علوم پایه فیزیک

کار ها اسان می شود (۱)

karha-asan-mishavad

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کار ها اسان می شود (۱)”

کار ها اسان می شود (۱)

اسلاید 1: به نام خداموضوع:درس8 کارهاآسان می شود(۱)تهیه کنندگان:صبا فرحی

اسلاید 2: TEACH A COURSE2چرا ماشین ها به وجود آمدند؟در گذشته انسان ها برای انجام کارها از نیروی ماهیچه ای استفاده می کردند و بیشتر کار ها توسط انسان ها انجام می شد .انجام کارها توسط نیروی ماهیچه ای مشکلاتی داشت . انجام کارها زمان زیادی لازم داشت.بعضی از کار ها به نیروی خیلی زیادی نیاز داشت و انسان ها به شدت خسته می شدند . انجام بعضی از کار ها با نیروی ماهیچه ای گاهی ممکن نبود. با توجه به دلایل ذکر شده و افزایش جمعیت انسان ها نیاز به وسایلی داشتند که انجام کار را برایشان آسان کنند و این گونه بود که ماشین ها به وجود آمدند .چقدر خوب است که ماشین ها وجود دارند.اگر ماشین ها نبودند چقدر انجام کارها سخت مي شد.

اسلاید 3: TEACH A COURSE3نیرو چیست؟

اسلاید 4: TEACH A COURSE4اسحاق نیوتندركلاس چهارم خوانديم كه انرژي يعني توانايي انجام كار و درون ما وجود دارد .مثلا من غذايي را خوردم و الان داراي انرژي شيميايي هستم . يعني انرژي درون يک جسم وجود دارد اما نيرو از خارج جسم وارد مي شود.مثلا يک نفر مرا هل مي دهد .به من نيرو وارد شده .مثلا من روی یک صندلی نشسته ام روی آن نيرو وارد مي شود. واحد اندازه گيري انرژي ژولوكالري است ولي نيروعاملي است كه از خارج وارد مي شود و وسيله ي اندازه گيري آن نيروسنج است .واحد اندازه گيري نيرو نيوتن است . فيزيكداني به نام اسحاق نيوتن قواعد فيزیک زیادی را کشف کرد ومسائل زیادی را در مورد فیزیک فهمید و به افتخار او که انسان بزرگی بوده است واحد نیرو را نیوتن نامگذاری کردند.

اسلاید 5: TEACH A COURSE5نیروسنج چیست؟به طور کلی نیرو ها را با دستگاهی به نام نیروسنج اندازه گیری می کنند . نیروسنج ها ساختار نسبتاً ساده ای دارند و از یک قاب و یک نفر ساخته شده اند . با وارد کردن نیرو به فنر وکشیدن آن طول فنر تغییر می کند و میزان نیروی وارد شده را نمایش می دهد.

اسلاید 6: TEACH A COURSE6ماشین ها به چند روش می توانند به ما کمک کنند؟1-افزایش نیرو:یعنی استفاده از ماشین باعث می شود مقدار نیروی ما زیاد شود و بتوانیم کار های سخت را انجام دهیم . مانند دیلم و انبردست که باعث صرفه جویی در نیرو مي شوند.2-تغییر جهت نیرو:یعنی نیرو به یک جهت وارد می شود ولی جسم به طرف دیگری حرکت می کند.مانند الاکلنگ و ترازوی دو کفه ای3-انتقال نیرو:یعنی وقتی به یک جسم نیرو وارد می کنیم این نیرو در تمام نقاط جسم منتقل می شود.4-افزایش سرعت و مسافت نیرو:

اسلاید 7: TEACH A COURSE7

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید