صفحه 1:
صفحه 2:
قوانین دوره
07 لزوم رعایت نظم درطول دوره
> حضور به موقع در كلاس
> عدم خروج مكرر از كلاس
> رعايت نظم وعدم صحبت در كلاس
> خاموش نمودن تلفن همراه
ل ببيستم كار در كلاس و ارزشیابی
> يرسشهاى شفاهى و بحث كلاسى
> آزمون كتبى و ارزيابى
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
۱ فیرست مطالب( کار گروهی وحل مسئله)
اهمیت و ضرورت تشکیل گروه وتیم
تعریف گروه و تیم
نواع گروه ومقایسه
وبر نم
نقشها و شرایط تشکیل گروه
فنون و روشهای حل مسئله
صفحه 6:
صفحه 7:
تعریف رسمی گروه عبارت است از :
اجتماع دو يا چند نفر که برای دستیابی به یک یا چند
هدف مشترک فعالیت nro كنند به اين معنى
.گروه بیش از تجمع افراد است
به عقيده رابینز (1997) گروه به اين صورت
تعريف ميشود
دو یا چند نفر که با هم روابط متقایل دارند, به
یکدیگر وابسته اک تامین هدفوای
صفحه 8:
ویژگی های ساختاری گروه
مجموعه اعاز دو ن فریابیشتر a.
استکه درگیر تعاملاجتماعی
.هستند
داراعساختار استو رولبطیه
یکی ای عضا مار راز است
اعضاء با ی کدیگر در اهدافه
.مشترک مشارکنهارند
اف خود را به عنوان ©
گروه احساسمیک نند
صفحه 9:
ویژگی های کارکردی گروه
: نقشها 4
نقش مجموعه ای از الگوهای رفتاری قابل انتظار است که به
فردی که یک موقعیت معین را در یک واحد اجتماعی اشغال
: کرده است نسبت داده می شود
الف: هویت نة ب: ادراک نقش
ج: انتظارات نقش د: تضاد نقش
: هنجارها .6
استانداردهای رفتاری مورد پذیرشی که میان کلیه اعضای گروه
.مشترک است
: مقام .©
یک جایگاه یا رتبه تعریف شده اجتماعی است که توسط دیگران
.به گروهها یا اعضای گروه داده می شود
: اندازم گروه .6
. اندازه یک گروه بر رفتار کلی گروه تاثیر می گذارد
صفحه 10:
رابطه ميان انسجام گروه, هنجا هنجارهای عملکرد و بهره
وری گروه
انسجام
بهره وری متوسط | بهره ورى بالا
هنجارهای عملکردی
بالا | يابين
بهره ورى متوسط | بهره ورى يايين
نا يايين
صفحه 11:
انواع گروه و اهداف
: گروههاعاولیه .4
oll:
تدكا مستند كه ار اجتماعات نسبی میان 05
فراد شکل گرفته eel ای ای ار ل
تشخیص هستند
ا ید 9
١ن آنها كما روابط
رز
قراردادى للك ]1 علا لا أعنوان كسانئ در گروه
.مطرح هستند كه بايد نقشى ويزه ايفا
: گروم سنتی9
مجمعی است که در آن عمده ارتباط ها و رابطه ها ,
.سنتی , شخصی و یا از هردو است
: كروه غير سنتى©
وهى است كه در آن نه وابستكى و دلبستكى
شخصی مشاهده ro شود و نه حقوق سنتی , اهمیت
.دارند
: گروههایرسمیه
اك كر
وهی به کمک مدير براى يارى رساندن به
صفحه 12:
: كروه غير رسمى6 1
كروه غير رسمى هنكامى بوجود مى آيد كه هدف از
دور هم جمع شدن افراد دوستى يا منافع مشترک
الف- گروه ذى نفع
ب- كروه دوستى
گروههایعمودی؛: (تیم فرماندهییا.
) تیم وظیفه ای
مركب از يك مدير و جند زير دست است كه ممكن
17 لك بایان زا بترترستان اباشد
: گروههاعلفقیه
مرکب از اعضای واحدهای مختلف هم سطح در
ترا ات و اک آوقانت ایا تیم برای) A; jal
.هدف فعالیت میکنند به سه دسته تقسیم می شوند
الف - گروه کاری
ب - گروههای میان وظیفه ای
ج - کمیته های کاری
صفحه 13:
: منابع تامین نیاز در گروه
الف - جذابیت روابط
بين فرد
منابع داخلى ب - فعالتهاوكروهى)
ج - هدفهای گروا 0
اجتماعی
منابع خارجى ©
صفحه 14:
صفحه 15:
صفحه 16:
صفحه 17:
علل احساس نیاز به کار تيمي
پيچيدگي وظایف و کارها *
نیاز به خلاقیت ۰
مشخص نبودن مسیر آینده: نیاز به انعطافپذيري ۰
استفاده بهینه از منابع *
افزایش بهرهوري, اثربخشي و هماهنگي ۰
نيازبه يادكيري ٠
* که تمه ور پشتکار قوي ols
صفحه 18:
تفاوت و تمایز
كارتيمي/ گروهي/ جمعي
صفحه 19:
انگیزه های پیوند دهنده افراد درگروه | تیم
2
نیازهای مادی / فیزیکی >
بقا/ رقابت/ترس از قدرت بيرونى /
فشارهای محیطی
نیازهای عاطفی اجتماعی >
امنیت/ وابستگی/ حس تعلق
دوزنها و اهداف ری ٩
پیشرفت/توسعه/ آرمان گرايي
اصول و ارزش های مشترک >
یگانگی/ ابتکار و ابداع/ سودمندی اجتماعی
صفحه 20:
نيروي پیوند دهنده
رزوی
مانند نيازهاي
مشتركت call ley
ترس از دشمن
بيروني يا قدرت
مافوق
تركيبي از نيروهاي پیوند
دهنده بيروني و دروني.
مانند احساس تعلق,
اهداف مشترك و ارتباط
كاري در جارجوب
وظايف و فرآيندهاي
.مرتبط
Gros نيروهاي بيوند
دهنده دروني مانند
اصول, ارزشهاء باورها و
آرمان مشترك براي
تعریف lesz در
.جریان حرکت
صفحه 21:
افزایش انگيزههاي پرسنل >
همافزايي و افزايش بهرهوري >
ارضاءشغلي >
تعهد مشترك اهداف >
بهبود ارتباطات >
افزايش مهارتهاي شغلي >
افزایش انعطافپذيري >
افزايش خلاقیت >
صفحه 22:
آشنايي با
موانع كارتيمي
صفحه 23:
معایب کار تيمي
اصطکاك در تعسیم کار و
اکاهش باردهی. بخصوص در ابتداي نا
مشکل همسو کردن اهداف فردي, گروهي و سازماني >
به تعویق افتادن اجراي کار به بهانه نظرخواهي و ii م
سازش و گروه سالاري تحت عنوان ١ 4
توجیه سوء مدیریت و نبود رهبرَي" >
عدم استفاده بهینه از تخصصها و درگیر شدن همه در كاري که تخصص آنرا >
3 ود
Cc
از اين شاخه به آن شاخه پریدن, اتلاف وقت در جلسات
صفحه 24:
پنج آفت کار تيمي
حد اعلاي ضعف هر تیم
به سبب نبود تعهد و
مشارکت واقعي
نبود برخوردهاي سازنده
زمینه ساز عدم تعهد است
قصور در ایجاد اعتماد زمینه
ساز آفت دوم است
آفت نخست بي اعتمادي
اعضاي تیم به يك دیگر است
صفحه 25:
ده فرمان براي کار تيمي موفق
.تعهد به آرمانو مأموريتمشترك-0
.تعهد به اصولو ارزشهاومشترك-©
.تعهد به يادكيرهو نوآورهمستمر -©
وضوح در تعریفن قشها 4
.ارتباطاتموثر و دیا لوگ
.ف ضایشفافو اعتماد -6
.راهکارهایت صمیم گیریت عریفشده -2/
.مشارکتموزونو متعادل-6
آگاهیاز فرآیند کار گروهي
.مهارتهایف ردیمناسب40
۳
صفحه 26:
تمرین گروهي
it
ED
صفحه 27:
نتیچه گيري از تمرین کار گروهي
تصمیم گيري فرد در مقایسه با
47?
فضاهاي ارتبا
صفحه 28:
ارتباط
سخن(گویندگی مونی) سکوت (شنوایی
le مؤثر)
/
الله
خاموشى
حرف
صفحه 29:
طیف فضا هاي ارتباطي
گفتگو/ شنود و CBF
ارائه مطلب/ سخن رانى بحث سازنده «نه بكومكة)
(نه فطایه) (نه مدل
مناظره مذاكزه
(نه مناقشه) (نه مشاجره)
صفحه 30:
نتیچه گيري از تمرین کار گروهي
صفحه 31:
میگذارند
صفحه 32:
نتیچه گيري از تمرین کار گروهي
فرآيند تصم م eS
صفحه 33:
حفقیفت
© - ie 11
حرکت به ساحل درخواست کمك
© ©
haf hi fis iy Wf Lied Nop
chedlb bs از واضعس!
ab ۱
۳9
شناخت وضع موجود
صفحه 34:
جه جيزي ميارزد؟ جرا مي ارزد؟
(مجموعة ارزشها) (دلیلارزشمند بودن
نظام ارزشي
جقدر ميارزد؟ تا جه زماني ميارزد؟
(بهاويايدارهبر سر ارزشها) (ميزلزيايدارهاروش)
صفحه 35:
علل احساس نیاز به کار تيمي
پيچيدگي وظایف و کارها ۰
نیاز به خلاقیت ۰
مشخص نبودن مسیر آینده: نیاز به انعطافيذيري ۰
استفاده بهینه از منابع *
افزايش بهرهوري, اثربخشي و هماهنگي ۰
نیازیه يادگيري *
نیاز به تعهد و پشتکار قوي ۰
پيادهسازي برنامه و طرحهايي که به همكاري دیگران ۰ ۵
.نیاز دارد
چند وظيفهاي و میان رشتهاي بودن کارها و فرآیندها *
صفحه 36:
ات و تا
کادرتیمی»/ گرروهی/ حمعی
يع تنب =
| يج
صفحه 37:
2
نیازهای مادی , فیزیکی >
بقا/ رقابت/ترس از قدرت بیرونی / فشارهای محیطی
نیازهای عاطفی اجتماعی >
امنيت/ وابستكى/ حس تعلق
دورنما و اهداف مشترى >
پیشرفت اتوسعه| آرمان گرابی
اصول و ارزش های مشترک >
یگانگی/ ابتکار و ابداع / سودمندی اجتماعی
صفحه 38:
نیروی پیوند دهنده بیرونی ترکیبی از نیروهای پیوند دهلده عمدتاً نیروهای پیوند دهنده
.بيرولئ و دروني ليف
مانند نیازهلی مشترک بقا و امنیت»
ترس از دشمن بیرونی يا قدرت | مانند احسلس تعلق, اهداف مشترک و مانند اصول؛ ارژشها باورها و
مافوق ارتباط کاری در چارچوب وظلیف و آرمان مشترک برای تعریف
رآ پندهای مزب ,چارچوبها در جریان جر کت
صفحه 39:
محاسن کار تیم
افزایش انگیزههای پرسئل >
همافزایی و افزایش بهرهوری >
ارضاءشغلی >
تعهد مشترک اهداف >
بهیود ارتباطات >
افزایش مهارتهای شغلی >
افزايش العطافيذيى >
افزايش خلاقيت >
صفحه 40:
معایب کار pas
Wiehe
Seal در تقسیم کار و 56
punts ابازدهي, بخصوص در ابقداي شکاگيري تیذا ,۹۱
ای کریل اهداف فردي: گروفي واشازی/ ۵0۵
به تعویق افتادن اجراي کار به بهانه نظرخواهي و مشارکت >
سازش و گروه سالاري تحت عنوان ارو
توجیه سوء مدیریت و نبود رهبري *
01
عدم استفاده بهینه از تخصصها و درگیر شدن همه در كاري كه > 3 2
تخصص آنرا ندارز
از اين شاخه به آن شاخه پریدن, اتلاف وقت در جلسات بینتیجه >
صفحه 41:
حد اعلاي ضعف هر تیم
نتیجه کار
Ti به سسب ترود تعهد وامشار كيك
واقعي
+ ار مستولیت بحرت نبود برخوردهاي سازنده
زمینه ساز عدم تعهد است
تبود تعمد 7 را
ساز آفت دوم است
٠ قرس از موخورد / اه
iii) 2
صفحه 42:
بياعتمادي
قاط فقل تمام تیمهاي کارا و یکبارچه است, زیرا که کار تيمي بدون اعتماد شماری پیش دبشت؛
اعقعاد دز کار قيفي به مهداي اطمینان خاطر و نشت گرمي اعضاي تیم از حسن نیت همتابان و اعتفاد ی
تفه عشتی ار فد ظرنه ردن جه دیگري نیت و اعضا از Sasi yg cea! Galas! eats Gal
9 درا دواهودهای خود خالت دفاعي به خود نميگیرنه زیرا که حملهاي در GIS نيضي يها
دازا gs تا کت
عفر دبای #عفاي نیم کاري زمانبر و مشکل است اما چون پایه و اساس کار تيمي است» تهادیله/
کم آشت نامه قراهم صافدن آن کشب تجربه مشترک در گدر زماند شواهد مکزر از وماي
3 فورها ج درک عقیق دیژکیهای منحصر به فرد اعضای تیم است,شاید بنوان در زماني گوناه
0 نا فرقن را برداشت این روش تیار ضاده اشتهء اعضاي نیم در جلشای به Le
9[ (ن کی ی نود پاشن ميد هندالبته این پرسش ها تباید از نظ ماهیت, پنش از کر
٩ وق ات (تضاي نيم ما توسيف ابر عات فا تجربههاي بي مره cab) ashy بایکذیگی
SUSSS GbR | 100 اب کار اختامن بگانگی و درک متقابل را قوت ميبفانن وأرفتا رهاق
0001 ار وززانه با تطیف ميکند روش دیگری که باعث ميشود اعتماد آفزینی در گروه افزایش
00 ارك 380 كط السما. این انزار دز میلست سال گذشتة متداول بلتد ات ومتاج/تاژا
شودمتدي براك تیمها داشتهاند. این ابزار مي در اعضا احساش sled ples میکند زبرا همتابان را وادار
4 وسكت و هرمت اتنقاد سارئت زا فراهم ied SL) Gis sie
oe دس کات کرو > خاقل ناچهایی ااعتما دسمث يافته باس در al Deol ابزاز بان براي بذكي
aba اشتقات شود زیرا بذون آسیب وارد کردن بم tulad فرصت تسناخت توانانیها و ناتوانيها را
1( 4 هلان be) ciel نیم فر همع اعها مهم تر اشت ام ELAS GAS Bs 52555 LU
staal دیگران قرار دهد تا دیگران هم جرلت کنند و شرايط اعتمادافريني را تقويت نمایند. لد ار
صفحه 43:
عدم تعهد -2
"درکارهای نیمی, بعهد اعضا تابعي از وصوح تصمیمات و دحالت انشان در فرانتد تصمیم گیری با
تضصمیمسازي است, زیرا که تفریبا سرنوشتسازترین فرایند هر تیم. تصميمگيري درباره مسایل
و اقدامات است.وضوح و دخالت حقيقي اعضاي تیم در تصميمگيري» استوار بر اصل اعتماد
است. هنگامي که روحبه اعتماد در میان اعضاي تیم حاکم باشد, تصممیات به صورت واضح (نه
ششاشت گونه) زیان آميگردد و همه اعضا به راحتي و با اطمینان از اينکه مورد آسیب دبگري فراژ
تميگیرند در تضمیم سازي و تصمیمگيري مشارکت ميکنند. فضاي تصمیمگيري در نیم باید به
نحوي باشد که همه اغضا به راحتي نظر مخالف خود را با استدلالهاي خود بیان دارند, در غیر
این صورت جلسات تصميمگيري تبدیل به برنامههاي فرمايشي جهت اعلام ابلاغیههاي افراد
اتزگداز ميگردد. در این وضعیت مدیران در تشخیص جهت حرکت و تعبین اولویتها باعث ابهام
eee a کر اد خبال و توهم و گمانه زنيهاي شناسيگونه و پشت پردء اد رامیان
اعضاي تیم دامن زده ميشود
اعضاي تیم با برداشتن گامهايي به سوي بیشینه کردن وضوح تصمیمها و مشارکث اعضا در
oy Sees و نبان زاي و نظرشان و پرهیز از برخورد سباسیگوته, تعهد اعضا را تقویت
ميکنند. روش دیگر که زمینهساز آن وجود اعتماد کامل میان اعضا است این است که در بایان
جلسات وظایف اصلي هر یک از اعضا در راستاي عملي کردن تصمیم گروه, به طور صریح دکر
شود؛ الیته بادآور ميشود اگر اعنماد كافي در میان اعضای گروه نباشد این روش ممکن است
موجب رنجش اعضا گردد.گره زدن اعتبار افراد تیم به اعتبار و هویت تیم حركتي است که باید به
اور ga تبذیل شودو شایذ بتوان گفت معناي حقیقی تعهد eas باشد. نقش زهبر نیم ادرٌ
هدایت تصمیمات نقشي تعبین کننده است, وي باید با صداقت کامل اعضا را به مشازکت در"
بحثها ترغیب نماید و تمام نلاش خود را در راستاي واصح نمودن تصمیمها و يادآوري وظایف
صفحه 44:
:عدم مسووليذيري-3
20202 ماستحكو بودن افراد در فثال مسووليتهانى كه بر دوسسان كداسيه مى سود اصلى el كه
ol, فرار از آن عدم مسووليتپذيري است.در تيمهاي كاري اعضايي که تعهدي در خود
نسبت به تیم و فعاليتهاي آن احساس نميکنند. مسوولیت فعالیتها را نیز برعهده
نم يكيرندء البته ايشان کمي فراتر از اين بیان ميدارند و عموماً ميگویند: «هر که تصمیم
گرفته خود عمل کند.»در مقوله تعهد بحث شد که گراني گاه تعهد افراد مشارکت در
تصمیم گيري است, حال آنکه مسوولیت پذيري افراد تبم نیز صددرصد برخاسته از تعهد
.ایشان نسبت به تیم و وظایف تيمي ایشان است
یک روش ساده براي تمرکز بر مسوولیت خواهي و پاسخگويي, ببان واضح هدفهاي تیم
وطایق هرکش و حتي 0925 رفتار هر یک از اعضاي تیم در جهت موفقیت تيمي است, زیزا
كه مهمترين عامل بازدارنده مسووليت بذيري و مسووليت خواهي ابهام د 2
ار وظایف اسفت :روش دیگر
نیم بازخور فردي دهد يعني نسبت به نتا:
موضع گيري و رفتاري متناسب داشته باشد !|
که اين روش تا حدي کارساز است که موجب نفرو
زیرا نباید با اصل کار تيمي ایجاد تعارض نماید. نفقش ره
نيز بسيار سنگین است.از سوي دیگر گام اول را خود ,-
صفحه 45:
:بش وجهیی مه اهدافتيمي:4
شاید بتوان گفت بدترین آفتي که اعضاي یک تیم به آن دجار ميشوند. توجه هر یک از اعضا به هدفها و
نصابهايي غیر از هدفهاي گروه است.بسياري از كساني که در حلقههاي تيمي قرار ميگيرند. آن جایگاه را پلهاي
le ترقي و پیشرفت خود ميبینند لذا حفظ مقام. جایگاه و منافع خود را بر منافع و نتايج و اهداف نيم ترجيح
مي دهند. البته بايد يادآور شد كه فضاي كاري تيم در كرايش افراد به اين ورطه بسيار مؤثر است, در تيمهايي که
امنيت شغلي و اعتماد متقابل کمرنگتر است, توجه به اهداف شخصي بيشتر ديده مي شود.البته كرايش افراد يه
كسب منزلت قردي اصلي دروتي در تمام انسانهاست, تنها باید اين اصل به باور اعضا تبدیل شود که کسب مقام و
منزلت تيمي به معناي کسب منزلت فردي gly یکایک اعضاي تیم است, بعني موفقیت یا شکست تیم
در حفیقت موفقیت پا شکست اعضاي تیم است از اين رو باید سهم هر یک از اعضا در
دستاوردهاي sau با شفافیت و صداقت پرداخت شود. نقش رهبر تیم در تقسیم قدرشناسي و باداش به كسانيٌ
که موجب بالندگي و موفقیت تیم را فراهم آوردهاند. همچنان حساس و تعبین کننده است.
کار ی رورم روز اهمیت یشتری پیدا مي کند و تیم هاي کاري بيشتري تشکیل ميشود. در آسازمانهاي تلا
هنگامي که افراد با يكذيكر بهتر كاز مي کنند دستاوردها هم به لحاظ كمي وهم به لحاظ کیفی بُهثر ميشود. اما
در ab cole دانست که تیم, مجموعهاي از افراد است که هریک پایهاي از ارکان فعالیت ثيمي را به
دوش ميکشند. آنچه هر عضو از تیم باید انجام دهد اين است که سهم وظيفهاي خود دز تیم را
به نحو احسن و اکمل انجام دهد و تیم را براي رسیدن به اهداف نهايي اش به جلو براند و از
سويي با هوشمندي نسبث به آفاث و موانع موفقیت تيمي؛ موضعي مناشب بگیرد و یکپارچه با
کمک دیگر اعضاي تیم اعتماد, تعهد, مسووليثپذيري و حرکت به سوي اهداف تيمي را تقویت
als
صفحه 46:
ده فرمان برا یکا رتیمی موفق
.عهد به آیمانو مأموریتفشترك Yi
=a احم ,/
.تعهد
آگاهیاز ف رلیند کار گروهيه
-مهارتهایف ردیمناسب
صفحه 47:
Bab: گفته کارشناسان ۶ ویژگی برای کار تیمی وجود دارد
تعداد کملفراد (کسمتر از ۲ آنف)-
تهایت_کمیلک نندو-
نپشسشترک
پسذیرشرویکرد کارت وسطلعضایتيم
صفحه 48:
اصول کار تیمی
از تین تاز بر جماعت و کار گروهی تاکبد سته است. واقعبت Gy canal Gil کم بک
للطاطل نواند انجام دهدء از عهده شخص به تنهابى بر نمى أبدء چرا که در
همکاری افراد نیروهای آنها در هم ضرب می شود و حاصل کار از برآیند توان
لاد شرت آتک امه تک بنشتر است. بر همین اساس امروزه تیم سار یا
کارتیمی از اولویت های هر نیشتمی MAGN
۲ ی پزابایی غذر قابل انکار ذکر شده برای تیم و کار گروهی, هر روزه شاهذ
«شکست Sle تیم های مختلف هستیمٌ
تیم نیز به مانند هر نعمت و فرصتی اگر از آن درست استفاده نشود تبدیل به َنم
٩ کل bee فنود ه ملوری که شخص عملای همکاری را به لفایش fads Lge
برای موفقیت و پیروزی و بهروزی در کار تیمی اعضای نیم بایستی اصولی را
.رعایت کنند
صفحه 49:
آموزش ديدن وآموزش دادن اساسى ترين و مهمترين قسمت 0 کار
: 1 3 و
نسحم ميشوند يك ليدر باشد .امامنظور از لپدر رئیس با رهیر یک
sees | للك يلكه مقهوم راهنما و راهبررا دارد.يك ليدر قبل ازاايتكة بي
ae مركا شود لازم است حس اعتماد واحترام را ذر ميان ازيز/
000 اللاي خؤدايرالكيرد يا حفظ کندتا یک جو دوستانه دز مجموعه
برقرار شود که اعضای آن نسبت به هم متعهد باشند واعتماد واحترام
تال آنا حفط شود بهتر اين است که هر عضو قیل از اینکه بل
آموزش زیر مجموعه اش متمرکز شود به کامل کردن آموزش خودش
اولویت بیشتری دهد و قیل از اینکه به سودخودش بیاندیشد در ذهنش به
!املو ميدن زان موی Gaul ار اول مهم
=F
سک دک من
صفحه 50:
یک سازمان جهت پیشرفت سریع و فزاینده نیاز به کار تیمی و گروهی دارد
کار تیمی دارای اصولی است که جهت رسیدن به اهداف والای سازماتی باید |
اصل اول- انعطاف پذیری و سازگاری
اصل دوم- همکاری و مشارکت
ی دسته جمعی ,کار دسته جمعی است,تمام قدرت یک سازمان در اتحاد و تمام خطر
1ك 3 اا by coger oe می شود برای تدیل شون نمي باريكن مارك لكر
«تباز به تغییز در تمرکز در چهار زمینه ثبل ایا PEG
.سينش هم تپمیها را به عنواشریک: بیتید به رقیب
رويكرد: حاموهم تيمرها باشيد ١
«تمركز: روعتيم فطرك پم
تتایج :با تقویبق وانخود پبیروزءها eit
صفحه 51:
اصل سوم- تعهد:
هبج قهرمانى بدون تعهد به كار قهرمان نمى شود.تعهد يك احساس نيست بلكه بايستى به صلابت سنك باشيد. اكر مى خواهيم يك تيم
,منسجم را داشته باشيم بايد فرادی را داشته باشیم که شدیدا به تيم متعهد باشند
Jolt جهارم - ارتباط
مثل یک انسان حکیم بيانديشيد اما به زبان مردم صحبت کنید. یک تیم صدای تعداد زيادى انسان است كه تنها با یک قلب
زندگی می کنند.بی پرده باید گفت ما نمی توانیم کار تیمی انجام دهیم مگر اینکه افرادی با قدرت ارتباط خوب داشته
بدون ارتباط تیمی در اختیار نداریم بلکه تجمعی از افراد را داریم
دبه رولبط با انوم
«ایتباطاتمهمرا به صورتکتورهنبالمیک نند و نوع رولیطر
«
صفحه 52:
:اصل پنجم - شایستگی
أكر تنتما تتوانید «تیم نها هم تخواهد توانست
بايذ محیط را طوری تقویت کنیم که افراد آن چه را که واقعاً فکر می کنند به زبان بياورند و اين طرز تفکر به
بهترین ایده ها اجازه رشد به طرف بالا و تحقق یافتن داده است
افراد با شایستگی بالا دارای نقاط مشترکی اند از جمله
متعهدند که ممتاز باشند. تلاشبراوهر موجود زنده اعدر دسترساستاماتعداد کموبه آنمی
سيق
.هيج وقتحد متوسط را قبولنموكتند
كنها به جزئياتقوجه موكتتد
.بالنسجام كار موكنقد
:اصل ششم- قابل اتكا بودن
«.از آنهابوکه بجتمیکنند ن ترسید بلکه به آنهایرکه از زیر بار مسئولینهر میروند ی ترسید»
صفحه 53:
*اصل هشتم- ارتقاء دادن دیگران
.افزودن ارزش به هم تیمی ها قیمت ندارد. عدف زندگی برنده شدن نیست بلکه رشد یافتن و مشارکت کردن است
اعضای تیم هميشه عضوی را که آن ها را تقویت کرده و برای موفق شدن قدرتمند می کند. دوست داشته و تحسین
. میکنند
اصل نهم- اشتیاق
قلب شما منبع انرژٍی برای تیم شعاست. وقتی اعضای یک تیم مشتاق هستند همه تیم یه شدت انرژی می گیرد و
.این انرژی, به تیم نیرو می بخشد.
هر عملی را یا حساب انجام دهید. در حین انجام دادن کارهای کوچک باید یه کارهای بزرگ فکر کنید تا بدین ترتیب
تمام کارهای کوچک در جهت درست پیش بروند . هدفمند بودن یعنی تمرکز روی انجام کارهای درست به صورت
لحظه به لحظه و روز به روز و سپس پیگیری آنها به صورتی مستمر
اصل یازدهم- آگاهی از وظیفه
اعضای خوب تیم تنها پیشرفت خود و حال را نمی بینند بلکه آنها هميشه از ماموریت تیم آگاه بوده و عملشان به
انجام هاموریت تیم SS Ge Sa
؛اصل دوازدهم آمادگی
آمادگی بزرگترین دوست شجاعت و بزرگترین دشمن ترس است. کسی که آماده است نیمی از کار را انجام داده
Ea.
صفحه 54:
Jacl سیزدهم> رابطه مندی
اك رمفساسبا-ديكران-كتار-بعائيد:- ديكران- هم به-نفسا-كمى خواهند كرد تعب ها افزادی را میجواهند
sis bias) باشند. رابطه ها جننب هایی هستند که اعضای تیم را به هم می چسبانند.
هرچه این رابطه ها محکمتر باشد تیم انسجام بیشتری پیدا میکند
:مشخصه هایی که در ارتباطات مهمند عبارتند ار
.احترام. 2-تجربياتمشترك 3-اعتماد. 4-رلبطه متقابل 5-لذتمتقابل-1
:اصل چهاردهم- اصلاح و بهبود خود
برای اینکه تیم را اصلاح کنید باید خود را اصلاح کنید. باید آنگونه بدنبال یادگیری و آموزش یاشید
که گوپی تا آبد زنده اید و آنگونه زندگی کنید که گویی همین فردا می میرید. برای اصلاح یک
تیم, تک تک افراد آن تیم را باید اصلاح کرد. افراد تیمی که دائما در حال اصلاح و بهبود
.عملکرد خودند. slo onl جدید را به بازار آورده و همواره در حال فتح زمینه های جدیدتد
| :اصل بانزدهم- از خود گذشتگی
در تیم "من" وجود ندارد.از خود گذشته بودن آسان نیست اما لازم است. هیچ تیمی به موفقیت
.تمپرننند مگز اینکه اعضای آن,دیگران را که در تیم هستند پر خودشانن مقدم پدارند
صفحه 55:
:اصل شانزدهم- راه حل گرا بودن
قصد کنید تا اه Jo پیدا کنید. در انجام کاررها عیب چویی نکنید بلکه چاره جویی کنید. هو کس که
بجای فکر کردن به مشکلات, به راه حلها فکر کند میتواند فرق ایجاد کند. تیمی که از افرادی با
چنین برنامه ذهنی پر باشد. واقعا میتواند همه کاری را انجام دهد
:احبل ههدهم- پیگیری وا
سرسخت و پیگیر بودن یعنی: 1- همه آنچه را که دارید ارائه کنید. 2-با عزم راسخ كار كنيد نه
اینکه متتظر تقدیر باشید. 3-
صفحه 56:
صفحه 57:
صفحه 58:
صفحه 59:
صفحه 60:
بك رت میلیون ها چوب کبریت را می
>
آقا اکن ماش راسد فقط یک
چوب کیریت برأی سوزاندن میلیونها
Sere se
> قعی
a STAT peas
در زندگی هیچ کس را تحقیر و آزار
نکنید
ا ری شید اما یابان
باشد
ركان ار شق فد سدس الك
ای 0 رازن بت كبرينا
تولید میشود
۱
یت برای سوزاندن هزاران درخت
افیست
صفحه 61:
Sie تا آراز دوست
1 2ل |اكرزاهرار دليل
براى رفتن داشته باشند
تركتان نخواهند كرد
آنها يى دليل براى ماندن
خواهند يافت
صفحه 62:
زبان استخوانی ندارد اما
انقدر قوی هست که
بتواند قلبی را بشکند
مراقب حرفهایتان باشید
صفحه 63:
شخصیت آدمها را از طریق
کردارشان توصیف کنید تا
هرگز فریب گفتارشان را
نخورید
صفحه 64:
وقتی کسی با شما مانند
با خارج كردن خودتان از
معادله به او كمى كنيد تا
انتخاب هايش را محدود
کند
به همین سادگی
صفحه 65:
آدمها میخواهند بدانند که
دوست داشته میشوند و
قدرشان دانسته میشود
پس حتما به عزیزانتان
بگویید که دوستشان دارید
شايد هرگز متوجه نشوید
که چقدر نیاز به شنیدنش
دارند
صفحه 66:
نیست
rr از زمان تولد نشانه این
بوده است که شما زنده
ايد
صفحه 67:
آدمها را به خاطر اين که
esl
نا امیدی شما میشوند
خودتان را سرزنش کنید
كه بيش از حد از ان ها
انتظار داريد
صفحه 68:
انسان مغرور همانند شخصی
بر قله کوهی ایستاده و
همگان را کوچک میپندارد
و غافل از ایتکه مردم از
پایین قله او را کوچک
صفحه 69:
زندگی مانند یک سوّال چند
گزینه ای است
اين گزینه ها هستند که
باعث سردرگمی شما
طلا Bites
نه خود سوال
صفحه 70:
وقتی به کسی بطور کامل و
بدون هیچ شک و تردیدی
اعتماد مى كنيد
در نهايت دو نتيجه كلى
خواهيد داشت
شخصی برای زندگی
يا
درسى براى زندكى
صفحه 71:
متاسفم که , آنچه هستم را
مدیون انسانهای خوب
زندگیم نیستم
بلکه بدهکار انسان
نماهائی هستم که
را به «2چگونه نبودن»۸
من آموختند
صفحه 72:
اساس ل
است, خودتان را خوار و
صفحه 73:
بجای اینکه آرزو کنید کاش
شخص دیگری بودید
به آن چیزی که هستید
افتخار iS
هرگز نمی دانید چه کسی ie feo
به شما می نگربسته 4۹
درحالیکه آرزویش اين
Lis | Guts si ate
باشد
ane
صفحه 74:
گاهی خدا برای حفاظت از
شما کسی را از زندگیتان
حذف می کند.
اصرار به براك AES align
صفحه 75:
آدما مثل عکس هستن
زیادی که بزرگشون کنی
صفحه 76:
زندگی کوتاه نیست
مشکل اینجاست که
ما زندكى را دير شروع
صفحه 77:
خانواده هميشه هم خون بودن نیست
ای سل بای دز ازندگیتان که
خواهان شما در زندگیشان هستند .
آلهایی که شمارا همانگونه که
هستید میپذیرند .
ایکا ی
LiL Lean ۲
3
کی که دز هرا شیرایطی (دویییان
دارد
صفحه 78:
هر روز سپاسگزارم برای:
شب هایی که به صبح می
رسند,
دوستانی که بخشی از خانواده
روباهایی که تحقق می یابند و
علاقه هایی که به عشق تبدیل
می شوند