدر آن چيزها مي افزاييد؟

اسلاید 224: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 225: اصل هشتم : ياران تيم را بالا مي كشندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم كه بايد باشيم : ديگران را باور كنيد پيش از آن كه باورتان كنند.به ديگران خدمت كنيد پيش از آن كه به شما خدمت كنندقدر ديگران را بالا ببريد پيش از آنكه قدرتان را بالا ببرندمردم به كسي نزديك مي شوند كه بزرگشان كند و از كسي كه از قدرشان بكاهد دوري مي جويند.

اسلاید 226: اصل نهممشتاقندEnthusiastic

اسلاید 227: اصل نهم : مشتاقندانسان در كاري كه اشتياق داشته باشد توفيق مي يابد.

اسلاید 228: ويژگي هاي كساني كه در محيط كار تيمي شعله شوق مي افروزند:

اسلاید 229: اصل نهم : مشتاقندويژگي هاي كساني كه در محيط كار تيمي شعله شوق مي افروزند:شعله اشتياق خويش را خود مي افروزند.احساس را در خويش برمي انگيزند.به كارخود اعتقاد دارند.با مشتاقان حشر ونشر دارند.

اسلاید 230: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 231: اصل نهم : مشتاقندسوالات خود ارزيابي:آيا همكاران را در اشتياق خود سهيم مي كنيد؟اشتياق كاميابي مي آورد و حال آنكه بي تفاوتي و بي ميلي عذر و بهانه مي تراشد . مردم در شما کدام را مي بينند؟

اسلاید 232: چه بايد انجام دهيم

اسلاید 233: اصل نهم : مشتاقندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم كه بايدباشیم: احساس تكليف را در خود بپروريد.بيش از حد انتظار كار كنيد.سعي كنيد هركاري را در سطح عالي آن انجام دهيد.

اسلاید 234: اصل دهمقصدي و هدفي دارندIntentional

اسلاید 235: ويژگي هاي كساني كه در محيط كار تيمي هدفمند حركت مي كنند:

اسلاید 236: اصل دهم : قصدي وهدفي دارندويژگي هاي كساني كه در محيط كار تيمي هدفمند حركت مي كنند:هدف و مقصودي برمي گزيند كه ارزش صرف عمر را داشته باشد.ضعف ها و قدرت هاي خود را می شناسند.مسئوليت هاي خود را اولويت گذاري مي كنند.يادمي گيرند كه ” نه ” بگويند.دور را مي بيند.

اسلاید 237: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 238: اصل دهم : قصدي وهدفي دارندسوالات خود ارزيابي:چقدر داراي هدف و مقصود هستيد؟آيا هر روز كه مشغول به كار مي شويد ، براي هر كاري كه مي كنيد برنامه و مقصودي داريد؟مي دانيد به كجا داريد مي رويد و آنچه را مي كنيد چرا مي كنيد؟آيا در وادي زندگي سرگردانيد؟

اسلاید 239: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 240: اصل دهم : قصدي وهدفي دارندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم كه بايدباشیم: نقاط قوت و ضعف خود را بشناسيد.در كاري كه تبحر داريد بمانيد و بر تخصص خود بيفزاييد.تقويم فعاليت هاي سالانه خود را برپايه هدف و مقصودي قرار دهيد.

اسلاید 241: اصل يازدهماحساس رسالت مي كنندMission Consious

اسلاید 242: اصل يازدهم : احساس رسالت مي كنندتصوير بزرگ را ببينيد.راز كاميابي، پايداري در راه هدف است.

اسلاید 243: ويژگي هاي رسالت پيشگان:

اسلاید 244: اصل يازدهم : احساس رسالت مي كنندويژگي هاي رسالت پيشگان:مقصد تيم را مي دانند.مي گذارند كه رهبر تيم ، رهبري كند.اول توفيق تيم را مي خواهند بعد توفيق خود را.به هر كاري كه لازم باشد دست مي زنند تا رسالت خود را انجام دهند.

اسلاید 245: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 246: اصل يازدهم : احساس رسالت مي كنندسوالات خود ارزيابي:آيا شما و يارانتان، تصويری بزرگ را درنظر داريد؟آيا پيوسته در جستجوي يافتن راهي هستيد كه تيم را در تحقق ماموريت و رسالتش ياري دهد؟

اسلاید 247: آيا در جزئيات مسؤوليت خويش غرق مي شويد و تصوير بزرگ را نمي بينيد؟اگر به هرشكلي جلوي حركت تيم بزرگ تر يعني سازمان خود را مي گيريد تا شخصاً توفيق يابيد يا حتي واحد شما توفيقي يابد ، از اين راه برگرديد و به راهي برويد كه ماموريت و رسالت تيم را در نظر مي گيرد..

اسلاید 248: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 249: اصل يازدهم : احساس رسالت مي كنندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم كه بايدباشیم: دقت كنيد تا ببينيد كه تيم شما ماموريت خود را دنبال مي كند يا نه؟حال كه عضو تيم هستيد هرچه داريد در طبق اخلاص بگذاريد.تيمي كه راه و مقصدي در پيش ندارد تيم نيست.

اسلاید 250: اصل دوازدهمآماده اندPrepared

اسلاید 251: اصل دوازدهم : آماده اندآمادگي ، تفاوت بين برد و باخت است ..

اسلاید 252: اصل دوازدهم : آماده اند”كسي كه آماده باشد نصف نبرد را پشت سرگذاشته است“

اسلاید 253: ويژگي هاي افراد آماده ( آنچه به آن توجه دارند) :

اسلاید 254: اصل دوازدهم : آماده اندويژگي هاي افراد آماده ( آنچه به آن توجه دارند) :ارزيابيمسيريابينگرش اقدام وعمل

اسلاید 255: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 256: اصل دوازدهم : آماده اندسوالات خود ارزيابي:آيا به برد وپيروزي عادت كرده ايد؟آيا براي پيش برد كار خود به دوز و كلك دست مي زنيد يا هميشه پيشاپيش، خود را آماده مي كنيد؟اگر پيوسته ياران تيم را از خود مايوس مي سازيد ، احتمالاً در جايگاه خود قرار نداريد يا اينكه وقت و نيروي كافي صرف نمي كنيد تا خود را براي رويارويي با چالش ها آماده كنيد.

اسلاید 257: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 258: اصل دوازدهم : آماده اندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم آن بايدباشیم: فرآيند آينده را ببينيد.بيشتر پژوهش كنيد.از خطا هاي خود بياموزيد. ( يك بار مي توانيد ادعا كنيد كه غافلگير شده ايد)آمادگي، برد ما را تضمين نمي كند ولي زمينه آن را مهيا مي سازد.

اسلاید 259: اصل سيزدهمبا ياران تيم مي جوشندRelational

اسلاید 260: اصل سيزدهم : با ياران تيم مي جوشندبيشتر مردم مي توانند رد پاي توفيق خود را در ارتباطات و مناسبات مهمي در گذشته خود پيدا كنند.

اسلاید 261: در روابط تيمي خود به موارد زير توجه كنيد :

اسلاید 262: اصل سيزدهم : با ياران تيم مي جوشنددر روابط تيمي خود به پنج مورد زير توجه كنيد :احترامتجربه هاي مشترك ( بردن بازي تجربه مشترك مي خواهد)اعتماد ( اعتماد پايه روابط و مناسبات است)بده و بستان ( رابطه يك جانبه پايدار نيست، همه بايد از خود مايه بگذارند)

اسلاید 263: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 264: اصل سيزدهم : با ياران تيم مي جوشندسوالات خود ارزيابي:در ايجاد رابطه و برقراري مناسبات چند مرده حلاجيد؟آيا براي ايجاد روابط مستحكم با ياران خود در تيم وقت و نيروي كافي صرف مي كنيد، يا اينكه همه اش به فكر نتيجه كار هستيد؟

اسلاید 265: وقت و زماني كه مي گذاريد و زحمتي كه مي كشيد تا مردم را بشناسيد بيش از هر كار ديگري بازده دارد . تقريبا هيچ چيز ديگري تا اين حد به شما كمك نخواهد كرد و هيچ چيزي بيش از اين موجب رضايت و شاد كامي نخواهد شد.

اسلاید 266: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 267: اصل سيزدهم : با ياران تيم مي جوشندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم كه بايد باشيم: توجه خويش را به جاي خود به ديگران معطوف سازيد.پرسش هاي درستي بكنيد. ( با خواست ، اميد و هدف هاي تيم خود آشنا خواهيد شد)تجربه مشترك پيدا كنيد.در ديگران نسبت به خودشان احساس خوبي برانگيزيد.

اسلاید 268: اصل چهاردهمدر پي ارتقاي خويشندSelf - improving

اسلاید 269: اصل چهاردهم : در پي ارتقاي خويشندهمه دنبال آنند كه سروته كارها را هم بياورند ، اما بهتر آن است كه دنبال افزايش شايستگي و توانايي خود باشند .آدم هايي كه به دنبال كيفيت هستند در هر شرايطي كاري را كه بايد بكنند مي كنند.

اسلاید 270: كساني كه پيوسته به فكر ارتقاي سطح دانش و بينش خود هستند از سه چيز غافل نمي مانند:

اسلاید 271: اصل چهاردهم : در پي ارتقاي خويشندكساني كه پيوسته به فكر ارتقاي سطح دانش و بينش خود هستند از سه چيز غافل نمي مانند:آمادگي ( آنچه كه همين الان انجام مي دهيد حساب است نه آن چه كه مي خواهيد انجام دهيد)تفكر وتامل ( اگر مي خواهيد روز به روز بهتر شويد ، فرصتي را دست و پا كنيد و از محيط پر مشغله خود دور شويد و در آرامش فرو رويد)به كار بستن ( زماني فرا می رسد که بايد به انتظار از خود كه چه مي خواهيد بشويد ، پايان دهيد و به آنچه مي خواهيد باشيد بپردازيد)

اسلاید 272: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 273: اصل چهاردهم : در پي ارتقاي خويشندسوالات خود ارزيابي:ترقي آن است كه خودتان هر لحظه برتر از گذشته خويش باشيد ، آيا دراين راه گام برمي داريد؟آيا مي كوشيد كه از سال پيش يا ماه پيش و يا هفته پيش خود بهتر باشيد؟آيا درصدد آن هستيد كه هر روز چيز تازه اي بياموزيد؟

اسلاید 274: نمي توان به انتظار نشست كه موقعيتي پيش آيد يا كسي ديگر در ارتقاي ما بكوشد. مسؤوليت اين امر بردوش خود ماست .

اسلاید 275: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 276: اصل چهاردهم : در پي ارتقاي خويشندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم كه بايد باشيم: آموزش پذير شويد.برنامه پيشرفت خود را بريزيد.به ارتقاي دانش خود بيشتر از ارتقاي مقام خود بها دهيد.

اسلاید 277: اصل پانزدهماز خود گذشته اندSelfless

اسلاید 278: كسانيكه به دنبال گسترش رويكرد از خودگذشتگي در خود هستند بايد گام هاي زير را طي نمايند:

اسلاید 279: اصل پانزدهم : از خود گذشته انداگر به دنبال گسترش رويكرد از خودگذشتگي در خود هستید بايد گام هاي زير را طي نمايید:بخشنده و گشاده دست باشيد.سياست بازي را كنار بگذاريد. ( بدترين شكل خودخواهي بدنبال كسب منافع شخصي بودن بدون توجه به آثار زيان بار آن براي تيم است)وفادار باشيد. ( وفاداري اتحاد مي آورد و اتحاد به كاميابي مي انجامد)به وابستگي متقابل بيش از استقلال ارج نهيد.

اسلاید 280: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 281: اصل پانزدهم : از خود گذشته اندسوالات خود ارزيابي:وقتي كه ديگران از شما جلو مي افتند چه احساسي پيدا مي كنيد؟ اگر كسي به خاطر درخشش كار ش مورد تقدير قرار گيرد ديگ حسادت شما به جوش مي آيد؟اگر راه را برپيوستن به صف اعضا تيم بسته ببينيد ، فريادتان بلند مي شود ، ناراحت مي شويد ، يا قرص ومحكم سر جاي خود مي ايستيد؟

اسلاید 282: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 283: اصل پانزدهم : از خود گذشته اندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم كه آن بايد باشيم:براي بالا رفتن از بردبان از خود گذشتگي ... به جاي تعريف از خود ديگري را معرفي و تعريف نمائيد.خود را در نقش زير دستان بگذاريد.پنهاني و بي سروصدا كمك كنيد.اگر امروز، بدون هيچ انتظاري ، كاري براي كسي نكرده باشيد، روزي از عمر را برباد داده ايد.

اسلاید 284: اصل شانزدهممشكل گشايندSolution Oriented

اسلاید 285: اصل شانزدهم : مشكل گشايندبراي مشكلات راه حل بيابيد.دنبال درد نگرديد، درمان را پيدا كنيد.

اسلاید 286: اصل شانزدهم : مشكل گشايندبيشتر مردم مشكلات را مي بينند. اين امر استعداد يا توانايي خاصي نمي خواهد . آن كس كه به جاي مشكل به راه حل مي انديشد مي تواند تحول بيافريند.تيمي كه با چنين اعضايي ساخته شود هر باري را به مقصد مي رساند.

اسلاید 287: اكثر مردم دشواري ها را مي بينند اما شمار كساني كه هدف ها را ببينند اندك هستند.

اسلاید 288: ويژگي هاي راه حل جويان :

اسلاید 289: اصل شانزدهم : مشكل گشايندويژگي هاي راه حل جويان :به حقايقي توجه كنيد كه همه راه حل جويان و مشكل گشايان تشخيص داده اند:مشكلات ، تصوير هاي ذهني ما هستند .(اگر چيزي را مشكل بدانيم مشكل ما مي شود.موانع و دشواري ها جزئي ازجريان زندگي هستندكه اجتناب ناپذيرندولي اين بدان معني نيست كه بگذاريم به مشكل تبديل شوند)

اسلاید 290: همه مشكلات قابل حل هستند.مشكلات ، آنچنان را آنچنان تر مي كنند.( مشكل ها بزرگ يا كوچك به نظر مي آيند بسته به اينكه خود بزرگ باشيم يا كوچك)

اسلاید 291: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 292: اصل شانزدهم : مشكل گشايندسوالات خود ارزيابي:به زندگي از چه زاويه اي نگاه مي كنيد؟آيا در هر چالشي راه حلي مي بينيديا در هر موقعيتي مشكلي؟ايا ياران تيمي پيش شما مي آيند زيرا هميشه براي حل مشكلات راه حلي داريد، يا اين كه هيچ مشكلي را با شما در ميان نمي گذارند ، زيرا بربار مشكلات مي افزاييد؟در رويارويي با مشكلات فقط 4 راه در پيش داريد : فرار از مشكل ، مبارزه با مشكل ، فراموش كردن مشكل ، يا رويارويي با آن شما معمولاً كدام كار را مي كنيد؟

اسلاید 293: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 294: اصل شانزدهم : مشكل گشايندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم كه بايد باشيم:براي گسترش توانايي مشكل گشايي ... وا ندهيد ( تارسیدن به راه حل دست بردارنشويد)فكر خود را از نو متمركز سازيد. ( هيچ مشكلي نمي تواند در برابر تفكر پايدار، ايستادگي كند)

اسلاید 295: درباره استراتژي خود از نو بينديشيد.( از تفكر معمولي خويش خارج شويد ، افكار باطل را از سربدر كنيدو مسأله را از نو تعريف كنيد)فرآيند را تكرار كنيد.(اگر درگام اول نتوانستيد مشكلي را حل كنيد گامي ديگر برداريد تا به نتيجه برسيد)

اسلاید 296: اصل هفدهمپيگير و نستوه اندTenacious

اسلاید 297: اصل هفدهم : پيگير و نستوه اندهرگز و هرگز ميدان را ترك نكنيد.دور را ديدن يك چيز است و رفتن به آنجا چيزي ديگر .

اسلاید 298: ويژگي هاي اصرار در انجام كار يعني اينكه:

اسلاید 299: اصل هفدهم : پيگير و نستوه اندويژگي هاي اصرار در انجام كار يعني اينكه:هرچه داريد درطبق اخلاص بگذاريد ، و نه بيشتر از آن را . (همانقدر كه در چنته داريدنه بيشتر)با عزم و اراده كاركنيد ، نه اينكه خود را به دست سرنوشت بسپاريد.وقتي از كار دست بكشيدكه كار انجام شده باشد،نه آنگاه كه خسته شده ايد

اسلاید 300: سوالات خود ارزيابي:

اسلاید 301: اصل هفدهم : پيگير و نستوه اندسوالات خود ارزيابي:در كارخود چقدر استقامت و سماجت داريد؟آيا وقتي كه ديگران دست كشيده اند ، هنوز مانده ايد و دست وپنچه نرم مي كنيد؟آيا اگر در نيمه اول گل خورديد ، بازي را باخته مي دانيد يا اينكه آمادگي تان بيشتر مي شود كه تيم را برانگيزيد و در نيمه دوم به پيروزي برسيد؟آيا اگر تيم راه حل مسأله اي را نيافته باشد ، حاضريد به هر دري بزنيد كه حل شود ؟

اسلاید 302: چه بايد انجام دهيم؟

اسلاید 303: اصل هفدهم : پيگير و نستوه اندچه بايد انجام دهيم تا آن شويم كه بايد باشيم:براي تقويت سماجت و استقامت خود ... بيشتر و هوشمندانه تر كار كنيد.هدفي و آرماني داشته باشيد.كارخود را بازي بدانيد.

اسلاید 304: شاد و پر انرژي باشيد

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید