kare_gorohi_va_hale_masale

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کار گروهی و حل مسئله”

کار گروهی و حل مسئله

اسلاید 1: قوانين دوره لزوم رعايت نظم درطول دوره حضور به موقع در کلاس عدم خروج مکرر از کلاس رعايت نظم و عدم صحبت در کلاس خاموش نمودن تلفن همراه سيستم کار در کلاس و ارزشيابي پرسشهاي شفاهي و بحث کلاسی آزمون کتبی و ارزیابی

اسلاید 2: تقدیم به حضار گرامی

اسلاید 3: در زندگی حقایقی هست که میشه فهمید . ولی نمیشه فهموند

اسلاید 4: اهمیت و ضرورت تشکیل گروه وتیم نقشها و شرایط تشکیل گروهفنون و روشهای حل مسئلهتعریف گروه و تیم انواع گروه ومقایسه آن با تیم ویژگیها

اسلاید 5: به کسانی که پشت سر شما حرف میزنند ، بی اعتنا باشید آنها به همانجا تعلق دارند یعنی دقیقا پشت سر شما

اسلاید 6: تعریف گروهتعریف رسمی گروه عبارت است از : اجتماع دو یا چند نفر که برای دستیابی به یک یا چند هدف مشترک فعالیت می کنند به این معنی ، گروه بیش از تجمع افراد است.به عقیده رابینز (1997) گروه به این صورت تعریف میشود:دو یا چند نفر که با هم روابط متقابل دارند، به یکدیگر وابسته اند و برای تامین هدفهای خاص گرد هم می آیند.

اسلاید 7: ویژگی های ساختاری گروه :1. مجموعه ای از دو نفر یا بیشتر است که درگیر تعامل اجتماعی هستند.2. دارای ساختار است و روابطی پایدار بین اعضای آن برقرار است.3. اعضاء با یکدیگر در اهداف مشترک مشارکت دارند. 4. اعضای گروه خود را به عنوان گروه احساس می کنند.  

اسلاید 8: ویژگی های کارکردی گروه1. نقشها :نقش مجموعه ای از الگوهای رفتاری قابل انتظار است که به فردی که یک موقعیت معین را در یک واحد اجتماعی اشغال کرده است نسبت داده می شود :الف: هویت نقش ب: ادراک نقشج: انتظارات نقش د: تضاد نقش2. هنجارها :استانداردهای رفتاری مورد پذیرشی که میان کلیه اعضای گروه مشترک است.3. مقام :یک جایگاه یا رتبه تعریف شده اجتماعی است که توسط دیگران به گروهها یا اعضای گروه داده می شود.4. اندازه گروه :اندازه یک گروه بر رفتار کلی گروه تاثیر می گذارد .5. انسجام :یعنی میزان گرایش افراد نسبت به یکدیگر و انگیزه آنها برای باقی ماندن در گروه

اسلاید 9: رابطه میان انسجام گروه، هنجارهای عملکرد و بهره وری گروهانسجامپایین بالابهره وری متوسط بهره وری بالابهره وری متوسط تا پایینبهره وری پایین بالا پایینهنجارهای عملکردی

اسلاید 10: انواع گروه و اهداف آن : 1. گروههای اولیه :گروههایی کوچک هستند که از اجتماعات نسبی میان افراد شکل گرفته اند و برای شناسایی اولیه قابل تشخیص هستند.2. گروههای ثانویه :پیوند احساسی بین آنها کم، روابط بین آنها رسمی و قراردادی است و اعضا به عنوان کسانی در گروه مطرح هستند که باید نقشی ویژه ایفا کنند.3. گروه سنتی :مجمعی است که در آن عمده ارتباط ها و رابطه ها ، سنتی ، شخصی و یا از هردو است. 4. گروه غیر سنتی :گروهی است که در آن نه وابستگی و دلبستگی شخصی مشاهده می شود و نه حقوق سنتی ، اهمیت دارند.5. گروههای رسمی :اگر گروهی به کمک مدیر برای یاری رساندن به سازمان در تحقق اهدافش تشکیل شد آن گروه رسمی است.الف – گروه فرماندهی ب - گروه کار

اسلاید 11:  6. گروه غیر رسمی :گروه غیر رسمی هنگامی بوجود می آید که هدف از دور هم جمع شدن افراد دوستی یا منافع مشترک باشد .الف- گروه ذی نفعب- گروه دوستی7. گروههای عمودی : (تیم فرماندهی یا تیم وظیفه ای ( مرکب از یک مدیر و چند زیر دست است که ممکن است شامل معاونان و سرپرستان باشد.8. گروههای افقی :مرکب از اعضای واحدهای مختلف هم سطح در سازمان است و اکثر اوقات این تیم برای انجام یک هدف فعالیت میکنند به سه دسته تقسیم می شوند.الف – گروه کاریب – گروههای میان وظیفه ایج – کمیته های کاری

اسلاید 12: دلایل تشکیل گروه منابع تامین نیاز در گروه : الف - جذابیت روابط بین فرد1. منابع داخلی ب - فعالیت های گروهی ج - هدفهای گروهی د - تعلق اجتماعی الف - جذابیت اشخاص2. منابع خارجی ب - هدفهای خارج از گروه  ج - مزایا و منابع اقتصادی  د - تامین امنیت  

اسلاید 13: انواع تعارض نقشتعارض بین دو نقشتعارض درون نقشنارضایتی شغلیعملکرد ضعیف نقش هاطرد اعضای دیگر گروه

اسلاید 14: طبقه بندی نقشهای گروه: الف- نقش مبتکر ب- نقش جمع آوری کننده اطلاعات 1- نقش های کارگرا ج- نقش اطلاعات دهنده  د- نقش هماهنگ کننده ه- نقش ارزیاب الف- نقش تشویق کننده2- نقش منسجم کننده ب- نقش هماهنگ کننده و نگهدارنده ج- نقش پاسدار و نگهبان د- نقش تعیین کننده شاخص و استاندارد ه- نقش ارزیاب یا مشاهده گر 

اسلاید 15: الف- نقش مانع ب- نقش جستجو گر شهرت و نام3. نقش خودمحورانه ج- نقش تسلط جو  د- نقش اجتناب کننده

اسلاید 16: علل احساس نياز به كار تيمي پيچيدگي وظايف و كارها نياز به خلاقيت مشخص نبودن مسير آينده: نياز به انعطاف‏پذيري استفاده بهينه از منابع افزايش بهره‏وري, اثربخشي و هماهنگي نيازبه يادگيري نياز به تعهد و پشتكار قوي پياده‏سازي برنامه و طرح‏هايي كه به همكاري ديگران نياز دارد. چند وظيفه‏اي و ميان رشته‏اي بودن كارها و فرآيندها

اسلاید 17: تفاوت و تمايز كارتيمي/ گروهي/ جمعي

اسلاید 18: گروهتيمانگيزه های پيوند دهنده افراد درگروه / تيم نيازهای مادی / فيزيکی بقا/ رقابت/ترس از قدرت بيرونی / فشارهای محيطی نيازهای عاطفی اجتماعی امنيت/ وابستگی/ حس تعلق دورنما و اهداف مشترک پيشرفت/توسعه/ آرمان گرايي اصول و ارزش های مشترک يگانگی/ ابتکار و ابداع/ سودمندی اجتماعی

اسلاید 19: تيمگروهنيروي پيوند دهنده بيروني:مانند نيازهاي مشترك بقا و امنيت، ترس از دشمن بيروني يا قدرت مافوقتركيبي از نيروهاي پيوند دهنده بيروني و دروني، مانند احساس تعلق، اهداف مشترك و ارتباط كاري در چارچوب وظايف و فرآيندهاي مرتبط.عمدتاً نيروهاي پيوند دهنده دروني مانند اصول, ارزشها، باورها و آرمان مشترك براي تعريف چارچوب‏ها در جريان حركت.

اسلاید 20: افزايش انگيزه‏هاي پرسنل هم‏افزايي و افزايش بهره‏وري ارضاءشغلي تعهد مشترك اهداف بهبود ارتباطات افزايش مهارتهاي شغلي افزايش انعطاف‏پذيري افزايش خلاقيتمحاسن كار تيمي

اسلاید 21: آشنايي با موانع كارتيمي

اسلاید 22: معايب كار تيمي اصطكاك در تقسيم كار و تصميم‏گيري كاهش بازدهي، بخصوص در ابتداي شكل‏گيري تيمها مشكل همسو كردن اهداف فردي، گروهي و سازماني به تعويق افتادن اجراي كار به بهانه نظرخواهي و مشاركت سازش و گروه سالاري تحت عنوان اجماع توجيه سوء مديريت و نبود رهبري عدم استفاده بهينه از تخصص‏ها و درگير شدن همه در كاري كه تخصص آنرا ندارند از اين شاخه به آن شاخه پريدن، اتلاف وقت در جلسات بي‏نتيجه

اسلاید 23: پنج آفت كار تيميحد اعلاي ضعف هر تيمبه سبب نبود تعهد و مشاركت واقعينبود برخوردهاي سازنده زمينه ساز عدم تعهد استقصور در ايجاد اعتماد زمينه ساز آفت دوم استآفت نخست بي اعتمادي اعضاي تيم به يك ديگر است

اسلاید 24: 1- تعهد به آرمان و مأموريت مشترك.2- تعهد به اصول و ارزشهاي مشترك.3- تعهد به يادگيري و نوآوري مستمر.4- وضوح در تعريف نقش ها5- ارتباطات موثر و ديالوگ.6- فضاي شفاف و اعتماد.7- راهكارهاي تصميم گيري تعريف شده.8- مشاركت موزون و متعادل.9- آگاهي از فرآيند كار گروهي10- مهارتهاي فردي مناسب.ده فرمان براي كار تيمي موفق

اسلاید 25: تمرين گروهي

اسلاید 26: نتيجه گيري از تمرين كار گروهي تصميم گيري فرد در مقايسه با گروه فضاهاي ارتباطي

اسلاید 27: ارتباطحرفخاموشیرابطهسکوت (شنوايی مؤثر)سخن(گويندگی مؤثر)Workshop Service marketing 6-2001 Pseudo Phenomena. ppt (2000)

اسلاید 28: طيف فضا هاي ارتباطيارائه مطلب/ سخن رانی(نه خطابه)مناظره(نه مناقشه)بحث سازنده(نه جدل)مذاکره(نه مشاجره)گفتگو/ شنود و گفت(نه بگو مگو)

اسلاید 29: نتيجه گيري از تمرين كار گروهي تصميم گيري فرد در مقايسه با گروهفضاهاي ارتباطي مهارت هاي برقراري ارتباط

اسلاید 30: صافي هايي كه بر چگونگي گوش كردن ما تاثير مي‏گذارندعلائقارزشهاخاطراتتجارب گذشته مفروضات نحوه نگرشتوقعاتاحساساتباورهاتصوير از گذشته،حال وآينده محيط فيزيكيتعصب

اسلاید 31: نتيجه گيري از تمرين كار گروهي تصميم گيري فرد در مقايسه با گروهفضاهاي ارتباطي مهارت هاي برقراري ارتباطاثر تركيب اعضاي تيمفرآيند تصميم گيري

اسلاید 32: واقعيتشناخت وضع موجودوضع مطلوبحركت به ساحلبقاءدرخواست كمكحقيقتاصولارزش هابرداشت از واقعيتنوع نگاه, شنيدن, حس كردنرفتارباور هانيازها / انگيزه ها

اسلاید 33: چقدر مي‏ارزد؟(بهاي پايداري بر سر ارزش‏ها)چرا مي ارزد؟(دليل ارزشمند بودن)تا چه زماني مي‏ارزد؟(ميزان پايداري ارزش)نظام ارزشيچه چيزي مي‏ارزد؟(مجموعة ارزشها)

اسلاید 34: علل احساس نياز به كار تيمي پيچيدگي وظايف و كارها نياز به خلاقيت مشخص نبودن مسير آينده: نياز به انعطاف‏پذيري استفاده بهينه از منابع افزايش بهره‏وري, اثربخشي و هماهنگي نيازبه يادگيري نياز به تعهد و پشتكار قوي پياده‏سازي برنامه و طرح‏هايي كه به همكاري ديگران نياز دارد. چند وظيفه‏اي و ميان رشته‏اي بودن كارها و فرآيندها

اسلاید 35: تفاوت و تمايز كارتيمي/ گروهي/ جمعي

اسلاید 36: گروهتيمانگيزه های پيوند دهنده افراد درگروه / تيم نيازهای مادی / فيزيکی بقا/ رقابت/ترس از قدرت بيرونی / فشارهای محيطی نيازهای عاطفی اجتماعی امنيت/ وابستگی/ حس تعلق دورنما و اهداف مشترک پيشرفت/توسعه/ آرمان گرايي اصول و ارزش های مشترک يگانگی/ ابتکار و ابداع/ سودمندی اجتماعی

اسلاید 37: تيمگروهنيروي پيوند دهنده بيروني:مانند نيازهاي مشترك بقا و امنيت، ترس از دشمن بيروني يا قدرت مافوقتركيبي از نيروهاي پيوند دهنده بيروني و دروني، مانند احساس تعلق، اهداف مشترك و ارتباط كاري در چارچوب وظايف و فرآيندهاي مرتبط.عمدتاً نيروهاي پيوند دهنده دروني مانند اصول, ارزشها، باورها و آرمان مشترك براي تعريف چارچوب‏ها در جريان حركت.

اسلاید 38: افزايش انگيزه‏هاي پرسنل هم‏افزايي و افزايش بهره‏وري ارضاءشغلي تعهد مشترك اهداف بهبود ارتباطات افزايش مهارتهاي شغلي افزايش انعطاف‏پذيري افزايش خلاقيتمحاسن كار تيمي

اسلاید 39: معايب كار تيمي اصطكاك در تقسيم كار و تصميم‏گيري كاهش بازدهي، بخصوص در ابتداي شكل‏گيري تيمها مشكل همسو كردن اهداف فردي، گروهي و سازماني به تعويق افتادن اجراي كار به بهانه نظرخواهي و مشاركت سازش و گروه سالاري تحت عنوان اجماع توجيه سوء مديريت و نبود رهبري عدم استفاده بهينه از تخصص‏ها و درگير شدن همه در كاري كه تخصص آنرا ندارند از اين شاخه به آن شاخه پريدن، اتلاف وقت در جلسات بي‏نتيجه

اسلاید 40: آفات كار تيميحد اعلاي ضعف هر تيمبه سبب نبود تعهد و مشاركت واقعينبود برخوردهاي سازنده زمينه ساز عدم تعهد استقصور در ايجاد اعتماد زمينه ساز آفت دوم استآفت نخست بي اعتمادي اعضاي تيم به يك ديگر است

اسلاید 41:   بي‌اعتمادي اعتماد نقطه ثقل تمام تيم‌هاي کارا و يکپارچه است، زيرا که کار تيمي بدون اعتماد شعاري بيش نيست. اعتماد در کار تيمي به معناي اطمينان خاطر و پشت گرمي اعضاي تيم از حسن نيت همتايان و اعتقاد به اين که در گروه کسي درصدد ضربه زدن به ديگري نيست و اعضا از اين حيث احساس امنيت و راحتي مي‌کنند، در نتيجه در مواجهه‌هاي خود حالت دفاعي به خود نمي‌گيرند زيرا که حمله‌اي در کار نيست که نياز به تدافع معنا پيدا کند. اعتماد آفريني ميان اعضاي تيم، کاري زمان‌بر و مشکل است اما چون پايه و اساس کار تيمي است، نهادينه کردن آن لاجرم است. لازمه فراهم ساختن آن کسب تجربه مشترک در گذر زمان، شواهد مکرر از وفاي به عهد و قرارها و درک عميق ويژگي‌هاي منحصر به فرد اعضاي تيم است.شايد بتوان در زماني کوتاه گام هاي نخست اعتماد آفريني را برداشت، اين روش بسيار ساده است، اعضاي تيم در جلسه‌اي به چند پرسش کوتاه از زندگي شخصي خود پاسخ مي‌دهند البته اين پرسش ها نبايد از نظر ماهيت، بيش از حد محرمانه و خصوصي باشند. اعضاي تيم با توصيف اين صفات يا تجربه‌هاي بي‌خطر، رفته رفته با يکديگر پيوند شخصي برقرار مي‌کنند. اين کار احساس يگانگي و درک متقابل را قوت مي‌بخشد و رفتارهاي نادرست و غرض‌ورزانه را تضعيف مي‌کند.روش ديگري که باعث مي‌شود اعتماد آفريني در گروه افزايش يابد بکارگيري بازخور 360 درجه‌ است. اين ابزار در بيست سال گذشته متداول شده است و نتايج بسيار سودمندي براي تيم‌ها داشته‌اند. اين ابزار کمي در اعضا احساس خطر ايجاد مي‌کند زيرا همتايان را وادار به داوري و قضاوت درباره يکديگر مي‌کند و فرصت انتقاد سازنده را فراهم مي‌آورد، لذا براي استفاده از اين روش بايد گروه به حداقل باورهايي از اعتماد دست يافته باشد. در اصل اين ابزار بايد براي بالندگي افراد استفاده شود زيرا بدون آسيب وارد کردن به ايشان، فرصت شناخت توانايي‌ها و ناتواني‌ها را فراهم مي‌کند.در اين ميان نقش رهبر تيم از همه اعضا مهم‌تر است، او بايد خطر کند و خود را در معرض انتقاد ديگران قرار دهد تا ديگران هم جرأت کنند و شرايط اعتمادآفريني را تقويت نمايند. البته يادآور مي‌گردد فعاليت‌هاي رهبر گروه در اين راستا بايد واقعي و صادقانه باشد والا باعث تقويت رفتارهاي سياسي‌گونه و رياکارانه مي‌گردد. (يعني نتيجه عکس مي‌دهد.)

اسلاید 42: 2- عدم تعهد درکارهاي تيمي، تعهد اعضا تابعي از وضوح تصميمات و دخالت ايشان در فرايند تصميم‌گيري يا تصميم‌سازي است، زيرا که تقريباً سرنوشت‌سازترين فرايند هر تيم، تصميم‌گيري درباره مسايل و اقدامات است.وضوح و دخالت حقيقي اعضاي تيم در تصميم‌گيري، استوار بر اصل اعتماد است. هنگامي که روحيه اعتماد در ميان اعضاي تيم حاکم باشد، تصمميات به صورت واضح (نه سياسي‌گونه) بيان مي‌گردد و همه اعضا به راحتي و با اطمينان از اينکه مورد آسيب ديگري قرار نمي‌گيرند در تصميم‌سازي و تصميم‌گيري مشارکت مي‌کنند. فضاي تصميم‌گيري در تيم بايد به نحوي باشد که همه اعضا به راحتي نظر مخالف خود را با استدلالهاي خود بيان دارند، در غير اين صورت جلسات تصميم‌گيري تبديل به برنامه‌هاي فرمايشي جهت اعلام ابلاغيه‌هاي افراد اثرگذار مي‌گردد. در اين وضعيت مديران در تشخيص جهت حرکت و تعيين اولويت‌ها باعث ابهام و سردرگمي مي‌شوند، فکر و خيال و توهم و گمانه زني‌هاي سياسي‌گونه و پشت پرده در ميان اعضاي تيم دامن زده مي‌شود. اعضاي تيم با برداشتن گامهايي به سوي بيشينه کردن وضوح تصميم‌ها و مشارکت‌ اعضا در تصميم‌گيري و بيان رأي و نظرشان و پرهيز از برخورد سياسي‌گونه، تعهد اعضا را تقويت مي‌کنند. روش ديگر که زمينه‌ساز آن وجود اعتماد کامل ميان اعضا است اين است که در پايان جلسات وظايف اصلي هر يک از اعضا در راستاي عملي کردن تصميم گروه، به طور صريح ذکر شود، البته يادآور مي‌شود اگر اعتماد کافي در ميان اعضاي گروه نباشد اين روش ممکن است موجب رنجش اعضا گردد.گره زدن اعتبار افراد تيم به اعتبار و هويت تيم حرکتي است که بايد به باور تيمي تبديل شود و شايد بتوان گفت معناي حقيقي تعهد تيمي باشد. نقش رهبر تيم در هدايت تصميمات نقشي تعيين کننده است، وي بايد با صداقت کامل اعضا را به مشارکت در بحث‌ها ترغيب نمايد و تمام تلاش خود را در راستاي واضح نمودن تصميم‌ها و يادآوري وظايف بکار گيرد.

اسلاید 43: 3- عدم مسووليت‌پذيري:پاسخگو بودن افراد در قبال مسووليت‌هايي که بر دوششان گذاشته مي‌شود اصلي است که راه فرار از آن عدم مسووليت‌پذيري است.در تيم‌هاي کاري اعضايي که تعهدي در خود نسبت به تيم و فعاليت‌هاي آن احساس نمي‌کنند، مسووليت فعاليت‌ها را نيز برعهده نمي‌گيرند، البته ايشان کمي فراتر از اين بيان مي‌دارند و عموماً مي‌گويند: «هر که تصميم گرفته خود عمل کند.»در مقوله تعهد بحث شد که گراني گاه تعهد افراد مشارکت در تصميم‌گيري است، حال آنکه مسووليت پذيري افراد تيم نيز صددرصد برخاسته از تعهد ايشان نسبت به تيم و وظايف تيمي ايشان است. يک روش ساده براي تمرکز بر مسووليت خواهي و پاسخگويي، بيان واضح هدفهاي تيم، وظايف هرکس و حتي نحوه رفتار هر يک از اعضاي تيم در جهت موفقيت تيمي است، زيرا که مهمترين عامل بازدارنده مسووليت پذيري و مسووليت خواهي ابهام در عملکرد و ابهام در وظايف است.روش ديگر اين است که رهبر تيم به هر يک از اعضاي تيم بازخور فردي دهد يعني نسبت به نتايج فعاليت‌هاي ايشان موضع گيري و رفتاري متناسب داشته باشد، البته نبايد فراموش نمود که اين روش تا حدي کارساز است که موجب تفرق و فردگرايي نگردد زيرا نبايد با اصل کار تيمي ايجاد تعارض نمايد. نقش رهبر تيم در اين راستا نيز بسيار سنگين است.از سوي ديگر گام اول را خود رهبر تيم بايد بردارد يعني شرايطي را فراهم آورد که اولاً ساير اعضا از وي در مقابل فعاليت‌هايش، مسووليت‌خواهي کنند و دوم اينکه خود نيز در برابر توضيح خواهي همتايان، پاسخ‌گو باشد .

اسلاید 44:   4- بي‌توجهي به اهداف تيمي: شايد بتوان گفت بدترين آفتي که اعضاي يک تيم به آن دچار مي‌شوند، توجه هر يک از اعضا به هدف‌ها و نصاب‌هايي غير از هدفهاي گروه است.بسياري از کساني که در حلقه‌هاي تيمي قرار مي‌گيرند، آن جايگاه را پله‌اي براي ترقي و پيشرفت خود مي‌بينند لذا حفظ مقام، جايگاه و منافع خود را بر منافع و نتايج و اهداف تيم ترجيح مي‌دهند. البته بايد يادآور شد که فضاي کاري تيم در گرايش افراد به اين ورطه بسيار مؤثر است، در تيم‌هايي که امنيت شغلي و اعتماد متقابل کمرنگ‌تر است، توجه به اهداف شخصي بيشتر ديده مي‌شود.البته گرايش افراد به کسب منزلت فردي اصلي دروني در تمام انسانهاست، تنها بايد اين اصل به باور اعضا تبديل شود که کسب مقام و منزلت تيمي به معناي کسب منزلت فردي براي يکايک اعضاي تيم است، يعني موفقيت يا شکست تيم در حقيقت موفقيت يا شکست اعضاي تيم است از اين رو بايد سهم هر يک از اعضا در دستاوردهاي تيمي با شفافيت و صداقت پرداخت شود. نقش رهبر تيم در تقسيم قدرشناسي و پاداش به کساني که موجب بالندگي و موفقيت تيم را فراهم آورده‌اند، همچنان حساس و تعيين کننده است. کار تيمي روز به روز اهميت بيشتري پيدا مي کند و تيم هاي کاري بيشتري تشکيل مي‌شود. در سازمان‌هاي مختلف هنگامي که افراد با يکديگر بهتر کار مي کنند دستاوردها هم به لحاظ کمي و هم به لحاظ کيفي بهتر مي‌شود. اما در نهايت بايد دانست که تيم، مجموعه‌اي از افراد است که هريک پايه‌اي از ارکان فعاليت تيمي را به دوش مي‌کشند. آنچه هر عضو از تيم بايد انجام دهد اين است که سهم وظيفه‌اي خود در تيم را به نحو احسن و اکمل انجام دهد و تيم را براي رسيدن به اهداف نهايي اش به جلو براند و از سويي با هوشمندي نسبت به آفات و موانع موفقيت تيمي، موضعي مناسب بگيرد و يکپارچه با کمک ديگر اعضاي تيم اعتماد، تعهد، مسووليت‌پذيري و حرکت به سوي اهداف تيمي را تقويت نمايد.

اسلاید 45: 1- تعهد به آرمان و مأموريت مشترك.2- تعهد به اصول و ارزشهاي مشترك.3- تعهد به يادگيري و نوآوري مستمر.4- وضوح در تعريف نقش ها5- ارتباطات موثر و ديالوگ.6- فضاي شفاف و اعتماد.7- راهكارهاي تصميم گيري تعريف شده.8- مشاركت موزون و متعادل.9- آگاهي از فرآيند كار گروهي10- مهارتهاي فردي مناسب.ده فرمان براي كار تيمي موفق

اسلاید 46: طبق گفته کارشناسان 6 ویژگی برای کار تیمی وجود دارد:-تعداد کم افراد (کمتر از 12نفر)-مهارتهای تکمیل کننده-نیت مشترک-پذیرش رویکرد کاری توسط اعضای تیم-مسئولیت و پاسخگویی همگانی

اسلاید 47: اصول کار تيمیاز دیر باز بر جماعت و کار گروهی تاکید شده است. واقعیت این است کاری که یک تیم می تواند انجام دهد، از عهده شخص به تنهایی بر نمی آید، چرا که در همکاری افراد نیروهای آنها در هم ضرب می شود و حاصل کار از برآیند توان افراد به صورت تک به تک بیشتر است. بر همین اساس امروزه تیم سازی و کارتیمی از اولویت های هر سیستمی است. با تمامی مزایایی غیر قابل انکار ذکر شده برای تیم و کار گروهی، هر روزه شاهد شکست های تیم های مختلف هستیم.تیم نیز به مانند هر نعمت و فرصتی اگر از آن درست استفاده نشود، تبدیل به رنج و مشکل می شود به طوری که شخص عطای همکاری را به لقایش می بخشد. برای موفقیت و پیروزی و بهروزی در کار تیمی اعضای تیم بایستی اصولی را رعایت کنند.

اسلاید 48: آموزش دیدن وآموزش دادن اساسی ترین و مهمترین قسمت این کار است .پس موفق کسی است که برای افرادی که بعد از او یا بواسطه او وارد سیستم میشوند یک لیدر باشد .امامنظور از لیدر رئیس یا رهبر یک مجموعه نیست بلکه مفهوم راهنما و راهبررا دارد.یک لیدر قبل از اینکه به آموزش متمرکز شود لازم است حس اعتماد واحترام را در میان زیر مجموعه های خود برانگیزد یا حفظ کندتا یک جو دوستانه در مجموعه برقرار شود که اعضای آن نسبت به هم متعهد باشند واعتماد واحترام متقابل در آنها حفظ شود .بهتر این است که هر عضو قبل از اینکه به آموزش زیر مجموعه اش متمرکز شود به کامل کردن آموزش خودش اولویت بیشتری دهد و قبل از اینکه به سودخودش بیاندیشد در ذهنش به سود رسیدن زیر مجموعه اش را اولویت دهد!!!

اسلاید 49: یک سازمان جهت پیشرفت سریع و فزاینده نیاز به کار تیمی و گروهی دارد   کار تیمی دارای اصولی است که جهت رسیدن به اهداف والای سازمانی باید این اصول اجرا گردد:اصل اول- انعطاف پذیری و سازگاریاصل دوم- همکاری و مشارکت                                    مقدمه پیروزی دسته جمعی ،کار دسته جمعی است.تمام قدرت یک سازمان در اتحاد و تمام خطر آن در اختلاف است.همکاری باعث تقویت نیروها می شود.برای تبدیل شدن به یک بازیکن مشارکت پذیر نیاز به تغییر در تمرکز در چهار زمینه ذیل می باشد: ·         بینش: هم تیمی ها را به عنوان شریک ببینید نه رقیب.·         رویکرد: حامی هم تیمی ها باشید نه بدگمان به آن ها.·         تمرکز: روی تیم  تمرکز کنید نه روی خودتان.·         نتایج :با تقویت توان خود پیروزی ها را به وجود بیاورید.

اسلاید 50: اصل سوم- تعهد:   هیچ قهرمانی بدون تعهد به کار قهرمان نمی شود.تعهد یک احساس نیست بلکه بایستی به صلابت سنگ باشید. اگر می خواهیم یک تیم منسجم را داشته باشیم باید افرادی را داشته باشیم که شدیداً به تیم متعهد باشند.  اصل چهارم - ارتباط:                                                       مثل یک انسان حکیم بیاندیشید اما به زبان مردم صحبت کنید. یک تیم صدای تعداد زیادی انسان است که تنها با یک قلب زندگی می کنند.بی پرده باید گفت ما نمی توانیم کار تیمی انجام دهیم مگر اینکه افرادی با قدرت ارتباط خوب داشته باشیم. بدون ارتباط تیمی در اختیار نداریم بلکه تجمعی از افراد را داریم. ویژگی های شخصیتی مشترک اعضای یک تیم خوب:·         خودشان را از دیگران جدا نمی کنند.·         ارتباط برقرار کردن با خودشان را برای هم تیمی ها آسان می کنند.·         اجازه نمی دهد اختلافشان با هم تیمی ها بیش از 24 ساعت شود.·         به روابط بالقوه مشکل توجه دارند.·         ارتباطات مهم را به صورت مکتوب دنبال می کنند و نوع روابط را مشخص می کنند. 

اسلاید 51:  اصل پنجم - شایستگی:                   اگر شما نتوانید ،تیم شما هم نخواهد توانست. باید محیط را طوری تقویت کنیم که افراد آن چه را که واقعاً فکر می کنند به زبان بیاورند و این طرز تفکر به بهترین ایده ها اجازه رشد به طرف بالا و تحقق یافتن داده است. افراد با شایستگی بالا دارای نقاط مشترکی اند از جمله:·         متعهدند که ممتاز باشند. تلاش برای هر موجود زنده ای در دسترس است اماتعداد کمی به آن می رسند.·         هیچ وقت حد متوسط را قبول نمی کنند.·         آنها به جزئیات توجه می کنند.·         با انسجام کار می کنند.اصل ششم- قابل اتکا بودن: «از آن هایی که بحث می کنند نترسید بلکه به آن هایی که از زیر بار مسئولیت در می روند بترسید.» اصل هفتم- منضبط بودن: انضباط یعنی انجام کار درست در زمان درست و به دلیلی درست.

اسلاید 52: اصل هشتم- ارتقاء دادن دیگران:       افزودن ارزش به هم تیمی ها قیمت ندارد.هدف زندگی برنده شدن نیست بلکه رشد یافتن و مشارکت کردن است.اعضای تیم همیشه عضوی را که آن ها را تقویت کرده و برای موفق شدن قدرتمند می کند، دوست داشته و تحسین   می کنند. اصل نهم- اشتیاق: قلب شما منبع انرژی برای تیم شماست. وقتی اعضای یک تیم مشتاق هستند همه تیم به شدت انرژی می گیرد و این انرژی، به تیم نیرو می بخشد. هر عملی را با حساب انجام دهید. در حین انجام دادن کارهای کوچک باید به کارهای بزرگ فکر کنید تا بدین ترتیب تمام کارهای کوچک در جهت درست پیش بروند . هدفمند بودن یعنی تمرکز روی انجام کارهای درست به صورت لحظه به لحظه و روز به روز و سپس پیگیری آنها به صورتی مستمر.  اصل یازدهم= آگاهی از وظیفه: اعضای خوب تیم تنها پیشرفت خود و حال را نمی بینند بلکه آنها همیشه از ماموریت تیم آگاه بوده و عملشان به انجام ماموریت تیم کمک می کند.    اصل دوازدهم آمادگی: آمادگی بزرگترین دوست شجاعت و بزرگترین دشمن ترس است. کسی که آماده است نیمی از کار را انجام داده است.

اسلاید 53:   اصل سیزدهم= رابطه مندی: اگر شما با دیگران کنار بیائید، دیگران هم به شما کمک خواهند کرد. تیم ها افرادی را میخواهند که رابطه مند باشند. رابطه ها چسب هایی هستند که اعضای تیم را به هم می چسبانند. هرچه این رابطه ها محکمتر باشد تیم انسجام بیشتری پیدا میکند.  مشخصه هایی که در ارتباطات مهمند عبارتند از:1=احترام. 2-تجربیات مشترک. 3-اعتماد. 4-رابطه متقابل. 5-لذت متقابل.   اصل چهاردهم- اصلاح و بهبود خود: برای اینکه تیم را اصلاح کنید باید خود را اصلاح کنید. باید آنگونه بدنبال یادگیری و آموزش باشید که گویی تا ابد زنده اید و آنگونه زندگی کنید که گویی همین فردا می میرید. برای اصلاح یک تیم، تک تک افراد آن تیم را باید اصلاح کرد. افراد تیمی که دائما در حال اصلاح و بهبود عملکرد خودند، ایده های جدید را به بازار آورده و همواره در حال فتح زمینه های جدیدند. اصل پانزدهم- از خود گذشتگی: در تیم من وجود ندارد.از خود گذشته بودن آسان نیست اما لازم است. هیچ تیمی به موفقیت نمیرسد مگر اینکه اعضای آن،دیگران را که در تیم هستند بر خودشان مقدم بدارند.

اسلاید 54: اصل شانزدهم- راه حل گرا بودن: قصد کنید تا راه حل پیدا کنید. در انجام کارها عیب جویی نکنید بلکه چاره جویی کنید. هر کس که بجای فکر کردن به مشکلات، به راه حلها فکر کند میتواند فرق ایجاد کند. تیمی که از افرادی با چنین برنامه ذهنی پر باشد، واقعا میتواند همه کاری را انجام دهد.  اصل هفدهم- پیگیری و سرسختی: سرسخت و پیگیر بودن یعنی: 1- همه آنچه را که دارید ارائه کنید. 2-با عزم راسخ کار کنید نه اینکه منتظر تقدیر باشید. 3- وقتی که کار تمام میشود دست از کار بکشید نه زمانی که خسته میشوید. 

اسلاید 55: با تشکر از توجه شما

اسلاید 56:

اسلاید 57:

اسلاید 58:

اسلاید 59: يک درخت میلیون ها چوب کبریت را می سازد اما وقتی زمانش برسد فقط یک چوب کبریت برای سوزاندن میلیونها درخت کافی است زمانه و شرایط در هر موقعی می تواند تغییر کند در زندگی هیچ کس را تحقیر و آزار نکنید شاید امروز قدرتمند باشید اما یادتان باشد زمان از شما قدرتمندتر است از یک درخت هزاران چوب کبریت تولید میشود اما وقتی زمانش برسد یک چوب کبریت برای سوزاندن هزاران درخت کافیست

اسلاید 60: کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن داشته باشند ترکتان نخواهند کردآنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت

اسلاید 61: زبان استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکندمراقب حرفهایتان باشید

اسلاید 62: شخصیت آدمها را از طریق کردارشان توصیف کنید تا هرگز فریب گفتارشان را نخورید

اسلاید 63: وقتی کسی با شما مانند یک گزینه رفتار میکند با خارج کردن خودتان از معادله به او کمک کنید تا انتخاب هایش را محدود کندبه همین سادگی

اسلاید 64: آدمها میخواهند بدانند که دوست داشته میشوند و قدرشان دانسته میشود پس حتما به عزیزانتان بگویید که دوستشان دارید شاید هرگز متوجه نشوید که چقدر نیاز به شنیدنش دارند

اسلاید 65: گریستن نشانه ضعف نیست از زمان تولد نشانه این بوده است که شما زنده اید

اسلاید 66: آدمها را به خاطر این که باعث نا امیدی شما میشوند سرزنش نکنید خودتان را سرزنش کنید که بیش از حد از آن ها انتظار دارید

اسلاید 67: انسان مغرور همانند شخصی است که بر قله کوهی ایستاده و همگان را کوچک میپندارد و غافل از اینکه مردم از پایین قله او را کوچک میبینند

اسلاید 68: زندگی مانند یک سؤال چند گزینه ای است این گزینه ها هستند که باعث سردرگمی شما می شوند نه خود سؤال

اسلاید 69: وقتی به کسی بطور کامل و بدون هیچ شک و تردیدی اعتماد می کنید در نهایت دو نتیجه کلی خواهید داشت شخصی برای زندگی یا درسی برای زندگی

اسلاید 70: متاسفم که ، آنچه هستم را مدیون انسانهای خوب زندگیم نیستم بلکه بدهکار انسان نماهائی هستم که «چگونه نبودن» را به من آموختنـــــد

اسلاید 71: هرگز بخاطر اینکه کسی احساس کند در اوج است، خودتان را خوار و ذلیل نکنید

اسلاید 72: بجای اینکه آرزو کنید کاش شخص دیگری بودید به آن چیزی که هستید افتخار کنید. هرگز نمی دانید چه کسی به شما می نگریسته درحالیکه آرزویش این بوده که کاش جای شما باشد

اسلاید 73: گاهی خدا برای حفاظت از شما کسی را از زندگیتان حذف می کند. اصرار به برگشتنش نکنید

اسلاید 74: آدما مثل عكس هستن زيادی كه بزرگشون كنی كيفيتشون مياد پايين

اسلاید 75: زندگی کوتاه نيست مشکل اينجاست که ما زندگی را دير شروع ميکنيم

اسلاید 76: خانواده همیشه هم خون بودن نیست خانواده یعنی آدمهایی در زندگیتان که خواهان شما در زندگیشان هستند . .آنهایی که شما را همانگونه که هستید میپذیرند . کسانی که حاضرند هر کاری بکنند تا لبخند را بر لبانتان ببینند و کسی که در هر شرایطی دوستتان دارد

اسلاید 77: هر روز سپاسگزارم برای: شب هایی که به صبح می رسند، دوستانی که بخشی از خانواده مي شوند رویاهایی که تحقق می یابند و علاقه هایی که به عشق تبدیل می شوند

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید