علوم پایه شیمی

کاغذ پی اچ

kaghaze_pH

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “کاغذ پی اچ”

کاغذ پی اچ

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: معلم گرامی:آقای نعمت الهیسازنده:سیدمحمد صادق سید هاشمی

اسلاید 3: کاغذ پی اچ

اسلاید 4: نام کاغذ پی اچ از کلمه ی Potential of hydrogen {پتانسیل هیدروژن) گرفته شده است.کاغذ پی اچ وسیله ی شناخت اسید و ماده ی باز یا قلیایی می باشد.این شناسایی درجه بندی دارد.

اسلاید 5: درجه بندی کاغذ پی اچ به این صورت است:درجه بندی آن از 0 تا 14 است.از از 0 تا 7 ماده ی اسید را نشان می دهد و ماده ی اسیدی هرچه به صفر نزدیک تر باشد اسید آن قوی تر است و هر چه به هفت نزدیک تر باشد اسید آن ضعیف تر است.عدد 7 نشان دهنده ی ماده ی خنثی است مانند آب خالص.آیا این ماده اسید است؟حدس بزنید این ماده در کاغذ پی اچ چه عددی را نشان می دهد؟شناسایی اسید:

اسلاید 6: شناسایی ماده ی باز یا قلیاییدر کاغذ پی اچ عدد شماره ی 7 تا 14 نشان دهنده ی ماده ی باز یا قلیایی است.ماده ی باز یا قلیایی هر چه به 14 نزدیک تر باشد شدید تر است و هر چه به 7 نزدیک تر شود ضعیف تر است.مثلا شیشه پاک کن یا بیشتر شوینده ها باز یا قلیایی هستند.آیا این ماده ،ماده ی باز یا قلیایی است؟فکر می کنید این ماده در کاغذ پی اچ چه شماره ای را نشان می دهد

اسلاید 7: {این فیلم را نگاه کنید}

اسلاید 8:

اسلاید 9: مواد های دیگری هم هستند که قابلیت شناسایی مواد را دارند و در محیط های اسیدی یا بازی به رنگ های دیگری در می آیند مانند:گلبرگ سرخکاغذ لیتموس{آز درخت لیتموس به دست می آید.} و ...اما کاغذ پی اچ شناسایی دقیق تری دارد.

اسلاید 10: پایان با تشکر از توجه شمابا تشکر از آقای نعمت اللهی

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید